Print side | Luk vindue

Denver DVBC 122 Ci

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113785
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 10:14

Emne: Denver DVBC 122 Ci
Skrevet af: Master_Geek
Emne: Denver DVBC 122 Ci
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 13:12
Jeg mangler en box med kortlæser til kabeltv.

Er der nogen som har prøvet om Denver DVBC 122 Ci kan bruges med Stofas ekstra pakker som kræver kort?

Boxen har kortlæser men Stofa kunne ikke bekræfte om den virkede med deres kort og vi ønsker ikke at få deres Zaptorbox igen.

Håber nogen kan hjælpe :)

Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Jeg mangler en box med kortlæser til kabeltv.

Er der nogen som har prøvet om Denver DVBC 122 Ci kan bruges med Stofas ekstra pakker som kræver kort?

Boxen har kortlæser men Stofa kunne ikke bekræfte om den virkede med deres kort og vi ønsker ikke at få deres Zaptorbox igen.

Håber nogen kan hjælpe :)

Når navnet ender på "CI", så betyder dette, at der er Common Interface for indsættelse af CA-modul, hvori programkortet skal isættes. Køb modulet hos Stofa, sammen med Ekstrapakken, så er du sikker på, at det "spiller". 

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 17:53
Tak for dit svar.

Så den skulle altså virke med Stofa? Det er da gode nyheder. :)

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 17:57

Tak for dit svar.

Så den skulle altså virke med Stofa? Det er da gode nyheder. :)

Blot du husker at bestille modulet sammen med programkortet hos dem - brugsforvildningen var ikke til megen hjælp i, hvorledes skidtet skulle isættes. Her står bare: isæt kortet korrekt. Isæt modulet korrekt". Det er måske bare mig, der har for megen "turbo" på?Big smile Men sørg nu for, at du bytte Denveren, hvis den nu ikke virker efter hensigten, selv om du nu skulle få modul og kort vendt rigtigt. Jeg har desværre endnu ikke til dato haft særlig god erfaring med billigboksene.

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 17:59
Må jeg lige huske ;)

Har du prøvet denne boks da?

Og kender du iøvrigt andre boxe som kan bruges med Stofa? Jeg syns det er lidt af en jungle at finde rundt...

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:01

Må jeg lige huske ;)

Har du prøvet denne boks da?

Og kender du iøvrigt andre boxe som kan bruges med Stofa? Jeg syns det er lidt af en jungle at finde rundt...

ikke lige denne boks - men alle andre billige bokse. De er røget lige direkte retur, mens andre her på Recordere tilsyneladende er rimeligt tilfredse med dem. Jeg har istedet en LG HR 550C

Men når blot der er CI-slot i boksen, så er den "udbyderuafhængig". Er der indbygget kortlæser i boksene så man bare stikker sit kort i den, så passer de sjældent til lige netop den udbyder, man har. Jeg skal lige sige, at jeg er på YouSee.

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:11
Hvad koster sådan en LG og kan du anbefale den?

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:14

Hvad koster sådan en LG og kan du anbefale den?

Min kostede ca. 2.000 Kr. Men der er vist lige kommet en ny LG, tror jeg. Navn og nummer husker jeg så ikke.

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:36
Kan det passe at Triax ikke laver nogen? Dem har jeg nemlig gode erfaringer med.

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:42

Kan det passe at Triax ikke laver nogen? Dem har jeg nemlig gode erfaringer med.

desværre kun med indb. Conax-kortlæser, og ingen CI-slot. Og ja - ellers ret gode modtagere, ligesom LG. Du skal regne med, at LG'en fylder godt i landskabet i modsætning til Denver og Triax, da der er indbygget Blu Ray-afspiller.

Skrevet den: 03-August-2012 kl. 23:16

Kan det passe at Stofa kun kan bruges med CI+ eller kan CI også bruges?

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 08:50

Kan det passe at Stofa kun kan bruges med CI+ eller kan CI også bruges?

På Stofa står der kun, at der kræves Irdeto-kortlæser sammen med programkortet: http://www.stofa.dk/tv/produkter/smarttv/alle-dine-fordele-med-stofa-kort - http://www.stofa.dk/tv/produkter/smarttv/alle-dine-fordele-med-stofa-kort  

Bestil evt. Ekstrapakke, ELLER Ekstrakanaler, (Minimum 4 stk.), sammen med programkort og modul først. Når det så er kommet hjem til dig, så køber du den modtager, som passer til modulet. Er modtageren så med CI+ slot, kan den også bruges med alm. CAmodul. Køber du en modtager, der IKKE har CI+ slot, men kun CI slot så kan denne ikke bruges med CA+ modul. FX min LG har CI+ slot.

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 09:59
Så hvis jeg går efter en modtager med CI+ så burde den passe til Stofa kan jeg forstå.

Er det muligt at finde en liste over boxe som opfylder dette krav? Jeg kan finde masser af DVB-C boxe men det er ikke altid lige helt tydeligt om de har CI+ eller ej.

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 11:16
Hvis der ikke står CI+ nogen steder ved modellerne, så er det nok kun alm. CI. Men ja - i min LG sidder der et CA modul i CI+ slottet, og det spiller fint.

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 11:34
Er der evt. nogen der kan oplyse om det kun er tunere med CI+ der virker med Stofa?

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 17:57
Ja - come on, folks! Jeg har jo ikke eneret på at skrive i denne tråd.Big smile 
Men, Master_Geek: Kom lige i tanker om dit TV... Er der DVB C MPEG4-tuner i? Og evt. allerede CI-slot? Dette er der jo i nogle TV. Fordi, hvis det viser sig, at der ikke behøves CI+ slot for Stofa, så behøver du jo kun modul og kort, og kan undvære den ekstra boks.

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 18:55
Nej mit TV er for gammelt desværre så ike indbygget DVB-C. Og vil gerne undgå Zaptor både fordi den er dyr, hvis man skal have den man optage på koster den alene 100,- om måneden inkl kortafgift og man skal have sat den til internet så endnu flere ledninger.

Men det kan jo være det ender med vi bare må bestille fuldpakken og beholde den Bluetinum box vi har nu. Bare træls at betale for en masse kanaler man ikke ser alligevel.

Men kender nogen en god box vi kan bruge så sig endelig til :)

Skrevet den: 04-August-2012 kl. 19:43

Hvis man stadig kan købe LG HR550C, der jo har CI+ slot, så er det en god modtager, og den er bagudkompatibel med alm. CA-modul, hvis du får et sådant, og evt. Ekstrakanaler fra Stofa.

Men igen: I øvrige brugere.... Hvorfor holder I Jer så pænt tilbage her? Kom igang!LOL

Print side | Luk vindue