Hvor meget mere ville en mere pris give?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113325
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 22:25
Emne: Hvor meget mere ville en mere pris give?
Skrevet af: kfcofir
Emne: Hvor meget mere ville en mere pris give?
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 12:03
Heysa..
jeg har nu fået købt en http://www.epson.dk/dk/da/viewcon/corporatesite/products/mainunits/overview/8352 - Epson EH-TW3200 som spiller på et 90" http://www.multibrackets.com/0724.shtml - Multibrackets Framed Projection Screen Deluxe og har nu set et par film efterhånden Bla. Lord of the Rings Ext. bluray udgave og er sådanne ok tilfreds med Qvaliteten ( til den nette pris af 10.000.- samlet på billede siden ) jeg kan sakkens se at den dybte skarphed der er i mit pioneer 5090H ikke lige helt er tilstede men tager mig selv i, at tænke Wauw.. det er er sq skapt hvilket er en god fornemmelse
Jeg lage " billigt ud " da jeg har sjkulte motiver med denne opsætning.. også ville få lidt mere indsigt i dedikeret hjemmebio gøre mig nogen erfangeringer.. inde det endelige slag skal til ! men men så tænker jeg lige i samme still.. Hvad skal der til ? kr ? og hvormange kan man retfærdiggøre ?
Min opsætning vil jeg sikkert køre med et lille år's tid, og min glaskugle er lidt " sløret " på hvad fremtiden briger, så jeg tænker lidt i stil med en http://www.epson.dk/dk/da/viewcon/corporatesite/products/mainunits/overview/11271 - Epson EH-TW9000 eller en http://www.jvc.dk/product.php?id=DLA-X30BE&catid=100118 - JVC DLA-X30BE på projekter siden, og mht. lærred ( der er jeg sq i vildrede ) da jeg lige pt er mest 2d menneske men på sammen siden syntes at det kunne være sjovt med lidt 3d
Men hvor i ligger det største løft ? og ville det kunne betale sig at få det kalibredet ?
Ok.. håber at jeg har gjordt mig forstålige tiltrods en masse stavefejl sikkert
------------- En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 12:35
Jeg er lidt i samme båd som dig, dog har jeg ikke fået købt min projektor endnu, men regner med at gøre det her i starten af august.
Baseret på hvad jeg har læst og snakket mig frem til så er det ret vigtigt om man skal bruge sin projektor i sin stue eller i et dedikeret rum.
Afhængig af hvor man skal bruge det er det forskelligt hvilket udstyr man skal vælge. Ligeledes er jeg af den opfattelse at lærredet er stort set ligeså vigtigt som projektoren. Specielt hvis man bruger det i en stue med en masse andet lys end det fra projektoren.
Med hensyn til din TW3200. Er du glad for den? Det er nemlig lige præcis den projektor jeg selv har kig på pga dens lensshift.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 12:37
min personlige mening med kalibrering er ... nej.. Det vil hjælpe med en kalibrering, men det er marginalt. normalt kan du finde "test" settings fra site, som ligger dig i et OMRÅDE af fint billede, og de 3k en kalibrering koster vil ikke gøre det "ENORMT" meget bedre. dette er bare min mening. du kan også selv købe dig en kalibrator, og lege en del med det. har da en ven med en spider til tv som begyndte at være ok til det.. men så skiftede han lige apperat ind i HDMI, og så skal det hele laves om ... Opgraderingsmæssigt så synes jeg DLA fra JCV klart levere det bedste billede... men har selv været i samme dilemma med min GAMLE projektor, og forskellen lige nu er ikke stor nok.. Hvis jeg var dig så ville jeg holde fast på TW3200 være glad for den, og så vente til 4K bliver en standart istedet, 3d for mig er også noget af det mest ligegyldige på markedet. Men 4K bliver det næste i mine øjne, og de gode laser projektorer med lang brænde tid, eller LED... vente på en NY teknologi. men dette er bare min mening, jeg sidder jo stadig med min GAMLE Z3000 og er tilfreds.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 13:06
JakobSkaarup skrev:
Jeg er lidt i samme båd som dig, dog har jeg ikke fået købt min projektor endnu, men regner med at gøre det her i starten af august.
Skønt med nyt
Baseret på hvad jeg har læst og snakket mig frem til så er det ret vigtigt om man skal bruge sin projektor i sin stue eller i et dedikeret rum.
Fik også stillet et dedikeret rum til råde, så der blevet malet mørkegråt indkøbte mørkelignings gardiner .. så der er næsten 99 % mørkt..
Afhængig af hvor man skal bruge det er det forskelligt hvilket udstyr man skal vælge. Ligeledes er jeg af den opfattelse at lærredet er stort set ligeså vigtigt som projektoren. Specielt hvis man bruger det i en stue med en masse andet lys end det fra projektoren. Det var osse det jeg kunne læse mig til.. nogen skrev jeg bruger bare væggen .. andre de havede købt billigt voksdug.. nogen malet selv.. Men i sidste ende er jeg ikke gør det selvmand så valgte at købe færdigt
Med hensyn til din TW3200. Er du glad for den? Det er nemlig lige præcis den projektor jeg selv har kig på pga dens lensshift. Har købt dyer High-end tv hele mit liv.. og lige pt er stuealteret et Pioneer lx 5090h ISF kalibredet og er noget af det bedste jeg har set indefor tv.. men til den nette pris af 7000.- må jeg tilstå de er givet godt ud.. gode faver, skap billede og flot dynamik i den.. Er meget tilfreds med den
|
------------- En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 13:10
Rasmusdc skrev:
min personlige mening med kalibrering er ... nej.. Det vil hjælpe med en kalibrering, men det er marginalt. normalt kan du finde "test" settings fra site, som ligger dig i et OMRÅDE af fint billede, og de 3k en kalibrering koster vil ikke gøre det "ENORMT" meget bedre. Fik købt et brugt ISF kalibredet pioneer 5090H så har ikke selv det forskællen førogefter.. men de er tydelige på standrat settings dette er bare min mening. du kan også selv købe dig en kalibrator, og lege en del med det. har da en ven med en spider til tv som begyndte at være ok til det.. men så skiftede han lige apperat ind i HDMI, og så skal det hele laves om ... Opgraderingsmæssigt så synes jeg DLA fra JCV klart levere det bedste billede... men har selv været i samme dilemma med min GAMLE projektor, og forskellen lige nu er ikke stor nok..
Det er osse det jeg kan læse mig til.. Må ud og kikke på dem
Hvis jeg var dig så ville jeg holde fast på TW3200 være glad for den, og så vente til 4K bliver en standart istedet, 3d for mig er også noget af det mest ligegyldige på markedet. Hvad siger " glaskuglen " i tidshorisonten Men 4K bliver det næste i mine øjne, og de gode laser projektorer med lang brænde tid, eller LED... vente på en NY teknologi. men dette er bare min mening, jeg sidder jo stadig med min GAMLE Z3000 og er tilfreds
Dejligt med gode køb jo.. |
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 13:28
Jeg skal ikke gøre mig klog på om en JVC vil være merprisen værd for dig, men den er synligt bedre. Specielt er dens sortniveau noget bedre. Jeg har en TW3200 og har ved et par lejligheder set både den lille JVC og mellemmodellen. Ang kalibrering så er mulighederne for kalibrering på tw3200 ganske gode selvom den ikke kan blive perfekt. Jeg har gjort det selv med en farve måler og software og synes det har været indsatsen værd. Jeg tror dog ikke jeg ville kaste 3000,- efter det hvis det da er det det koster. Det synes jeg grundlæggende ikke en tw3200 er god nok til at retfærdigøre. Jeg forstår ikke umiddelbart dette: ".. men så skiftede han lige apperat ind i HDMI, og så skal det hele laves om .." tw3200 har en underlig, udokumenteret "funktion". - Hvis man kalibrerer den med component video på HDMI indgangen så bliver indstillingerne gemt automatisk i projektorens interne hukommelse, men er kun aktive så længe kilden leverer component video. Hvis man skifter til en kilde der leverer RGB video inaktiveres indstillingerne og kan ikke ses i menuen. De er dog ikke "glemt" og kan genaktiveres ved at skifte til component video. Så vidt jeg husker kan man omgå dette ved at gemme kalibreringen i den manuelle hukommelse og kalde profilen frem når man skifter kilde. MVH
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-Juli-2012 kl. 13:31
Der er 3.000 kroners rabat på JVC X30 her i sommermånederne, så dét er da en god undskyldning for at opgradere.
Og selvfølgelig skal en projektor kalibreres. De koster 10, 20 eller 30K, så en kalibrering oveni er jo småpenge, og udbyttet kan givetvis være kæmpestort. Der er jo også det individuelle lærred og lokalet at tage med i betragtning.
EDIT: Overskriften på tråden her giver i øvrigt ingen mening...
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 02:22
Jeg huskede forkert hvad angår tilbuddet på X30; det gælder kun til 31. juli.
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
|
Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 02:47
Naiera skrev:
Jeg huskede forkert hvad angår tilbuddet på X30; det gælder kun til 31. juli. | Projektoren står til 22k kr i de fleste dk butikker. Er det den pris du refererer til, eller har du fundet en endnu bedre pris?
Edit: Ser lidt din signatur. Bliver lige nød til at sætte et "-er" ind
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 03:42
Det er den pris jeg refererer til. Det er 3.000,- billigere end de 25k den normalt koster. Det er distributøren, Imagosonas, som kører kampagnen.
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 03:47
Naiera skrev:
Det er den pris jeg refererer til. Det er 3.000,- billigere end de 25k den normalt koster. Det er distributøren, Imagosonas, som kører kampagnen. | Så prisen forbliver ikke nede? Det er sommer, men en anden grund til prisnedsættelsen kunne jo være at de skulle af med deres lager inden den nye model bliver præsenteret i September?
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 13:25
Jeg ved kun hvad der står på deres hjemmeside. Prisen gælder indtil d. 31. juli, og herefter må vi gå ud fra at den sættes op til 25k igen.
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 16:50
Naiera skrev:
Jeg ved kun hvad der står på deres hjemmeside. Prisen gælder indtil d. 31. juli, og herefter må vi gå ud fra at den sættes op til 25k igen. | Ja, det må vi gå ud fra. 22 k kr er også en rigtig god pris. Jeg vil i hvert fald ikke betale 25k når jeg kommer hjem til dk i September efter jeg har set den til 22k nu. Så vil jeg hellere vente på den nye model udkommer.
|
Skrevet af: Webmonkey
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 10:57
Den står stadig til 22k DKK.
------------- In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 21:04
Selvfølgelig skal man kalibrere en projektor... Det er absolut et kæmpe løft. Eneste problem er at med projektore som JVC er der ret stor drift over ret kort tid og især fra kold til drift arm, og fra varm til varmere.. Jeg har ikke rigtig hørt om nogle i danmark for tiden der køre rundt og tilbyder kalibrering, medmindre de selv har leveret projektor/ skærm. Jeg syntes en JVC er spild af penge hvis man ikke kalibrere den, især efter de første 100 timer, og derefter hver 100-200 timer. Husk også at når du køber en ny projektor er den ca værdiløs dagen efter... der er en ny model i overmorgen, og intet marked for brugte projektore. Hvis jeg skulle købe en projektor, og ikke ville ofre kalibrering, så ville jeg kigge efter BENQ DLP maskiner. Men den vil også blive markant bedre med en kalibrering. Køber du en JVC så spørg til hvordan lampegarentien dækker, også hvor meget lys den skal kunne outputte som minimum hele levetiden. Og samtidig få at vide hvad tolerancerne er på convergence... Få det på skrift.!!
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|