Print side | Luk vindue

Hvorfor SKAL det være Verbatim?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11374
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 23:44

Emne: Hvorfor SKAL det være Verbatim?
Skrevet af: MadManMingo
Emne: Hvorfor SKAL det være Verbatim?
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 10:50

Er snart ved at rende tør for skiver, og skal derfor snart have købt en ny stak. Indtil videre har jeg selv brugt Verbatim. Sidst var jeg heldig med en god sending af Pearl White skiver, som ikke har givet problemer.

Men det jeg gerne vil spørge efter, er en begrundelse for, hvorfor stort set alle herinde bliver anbefalet Verbatim R- 16x?

Fordi det er de bedste skiver og der ingen problemer er med dem, kommer der nok som  en masse svar. Men det er ikke umiddelbart mit indtryk. Jeg synes man jævnt tit hører om folk der har været uheldige med dårlige sendinger, og hvor maskinen melder at "skiven er beskidt". Jeg synes også det er lidt et hak i omdømmet for Verbatim, at de sælger dårlige Pearl White skiver under deres eget navn. (Jeg har bare været heldig med mine pearl white). Derudover får Verbatim skiverne kun 1½ stjerne i bedømmelse ved Azomedia, hvorimod "Alpha" får 5 stjerner.

Er der ikke andre firmaer, som levere en fornuftig kvalitet? Jeg tænker ikke på ultimative Taiyo Yuden skiver, men bare på almindelige hverdagsskiver som ikke laver en masse bøvl og fejlbrændinger.

Svar:
Skrevet af: Moef
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 11:00
Jeg køber Verbatim hver gang, fordi de virker. Ganske simpelt men rigtigt 

Derudover er de nemme at få fat i. Taiyo Yuden er også gode skiver, måske endda bedre end Verbatim, men så vidt jeg har erfaret det, noget sværere at få fat på.

Med Verbatim har jeg aldrig haft problemer i forbindelse med Audio CD'er, DVD'er til recorder/computer brænding, Re-writable til recordere/computer. De typer jeg har brugt - DVD+R, DVD-R, DVD+RW, CD-R - alt har virket perfekt. Fejlbrændinger der kan tælles på én hånd, og det er ud af ca. 800-1000 brændinger.

Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 11:10

Jo tak - det var det jeg også havde på fornemmelsen. Men det var ikke rigtig det jeg spurgte efter .

Mit problem er, når jeg går ind på forskellige web-shops for at handle og så ser det store udvalg. Så er det jeg tænker, kan det virkelig passe, at det kun er Verbatim som kan bruges?

Er der ikke nogen, som har prøvet andre mærker, som er lige så tilfredse som alle de Verbatim brugere man hører så tit? Ikke fordi jeg vil være på tværs eller noget. Men synes bare tit, at Verbatim ikke "lige pt" er på lager, eller lige er en tand dyrere end andre mærker (ikke noname), som måske var lige så gode.

Skrevet af: erimads
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 11:27

Hej.

Jeg har benyttet et par hundrede Fuji dvd-r 4x uden problemer af nogen art.

/Erik

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 20-April-2006 kl. 13:26

Hvorfor SKAL det være Verbatim? Det SKAL det heller ikke, men mere om det.

Oprindeligt skrevet af MadManMingo MadManMingo skrev:

Men det jeg gerne vil spørge efter, er en begrundelse for, hvorfor stort set alle herinde bliver anbefalet Verbatim R- 16x?

Fordi det generelt stort set er det bedste man kan købe til formålet, og de er meget nemme at få fat i.

Afhængig af brænder/recorder, firmware, brændhastighed, produktionssted og andre faktorer, kan der være andre medier som er ligeså gode eller bedre.

Men hvis man tager hensyn til mange folks erfaringer på en lang række brændere (og recordere) kombineret med hvad der er nemt at få fat i, så løber Verbatim med den samlede sejr.

Taiyo Yuden 8x DVD-R skiver er ofte endnu bedre end Verbatim til formålet, men de er slet ikke ligeså nemme at få fat i. De kan f.eks. købes fra http://svp.co.uk/products-list.php?bid=29 - SVP.co.uk i England.

Derudover får Verbatim skiverne kun 1½ stjerne i bedømmelse ved Azomedia, hvorimod "Alpha" får 5 stjerner.

Forklaringen er simpel: Azomedia vil hellere sælge Alpha medier end Verbatim medier, formentlig fordi de tjener flere penge på Alpha medierne.

Alpha er et no-name mærke, som ikke selv producerer medier, mens Verbatim er et rigtigt brand med kvalitetskontrol på egne fabrikker og hos underleverandører.

Tror du virkelig at denne "bedømmelse" hos Azomedia er en neutral og fair bedømmelse udført af kunderne, eller tror du at "bedømmelsen" er udført alene af Azomedia selv? Kan du finde et sted på Azomedias hjemmeside hvor du kan bedømme de forskellige medier?

Er der ikke andre firmaer, som levere en fornuftig kvalitet? Jeg tænker ikke på ultimative Taiyo Yuden skiver, men bare på almindelige hverdagsskiver som ikke laver en masse bøvl og fejlbrændinger.

Hvis du er ude efter nogen andre skiver som er bedre end Verbatim, eller med mindre kvalitetsvariation end Verbatim, så er der vist kun Taiyo Yuden tilbage. Men TDK og Sony er ganske gode synes mange.

Med de fleste andre mærker ved du ikke hvad du køber, fordi næsten alle mærker køber fra forskellige underleverandører.

Hvis du vil se forskellige meninger (og en afstemning) om hvad der er de bedste DVD media, kan du jo se i denne tråd hos CDFreaks: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=146146 - What is the best DVD media?

Så hvorfor anbefaler jeg (og andre) at man køber Verbatim medier (undtagen Pearl White)?

Fordi det er et simpelt og godt råd, der er nemt at huske, og som næsten altid er et af de bedste medier til formålet, og fordi de kan købes alle mulige steder.

Men hvis man absolut vil kende "den fulde sandhed", så hundredevis af forskellige medier, der kan brændes på hundredevis af forskellige brændere/recorder, med multiple firmware versioner og hastigheder, og der er multiple produktionssteder med forskellig kvalitetskontrol for de enkelte medier, og der er variationer mellem forskellige batche af de forskellige medier. Så der er ca. syv fantasilioner forskellige svar på, hvilket medie der er bedst til et bestemt formål.

Men så komplicerede svar er folk næsten aldrig interesseret i, og jeg har endda komprimeret svaret ned til et minimum i forhold til de tusinder af indlæg om emnet man vil kunne finde f.eks. hos http://club.cdfreaks.com/ - CDFreaks .

Så derfor er det simple råd at vælge en af nedenstående muligheder:

• Køb Verbatim medier (men ikke Pearl White).

eller

• Foretag selv en grundig undersøgelse af, hvad der passer bedst til din recorder(e) og/eller brænder(e).

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 13:47

TAK Dragemester

Det var lige sådan en begrundelse jeg havde brug for at høre. Håbede også lidt på, at du så tråden, da du lyder som ekspert i medier.

Jeg vil holde mig til Verbatim R- 16x for fremtiden, og så håbe på at mine Pearl White ikke begynder at give problemer, hvad de ikke har gjort med en eneste i en 50 pack endnu. (Man kan jo være heldig). Optagelsen er heller ikke pludselig væk, som du tidligere beskrev kunne være tilfældet med Pearl White. Har tjekket med optagelser som er ca. 1½ mnd. gamle. Håber det holder ved .

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 15:08

, og så håbe på at mine Pearl White ikke begynder at give problemer, hvad de ikke har gjort med en eneste i en 50 pack endnu. (Man kan jo være heldig). Optagelsen er heller ikke pludselig væk, som du tidligere beskrev kunne være tilfældet med Pearl White. Har tjekket med optagelser som er ca. 1½ mnd. gamle. Håber det holder ved .

Du kan selv tjekke om du er en af dem i farezonen med dine Verbatim Pearl White medier, hvis du har en pc med DVD brænder. Du kan bruge Nero CD-DVD Speed, som kan http://www.cdspeed2000.com/ - hentes gratis her , og bruge Disc Info fanen til at se MID for dine Pearl White medier.

Hvis du har Pearl White medier produceret af Ritek af typen RITEK G05, hvilket er 8x DVD-R medier, så er der en væsentlig chance for hurtig ældning ifølge manges oplevelser. Hvis du derimod har CMC MAG AE1 medier, så er der ingen særlige rapporter om hurtig ældning, så hvis dit drev kan lide at brænde dem, så er de formentlig i orden.

Hvis du har Pearl White 8x DVD+R (plus i stedet for minus) medier, så kan de også være Ritek eller CMC, men det lader ikke til at Riteks "plus" medier er specielt udsat for hurtig ældning.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 15:18

Tak!

Det vil jeg prøve senere i aften, når jeg kommer hjem. Det er -R Pearl White jeg købte. Mener at have set at der stod noget med CMC, i meget lille skrift inderst på skiven. Eller kan jeg kun være sikker ved at tjekke med Nero? ... Det prøver jeg i hvert fald under alle omstændigheder .

Men tak for hjælpen!

Skrevet af: Larsan
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Hvorfor SKAL det være Verbatim? Det SKAL det heller ikke, men mere om det.

Fordi det generelt stort set er det bedste man kan købe til formålet, og de er meget nemme at få fat i.

Afhængig af brænder/recorder, firmware, brændhastighed, produktionssted og andre faktorer, kan der være andre medier som er ligeså gode eller bedre.

Men hvis man tager hensyn til mange folks erfaringer på en lang række brændere (og recordere) kombineret med hvad der er nemt at få fat i, så løber Verbatim med den samlede sejr.

Taiyo Yuden 8x DVD-R skiver er ofte endnu bedre end Verbatim til formålet, men de er slet ikke ligeså nemme at få fat i. De kan f.eks. købes fra http://svp.co.uk/products-list.php?bid=29 - SVP.co.uk i England.

Derudover får Verbatim skiverne kun 1½ stjerne i bedømmelse ved Azomedia, hvorimod "Alpha" får 5 stjerner.

Forklaringen er simpel: Azomedia vil hellere sælge Alpha medier end Verbatim medier, formentlig fordi de tjener flere penge på Alpha medierne.

Alpha er et no-name mærke, som ikke selv producerer medier, mens Verbatim er et rigtigt brand med kvalitetskontrol på egne fabrikker og hos underleverandører.

Tror du virkelig at denne "bedømmelse" hos Azomedia er en neutral og fair bedømmelse udført af kunderne, eller tror du at "bedømmelsen" er udført alene af Azomedia selv? Kan du finde et sted på Azomedias hjemmeside hvor du kan bedømme de forskellige medier?

Hvis du er ude efter nogen andre skiver som er bedre end Verbatim, eller med mindre kvalitetsvariation end Verbatim, så er der vist kun Taiyo Yuden tilbage. Men TDK og Sony er ganske gode synes mange.

Med de fleste andre mærker ved du ikke hvad du køber, fordi næsten alle mærker køber fra forskellige underleverandører.

Hvis du vil se forskellige meninger (og en afstemning) om hvad der er de bedste DVD media, kan du jo se i denne tråd hos CDFreaks: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=146146 - What is the best DVD media?

Så hvorfor anbefaler jeg (og andre) at man køber Verbatim medier (undtagen Pearl White)?

Fordi det er et simpelt og godt råd, der er nemt at huske, og som næsten altid er et af de bedste medier til formålet, og fordi de kan købes alle mulige steder.

Men hvis man absolut vil kende "den fulde sandhed", så hundredevis af forskellige medier, der kan brændes på hundredevis af forskellige brændere/recorder, med multiple firmware versioner og hastigheder, og der er multiple produktionssteder med forskellig kvalitetskontrol for de enkelte medier, og der er variationer mellem forskellige batche af de forskellige medier. Så der er ca. syv fantasilioner forskellige svar på, hvilket medie der er bedst til et bestemt formål.

Men så komplicerede svar er folk næsten aldrig interesseret i, og jeg har endda komprimeret svaret ned til et minimum i forhold til de tusinder af indlæg om emnet man vil kunne finde f.eks. hos http://club.cdfreaks.com/ - CDFreaks .

Så derfor er det simple råd at vælge en af nedenstående muligheder:

• Køb Verbatim medier (men ikke Pearl White).

eller

• Foretag selv en grundig undersøgelse af, hvad der passer bedst til din recorder(e) og/eller brænder(e).

sådan har det muligvist været, men jeg tror Verbatim er faldet af på den. Har selv haft 30% fejlbrænding på DVD - X16 og har efterhånden læst om en del, dder haft same oplevelser fornyligt. Har nu selv købt 100 TY fra UK (samt 25 samsung og HP bare for at prøve dem)!

-------------
Med venlig hilsen
Larsan
Pana PX70, Phillips 26PF7521D, Sony HDD HX720

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 23:05

Jeg har haft en del fejl på verbatim -16 x på min Sony 710 men sådan har det aldrig været før,brændt flere hundrede uden problem.Så jeg er gået over til TY fra UK.Og så meget dyre er de ikke OG DE VIRKER

kallek

http://svp.co.uk/products-list.php?bid=96 - http://svp.co.uk/products-list.php?bid=96

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 23:19

Tja, jeg har til dato aldrig nogensinde haft en eneste fejlbrænding på en Verbatim skive, og jeg mener virkelig ikke en eneste, og har vel nok brændt et par tusinde skiver gennem tiden (ikke kun til personlig brug, også i erhvervsøjemed derfor det store antal) - og både fra pc-brændere af forskellige versioner og min JVC recorder.

Jeg har aldrig købt pearl white skiver.

Så jeg siger ligesom DrageMester og andre - Køb Verbatim (men ikke Pearl White)

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: dvd-dyr
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 23:25
Jeg har haft en stak Verbatim DVD+R 16x og de virkede perfekt og gav flotte kurver i Nero kvalitetstesten. Så købte jeg 100 DVD-R 16x og de er ikke nær så gode. Jeg har fået et par coastere og kurverne i Nero er klart dårligere. Så hvis du både er til + og -, ville jeg gå efter +.

/Kjeld

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 23:33

NU var det ikke Pearl White jeg brugte,men jeg har tidliger gjort opmærksom på at jeg tro noget af fejlen ligger i Sony 710, for det er kun ved kvik kopiering den stopper med fejl som disk snavset,ved alm kopi i real time ingen problem,der vil den også gerne bruge de skiver som den afviser som snavset,sker dog kun ved-16 x skiver ved kvik,det har den aldrig gjort før men det sker ikke på TY.?

kallek

Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 17:02

Jeg har købt Premium +, Ritek +, Verbatim + og -, Memorex + og - samt Samsung - og div. RW. Har kun haft problemer med Memorex. Tror iøvrigt ikke at de er specielt dårlige, mine brændere er nok bare ikke gearet til disse medier.  Alt andet lige bør alle brændere kunne brænde på Verbatim, de er kendt og sælges over hele verden. Jeg køber andre medier end Verbatim (osse) for at være med til at sikre den fri konkurrence (jeg pudser lige glorien). Jeg har holdt mig fra de helt billige (og dårlige) medier; dem mener jeg omvendt ikke at der er plads til på det fri marked. Det er også rart at blive glædeligt overrasket når jeg kan brænde 4x medier med 8 eller 16 x hast. Langtidsholdbarhed mm. skal jeg ikke udtale mig om, andet end at børnenes filmkopier sagtens kan være billigplader.

Men det sikre valg ER Verbatim.

mvh

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 18:17
Jeg har oplevet et mystisk tilfælde med en film brændt på en LiteOn brænder, på Verbatim 16 x DVD skiver (samme skiver som jeg også selv bruger). Min Sony 910 skrev - disk error, når skiven skulle læses. Men mine computer brændere og drev havde ingen problemer med den. Så brændte jeg den bare igen, på samme skiver, men med min Plextor PX-755A brænder. Derefter virkede skiven perfekt i min 910?! 

Mystisk, Liteon brænderen laver åbenbart et eller andet, som Sony'en ikke bryder sig om.

Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 23-September-2006 kl. 11:22

Hej,

Jeg har kun haft en Verbatim-skive ud af flere hundrede Matt Silver i både DVD+R og DVD-R x16 versionerne, der gav mig problemer, der var en lidt for tynd dye belægning et enkelt sted på disken.

En gang tilmeldte jeg mig AzoMedias nyhedsbrev, og i dag kom der denne mail:

[først et tilbud, jeg har fjernet, da reklame ikke hører til hér]

Støre problemer med Verbatim!
Vi sælger Verbatim medier pga efterspørgsel, MEN vores kunder får mange problemer med dem, især efter et år. Vi har ikke nogen problemer med Apha og Infiniti som virker altid og har den samme media code.
Vi vil gerne høre fra dig - skal vi hold op med at sælge Verbatim?

http://www.AzoMedia.dk - www.AzoMedia.dk

Det var en overraskelse - kan I overhovedet genkende det?

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 23-September-2006 kl. 11:28

Jeg kan ikke bruge Verbatim til hurtig overførsel fra Sony 910. Til andre DVD har jeg ikke problemer.

Leif

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-September-2006 kl. 11:42

Jeg har faktisk med min sidst købte batch på 100 for første gang oplevet masser af problemer med Verbatimskiverne - ihvertfald hver anden skive har været en coaster, hvor brændingen dør allerede ved skrivning af Lead In

Så jeg forsøger at købe noget andet ved næste batch

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-September-2006 kl. 12:20

Jeg modtog en mail i dag vedrørende problemer med Verbatim. Det kan måske give anledning til en lille debat om dem.

Vi sælger Verbatim medier pga efterspørgsel, MEN vores kunder får mange problemer med dem, især efter et år. Vi har ikke nogen problemer med Apha og Infiniti som virker altid og har den samme media code.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 23-September-2006 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

En gang tilmeldte jeg mig AzoMedias nyhedsbrev, og i dag kom der denne mail:

[først et tilbud, jeg har fjernet, da reklame ikke hører til hér]

Det var en overraskelse - kan I overhovedet genkende det?

Reality check:

Den mediacode som Alpha og Infiniti anvender er den samme som Verbatim anvender, og dette er en Mitsubichi Chemicals Corporation (Mitsubishi Kagaku Media) media code. Verbatim er Mitsubishis brand navn i det meste af verden uden for Asien.

Hvad er sandsynligheden for at Mitsubishi sælger de bedste medier igennem andre firmaers under andre brands, og selv beholder de dårligste medier til at blive solgt under Verbatim navnet?

Det lyder mildest talt ikke sandsynligt, vel?!

Eller hvis Alpha og Infinity bruger Mitsubishis media codes men ikke Mitsubishi teknologi (stampers, dye etc.) - altså med andre ord bruger "fake" media codes, hvad er så sandsynligheden for at de er bedre end originale medier? Det ville nok være første gang dette skete indenfor blanke DVD medier!

Så vidt vides er Infinity ægte MCC media codes (men Infinity har ikke kun MCC media codes). Alpha har jeg derimod ingen informationer om - det er ikke noget kendt internationalt mærke.

AzoMedia har "Customer Ratings" for deres produkter, og har høje ratings for visse medier af ukendte brands og ingen ratings for et kendt brand som f.eks. Verbatim. Så kan man jo spørge sig selv: Er de Customer Ratings rent faktisk et resultat af ægte ufiltreret kunde-feedback, eller er det en form for marketing trick for at få kunder til at købe de medier, som AzoMedia gerne vil sælge?

Jeg har ganske vist oplevet Verbatim medier Made in India med lidt sløj kvalitet, f.eks. med overfladepletter nær yderkanten af disken, men jeg har ikke hørt om Verbatim medier der dør efter et år. Det er til gengæld andre medier der gør, f.eks. RITEK G05 (8x DVD-R) medier.

Jeg opfatter denne mail som et marketing stunt som skal skabe mistro til de Verbatim medier som konkurrerende netbutikker sælger. Kald mig bare kynisk.

-------------

Skrevet den: 23-September-2006 kl. 13:06

Tak for input fra jer på side 2 her! Lidt kommentarer til jer hver især:

LGR01: Ja, det er et tegn på, at mediet er lige på kanten - og det var bl.a. det, der fik mig til at gå over fra bla. Fuji til Verbatim i sin tid! Læs evt. om det i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6515 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6515

Spawn: Det var pokkers - hver anden skive...

Niels: Vi er allerede i gang! Se lige nederst på side 1.

DrageMester: Point taken m.h.t. det usandsynlige og jeg handler heller ikke hos AzoMedia - kan generelt ikke lide deres marketing - men vil bare gerne kunne købe skiver, der både er billige, duer til high speed overførsler og generelt er gode. Også om flere år.

Men m.h.t. debatten: Kan det tænkes, at Verbatim ikke bare er Verbatim, men at der er forskel på, om det f.eks. er printbare skiver eller ej? Og + eller -? Og at max. speed spiller ind? 

Jeg foreslår ihvertfald, at man lige nævner ca. hvornår de er købt og hvor og hvilken type (evt. med varenummer, der bruges på tværs af "mediebikse") det præcist er man har sine erfaringer med.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 23-September-2006 kl. 16:22

Har købt mine Verbatim fra Mediacentralen, afsendt 08-08-2006.

Varenummer #00388

2 x Verbatim DVD-R 16x matt silver 50 stk. Cakebox = 240,00

Leif

Skrevet den: 30-September-2006 kl. 16:24

Håber det kun var den første Cakebox der havde problemer. Har nu begyndt på næste og brændt den første uden problem.

Leif

Skrevet af: Keld
Skrevet den: 30-September-2006 kl. 17:13

Spawn: Er det -R, +R, 8x, 16x du har haft problemer med?

Skrevet den: 30-September-2006 kl. 17:25

Jeg kan så fortælle, at jeg hamstrede fra IT-Netsupply i oktober sidste år og i januar og har brugt og stadig bruger 

varenummer 43522 Verbatim DVD-R 16X 4.7GB Matt Silver -Spindel 25 stk

og

varenummer 43500 Verbatim DVD+R 16X 4.7GB Matt Silver - Spindel 25 stk.

Varenumrene er også Verbatims egne, så de skulle være helt entydige.

De har alle (pånær den ene, jeg nævnte nederst på forrige side), virket fint brændt hhv. i real time eller i high speed i min Sony, i en anden optager og i min pc.

Jeg er også - som Keld - nysgerrig m.h.t. hvilken slags Verbatim skiver Spawn var så uheldig og om det var i en Sony recorder.

PS: Nu ved jeg godt, at et køb i januar er længe siden, men det er jo lidt interessant, om Verbatim eller rettere Mitsubishi Chemical Company er sløjet af på den siden eller ej.

Og måske også, om der hos nogle måske er en laserlinse, der ganske enkelt trænger til at renses?

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet af: FDNi
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 02:36

Jeg har på det seneste også haft problemer med Verbatim DVD-R 16x på min Sony hx1010 ved hurtig overførsel.

Det er blivet værre og værre fra den sidste sendingjeg kar købt, med meddelse om at DVD er snavset, så prøver jeg en anden eller tredie og så virker den måske.

Jeg har prøvet at bruge den afviste lidt senere eller dagen efter, og så har den i nogle tilfælde kunne bruges.

På min PC er der ikke problemer, men den kan kun skrive med 4x (Plextor) men en kammerat, der har købt nogle af mine Verbatim har muligvis også problemer med en helt ny PC, og det er vist et Sony-drev.

Sendingen er helt ny og købt hos it-Netsupply.

Hvis jeg overfører på min Sony med 1x hastighed er der ikke nogle probleme, og et mærkeligt tilfælde jeg havde i aftes er, at nu overfører den hurtig med med ca 8x hastighed, det tog ca 11 min mod mod mormal ca 8 min..

Jeg har lige set på den side der henvises til ang. Taiyo Yudin, og det fremgår, at Verbatim tilsyneladende har fået nogle lavet hos dem, men de er udgået af deres program.

Mvh

Freddy.

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 08:06
Hvad er ID på de DVD-R 16x, der giver problemer? Jeg har lige købt en stak DVD'er hos http://www.mediebutikken.com - Mediebutikken . Det er Verbatim DVD+R 16x med ID: MCC 004. De kører helt perfekt, ganske som sidste sending jeg fik. Jeg brænder dem dels på min Panasonic DMR-EH52 og dels på min PC's NEC 3540A. På PC'en brænder jeg med 16x hastiged. Panasonicen kan vist ikke brænde med mere end 8x.

Sidst jeg købte medier, var det Verbatim DVD-R 16x med ID: MCC 03RG20. De virkede knapt så godt, og jeg fik endog et par coastere. Er det dem, du har?

/Kjeld

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 10:23

Hvor ser du ID på DVD'en, jeg har set på foskellige leveringer og kan på de ældre se et nummer trykt med sort i det gennemsigtige stykke ved centrum og på nogle også på det matte stykke, på de nye er numret næsten ikke til at se da det er gennemsigtigt, er det det du mener, for jeg syntes ikke de liger dem du har brugt, det er ikke den opbtgning at tal og bogstaver som du gengiver?

Mvh

Freddy

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 11:21

Det var en kort førnøjelse. De to første gik godt med kvick, men så var det galt igen med den tredje. Jeg kan godt bruge den samme DVD, formatere om og så brænde i slow. Det kan da ikke vare noget galt med min Sony 910? Den der lidt mere en et år gammel og jeg har brændt ca 500 DVD.

Leif

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 11:25
Man kan f.eks. se ID'en med Nero Toolkit - CD/DVD Speed. Du kan også downloade http://www.dvdinfopro.com/ - DVDINFOPro .

/Kjeld

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 12:01

Jeg får forhåbentligt en ny sending medier i morgen. Jeg har bestilt 100 stk af samme type som jeg hidtil har brugt, nemlig Verbatim DVD-R 16x full face printable, 2x50 stk. i spindle. Dem har jeg ikke haft problemer med.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Pind
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 14:26
Køb Taiyo Yuden http://www.dvdshoponline.co.uk/ - http://www.dvdshoponline.co.uk/  enten som Plextor, That's eller under eget navn, så skulle i få noget af det bedste. Der er alt for mange efterligninger i omløb af alt så det er vigtigt også at bruge en certificeret forhandler for at være sikker på at få det man forventer man køber.

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 15:11

Oprindeligt skrevet af Pind Pind skrev:

Køb Taiyo Yuden http://www.dvdshoponline.co.uk/ - http://www.dvdshoponline.co.uk/  enten som Plextor, That's eller under eget navn, så skulle i få noget af det bedste. Der er alt for mange efterligninger i omløb af alt så det er vigtigt også at bruge en certificeret forhandler for at være sikker på at få det man forventer man køber.

Det fremgår ikke af deres hjemmeside om de sælger til andre end UK hjemmemarkedet. Sælger de f.eks. til kunder i Danmark?

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Det fremgår ikke af deres hjemmeside om de sælger til andre end UK hjemmemarkedet. Sælger de f.eks. til kunder i Danmark?

Ja. Det fremgår faktisk af en boks til højre på siden med små flag i. "We ship to the following countries:..."

Bare ærgerligt, at jeg ikke har en af de korttyper/konti, der kræves.

Kender nogen en netshop, der sælger Taiyo Yuden til os i DK, har rimelige priser og som tager imod betaling m. alm. Dankort?

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 15:48
http://www.azomedia.dk/shop/default.asp?SetLng=1 - http://www.azomedia.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 16:41

Tak Norbert, det var helt nyt for mig!

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 16:44

[

Sidst jeg købte medier, var det Verbatim DVD-R 16x med ID: MCC 03RG20. De virkede knapt så godt, og jeg fik endog et par coastere. Er det dem, du har?

/Kjeld
]

Tak for henvisningen til ID-programmet.

Jeg har nu undersøgt nogle DVD'er og fandt den første, jeg overførte på minSony HX1010 (som jeg anskaffede i marts i år) og både den DVD og de nyeste jeg har, har alle idkode:MCC03RG20, men jeg har købt dem af flere gang, og de første par måneder var der ikke nogle problemer, men for hver sending syntes jeg der er blevet flere med fejl.

Mvh

Freddy

Skrevet af: Perfektionist
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 17:08

Det er vist også kun for ganske nylig, at Azomedia sælger Taiyo Yuden skiver. Ud over http://www.dvdshoponline.co.uk/ - http://www.dvdshoponline.co.uk/  vil jeg personligt også anbefale, http://svp.co.uk/index.php - http://svp.co.uk/index.php . De har et stort udvalg og leverer en fremragende service.

Apropos Verbatim skiver, har nogen erfaringer med Sony 710 og double layer skiver? Jeg brugte i starten Verbatim, men efterhånden får jeg brænderfejl næsten hver gang. Flere Sony forretninger bekræfter, at Verbatim går dårligt i spænd med Sony.

-------------
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 12:49
Perfktionist: er det ikke hamrende dyrt at få sendt fra England? Jeg har været inde på begge, og kan ikke lige finde noget om fragtpriserne.

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 15:22

Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Apropos Verbatim skiver, har nogen erfaringer med Sony 710 og double layer skiver? Jeg brugte i starten Verbatim, men efterhånden får jeg brænderfejl næsten hver gang. Flere Sony forretninger bekræfter, at Verbatim går dårligt i spænd med Sony.

Verbatim Double Layer skiver er de eneste der generelt er kompatible med et bredt udvalg af brændere, og som generelt giver et godt resultat.

Sony forretningernes bekræftelse kommer som noget af en overraskelse for mig, men personligt har jeg kun brændt to DL medier på min Sony RDR-HX910. Den ene var Verbatim 2.4x DVD+R DL (MKM 001) og den anden var HP 2.4x DVD+R DL (CMC MAG. D01). Begge to virkede fint, men Verbatim DVD'en viser langt færre PIE/PIF ved en kvalitets-skanning i andre drev.

-------------

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 15:25

Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Perfktionist: er det ikke hamrende dyrt at få sendt fra England? Jeg har været inde på begge, og kan ikke lige finde noget om fragtpriserne.

Shipping fra http://svp.co.uk/ - SVP i UK til Danmark er ca. £12 + VAT (moms), medmindre du køber for mindst £300 for så er det gratis.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 14:13

Den 1/10 modtog jeg 4 cakebox a 25 stk. 16x Verbatim -R, varenr. 43522, Media code/Mfr ID : MCC 03RG20 fra Medieshoppen.

Efter at have brændt de første 28 stk. på min Pioneer 540, har jeg ikke haft nogen fejlbrændinger eller andre problemer.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 15:01

Alletiders.  

Angående datoen 1/10: Har du på to-tre dage brændt hele 28 skiver?

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 16:26

I dag med 11-tiden modtog jeg så 100 stk.Taiyo Yuden fra azomedia, og gik straks i gang med at afprøve dem.

Tændte Sony HX1010 og overførte 3 titler fra HD til DVD og brændte med stor hastighed, men men men, da jeg ville brænde den 4. gik der kun et par min. da den viste "Disken er snavset", og da var der gået 1time.

Jeg har nu en mistanke om, at det er et varmeproblem, der står jo godt nok i manualen, at den ikke må stilles i en reol, og det gør min selvfølgelig, men der er inge bagbeklædning, og jeg syntes også der rimelig luft omkring maskinen, og jeg oplever også, at jeg kan overføre når jeg lige har tændt, men normalt er det jo ikke så mange lige efter hinanden.

Jeg har nu lavet et hul i hylden, og montere en PC-kabinet ventilator, der blæser lige op der hvor der er nogle vetilationshuller under kabinettet, så må jeg hen ad vejen se hvad der sker.

Mvh

Freddy

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 19:24

Carser: Ja den er god nok. Jeg har både C+ og TV 1000 i øjeblikket, hvorfor jeg optager 30-40 film på en måned. Selv om jeg optager i LP, så skal der jo ryddes ud indimellem, når jeg også har lagt ca. 400 CD'er ind.

En god ting er jo så, at Pioneer ikke har problemer med at brænde 16x skiver, hvor det kun tager 7-8 min. at brænde 2 film optaget i LP. 

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 19:25

Keld:

Du fik vist fragtprisen fra SVP af Dragemester. Det fordyrer selvfølgelig indkøbet lidt, men i lang tid var SVP den eneste udbyder i Europa, der solgte Taiyo Yuden skiver - og de fungerer PERFEKT med min noget kræsne Sony 710. Deres service er fremragende, og jeg giver gerne lidt ekstra for noget, der virker.

Dragemester:

Ja, det var også absolut nyt for mig, at flere Sony forretninger frarådede Verbatim, eller for at være helt præcis, så var budskabet, "Verbatim er generelt en fremragende skive, MEN vi har set mange tilfælde, hvor de IKKE går godt i spænd sammen med Sony recordere".

Selv har jeg altid brugt Taiyo Yuden, som jeg har brændt flere hundrede skiver af - uden fejl. Desværre laver TY ikke double layer skiver, så der må jeg ty til andre mærker. Verbatim giver ofte fejl i starten af andet lag. Der er dog 2 variabler, 1) ofte lægger producenten standardproduktion ud til underleverandører, og så kan kvaliteten pludselig ændre sig, 2) måske trænger min Sony 710 lacer til en egentlig rensning. Jeg har set mange eksempler på et TILSYNELADENDE superrent lacerhoved, der efter en gang vatpind med isopropyl alkohol straks brænder/læser perfekt igen. F.eks. kan blot en lille smule tobaksrøg virkelig give problemer.

-------------
Perfektionist

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 19:33
Perf ektionist:  Vedr. 1) om underleverandører: Er "MCC 03RG20" ikke en entydig angivelse af, at det er Verbatim, der selv har produceret dem? 

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Carser: Ja den er god nok. Jeg har både C+ og TV 1000 i øjeblikket, hvorfor jeg optager 30-40 film på en måned. Selv om jeg optager i LP, så skal der jo ryddes ud indimellem, når jeg også har lagt ca. 400 CD'er ind.

En god ting er jo så, at Pioneer ikke har problemer med at brænde 16x skiver, hvor det kun tager 7-8 min. at brænde 2 film optaget i LP. 

Tak for dit svar! Og ja, high speed overførsler går heldigvis tjept. Jeg rydder også selv lidt op på min HDD i omgange, men jeg er dog ikke kommet op på så mange overførsler til DVD på et par dage som dig. 

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 20:03

Keld:

Jo, den kode bør være entydig, MCC (Mitsubishi Chemical Corporation). Jeg har bare bemærket, at visse skiver var fremstillet af Verbatim i USA, og dem havde jeg ikke problemer med. Andre var fremstillet i Singapore, og de gav problemer. Mediekoden var den samme

-------------
Perfektionist

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 20:03

Nu er jeg så også i den uheldige situation, at jeg er førtidspensionist p.g.a. et par færdselsuheld, så jeg har tiden til at sætte mig i nogle timer ad gangen.

Og så har Pioneer 540 jo den gode ting, at man kan redigere og brænde, selv om den er i gang med at optage noget andet. Den kan dog ikke finalize under optagelse, men det kan jeg så gøre på min 720'er, hvis den ikke også er i gang med en optagelse.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 20:19

Perfektionist:  Det er jo så et problem, hvis de ikke har samme standard på de forskellige fabrikker. Man kan vel ikke forvente at kunne få oplyst, hvor net-forretningernes lager er produceret.

De 16x jeg lige har modtaget, er produceret i Indien, mens de sidste 100 stk. 8x er fra Japan. De 75 stk. jeg har brugt af dem, har jeg heller ikke haft problemer med.

Print side | Luk vindue