Print side | Luk vindue

Køb af PC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113199
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 11:18

Emne: Køb af PC
Skrevet af: Casper
Emne: Køb af PC
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 01:46
Hej! Smile

På vegne af min kusine, vil jeg spørge på følgende bærbar:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=708000010&gruppe=pcnotevision - http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=708000010&gruppe=pcnotevision

Hvad er Jeres vurdering af denne til brug med Adobe-produkter/billedet-arbejde?? Den skal køre programmerne helt smooth!! Lidt ligesom Apple der har styr på det med design Wink

Den skal have høj skærmopløsning og god farvegengivelse.. Den skal bruges til at redigere billeder på. Omkring en skærmstørrelse der rammer de 13-15". Derudover skal den være solid, da den skal transportes. Jeg og min kusine snakker om noget med en dockingstation også, så et 'stik' i bunden skal den også have.. 

Alt dette gerne indenfor de 10.000 kr.. Hun vil gerne have en skærm på de 27" ved siden af, noget tastatur og sådan - så jeg tænker at det kommer til at ligge lige på vippen mht. økonomien??

Hvad siger I?

På forhånd tak! Smile

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 02:04
Altså, den maskine du nævner dumper jo på skærmstørrelsen...

Hvis man har 10k og skal redigere billeder, så skal man selvfølgelig have en Mac.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon

Skrevet af: Roland
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 05:21
Det er en udemæret bærbar, som med en ekstern 27" skærm tilkoblet med en opløsning på 1920x1080, vil være super til billedebehandlig.

I øvrigt, Naiera - udover den ubrugelige skrøne om at billedebehandling skal være på mac - så findes der, så vidt jeg ved, ikke en bærbar mac til 10.000 kr med tilsvarende hardware, som Vision modellen.
F.eks nyeste 3. generation i7 cpu (Ivy Bridge) - 8gb ram - SSD SATA3 disk - nyeste GeForce GT650m 2GB DDR3 dedikeret.
Med disse HW-ting vil en Mac komme op på noget nær det dobbelte !!
Derudover så giver mm-vision 2 års fuld garanti ! Hvor meget er det Apple giver af garanti ? Wink

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 15:10
Man kan efterhånden lave det meste  billedearbejde på næsten hvad som helst.

Hardwaren er løbet fra Photoshop på samme måde som at Word heller ikke kræver en 10.000 kroners maskiner for at køre acceptabelt. Ligeledes er der heller ikke nogen fordel på en Mac mere, det er 10 år siden at Photoshop kørte hurtigere på MacOS.

Mac er for tåbelige grafikere som tror deres kreativitet formindskes af at sidde ved en Windows maskine. Jeg kan intet argument finde for at de medarbejdere skal have en maskine til 15.000 kroner, når man kan få det samme til næsten halvdelen. Tænk hvis håndværkere sagde til mester at de kun ville køre i Mercedes varevogne.

Men nok om det - jeg tror det som kommer til at belaste maskinen mest er InDesign, som kræver ret meget af både diskens størrelse og netværket.
Jeg tvivler på at 120 GB vil være nok til noget som helst grafisk arbejde, medmindre alt ligger eksternt.

Man kan næppe arbejde særligt effektivt med Adobes programmer på så lille en skærm, da de har mange paletter og værktøjer. Den er også helt håbles med hensyn til farver og kontrast, her tror jeg ikke der findes nogen bærbar indenfor beløbet som opfylder kravet.
Så du er på rette vej med en stor ekstern skærm.

Jeg er dog ikke selv tryg ved at købe hardware som "Vision" for jeg har set for mange ukendte mærke af specielt bærbare gå for meget i stykker. Specielt en i7 kræver ret god forståelse for køleteknologi og jeg tvivler på at der er store enginiørmæssige bedrifter bag mærket Vision.

Alternativt kan jeg også pege på Sony's VAIO som er ret gode bærbare til tungt arbejde.
På Sony kan man eksempelvis vælge at skifte Bluray drevet ud med en ekstra harddisk.
Så kan man have SSD til system og en 750 GB konventionel harddisk til arbejde.

Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 17-Juli-2012 kl. 08:52
Jeg har en mm vision bærbar, der er omkring 4 år gammel. Så vidt jeg husker. Det var fra da de startede op, så der var ikke logo og andet lir monteret. Det er en compal barebone, som de selv montere harddisk, ram, wifi osv. Men jeg har været glad for min, den havde dog en fejl ved skærmen. Men det rettede de hurtigt uden problemer. Det har været let at finde drivere til den, og den var ikke fyldt med præinstallerede programmer.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Skrevet af: Casper
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 17:25
Tak for inputne Smile Jeg og min kusine overvejer lige engang..

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Print side | Luk vindue