Forum - nyt vindue, eller ikke nyt vindue?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113792
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 19:34
Emne: Forum - nyt vindue, eller ikke nyt vindue?
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Emne: Forum - nyt vindue, eller ikke nyt vindue?
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:32
A forstor Æ' nøj!! Hvorfor sker det nogle gange, at forummet åbnes i nyt vindue, og andre gange ikke gør det? Jeg er omsider blevet vant til, at det åbnes i nyt vindue, men nu er det begyndt at gøre som beskrevet, og det er P**** irriterende! Hvis nogle undrer sig over, hvorfor jeg hopper ind og ud, så er det altså derfor! Har lige logget på, smidt en kommentar, eller svaret i forummet - klikker på det røde kryds i øverste højre hjørne - og BUM!!! Så har jeg lige lukket IE9, og må forfra igen. GRRR!!!
|
Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 18:59
Ingen problemer her.
Jeg bruger en genvej til denne side: http://forum.recordere.dk/active_topics.asp og er logget ind hele tiden.
Om det åbner i nyt vindue eller i ny fane, kommer an på dine browserindstillinger.
Når du logger ind, så sørg for at der er prik ved ja i begge spørgsmål.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 19:25
Jeg har også oplevet det samme som turbo2, hvor der nogen gange skiftes side men for det meste åbnes der en by side ( fane )
Det er lidt Random.
NB. bruger Chrome
|
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 19:30
Logger på, hvor Brixen også gør det. Der ER allerede prik begge steder, så...Fanerne har jeg slået fra, da jeg synes det let bliver noget rod, så førhen åbnedes forummet altid i et helt NYT vindue, men ja - nu er det "lidt Random".
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 19:40
Jeg stillede et lignende spørgsmål for over 2 år siden, men fik aldrig nogen løsning på problemet. Det svinger en del hos mig med hensyn til om ny fane åbnes eller ej. Jeg foretrækker at ny fane åbnes. Jeg er altid logget ind, og vælger et emne fra Forum top 10 listen, eller via de seneste emner. Nogle gange åbner ny fane ikke, og jeg bliver sendt videre til det valgte emne. Det sker uden jeg har ændret nogle indstillinger i min browser. Dem piller jeg aldrig ved, så jeg aner ikke hvorfor der skal være sådan. Jeg bruger IE-et eller andet og Chrome og har oplevet det ved begge.
|
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 19:43
Hvis problemet kan løses, er jeg også fan af ny fane
|
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 19:44
Pony65 skrev:
Hvis problemet kan løses, er jeg også fan af ny fane |
Ja - for Fa'n!
|
Skrevet den: 03-August-2012 kl. 19:50
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 09:12
Jeg gør altid "ctrl + klik" - så ved jeg hvad jeg får.
------------- .....
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 09:27
Notfast skrev:
Jeg gør altid "ctrl + klik" - så ved jeg hvad jeg får. |
HMMM... Tjaeh... Det afhænger af, om det er på Forum top 10, eller Forum Seneste - så stadig Random her.
|
Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 11:01
Jeg går ind på recordere ved at skrive adressen. Når jeg trykker på forum seneste eller top 10 åbner det i et nyt vindue/fane. Når jeg så trykker på nogle nye emner på den første side, åbner de altid i det vindue/fane som blev åbnet da da jeg trykkede første gang. Hvis jeg lukker vindue/fane nr 2 åbner den et nyt når jeg trykker på et nyt emne på første side. Heh det blev lidt kryptisk, ved ikke om det giver mening :)
Edit: Prøvede lige at gå ind i forum ude til venstre og ind under et emne, og når jeg kommer ud derfra igen åbner den ikke i et nyt vindue, når jeg går ind under seneste og top10.. Underligt..
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 11:24
Zuppe skrev:
Jeg går ind på recordere ved at skrive adressen. Når jeg trykker på forum seneste eller top 10 åbner det i et nyt vindue/fane. Når jeg så trykker på nogle nye emner på den første side, åbner de altid i det vindue/fane som blev åbnet da da jeg trykkede første gang. Hvis jeg lukker vindue/fane nr 2 åbner den et nyt når jeg trykker på et nyt emne på første side. Heh det blev lidt kryptisk, ved ikke om det giver mening :)
Edit: Prøvede lige at gå ind i forum ude til venstre og ind under et emne, og når jeg kommer ud derfra igen åbner den ikke i et nyt vindue, når jeg går ind under seneste og top10.. Underligt.. |
Det er nemlig som du beskriver det. både i første afsnit, og i Edit'en. Derudover, kan den finde på at åbne Forum Seneste, og Forum top 10 i samme vindue, som da jeg åbnede recordere.dk første gang!
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 12:16
turbo2 skrev:
Logger på, hvor Brixen også gør det. Der ER allerede prik begge steder, så...Fanerne har jeg slået fra, da jeg synes det let bliver noget rod, så førhen åbnedes forummet altid i et helt NYT vindue, men ja - nu er det "lidt Random".
|
Er du så ikke også logget ind, næste gang, du går ind på Recordere?
Hvis et link åbner i samme vindue, så kommer du tilbage med Tilbage knappen.
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 15:56
Citat: Zuppe
Jeg går ind på recordere ved at skrive adressen. Når jeg trykker på forum seneste eller top 10 åbner det i et nyt vindue/fane. Når jeg så trykker på nogle nye emner på den første side, åbner de altid i det vindue/fane som blev åbnet da da jeg trykkede første gang. Hvis jeg lukker vindue/fane nr 2 åbner den et nyt når jeg trykker på et nyt emne på første side. Heh det blev lidt kryptisk, ved ikke om det giver mening :) Edit: Prøvede lige at gå ind i forum ude til venstre og ind under et emne, og når jeg kommer ud derfra igen åbner den ikke i et nyt vindue, når jeg går ind under seneste og top10.. Underligt.. |
Det er nemlig som du beskriver det. både i første afsnit, og i Edit'en. Derudover, kan den finde på at åbne Forum Seneste, og Forum top 10 i samme vindue, som da jeg åbnede recordere.dk første gang! Brixen: Det foregår nogenlunde som ovenfor beskrevet i indlægget, som er på side 1 Jo, når jeg IKKE lukker IE9, men blot fortsætter med at tåge videre rundt på nettet, og så vender tilbage til recordere, da er jeg fortsat logget på. Eneste løsning på "problemet" er nok at gøre det til en god vane, at kigge ned på proceslinien for at se, om der er mere end ét vindue åbent, FØR jeg lukker på det røde kryds...
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:07
turbo2 skrev:
Jo, når jeg IKKE lukker IE9, men blot fortsætter med at tåge videre rundt på nettet, og så vender tilbage til recordere, da er jeg fortsat logget på.
|
Du skulle da gerne stadig være logget på, selv hvis du har afsluttet IE. Og starter den igen. Også hvis det er dagen efter.
Jeg har denne side http://forum.recordere.dk/active_topics.asp - http://forum.recordere.dk/active_topics.asp liggende som genvej i bogmærkelinjen både i Safari på Mac, og på iPad. Hvis jeg læser nogle indlæg på Mac, og næste gang bruger iPad, ser jeg kun de nye siden sidst. Altså uanset om jeg bruger iPad eller Mac, bliver der opdateret hvor langt jeg har læst, og hvornår jeg sidst var inde på siden.
|
Skrevet af: Rolias
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:27
Min oplevelse hos mig er at, hvis jeg vælger et topic fra seneste eller Top 10, så åbner det i et nyt vindue. Men går jeg i den fane tilbage til forsiden recordere.dk, og vælger et nyt emne i siden, så åbner den i samme vindue. Det med at forblive logget ind, kan jeg ikke svare på. Jeg kunne dog godt tænke mig at kunne være logget ind på mobil uden at jeg så bliver logget af på computeren.
------------- LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 16:51
Det er altså noget underligt noget.... Jeg går ind på recordere.dk og vælger dette emne fra forsidens Top 10. Det bliver åbnet i en ny fane (som jeg foretrækker). Jeg åbner nu seneste debat fra forsiden, og siden findes (altså "forsvinder" forsiden). Jeg vælger nu et emne fra listen, og jeg havde forventet at det blev åbnet i en ny fane eller i den fane hvor dette emne befandt sig, men emnet bliver i stedet åbnet på den side hvor seneste debat var. Hvorfor så inkonsekvent?!
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 17:51
Brixen skrev: "Du skulle da gerne stadig være logget på, selv hvis du har afsluttet IE. Og starter den igen. Også hvis det er dagen efter." Et eller andet sted, har jeg nok frabedt at IE9 skulle huske mit logon - sikkert allerførste gang, jeg loggede på. Er der ikke noget med, at der spørges første gang noget i retning af: "Skal Internet Explorer huske din adgangskode? "Ja" - "Nej"? Jeg mente, det var mere sikkert at slå det fra. Til at begynde med, syntes jeg, det kørte stabilt med, at forumemnerne åbnede i nyt vindue - dette er jo slet ikke tilfældet mere. Jeg prøver så at gøre det til en god vane, at se i proceslinien, om der er mere end ét vindue åbent.
|
Skrevet den: 04-August-2012 kl. 18:32
turbo2 skrev:
Brixen skrev: "Du skulle da gerne stadig være logget på, selv hvis du har afsluttet IE. Og starter den igen. Også hvis det er dagen efter." Et eller andet sted, har jeg nok frabedt at IE9 skulle huske mit logon - sikkert allerførste gang, jeg loggede på. Er der ikke noget med, at der spørges første gang noget i retning af: "Skal Internet Explorer huske din adgangskode? "Ja" - "Nej"? Jeg mente, det var mere sikkert at slå det fra. Til at begynde med, syntes jeg, det kørte stabilt med, at forumemnerne åbnede i nyt vindue - dette er jo slet ikke tilfældet mere. Jeg prøver så at gøre det til en god vane, at se i proceslinien, om der er mere end ét vindue åbent. |
Nej, det er ikke noget med at lade IE huske koden. Du bliver nemlig ikke logget ud, hvis det foregår rigtigt. Jeg ved så ikke hvorfor det driller hos dig.
|
|