Print side | Luk vindue

Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Windows Phone udstyr og apps
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Windows Phone/8 som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113303
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 19:11


Emne: Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900
Skrevet af: TobiasChrestenMoerch
Emne: Nokia Lumia 800 vs. Lumia 900
Skrevet den: 18-Juli-2012 kl. 17:13
Hej allesammen!

Jeg skal have ny mobil og valget står mellem de to nævnte telefoner.

Det jeg gerne vil høre jer om er jeres viden om de to telefoner ift. hinanden: 
- Er der udover forskel på skærmstørrelsen noget forskel på skærmene?
- Er der kvalitetsforskel på de billeder kameraerne tager?
- Hastigheds forskelle på det to mobiler?
- Nogen software opdateringer der er er mulige for den ene og ikke den anden?
Og i må hjertens gerne komme med andre forskelle og holdninger til de to telefoner!

Håber i vil hjælpe! 





Svar:
Skrevet af: TobiasChrestenMoerch
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 22:34
Slet ikke nogen som har noget til det? :D


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

Hej allesammen!

Jeg skal have ny mobil og valget står mellem de to nævnte telefoner.
Fedt valg. Wink
Uanset hvilken du vælger, vil du få en smartphone, som er markedets mest enkle!
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Er der udover forskel på skærmstørrelsen noget forskel på skærmene?
 
Ja! Lumia 900 har en skærm som er lavet på en anderledes måde, som skulle være bedre.
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Er der kvalitetsforskel på de billeder kameraerne tager?
 
Nej! Samme kamera og muligheder.
 
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Hastigheds forskelle på det to mobiler?
 
Nope - samme processor/hukommelse. Og de kører dejligt flydende! En fed brugeroplevelse.
 
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

- Nogen software opdateringer der er er mulige for den ene og ikke den anden?
 
Nope!
 
Oprindeligt skrevet af TobiasChrestenMoerch TobiasChrestenMoerch skrev:

Og i må hjertens gerne komme med andre forskelle og holdninger til de to telefoner!
 
Lumia 900 har også et frontvendt kamera, hvis man benytter sin smartphone til videosamtale/SKype m.v. Lumia 900 har et 30% større batteri.
 
Personligt valgte jeg Lumia 900 fra, da jeg synes den er for stor og klodset. Mange kan dog godt li' den større skærm. Jeg kom fra en Android med noget mindre skærm, og savner derfor ikke en større skærm. Jeg er rigtig glad for min Lumia 800. Det er den mobil jeg har været mest glad for, gennem de sidste 8 - 10 år!
 
Jeg kan i øvrigt anbefale http://www.windowsphonefan.dk - http://www.windowsphonefan.dk
 
 
M.v.h.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 09:26
Ved hvor meget det haster med ny Tlf, wp8 er jo lige på trapperne. Tror ikke nogle af disse 2 telefoner kan opgraderes. Så måske en god ide at vente, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ved hvor meget det haster med ny Tlf, wp8 er jo lige på trapperne. Tror ikke nogle af disse 2 telefoner kan opgraderes.
 
De kan opgraderes til WP7.8, som stort set er WP8!
 
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.
 
Ligegyldig og overflødig kommentar!
 
M.v.h.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 09:42
Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

, selvfølgeligt er der ingen garanti for at Nokia eksisterer til den tid.
 
Ligegyldig og overflødig kommentar!
 
M.v.h.

Hvis du køber dig ind i et økosystem - som du gør med dagens smartphones - og investerer i apps, eventuelt 3. parts produkter der binder sig op på økosystemet, hvordan kan en betragtning om fremtiden for et økosystem så være en ligegyldig betragtning? I mine øjne er det absolut den vigtigste.

Nokia har fået lavet nogle interessante produkter med Lumia, men hvis de fortsætter med at brænde penge af i nuværende tempo - udsigterne for næste kvartal er identiske med det tab som de netop har præsenteret - så er der muligvis ikke nogen Nokia-virksomhed i løbet af 2013/2014. Nokia har lige over 5 milliarder USD i banken. De brændte 1 milliard af i de sidste tre måneder (det reducerede dog ikke deres pengereserve).


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 12:03
Nokia skal nok komme igen. De har jo gang i noget af det helt rigtige med Lumia telefonerne. Manglede bare at de finder på at lave en Lumia tablet.
 
TobiasChrestenMoerch

Jeg har selv Lumia 900 og er meget tilfreds med den. Men ja, den er for stor til at have i lommen. (Afhænger selvfølgelig af hvor stor bukselommen er..... LOL). Én af årsagerne til at jeg valgte 900 var det integrerede webcam, som 800 ikke har. Ellers ville jeg måske hellere have haft den lidt mindre 800.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: TobiasChrestenMoerch
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 16:54
Tusind tak for svarene indtil videre! De har helt klart hjulpet!
Særlig specifikt på på skærmen: hvordan adskiller de sig fra hinanden der?


Skrevet af: Porkyhead
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 20:35
Lumia 900 har også gyroskop, hvilket kan være en fordel i bl.a. augmented reality apps samt spil. 
Derudover har 900'eren også mulighed for hurtigere dataforbindelse, som kan blive relevant når teleselskaberne får rullet 4G ud.

For en direkte sammenligning se følgende (hvor skærmene også kort sammenlignes):
http://geekaphone.com/compare/Nokia-Lumia-900-vs-Nokia-Lumia-800#screen - http://geekaphone.com/compare/Nokia-Lumia-900-vs-Nokia-Lumia-800#screen

PS: har selv en Lumia 800, da jeg også synes 900'eren er for stor.




Skrevet af: centric
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 21:12
 
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

 
Hvis du køber dig ind i et økosystem - som du gør med dagens smartphones - og investerer i apps, eventuelt 3. parts produkter der binder sig op på økosystemet, hvordan kan en betragtning om fremtiden for et økosystem så være en ligegyldig betragtning? I mine øjne er det absolut den vigtigste. [...]

Det afhænger selvfølgelig af hvor mange penge man skyder i apps. Men i dette tilfælde er det Microsofts økosystem man køber og ikke Nokias. Wink


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?

Understøttelse af hardware, som ikke findes i de nuværende WP modeller, fx multi-core cpu'er og andet lir. Det er derfor helt naturligt at de nuværende mobiler ikke får udgave 8.



Skrevet af: Porkyhead
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 09:22


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad vil stortset sige? Hvad mangler der i 7.8 som findes i 8 ?

Understøttelse af hardware, som ikke findes i de nuværende WP modeller, fx multi-core cpu'er og andet lir. Det er derfor helt naturligt at de nuværende mobiler ikke får udgave 8.

[/QUOTE]

Forskellen er dog større end det du nævner, selvom de ikke har sagt meget endnu. Men der kommer fx Skype integration, mulighed for OTA updates, ny browser og dybere SkyDrive integration...

Om det er noget, du er interesseret i må du selv vurdere Smile


Skrevet af: centric
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 09:30
)
Oprindeligt skrevet af Porkyhead Porkyhead skrev:

Forskellen er dog større end det du nævner, selvom de ikke har sagt meget endnu. Men der kommer fx Skype integration, mulighed for OTA updates, ny browser og dybere SkyDrive integration...


Om det er noget, du er interesseret i må du selv vurdere Smile

Det har du selvfølgelig ret i. Der kommer opdateringer på softwaresiden (ellers var der jo ingen grund til at MS udgiver en by version Smile), men det er kun de software opdateringer det kræver andet hardware, der ikke kommer i WP7.8. Fx Har MS sagt at skypeintegrationen kræver andet hardware for at køre som de ønsker, og kommer derfor ikke i WP7.8, men kun i WP8.  



Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

 
Hvis du køber dig ind i et økosystem - som du gør med dagens smartphones - og investerer i apps, eventuelt 3. parts produkter der binder sig op på økosystemet, hvordan kan en betragtning om fremtiden for et økosystem så være en ligegyldig betragtning? I mine øjne er det absolut den vigtigste. [...]

Det afhænger selvfølgelig af hvor mange penge man skyder i apps. Men i dette tilfælde er det Microsofts økosystem man køber og ikke Nokias. Wink


Jo, det er er klart. Smile Men i min optik, så er der en risiko for, at Microsofts smartphone-satsning står eller falder med Nokia. Både Samsung og HTC er godt nok med på vognen, men ikke helhjertet på nogen måde. Så kan man naturligvis argumentere med, at Microsoft kan købe Nokia osv. men det er ikke noget, som særlig mange har en realistisk chance for at vurdere lige nu. Personligt synes jeg Microsoft har udviklet noget spændende - og Nokia ligeså - men jeg ville ikke tør springe helhjertet med på vognen før en masse spørgsmål er besvaret. Og det kan kun tiden besvare lige nu. Andre lovende mobile styresystemer er faldet før Windows. Derudover så må jeg også sige, at jeg primært er nysgerrig på Microsofts satsning pga. den ekstremt tætte integration der er mellem enhederne, men her er jeg ikke i tvivl om, at Apple stadig er mesteren. Microsoft har med andre ord kopieret Apples strategi, men tager dog produktmæssigt en unik tilgang til tingene. I modsætning til Android, der har kopieret Apples produkt, men tager en anden strategisk tilgang til det.


Når vi har haft lidt mere tid til at vurdere, hvor Windows Phone lander, så kan det måske også være, at der er kommet et værdigt udvalg af apps. Som eksempel prøvede jeg her forleden dag at opgøre, hvilke tv-remote apps man kan få til Windows Phone. Svaret er ingen. Hverken Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips eller andre har noget til Windows Phone. Det har de haft i lang tid til både iOS og Android.



-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 12:32
Så interessante som Nokias WP7 smartphones måtte være, så skal man altså huske på, at WP8 godt nok kan køre WP7 apps, men ikke omvendt.

Det vil hårdt og brutalt sige, at WP7-baserede enheder ikke har ret gode fremtidsperspektiver mht. udvikling af nye apps, hvis det altså er dét man går efter. Er man blot ude efter en god telefon her og nu og ser man slet ikke på fremtiden for platformen, så er der intet til hindring for at købe en WP7 telefon.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: centric
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Så interessante som Nokias WP7 smartphones måtte være, så skal man altså huske på, at WP8 godt nok kan køre WP7 apps, men ikke omvendt.

Det vil hårdt og brutalt sige, at WP7-baserede enheder ikke har ret gode fremtidsperspektiver mht. udvikling af nye apps, hvis det altså er dét man går efter. Er man blot ude efter en god telefon her og nu og ser man slet ikke på fremtiden for platformen, så er der intet til hindring for at købe en WP7 telefon.

Nøjagtig ligesom samtlige nuværende, og kommende, Android (og Apple) telefoner. Der er mange, mange, mange kommende apps der ikke behøver den nye hardware, så de fleste vil med stor sandsynlighed også blive lavet til WP7. - Ligesom man gør til Android 1.x, 2.x, og 4.x.


Det samme gælder jo også computere, tv, film medier og alle andre afspillere. Og hvis man venter endnu længere, kommer der noget endnu federe til en billigere pris. Og hvis man venter endnu.... Wink 



Skrevet af: azrael
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Så interessante som Nokias WP7 smartphones måtte være, så skal man altså huske på, at WP8 godt nok kan køre WP7 apps, men ikke omvendt.

Det vil hårdt og brutalt sige, at WP7-baserede enheder ikke har ret gode fremtidsperspektiver mht. udvikling af nye apps, hvis det altså er dét man går efter. Er man blot ude efter en god telefon her og nu og ser man slet ikke på fremtiden for platformen, så er der intet til hindring for at købe en WP7 telefon.

Nøjagtig ligesom samtlige nuværende, og kommende, Android (og Apple) telefoner. Der er mange, mange, mange kommende apps der ikke behøver den nye hardware, så de fleste vil med stor sandsynlighed også blive lavet til WP7. - Ligesom man gør til Android 1.x, 2.x, og 4.x.


Det samme gælder jo også computere, tv, film medier og alle andre afspillere. Og hvis man venter endnu længere, kommer der noget endnu federe til en billigere pris. Og hvis man venter endnu.... Wink 


Det er så absolut ikke det samme. Hvis du tror det, så har du ikke fulgt med. Apps til WP8 laves på en fundamental anden måde af den simple årsag, at WP7 er baseret på den gamle Windows CE kernel, mens WP8 anvender den samme kernel som Windows 8 (den til desktop). Bedre hardware specifikationer spiller kun ind på meget begrænset vis.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: TobiasChrestenMoerch
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 02:12
Igen: tak for svarene!
Hvad er fordelen ved at vente til november (eller der omkring) og så få en windows 8 maskine frem for en af de to omtalte mobiler med windows 7.8?


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 02:40
Dual core.. prøv at se på forskellen i software og hvad det kommer til at understøtte




Print side | Luk vindue