Jeg havde lige en spøjs telefonsamtale med "Winsoft Solution Ltd." der sagde jeg havde et problem med min PC. Jeg talte først med "Steve Rogers" som sagde at de fik fejlrapporter fra min computer. Da jeg bad om oplysning om min ip adresse blev jeg stillet op til hans "chef" som jeg talte i længere tid med. Jeg ved jo godt at de ikke kan have min adresse med mindre de får den fra min udbyder, Stofa. Han ville så ikke oplyse min ip over telefonen da det jo kunne være en fremmed, hallooo, det var dig der ringede. De talte begge engelsk med indisk accent. Det virkede meget oprigtigt (pånær at deres e-mail adresse var gmail), masser af kontorstøj i baggrunden, og han forklarede at jeg skulle tjekke fejllog i Windows og han forklarede at antivirus programmer ikke kunne løse problemet og den forventede afslutning var at jeg skulle gå ind på en web adresse, her var det logmein123.com hvor en tekniker så ville hjælpe mig af med problemet. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke og da han så kunne fornemme at jeg ikke var til at overtale begyndte han at fornærme mig og så lagde jeg på. Men det er da utroligt at de bruger så meget tid på én, vi snakkede over en halv time. Situationen minder meget om http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-security/logmein123-scam-received-a-call-saying-my/b57b5f1d-d99a-4b3f-9ecf-e0770464190b - denne pånær at jeg ikke har hemmeligt nummer. Det er en del mere avanceret end de google oversatte mails, jeg har fået en del af, der fortæller om problemer med kontokort m.m.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
|