Til dem med Samsung ES7005, hvad syntes i om det?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113893
Udskrevet den: 07-Maj-2025 kl. 23:12
Emne: Til dem med Samsung ES7005, hvad syntes i om det?
Skrevet af: Moef
Emne: Til dem med Samsung ES7005, hvad syntes i om det?
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 17:43
Hey,
Jeg er ved at skal købe nyt Samsung TV, og har indtil videre fundet frem til ES7005 modellen. Jeg ved, at der muligvis er noget backlight ghosting fra siderne i en eller anden grad pga. edge led + at lyden i sådan et tyndt TV er begrænset i kvaliteten. Det med lyden overlever jeg, da jeg ikke er meget kritisk når det er alm. TV udsendelser. På sigt køber jeg muligvis en soundbar :) Det med ghosting er jeg lidt mere bange for. Men hvor stort er problemet reelt hvis man køre i "film" mode + ikke har super meget knald på backlight og lyset?
Jeg har selvfølgelig også mulighed for at købe Sony, Panasonic eller LG, men jeg har været rimelig tilfreds med billedkvaliteten og designet på mit nuværende Samsung LE40C755. Og ved ES7005 syntes jeg designet er blevet endnu mere lækkert minimalistisk med den tynde ramme :)
Lige et andet spørgsmål:
Vi har den store Yousee TV pakke, og før i tiden - hver gang jeg gik inden i TV guiden, så manglede det lille TV billede oppe i venstre hjørne. Nu har jeg så fundet ud af, at hvis man sletter alle de kaneler man ikke kan se via den store TV pakke, så kommer det lille billede faktisk med i guiden, dejligt :) Er der nogen af jer som ved hvorfor det forholder sig således, at man manuelt skal slette overflødige kanaler før det lille tv billede kommer med?
------------- Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
Svar:
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 20:50
Moef skrev:
Lige et andet spørgsmål:
Vi har den store Yousee TV pakke, og før i tiden - hver gang jeg gik inden i TV guiden, så manglede det lille TV billede oppe i venstre hjørne. Nu har jeg så fundet ud af, at hvis man sletter alle de kaneler man ikke kan se via den store TV pakke, så kommer det lille billede faktisk med i guiden, dejligt :) Er der nogen af jer som ved hvorfor det forholder sig således, at man manuelt skal slette overflødige kanaler før det lille tv billede kommer med? | Du behøver ikke at slette alle kanaler i den store pakke. Check dette link:
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm - http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm
Det er kun kanalerne på 143 MHz der skal slettes (dem med rødt). Det er alle sammen betalingskanaler, så alle med Fuldpakken kan roligt slette dem. Det er de to Downloads og SWTEST der driller. Det virker på alle Samsung TV og Recordere jeg har haft fingrene i.
J
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 22:19
Moef skrev:
Hey,
Jeg er ved at skal købe nyt Samsung TV, og har indtil videre fundet frem til ES7005 modellen. Jeg ved, at der muligvis er noget backlight ghosting fra siderne i en eller anden grad pga. edge led + at lyden i sådan et tyndt TV er begrænset i kvaliteten. Det med lyden overlever jeg, da jeg ikke er meget kritisk når det er alm. TV udsendelser. På sigt køber jeg muligvis en soundbar :) Det med ghosting er jeg lidt mere bange for. Men hvor stort er problemet reelt hvis man køre i "film" mode + ikke har super meget knald på backlight og lyset?
Jeg har selvfølgelig også mulighed for at købe Sony, Panasonic eller LG, men jeg har været rimelig tilfreds med billedkvaliteten og designet på mit nuværende Samsung LE40C755. Og ved ES7005 syntes jeg designet er blevet endnu mere lækkert minimalistisk med den tynde ramme :)
|
Vi har et UE55ES7005 er godt tilfredse.
Jeg har fra starten affundet mig med, at der vil være backlight bleed (lysgennemtræning) i et vist omfang. Jeg synes ikke det er slemt, men har heller ikke opsøgt det. Hvis man absolut vil blive ked af det skal man bare slukke alt lyset i stuen efter mørkets frembrud, sætte fuldt knald på baggrundsbelysningen og se en "mørk" film. Så ses det sikkert ret tydeligt. Men vi har som minimum dæmpet lys i stuen og moderat baggrundsbelysning på skærmen, så det er ikke noget der har generet os, og der er så mange andre plusser ved skærmen.
Så mit råd vil være: køb roligt skærmen, læn dig tilbage og nyd den og lad være med at "lede" efter fejlene (for der er fejl/ulemper på alle skærme).
|
Skrevet af: Moef
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 22:30
@Jwin, tak for en grundig information omkring det lille problem. Godt, at man kun skal slette 143mhz kanalerne før det virker. Det skal jeg huske :-)
@Letten,
Det lyder da dejligt. Jeg håber så på, at den ES7005 model jeg får ikke lider voldsomt meget af baglys problemet. Jeg har set nogle meget vilde eksempler, hvor man faktisk næste kunne se nogen af lysdioderne i kanterne... noget vildt :) Hvis det er så slemt må det være en ombytter.
Jeg kommer som sagt fra et Samsung C755, hvor der også er lidt lys i siderne (hjørnerne), men ikke så meget. Og hvor homogeniteten også er ret god på baglyset.
------------- Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
|