Print side | Luk vindue

Philips - Infocare problemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113205
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 00:51


Emne: Philips - Infocare problemer
Skrevet af: eske
Emne: Philips - Infocare problemer
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 11:39
Mit problem er at den forhandler som jeg købte mit tv af gik konkurs lige efter at jeg havde købt det
hos FLADSKÆRMSSHOPPEN
Jeg købte i Juni 2010 et Philips PFL46"9704H tv til 24K,og der har kun været problemer fra dag 1 af. Det startetde med at det ikke kunne finde kanalerne og at mine undertekster forsvandt hvis jeg skruede op eller ned for lyden samt at TVét tændte hver morgen kl.06.00 selv om aut.opdatering var slået fra i opsætningen.Jeg kontaktede Philips kundeservice og de var utrolig venlige,der var ingen problemer da tvèt var købt hos dem,så de kontaktede Infocare og de kom hjem hos mig ialt 3 gange hvor de skiftede mainboard og software alle gange uden det hjalp.
Den 7 aug 2011 kontaktede jeg igen philips, og denne gang afhentede Infocare mit tv ind til værkstedet
og de havde det i næsten 5 uger,så kontaktede jeg atter Philips og spurgte hvad der sker siden jeg intet har hørt i så lang tid.Jeg fik en mail retur hvori de skrev at Infocare havde ansøgt Philips Holland om et nyt Tv til mig,med det blev afslået,så mit Tv kom retur den 15 sep. med en beskrivelse at ingen fejl konstateret.så tænkte jeg at man kunne lige så godt give op.efter næsten 2 års kamp.
Men så den  27- 6 -2012 ville jeg prøve igen, da jeg hvde hørt at Philips havde solgt Tv divisionen fra til et andet firma, denne gang var der så lidt mere held de tilbød mig nu 50% i rabat hvis jeg købte et nyt Philips TV, det er jeg ikke tilfreds med hele den måde det er foregået på er ikke accepttabel og jeg ville skulle af med min. 12.000 - 13.000 kr for at få den nye topmodel.
GODE RÅD SØGES. undskyld jeg ved at dette er en lang smøre, men jeg er ude af mit gode skind.



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 18:07
Det tilbud du har fra infocare er et flot tilbud i betragtning af at Philips mener at dit tv opfører sig som det skal. Jg ved det er sur røv, men det eneste du kan gøre er at lære 2 ting:
1. Philips tv skal man ikke røre med en ildtang
2. Køb kun tv fra veletablerede forhandlere.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: eske
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 18:50
Hej jeg synes du skal læse den igen, det er ikke Infocare der har givet et tilbud men Philips.Infocare sendte det retur med beskrivelsen ingen fejl konstateret.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 19:48
Du skal blive ved med at holde fast.

Har en kammerat, som også havde problemer med hans Phillips tv. Det var med ekstrem grad af Ghosting. Men efter en masse frem og tilbage og flere gange til reparation, fik han det til sidst ombyttet, med en 2011 model. (Det var her sidste år, tv'et var et 2010 model).

Det nye er han så super glad for.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 21:24
Min fejl, men vil Philips åbne lidt for goodwill, så pres på for at få så meget som muligt ud af det. Men jeg vil ikke råde dig til at smide 13.000 efter et nyt Philips. Hvad så om 1,5 år og det har problemer, skal du så ryste ud med samme beløb igen?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: eske
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 22:56
Hej Klaus
Det har jeg ved gud heller ikke lyst til,men jeg står i den situation at have et fejlbehæftet tv som ikke er optimalt og som ikke kan sælges eller smide de 12-13000 til Philips,men jeg vil prøve at se om det er muligt at presse dem og give mig 80% i rabat allerhelst skulle de bare ombytte det uden beregning da tvèt har været defekt fra ny og Infocare har haft 4 forsøøg til at reparere det.
 
 
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 23:56
Klempå, lad dem give dig et nyt.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: eske
Skrevet den: 23-Juli-2012 kl. 16:22
hej
lige lidt opdatering har igen idag haft fat i Philips, men de er hverken til at hugge eller stikke i de holder fast på deres tilbud på 50%.og siger at jeg bar ekan købe et der er billigere for ikke at skulle af med 11,000 kr i bytte, men jeg kan ikke se at jeg skal gå ned i niveu og kun få ambiligth i de 2 sider når jeg har fuld ambiligth i min egen som er topmodellen.
undskyld men man har næsten ikke lyst til at slås mere, hvad ville i gøre i den situation.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Juli-2012 kl. 16:29
Du skal blive ved at fastholde du ikke har fået det du har betalt for - ganske enkelt.
 
Philips kører en udholdenheds taktik, som sikkert for det meste lykkes. Men lad dig ikke gå på af det. Kræv din ret!


Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 21:29
Bare nævn, at nu tager du den her sag til Forbruger klagenævnet, koste hvad det ville Smile
Forbrugerrådet/Tænk plejer også at give gode anmeldelser/test til Philips TV Wink og det var deres test der gjorde udfaldet til at købe Philips.
 
Har selv købt en Onkyo receiver over nettet som lukkede, og som gik i stykker 2. gange...det var et frygtelig arbejde frem og tilbage...køber aldrig mere sådan noget elektronik over nettet mere...


Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 21:54
Hvad skal forbrugerklagenævnet gøre? Der er vel ikke andet end 2års reklamationsret på tv'et og såvidt jeg husker så er det forhandleren der står for reklamationsretten, hvis forhandleren så går konkurs er det bare surt for kunderne hvis ikke en anden forhandler eller importør/producenten vil overtage reklamationsretten for så er der intet man som kunde kan gøre hvis feks ens tv går i stykker.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: eske
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 22:22
Fik idag en mail med bekræftigelse.Denlyder sådan.
Jeg er ked af at høre at der haar været bøvl i forbindelse med dit fjernsyn og vi vil selfølgelig gerne hjælpe på bedste vis, Det er konkluderet at vores Philips autoiseret teknikker,Infocare, at dit oprindelige TV model 46PFL9704h/12 er blevet sendt tilbage ved sidste undersøgelse som "ingen fejl observeret",Dog med sagen i betragtning og yderligere efterforsking har vi fra Philips side valgt at tilbyde dig 50% rabat på et nyt Philips Tv.Dette er ikke normal procedure,men da vi gerne vil hjælpe vores kunder på bedste vis vil vi gerne tilbyde dig dette .Med købsdato i betraktning er det blevet udregnet til en rmelig procent på 50%.
Du  er ikke obligeret til at vælge en bestemt model, men du har mulighed for at vælge frit blandt de forskellige modeller vi har på det nordiske marked og på lager.
Prisen bliver beregnet ved at finde den gennemsnitlige pris på markedet og vi vil fradenne pris fratrække de 50% du har til gode.
 
Jeg synes dette lyder ja undskyld som noget pis,som om at jeg har accepteret deres tilbud, kors hvor jeg træt af Philips, jeg har idag været inde på TRUSTPILOT og givet min anmeldelse af Philips/INFOCARE til andre så de er klar over hvad det er de går ind til hvis de køber et Philips Tv.


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Gonardo Gonardo skrev:

Bare nævn, at nu tager du den her sag til Forbruger klagenævnet, koste hvad det ville Smile
Forbrugerrådet/Tænk plejer også at give gode anmeldelser/test til Philips TV Wink og det var deres test der gjorde udfaldet til at købe Philips.
 
Har selv købt en Onkyo receiver over nettet som lukkede, og som gik i stykker 2. gange...det var et frygtelig arbejde frem og tilbage...køber aldrig mere sådan noget elektronik over nettet mere...
 
Hvilket net lukkede?


Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af Gonardo Gonardo skrev:

Bare nævn, at nu tager du den her sag til Forbruger klagenævnet, koste hvad det ville Smile
Forbrugerrådet/Tænk plejer også at give gode anmeldelser/test til Philips TV Wink og det var deres test der gjorde udfaldet til at købe Philips.
 
Har selv købt en Onkyo receiver over nettet som lukkede, og som gik i stykker 2. gange...det var et frygtelig arbejde frem og tilbage...køber aldrig mere sådan noget elektronik over nettet mere...
 
Hvilket net lukkede?
Sparshop.


Skrevet af: eske
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 23:33
Fladskærmsshoppen


Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 24-Juli-2012 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Hvad skal forbrugerklagenævnet gøre? Der er vel ikke andet end 2års reklamationsret på tv'et og såvidt jeg husker så er det forhandleren der står for reklamationsretten, hvis forhandleren så går konkurs er det bare surt for kunderne hvis ikke en anden forhandler eller importør/producenten vil overtage reklamationsretten for så er der intet man som kunde kan gøre hvis feks ens tv går i stykker.
 
Har jo ikke virket 100% fra dag 1 Smile  Læs lige Kampus indlæg også Wink


Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


1. Philips tv skal man ikke røre med en ildtang

Klaus


Hvorfor?

Jeg Har kun Philips der hjemme, og er yderst tilfreds.
Har aldrig oplevet nogle alvorlige problemer.

Er forhandler også. og vi har stort set kun Philips stående, og hvis der så er noget der er gået i stykker, så klare Infocare det hele..

Men det er faktisk sjældent at vi oplever nogle problemer fra tv, det er nærmere kunderne der laver ballade, og piller formeget =D


Skrevet af: eske
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


1. Philips tv skal man ikke røre med en ildtang

Klaus


Hvorfor?

Jeg Har kun Philips der hjemme, og er yderst tilfreds.
Har aldrig oplevet nogle alvorlige problemer.

Er forhandler også. og vi har stort set kun Philips stående, og hvis der så er noget der er gået i stykker, så klare Infocare det hele..

Men det er faktisk sjældent at vi oplever nogle problemer fra tv, det er nærmere kunderne der laver ballade, og piller formeget =D


Skrevet af: eske
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 14:26
Jeg håber så sandelig at du betragter os som dumme, fordi vi prøver at holde på vores ret.


Skrevet af: eske
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 14:27
jeg glemte ikke i mit svar.


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 14:48
Loven siger da at et firma har ret til at reparere 3 gange men 4. gang SKAL de give dig et nyt. Det mener jeg bestemt. Du skal ikke gå med til den skod løsning så du skal betale mere.
Jeg er dog enig aldrig rør Philips det er noget skrammel kort sagt.

Jeg ville nok tage fat i Infocare eller Philips igen og bede dem kigge på det igen. Hvis du har mulighed for det kan du måske optage fejlene og sende til Philips. De skal da udbedre fejlen!

Evt. tag fat i forbrugerstyrrelsen.
Mvh Daniel


Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af eske eske skrev:

Jeg håber så sandelig at du IKKE betragter os som dumme, fordi vi prøver at holde på vores ret.


Bestemt ikke.

Dog skal det siges at de kunder jeg omtaler er senior kunder, der ikke helt ved hvad de roder med, og ender med at lave helt rav i den..
Den er ikke rettet mod dig.


Skrevet af: eske
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 15:34
til Mentalisac
Jer er også senior, men har i alle dage lige fra jeg var ung været hi.fi entusiast og interesseret i musik men i de senere år er det blevet flyttet over på tv og film.
Jeg mente selv jeg havde købt det der var bedst da det var topmodellen da jeg købte det, nu da jeg ikke kunne købe et Pioneer Kuro mere, Tvét er et lækkert og et pænt desing men må indrømme at jeg er blevet utrolig skuffet over Philips behandling og håndtering af sagen.
Jeg ville gerne gå til forbrugerrådet, men jeg har ikke alle samtaler på skrift da de ikke har ville sende mig det på mail.Så jeg ved ikke rigtig hvor jeg står eller bør gøre.


Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 15:43
Du er måske senior, men stadig Hi.Fi entusiast, så derfor ville jeg jo mene du har styr på et tv, og derfor ikke er i den målgruppe jeg omtaler..

Jeg syntes philips har vist lidt goodwill ved at give dig 50% rabat.
Syntes dog ikke du skal lade dem slippe så nemt..




Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 15:44
eske du skal kontakte forbrugerrådet. De skal give dig et nyt tv når de har prøvet at lave det 3 gange.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

eske du skal kontakte forbrugerrådet. De skal give dig et nyt tv når de har prøvet at lave det 3 gange.
 
Nix.
 
Problematikken er at alt hvad der hedder reklamationsret er mellem køber og den butik der har solgt varen.
 
Sælger har bare lukket biksen, så køber står med absolut ingenting.......
 
Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Jeg syntes philips har vist lidt goodwill ved at give dig 50% rabat.
Syntes dog ikke du skal lade dem slippe så nemt..
 
Som Philips forhandler kan du vel gå ind over og tale sagen til Philips?
 
Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 20:29
Philips har anerkendt det er "deres" tv og de har prøvet at reppe 3 gange, så afsted igen og klag til forbrugerrådet og efter snakken med dem til Philips. Eller skriv til ekstra bladet.... ;-)
Syntes også du skal pointere at infocare HAR søgt om at skrotte tv´et men det blev afslået. Evt. tag billeder/video når fejlen viser sig. Altid godt at have dokumentation...


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Philips har anerkendt det er "deres" tv og de har prøvet at reppe 3 gange, så afsted igen og klag til forbrugerrådet og efter snakken med dem til Philips. Eller skriv til ekstra bladet.... ;-)
Syntes også du skal pointere at infocare HAR søgt om at skrotte tv´et men det blev afslået. Evt. tag billeder/video når fejlen viser sig. Altid godt at have dokumentation...

Som Klaus også siger så gælder den regel (som faktisk lyder på at de kun har ét forsøg. I visse tilfælde kan det dog ventes at være flere) kun i reklamations sager, hvilket er mellem køber og sælger, det er denne sag ikke.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 25-Juli-2012 kl. 23:00
Jeg vil klart sige Philips nu er sælger da de har forsøgt at lave den 3 gange på garanti!
Trådstarter: ignorér pessimisterne og klø på! Tal med forbrugerrådet.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg vil klart sige Philips nu er sælger da de har forsøgt at lave den 3 gange på garanti!


Uanset hvad, så har Phillips servicepartner (Infocare) ikke kunnet finde nogen fejl på fjernsynet......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 06:57
Problemet er vel primært, at Infocare siger tv-et ikke fejler noget. Det er den udmelding du skal have ændret.
Philips tilbud er givet ud fra den udmelding, og prøver blot at skabe en form for goodwill. De bliver nødt til at forholde sig til hvad teknikerne siger i sagen.

Noget andet er, hvis dit tv er næsten 2 år ny, så svarer 50% af nyprisen vel til hvad du kan købe et nyt TILSVARENDE til idag?


Skrevet af: Gazerbeam
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 13:09
Du har lavet en handel med en forhandler, og det er denne forhandler du har to års reklamationsret overfor. Dvs. det der forhandleren eller konkursboet du skal rette dit krav mod.

Lad os lave et tænkt eksempel. Forhandler sælger en vare til overpris. F.eks. dit TV til 50.000 kr. Kan du så stille kræv overfor tredjepart (F.eks. Philips/Infocare) om at hæve købet? Nej, vel? (Det ville jo være urimeligt overfor Philips at hæfte for et beløb de aldrig selv har modtaget.)

Forhandleren kan ikke binde tredjepart i aftaler eller handler. Længere er den ikke.

Når det så er sagt, kan det ikke udelukkes at Philips har påtaget sig et ansvar i et eller andet omfang. Dette kan skyldes markedsføring eller vedlagte garantibestemmelser. Du skal bare være opmærksom på, at dette ikke automatiske er omfattet af købelovens bestemmelser.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje tilbuddet. Går handlen på det nye TV direkte gennem Philips, har du på det nye TV fuld reklamationsret direkte overfor Philips.


-------------
Philips 42PFL7606T (3D/DVB-T2)
Yamaha YSP-3000 Lydprojekter
Panasonic AE900 Projekter
Samsung SMT-H3126 & H3106
Toshiba HD DVD 30 og E1
PS3 60GB & 40 GB


Skrevet af: eske
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 13:47
Hej Gazerbeam
Ja handlen foregår igennem Philips hvor de vil komme med det nye og tage mit med retur, et eller andet sted har jeg også lyst til det men når det er sagt, så er det mange penge jeg skal lægge ved siden af de 24,000 som jeg gav for mit fejlbehæftede Tv, og det Tv som svarer til mit idag med fuld ambilight er model 8007 som Philips vil have en pris for 10,500 i 55" og 9,000 i 46" jeg gik så langt og sagde at jeg var villig til at betale max 7,500 kr i bytte for den i 55" men det afslog de med begrundelsen at 50% var meget taget i betraktning af at mit Tv er 2 år gammel, det mente jeg ikke at kunne bruge til noget da det var dem selv der havde tærsket langhalm vedr.min sag.
Nu ønsker jeg snart at få denne sag lukket efter 2 års kamp, de gør åbentbart alt mulig for at man skal opgive og det er ved at lykkedes for dem.
 
mvh.eske
i må gerne lukke sagen og tak for alle de mange input.
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 14:11
Jeg vil stadig mene at du ikke har udtømt dine muligheder. Gå dog til pressen og TV Kontanten og forklar din sag. Det er jo ikke din skyld at TV'et er blevet 2 år gammelt - det var fejlbehæftet fra DAG 1 punktum. Du skal IKKE nøjes med en 50% erstatning..



Print side | Luk vindue