Octagon plugins
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113694
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 23:00
Emne: Octagon plugins
Skrevet af: jokkemokke
Emne: Octagon plugins
Skrevet den: 31-Juli-2012 kl. 17:34
Hej.
Jeg har fået købt mig en Octagon SF1008 SE+ DVB-S2 modtager, og har været ved at lege med de forskellige plugins man kan finde rundt omkring på nettet. Jeg har dog haft lidt svært ved at finde rundt i de forskellig plugins, da der på de fleste sider ikke rigtig findes nogle beskrivelser af de forskellige plugins gør.
Jeg har defor følgende spørgsmål:
1: Findes der en komplet oversigt over de forskellige plugins, som også beskriver hvad de kan bruges til?
2: I receiverens menu kan man angive adressen på en plugin server, hvor man tilsyneladende kan hente og installere plugins fra via ethernet forbindelsen i stedet for først at skulle hente til USB via en computer. Er der nogen der kender en adresse på sådan en server?
3: Eksisterer der et plugin eller ligende der kan streame tv signalet til en computer uden at man skal skifte sin originale firmware ud?
|
Svar:
Skrevet af: miri
Skrevet den: 01-August-2012 kl. 13:26
jokkemokke skrev:
1: Findes der en komplet oversigt over de forskellige plugins, som også beskriver hvad de kan bruges til?
| Hm, jeg har ikke fundet en, men hvis du ikke allerede er, så opret dig på i forum på "octagon-forum.com" - der vil du kunne se mere vedr. plugins til din octagon.
jokkemokke skrev:
2: I receiverens menu kan man angive adressen på en plugin server, hvor man tilsyneladende kan hente og installere plugins fra via ethernet forbindelsen i stedet for først at skulle hente til USB via en computer. Er der nogen der kender en adresse på sådan en server? | octagon-forum.com/develop
jokkemokke skrev:
3: Eksisterer der et plugin eller ligende der kan streame tv signalet til en computer uden at man skal skifte sin originale firmware ud?
| Jeg tør ikke helt udtale mig om din model, men på de nyere octagon modeller er der mulighed for at koble sig på boksen - enten via igangsættelse af server på boksen (integreret i FW fra 2.10.xx) eller ved direkte at fangefiler via boksens ip-adresse...
------------- miri
|
|