Print side | Luk vindue

Panasonic TH-42PV60E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11353
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 18:32

Emne: Panasonic TH-42PV60E
Skrevet af: J.F.L
Emne: Panasonic TH-42PV60E
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 18:36

Jeg har læst en del om Panasonic TH-42PV60E og er blevet ret vild med det.

Er der nogen der ved hvor det kan ses i funktion i nærheden af Esbjerg/Ribe/Kolding?

Svar:
Skrevet af: STP36
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:01
Expert i Esbjerg har den stående.

Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af STP36 STP36 skrev:

Herligt - så må jeg lige derind og kigge i weekenden.

.....men deres pris er formentlig langt over de 15-16.000 den kan fås til på nettet?

Skrevet af: STP36
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:43
Ja, jeg mener den står til omkring 20K

Skrevet af: tma86
Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af STP36 STP36 skrev:

Herligt - så må jeg lige derind og kigge i weekenden.

.....men deres pris er formentlig langt over de 15-16.000 den kan fås til på nettet?

Jeg fik mit til 17500 inkl både fod og vægbeslag i Expert i Horsens. 

Skrevet den: 19-April-2006 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Afslør lige hvordan du fik den forhandlet 2500 ned i pris....

Og har du fået TV'et...? Og i så fald - hvad synes du om det?

Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 22:46

hvis jeg må......fedt nok fjernsyn har lige selv købt et men - de der blæsere bliver jeg ALDRIG vilde med, når man mute'r så kan man godt høre dem og når man derefter helt slukker det så er der sgu pludselig HELT stille.

hvordan tilslutter man en pc, der er da ingen lyd-indgang Oder was??

Skrevet den: 21-April-2006 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvis jeg må......fedt nok fjernsyn har lige selv købt et men - de der blæsere bliver jeg ALDRIG vilde med, når man mute'r så kan man godt høre dem og når man derefter helt slukker det så er der sgu pludselig HELT stille.

hvordan tilslutter man en pc, der er da ingen lyd-indgang Oder was??

Altså - hvor meget larmer det? Hvis man kun kan høre det når man har mute't vil det ikke i hvert fald ikke genere mig. Kører blæseren altid på samme niveau eller kører den op og ned....? (DET ville i givet fald irritere mig!).

Og jo, der er lydindgang - se selv her http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@-@1@13@40@41@@@@@TH-37PV60E@VieraPlasma-Bildschirme@&altMod=N&prop=DOC - http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@ -@1@13@40@41@@@@@TH-37PV60E@Viera|Plasma-Bildschirme@&al tMod=N&prop=DOC

Skrevet den: 21-April-2006 kl. 22:30
hvorfor genspejler underteksten så inde bag ved hvis man bare sidder lige skævt midtfor.....er det normalt for plastma og hvad med lcd-skærme? hvad gør jeres.....??

Skrevet den: 21-April-2006 kl. 23:07

Afslør lige hvordan du fik den forhandlet 2500 ned i pris....

Og har du fået TV'et...? Og i så fald - hvad synes du om det?

Det var rimeligt nemt, sendte en mail hvor jeg fortalte at jeg kunne købe det til knap 16K gennem noget fælleskøb, og spurgte så hvad de skulle ha for det. Startede med 17.500 uden vægbeslag(der kostede 849,-) og endte efter lidt mailen frem og tilbage på 17.500 inkl vægbeslag. Fik det 2 dage senere leveret til døren, rigtig god service. Jeg syntes det er et kanon god fjernsyn, ikke helt så pænt som Samsungs, men tilgængeld er billedet bedre på PV60'eren(har set begge 2 ved siden af hinanden). Blæserene er ikke noget der generer overhovedet, er meget tilfreds.

Skrevet den: 21-April-2006 kl. 23:49

Jeg syntes det er et kanon god fjernsyn, ikke helt så pænt som Samsungs, men tilgængeld er billedet bedre på PV60'eren(har set begge 2 ved siden af hinanden). Blæserene er ikke noget der generer overhovedet, er meget tilfreds.

Jeg har været i min lokale Expert i dag og se det.

KANON billedkvalitet - det hang på væggen lige under et Samsung 32" LCD og lige nu sidder jeg og fatter ikke en lyd af hvorfor nogen overhovedet overvejer at bruge penge på LCD.

Der var en verden til forskel!!!

Skrevet den: 21-April-2006 kl. 23:51
Fik du spurgt til prisen?

Skrevet af: NeonTeal
Skrevet den: 22-April-2006 kl. 02:46

Jeg syntes det er et kanon god fjernsyn, ikke helt så pænt som Samsungs, men tilgængeld er billedet bedre på PV60'eren(har set begge 2 ved siden af hinanden). Blæserene er ikke noget der generer overhovedet, er meget tilfreds.

Jeg har været i min lokale Expert i dag og se det.

KANON billedkvalitet - det hang på væggen lige under et Samsung 32" LCD og lige nu sidder jeg og fatter ikke en lyd af hvorfor nogen overhovedet overvejer at bruge penge på LCD.

Der var en verden til forskel!!!

@J.F.L

Hvilken Samsung 32" var det du sammenlignede med? - og hvor?

Det vil jo ikke være fair at sammenligne et G9-panel fra i år med andre TV fra sidste år.

Overvejer selv at købe Panasonic 37" Plasma, men ærgerligt at det ikke findes med (dansk) digitaltuner - der skulle vel ikke være nogen der ved om Panasonic har planer om at lave et sådant? - altså 37" Plasma med IDTV.

Skrevet den: 22-April-2006 kl. 05:17
ingen som har oplevet at underteksten genspejler sig inde bag ved ca.0,5 cm hvis man bare sidder lige skævt midtfor.....er det normalt for plastma og hvad med lcd-skærme? hvad gør jeres.....??

Skrevet den: 22-April-2006 kl. 08:20

ingen som har oplevet at underteksten genspejler sig inde bag ved ca.0,5 cm hvis man bare sidder lige skævt midtfor.....er det normalt for plastma og hvad med lcd-skærme? hvad gør jeres.....??

Hmmm - hvor skævt for skal du sidde for at det fænomen optræder? - og hvor generende synes du det er?

Skrevet den: 22-April-2006 kl. 08:22

Fik du spurgt til prisen?

Nej - der stod 19.995,- på prisskiltet - men det var 2 minutter før lukketid, så jeg begyndte ikke en 'forhandling'  Det vil jeg gøre når jeg er 100% sikker på jeg skal have det .... (Er 99,5% sikker nu ).

Skrevet den: 22-April-2006 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af NeonTeal NeonTeal skrev:

Hvilken Samsung 32" var det du sammenlignede med?

Jeg mener det var LE-32R53B.

Skrevet den: 22-April-2006 kl. 08:55
hvorfor køber i ikke et SONY KLD 40V2000 på fælles køb til 20.000kr - det er da MEGA fedt.......går selv med de tanker nemlig

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 09:51
Måske fordi LCD ikke er i nærheden af plasma mht billedydelse når vi snakker diverse antennesignaler.Var selv hooked på SamsungM61LCD indtil jeg så den side by side m Pio436 .Begge viste DR1 digital - Pio´en var milevidt foran ! 

Skrevet den: 23-April-2006 kl. 09:53

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Måske fordi LCD ikke er i nærheden af plasma mht billedydelse når vi snakker diverse antennesignaler.Var selv hooked på SamsungM61LCD indtil jeg så den side by side m Pio436 .Begge viste DR1 digital - Pio´en var milevidt foran ! 

Helt enig - nøjagtigt samme oplevelse jeg havde med Panasonic Plasma'en kontra Samsung LCD'en - de hang side om side så det var til at forholde sig til.

Skrevet den: 23-April-2006 kl. 22:17

hvad er der med den billedkvalitet....ses det jo KUN når de står ved siden a hinanden at man så ville lægge mærke til det??

bliver et LCD mere kornet jo tættere på man er hvor plastma står skarpt lige meget afstanden?....eller er det bare det med de "varme" farver??

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 22:35

Det skyldes den glasplade som alle plasma'er, der ikke står Pioneer på, har foran plasma-panelet. Dvs. alle plasma'tv minus Pioneer har denne effekt. Det ses som regel sjældent direkte i praksis, men er med til at sløre billedet lidt, i forhold til hvis det ikke var der. Ikke en "deal-breaker" i sig selv, men det er én af årsagerne til at Pioneer kan levere en bedre billedkvalitet end alle andre (groft sagt).

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Det skyldes den glasplade som alle plasma'er, der ikke står Pioneer på, har foran plasma-panelet. Dvs. alle plasma'tv minus Pioneer har denne effekt. Det ses som regel sjældent direkte i praksis, men er med til at sløre billedet lidt, i forhold til hvis det ikke var der. Ikke en "deal-breaker" i sig selv, men det er én af årsagerne til at Pioneer kan levere en bedre billedkvalitet end alle andre (groft sagt).

Kan man være sikker på at denne glasplade sidder så tæt at der ikke kan kommer støv og lign. ind bagved som man så ikke kan fjerne?

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 09:37

hvad er der med den billedkvalitet....ses det jo KUN når de står ved siden a hinanden at man så ville lægge mærke til det??

bliver et LCD mere kornet jo tættere på man er hvor plastma står skarpt lige meget afstanden?....eller er det bare det med de "varme" farver??

Jeg har svært ved at forklare det - men det ses fx. tydeligt hvis du ser en fodboldkamp, golfmatch el. lign (altså hvor der er græs i baggrunden og bevægelse i billedet). Her kan de LCD'er jeg har set altså ikke levere et ordentlig billede - det ser 'kunstigt' ud. Også på 3-4 meters afstand.

Skrevet af: daj72
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 10:55

Jeg har læst en del om Panasonic TH-42PV60E og er blevet ret vild med det.

Er der nogen der ved hvor det kan ses i funktion i nærheden af Esbjerg/Ribe/Kolding?

Hey.

Som du har kunne se i tråden om fælleskøb af panaen andersteds her på sitet, hænger der nu en TH-42PV60E i min stue. Og ALT der har været om langsom opdatering ved hurtige bevægelser og dårlig sort farve osv. ER GJORT TIL SKAMME. Jeg har valgt at se ting med hurtige kamarabevægelser feks. en Jackie Chan film, Formel1, Golf uden problemer, og jeg har jo ledt efter "fejl", men ingen fundet. Jo, det er et anderledes billede, men det er ikke et alm. fjernsyn mere, og må efter min mening ikke sammenlignes.

Det er Panasonic TH-42PV60E... Og det styrer for vildt og er ikke fortrudt.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af daj72 daj72 skrev:

Hey.

Som du har kunne se i tråden om fælleskøb af panaen andersteds her på sitet, hænger der nu en TH-42PV60E i min stue. Og ALT der har været om langsom opdatering ved hurtige bevægelser og dårlig sort farve osv. ER GJORT TIL SKAMME. Jeg har valgt at se ting med hurtige kamarabevægelser feks. en Jackie Chan film, Formel1, Golf uden problemer, og jeg har jo ledt efter "fejl", men ingen fundet. Jo, det er et anderledes billede, men det er ikke et alm. fjernsyn mere, og må efter min mening ikke sammenlignes.

Det er Panasonic TH-42PV60E... Og det styrer for vildt og er ikke fortrudt.

Godt at høre

Hvis du har flere gode eller dårlige erfaringer er jeg meget interesset i at høre dem

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 12:05

Kan man være sikker på at denne glasplade sidder så tæt at der ikke kan kommer støv og lign. ind bagved som man så ikke kan fjerne?

Ja. Pladen ligger ikke som en løs, ekstra glasplade, som f.eks. på et B&O MX tv, det er i princippet en integreret del af plasma-panelet.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 12:23

Min kammerat har fået den sat op her i week-enden.

Han har 2 ankepunkter !

En temmelig hørbar strømforsyning/transformator!

Og en noget skuffende gengivelse af jpeg fotos fra cd-rom.Mht det sidste håber han,at problemet løses m digital kabling (HDMI/DVI). 

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 12:33

Min kammerat har fået den sat op her i week-enden.

Han har 2 ankepunkter !

En temmelig hørbar strømforsyning/transformator!

Og en noget skuffende gengivelse af jpeg fotos fra cd-rom.Mht det sidste håber han,at problemet løses m digital kabling (HDMI/DVI). 

Ja, det er jeg så ikke helt enig. Jeg vil ikke sige strømforsyningen er temmelig hørebar. Jeg tror det er blæseren, men det er kun de 2 første sekunder TV'et starter op, og så kan det efter min mening ellers ikke høres når musikken spiller.

jpeg har jeg ikke prøvet, men løsningen er nok som du skriver.

Ellers vil jeg sige en justering af farverne er nødvendig, panikken aftager mens man justerer... Lyden kunne være bedre, (men skal også just.) men jeg kommer fra B&O mx7000, så der er lidt at hamle op med.         &n bsp;       Jeg roder stadig med, at den skal huske(starte) på en bestemt Tekst-tv side, men det kniber, men der er jo ventefrit tekst-tv på, så det er måske bare mig der er krævende. Og så er det genialt, at man kan dele billedet, så man kan se et lille tv billed mens man surfe på tekst-tv.  Lidt lir´; Man kan fryse live-billedet, hvis man skal se noget specifikt...! Men bare det at se feks. animal planet eller B.S. med Bubber i afrikanerland er stort.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Ja. Pladen ligger ikke som en løs, ekstra glasplade, som f.eks. på et B&O MX tv, det er i princippet en integreret del af plasma-panelet.

Så er jeg mere rolig - det var nemlig lige netop sådan noget som B&O's glasplade jeg frygtede.

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 13:06

Hvis du afspiller JPG-filer i en DVD-afspiller, så bliver billederne konverteret til 720x576 interlace, og derefter sendt ud via DVD-afspillerens almindelige video-kredsløb. Dette gælder OGSÅ selv om afspilleren har HDMI/DVI, og også selv om den har 720P output! Derfor vil still-billeder fra en DVD-afspiller per definition ikke se særligt godt ud. Hvis du derimod viser billederne fra en PC via VGA-indgangen, så er det en helt anden snak.

Kort sagt: Det er ikke tv'ets skyld, men afspilleren.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 14:15
1000 tak! - Otto. Svaret var noget anderledes end vores gætterier .

Skrevet af: FordPrefect
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 09:02

Jeg roder stadig med, at den skal huske(starte) på en bestemt Tekst-tv side, men det kniber

Du kan kode favoritsider ind på de farvede knapper - TTV starter på den røde. Det gælder vist kun de første 25 indkodede kanaler, og TTV skal være sat til 'liste'. Læs manualen - kan være jeg husker forkert.

-------------
Hilsen FordPrefect

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 20:04
hvad med fjernbetjeningen's VCR/DVD funktion, kan den kun styre Panasonic's modeller eller kan den styre andre eks SONY. Både min gamle SONY's fjernbetjening til tv'et og nu til min HDD kan nemlig instilles til andre mærker......

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 20:08

Hej.

I manualen nævner de kun Panasonic maskiner, så regn ikke med det.

m.v.h.

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:19

Oprindeligt skrevet af FordPrefect FordPrefect skrev:

Jeg roder stadig med, at den skal huske(starte) på en bestemt Tekst-tv side, men det kniber

Du kan kode favoritsider ind på de farvede knapper - TTV starter på den røde. Det gælder vist kun de første 25 indkodede kanaler, og TTV skal være sat til 'liste'. Læs manualen - kan være jeg husker forkert.

Det var lige det der skulle til. Thanks...

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Hej.

I manualen nævner de kun Panasonic maskiner, så regn ikke med det.

m.v.h.

det er sgu da slapt.....hvorfor ikke gøre det lidt universal som feks Sony - sådan noget synes jeg er total ringe.

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:44
Ligegyldigt ! En kvalitets programerbar remote er efterhånden et must i alle opsætninger.

Skrevet af: PlasmaOskar
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 07:22

endnu en super test af PV60:

http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm - http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm

Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 15:35
HAr set nogle steder at der er omtalt at det ikke godt at spille på, f.eks. sætte sin playstation til... Hvordan kan det være, og hvad er der galt med at spille på det???

Skrevet af: Weiglin
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

HAr set nogle steder at der er omtalt at det ikke godt at spille på, f.eks. sætte sin playstation til... Hvordan kan det være, og hvad er der galt med at spille på det???

Jeg bruger min Xbox 360 sammen med mit 42" PV60... ingen problemer her. Men nu gamer jeg heller ikke 8 timer i træk.
Det der kan give problemer er indbrænding på skærmen hvis det samme billede står på skærmen i længere tid.
Det kan f.eks være speedometer i kørespil.. kompas i Call Of Duty 2.. osv.
Jeg har dog spillet Pro Evolution Soccer 4, 5 timer i træk uden nogen form for indbrænding på skærmen.

Print side | Luk vindue