Print side | Luk vindue

Gmail eller Hotmail?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113709
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 11:30

Emne: Gmail eller Hotmail?
Skrevet af: zemo
Emne: Gmail eller Hotmail?
Skrevet den: 31-Juli-2012 kl. 23:54
Hej
Jeg har brugt Hotmail i ca. 10 år, og har egentlig været godt nok tilfreds.

Nu har jeg så skiftet fra iPhone til Android (SGSIII), og i den forbindelse har jeg skullet oprette en gmail (Google-konto) for at købe apps.

Så kom jeg til at tænke på om det var smartere at skifte til Gmail.

Jeg har følgende ting som gerne skulle spille sammen:

PC (Win 7, bruger Windows Live Mail).

Mac (Moutain lion, bruger Mail, Kalender), jeg har brugt/bruger iCloud til kalender/kontakter, men det går jo ikke sammen med Android...

iPad (Bruger Mail, kalender), også her har jeg brugt (bruger indtil videre) iCloud.

Telefon (Samsung Galaxy S III, bruger mail, kalender, kontakter).

Alt skal spille sammen: mail, kalender, kontaktpersoner. Så når jeg sender mails, opretter kontakter, opretter kalenderbegivenheder osv. på en enhed, bliver det synkroniseret på alle andre enheder.

Er det ligemeget hvad jeg bruger, eller er der plusser og minusser?

På forhånd tak for input

-------------
/zemo/

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-August-2012 kl. 07:21
Jeg bruger gmail sammen med:

Ipad, iphone, mac og pc.

Alt vedr sync af kalender, mail og kontakter virker 100%

Og det burde det også med an android

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 01-August-2012 kl. 08:01
Jeg bruger også gmail. Selv til min Windows phone, og det spiller bare godt sammen med Windows live

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-August-2012 kl. 08:55
Benytter også gmail til iPad, iPhone android, osx og vindows. Både til mail, kontakter og kalender. Det virker helt optimalt.

Skrevet den: 01-August-2012 kl. 09:13
Jeg har researchet lidt, og det viser sig at der åbenbart er et problem med iCal (eller Kalender som det hedder i OSX Mountain Lion) i følge dette link:

http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/hotmail-calendar/ical-and-hotmail-calendar-sync-setup/2086d109-d763-40aa-9e1b-0eae8b8b3596?msgId=dab67649-9d5a-4436-9546-3734f67a0c59 - http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/hotmail-calendar/ical-and-hotmail-calendar-sync-setup/2086d109-d763-40aa-9e1b-0eae8b8b3596?msgId=dab67649-9d5a-4436-9546-3734f67a0c59

Man kan IKKE synkronisere en Hotmail-kalender med iCal/Kalender (Mon ikke det samme gælder for Mountain Lion?)

Kan I der bruger Gmail, bekræfte at dette kan lade sig gøre på Mac?

-------------
/zemo/

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-August-2012 kl. 09:55
Min gmail kalender virker helt fint i ML

Skrevet den: 02-August-2012 kl. 21:03
Hej igen

Jeg har nu besluttet at gå all-in på Gmailen.

Alt virker perfekt på Android (SGSIII), iPad og Mac.

Problemet er Windows Live Mail.

Maildelen virker som den skal. Men kontaktpersoner og kalender bliver ikke synkroniseret.

Dvs. kalenderen bliver synkroniseret som read-only, og jeg kan ikke oprette (gmail)begivenheder i WLM.

Kontakterne blev første gang fint synkroniseret over i WLM, men heller ikke disse kan ændres. Ændringer i en kontakt foretaget på fx. mobil bliver tilsyneladende ej heller opdateret.

De sidste ting er uacceptable for mig, jeg kan selvfølgelig logge ind på gmail.com, og ordne det hele derfra. Men jeg er/var bare glad for Windows Live Mail, og administrerer tre mailkonti derfra, så jeg er lidt træt af det ikke virker.

Nogen ideer til hvordan jeg kan få skidtet til at køre? Evt. et andet program ala WLM?

-------------
/zemo/

Print side | Luk vindue