Print side | Luk vindue

Sagem 60 på Stofa. Virker det ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112885
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 09:54

Emne: Sagem 60 på Stofa. Virker det ?
Skrevet af: Verndroid
Emne: Sagem 60 på Stofa. Virker det ?
Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 11:12
hej

Vores antenneforening er lige skiftet fra Yousee til Stofa og i den forbindelse bytter de så en masse samsung bokse til zaptor eller hvad nu Stofa anvender.

Men jeg hænger så i dyndet med en gammel Sagem 60 boks, som de ikke vil bytte. Mit spørgsmål er så; Kan Sagem 60 benyttes på Stofas net?

Stofa kan ikke svare og Yousee har jeg ikke fået fat i endnu. Jeg har naturligvis forsøgt at sættes boksen op med netværks id, frekvensen og modulation osv, men uden held.

Så var det jeg tænkte; Er skidtet låst til Yousee ?

Håber der er en eller flere der besidder lidt viden om emnet. :)

-------------
--
Verndroid

Svar:
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 15:51
Så vidt jeg kan se på nettet er Sagem 60 kun MPEG2, så selvom du kan få den til at finde kanaler vil du ikke kunne se nogen af dem da Stofa gik over til MPEG4 på alle kanaler tilbage i Januar.

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Så vidt jeg kan se på nettet er Sagem 60 kun MPEG2, så selvom du kan få den til at finde kanaler vil du ikke kunne se nogen af dem da Stofa gik over til MPEG4 på alle kanaler tilbage i Januar.
Antenneforeningen i Aalborg (AN-TV) har mere end 30 analoge kanaler i den store pakke. Programleverandør er Stofa. Du har altså ikke helt ret i din påstand.
Men du har ret i, at Sagem 60 ikke (er næsten sikker) kan bruges på Stofa.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 18:24
Det at der sendes analoge kanaler har vel ingen indflydelse på om han kan bruge sin digitale modtager? 

Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 18:51

Det at der sendes analoge kanaler har vel ingen indflydelse på om han kan bruge sin digitale modtager? 
Det er utroligt, så hurtig man kan glemme. Du skrev:
"Så vidt jeg kan se på nettet er Sagem 60 kun MPEG2, så selvom du kan få den til at finde kanaler vil du ikke kunne se nogen af dem da Stofa gik over til MPEG4 på alle kanaler tilbage i Januar."

Mit svar gik på, at du påstod, at boksen ikke kunne bruges med Stofa, da boksen var med MPEG2 og Stofa gik over til MPEG4 i Januar på alle kanaler. Din begrundelse dur altså ikke. Eller vil du også fortælle, at de analoge kanaler også anvender MPEG4? Jeg mener dog stadig, at boksen ikke kan anvendes på Stofa. De analoge kanaler kan snilt vises på Sagem 60 hos YouSee. Det kan deres HD-bokse også. Har selv 2 stk. Sagem 60, der ikke længere bruges, da jeg så misser HD-kanalerne.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 19:21
Alle digitale kanaler bliver sendt som MPEG4 hos Stofa. Så vidt jeg kan se i de tekniske specifikationer på Sagem boksen har den kun en DVB-C tuner (og dermed ikke nogen analog tuner) så jeg ved ikke hvorfor du begynder at blande analoge kanaler ind i det.

Han kan jo se sine analoge kanaler direkte på TV'et uden om Sagem boksen, de er sagen fuldstændigt uvedkommende.

Skrevet den: 03-Juli-2012 kl. 19:27

Alle digitale kanaler bliver sendt som MPEG4 hos Stofa. Så vidt jeg kan se i de tekniske specifikationer på Sagem boksen har den kun en DVB-C tuner (og dermed ikke nogen analog tuner) så jeg ved ikke hvorfor du begynder at blande analoge kanaler ind i det.

Han kan jo se sine analoge kanaler direkte på TV'et uden om Sagem boksen, de er sagen fuldstændigt uvedkommende.
Point taken. Jeg har åbenbart misforstået dig, for du har selvfølgelig ret i, at han kan se de analoge kanalerne direkte på sit TV. Uanset hvad, kan han ikke bruge boksen på Stofa.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Gun
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 00:19
For lige at gøre det lidt mere besværligt; i Aalborg sendes de digitale kanaler (selvfølgelig ikke HD-kanalerne) i MPEG2 , men hvis det samme er tilfældet i den forening du er i, vil du umiddelbart godt kunne se de digitale kanaler.. 

Print side | Luk vindue