Print side | Luk vindue

Philips 32pw8651/12 100hz ? er det godt ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11290
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 10:47

Emne: Philips 32pw8651/12 100hz ? er det godt ?
Skrevet af: bulk
Emne: Philips 32pw8651/12 100hz ? er det godt ?
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 20:40

Hej må lige forhører mig lidt her, har længe gerne ville have et widescreen tv. men pengepungen rækker ikke til fladskærm  (så kan godt leve med 55 cm i dybden...  

Har set denne model i næste uge hos Bilka... philips 32pw8651/12 men er lidt i tvivl hvordan sådan en 100 hz fætter er at se fodbold på ??...

den har en hulens masse filter, men jeg vil jo gerne vide om det vil stå bedre ell værre end jeg er vant til på mit gode gamle sony kv29x1e.

syntes at have læst at fodbold mm vil kunne se lidt skidt ud på 100 hz tv'er...  

er der nogle der vil fraråde denne philips model ? ...  skulle have tænkt over det lidt før så ku jeg jo have optaget en kamp i tv på min pio og taget dvd'en med i bilka...

håber der er nogen herinde med nogle gode råd ..

MVH

Pedersen

Svar:
Skrevet af: abacus
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 21:56

Hvis du vil vente et par dage, så skal jeg fortælle dig, hvordan fodbold ser ud på et Philips 32PW8620/12, der er nok ikke så stor forskel på det og så det du har set på.

Jeg har valgt et CRT-tv, da jeg synes, at fladskærme er en "smule" overvurderede.

Vil hellere se fodbold på crt end fladskærm, da der ikke er efterslæb på et billedrørsfjernsyn, og især ikke på et 100 HTz.

Indtil nu, har jeg ikke set en fladskærm jeg ville kaste penge efter.

MVH
Niels

Skrevet den: 17-April-2006 kl. 23:23

tager nok forbi bilka og ser på tv'et....  ja har lige sammenlignet med den model du nævner  inde på philips sider..... de ser meget ens ud... pånær disse 3 ting her..

Dynamisk autofokus

Justering af skarphed

Active Control

som 8651/12 har mere end 8620/12...

Ærgrer mig over jeg ikke købte et sony for en måneds tid siden, enten var det i føtex ellers bilka... det kostede osse 3999.

Hvad skal du give for det 8620/12 ??

Er osse enig med dig hvad angår fladskærm... lad bare de andre købe dem... så venter vi sku 4 år endnu   hehe.. så kan de sidde og se der skarpe glansbilleder imens.. vi andre ser fodbold . hvor sort er sort og plænen er grøn og bold suser afsted...

Skrevet den: 18-April-2006 kl. 20:24

Hej Niels... 

Har du fået dit Philips tv ?.

Jeg fik ringet til 5-6 føtex'r idag og det lykkes mig at finde et Sony KV-32cs71 i en af dem...

det ville jeg hellere have :o)  det var et de kørte tilbud på for en måneds tid siden ... det kostede 3999,-     så da de havde et på lager i lyngby fik jeg lagt det til side.  Men jeg fik osse checket den i rødovre bagefter da den er tættede på.. og de havde osse lige 1 tilbage så det booket jeg istedet... så da jeg ringede til lyngby afd. for at aflyse min aftale fik jeg en mega god overraskelse ....  han sagde at det han havde tilbage der havde kassen været åbnet (men aldrig været ude), så derfor ville han gerne tilbyde mig det billigere... så jeg blev meget glad da han sagde meget mindre end jeg havde håbet..... 

han sagde jeg kunne få det for 3000,- kr wauuw så jeg slog da til... og købte et dejligt sony 32 widescreen til det meget fine pris :o) 

Og vi begge var glade han kom af med den sidste han havde og jeg fik 1000 kr i rabat.. fordi kassen havde været åben

Men nøj hvor er det tungt ... 69 kg !!! 

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 18-April-2006 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Er osse enig med dig hvad angår fladskærm... lad bare de andre købe dem... så venter vi sku 4 år endnu   hehe.. så kan de sidde og se der skarpe glansbilleder imens.. vi andre ser fodbold . hvor sort er sort og plænen er grøn og bold suser afsted...

"De er sure.....", sagde ræven

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 18-April-2006 kl. 21:16

Bulk - du har lavet en rigtig god handel! Tillykke.

Mit eget Sony svarer pænt til dit, og kostede mig i 2003 ca. 13.000,- m/understel på januar-udsalg. Jeg mener, jeg sparede 5.000,-

Det kan forresten sagtens vise fodbold og andet uden tidligere tiders 100Hz slæben - der intet havde med røret at gøre, men snarere langsom RAM - og det er få og rigtig dyre fladskærme, der i billedkvalitet og naturlighed i bevægelser kan konkurrere med det.

At Sony ikke længere rigtigt sælger TV med billedrør er efter min mening en skam - men ikke for ryggen.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Print side | Luk vindue