Projektor fra uk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113898
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 22:31
Emne: Projektor fra uk
Skrevet af: aouer
Emne: Projektor fra uk
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 19:53
Hej recordere Jeg har nu læst og læst om mange forskellig projektor, men har købt en i nu, er meget i tvivl. Jeg har fundet en ny jvc x3 (ikke en x30) fra uk, så mit ? Vil den ikke være bedre end en epson eh 6000? Prisen ligger lige omkring de 16 kg. Jeg kan ikke finde en brugt jvc x30 som er mit største ønske. Håber nogen kan hjælpe Mvh aouer
|
Svar:
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 20:43
Hvis jeg skulle bruge 16k på en projektor, ville jeg finde en nyere model end JVC X3'ern og så købe herhjemme.
Syntes også 16k er for meget for den model
Jeg ville vælge Epson TW6000
|
Skrevet den: 06-August-2012 kl. 20:47
Tak Er epson lige så god som x3 eller er den enda bedre?
|
Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 11-August-2012 kl. 17:08
aouer skrev:
Tak Er epson lige så god som x3 eller er den enda bedre? |
Du kunne måske finde en brugt JVC maskine X3 eller lignende til billige penge og så ofre en ny lampe.. Køber du i england, så spørg lige hvor de har den fra og om den er med sidste nye model lampe.. Ofte er det paralelimporterede maskiner fra feks USA.. Og det er bare monster bøvlet hvis der bliver problemer eller garenti sager.. Gerne serie nr.. Så kan man se hvilket marked den er til. Universalelektroniks i UK importere fra USA og sælger på Ebay. Har ikke selv set Epson maskinen men tvivler på den kan lave samme kontrast som JVC.. Til de penge kunne du også få 85kg 9" crt maskine der tørre gulv med alt du kan købe af digital projektore idag.
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 11-August-2012 kl. 22:18
stridsvognen skrev:
aouer skrev:
Du kunne måske finde en brugt JVC maskine X3 eller lignende til billige penge og så ofre en ny lampe.. Køber du i england, så spørg lige hvor de har den fra og om den er med sidste nye model lampe.. Ofte er det paralelimporterede maskiner fra feks USA.. Og det er bare monster bøvlet hvis der bliver problemer eller garenti sager.. Gerne serie nr.. Så kan man se hvilket marked den er til. Universalelektroniks i UK importere fra USA og sælger på Ebay. Har ikke selv set Epson maskinen men tvivler på den kan lave samme kontrast som JVC.. Til de penge kunne du også få 85kg 9" crt maskine der tørre gulv med alt du kan købe af digital projektore idag. |
Hvad vil du mene en brugt x3 skal koste med ca 300 timer på pæren?
|
Skrevet den: 11-August-2012 kl. 23:00
aouer skrev:
stridsvognen skrev:
aouer skrev:
Du kunne måske finde en brugt JVC maskine X3 eller lignende til billige penge og så ofre en ny lampe.. Køber du i england, så spørg lige hvor de har den fra og om den er med sidste nye model lampe.. Ofte er det paralelimporterede maskiner fra feks USA.. Og det er bare monster bøvlet hvis der bliver problemer eller garenti sager.. Gerne serie nr.. Så kan man se hvilket marked den er til. Universalelektroniks i UK importere fra USA og sælger på Ebay. Har ikke selv set Epson maskinen men tvivler på den kan lave samme kontrast som JVC.. Til de penge kunne du også få 85kg 9" crt maskine der tørre gulv med alt du kan købe af digital projektore idag. |
Hvad vil du mene en brugt x3 skal koste med ca 300 timer på pæren? |
Godt spørgsmål. Er der stadig garenti på den osv.. Jeg ville gætte på max 10000kr, og regne med at pæren skal skiftes efter ca 600-700 timer.
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 09:59
stridsvognen skrev:
aouer skrev:
stridsvognen skrev:
aouer skrev:
Hvad vil du mene en brugt x3 skal koste med ca 300 timer på pæren? |
Godt spørgsmål. Er der stadig garenti på den osv.. Jeg ville gætte på max 10000kr, og regne med at pæren skal skiftes efter ca 600-700 timer. | Ok jeg har nemlig budt 12000 for en der er under et år. Hvis det ikke bliver til noget, skal jeg vel gå efter en x30 her i dk. Synes stadigvæk at prisen er nede på 21995 nogen steder.
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 10:04
Så ville jeg nok ofre mig og købe den nye X30.. De giver 3 år eller 2000timer på pæren.. X3 har nok 3 måneder på pæren. og X30 har kontrast forhold på 50000:1... Og vil tro JVC har lært lidt af fejlene i de første X modeller.
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 12:57
stridsvognen skrev:
Så ville jeg nok ofre mig og købe den nye X30.. De giver 3 år eller 2000timer på pæren.. X3 har nok 3 måneder på pæren. og X30 har kontrast forhold på 50000:1... Og vil tro JVC har lært lidt af fejlene i de første X modeller. |
Skulle du så ikke nærmere sammenlinge TW9000 og X30 ?
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 13:06
Hans j skrev:
stridsvognen skrev:
Så ville jeg nok ofre mig og købe den nye X30.. De giver 3 år eller 2000timer på pæren.. X3 har nok 3 måneder på pæren. og X30 har kontrast forhold på 50000:1... Og vil tro JVC har lært lidt af fejlene i de første X modeller. |
|
Ingen ide.. Så vidt jeg har forstået snakker vi om prisen på brugt JVC X3 kontra prisen på en ny X30. Tror du du er velkommen til at byde ind med pris/ ydelse på TW9000 kontra X30.
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 14:28
stridsvognen skrev:
Hans j skrev:
stridsvognen skrev:
|
Ingen ide.. Så vidt jeg har forstået snakker vi om prisen på brugt JVC X3 kontra prisen på en ny X30. Tror du du er velkommen til at byde ind med pris/ ydelse på TW9000 kontra X30. |
Nu gik vi godt nok fra TW6000 kontra X3 ;-).
Du bragte X30 på banen, der mener jeg så TW9000 er den korrekte model at sammenligne med (når vi taler Epson).
Der har Epson så nogle fordele især hvis man vil bruge 3D: Jvc has deeper blacks BUT worst shadow detail. Epson
is sharper. Epson is brighter and can fill bigger screens. Epson's 3d
performance is much better. The black level of Epson is just a click
down from Jvc. Epson's lamp is lasting 5000 hours while Jvc 2000. Epson
has the 3d glasses and the emitter included, Jvc NOT. Epson has better
collors and a full CMS. Epson can be used and with the lights on when
watching sports or Tv, Jvc not. Epson has better if not the best frame
interpolation. So? Who is the winner?
Sakset fra udenlandsk forumtråd.
Skal lige indskyde, jeg har ikke set nogen af dem .
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 14:40
Jeg har ingen ide om hvordan Epson performer.. Personligt er jeg nok selv færdig med at købe dyre plastik projektore der måske kun lige holder garenti perioden, og hverken kan lave sort eller ordentligt billede . Alle de projektore de laver idag under 100000kr er ikke lavet til at holde.. Det er køb og smid ud maskiner.. Jeg er gået over til CRT.. Og så lige der hvor der står ( Epson is sharper.) Der springer kæden.. Jvc er i forvejen kunstig overskarp.. så mere af det må da være voldsom iriterende. Men tvivler på det giver god mening hvis man ikke sammenligner med udsigten ud af vinduet, eller en perfekt opsat 9" CRT maskine
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 14:55
Ja nu ved jeg ikke hvordan sådan en 9" fætter performer, kan du sætte HDMI til den ? (Moome kort)
Hvad med anamorfisk løsning, hvad med 3D ? (hvis det er ting man gerne vil have)
Kunne være fedt at se sådan en 9" i funktion .
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 14:55
Jeg har set JVC X30 hos TP, jeg må sige at den har et super billede, jeg har ikke set epson eh tw6000 tror ikke den kan være med der, der er jo også næsten 10 kg i forskel. Jeg er ikke til så meget 3d så jeg holder mig nok til jvc da de får mest ros for 2d.
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 14:57
aouer skrev:
Jeg har set JVC X30 hos TP, jeg må sige at den har et super billede, jeg har ikke set epson eh tw6000 tror ikke den kan være med der, der er jo også næsten 10 kg i forskel.Jeg er ikke til så meget 3d så jeg holder mig nok til jvc da de får mest ros for 2d. |
Det er også derfor jeg mener du skal sammenligne med TW9000 hvis du nu vil kigge i det prisleje. Men så kommer der jo lige pludselig også Sony og Panasonic i spil.
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 17:35
Hans j skrev:
Ja nu ved jeg ikke hvordan sådan en 9" fætter performer, kan du sætte HDMI til den ? (Moome kort)
Hvad med anamorfisk løsning, hvad med 3D ? (hvis det er ting man gerne vil have)
Kunne være fedt at se sådan en 9" i funktion .
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110125&KW=vidikron&PID=1117378&title=crt-vs-nutidens-standarder-jvc-x7-vs-vidikron-1#1117378 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110125&KW=vidikron&PID=1117378&title=crt-vs-nutidens-standarder-jvc-x7-vs-vidikron-1#1117378 Hvis der er spørgsmål til CRT, har jeg en tråd her hvor jeg sammenligner JVC X7 op mod min 9" CRT
|
Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 20:50
aouer skrev:
Jeg har set JVC X30 hos TP, jeg må sige at den har et super billede, jeg har ikke set epson eh tw6000 tror ikke den kan være med der, der er jo også næsten 10 kg i forskel.Jeg er ikke til så meget 3d så jeg holder mig nok til jvc da de får mest ros for 2d. |
"aouer" Hvis du bor i nærheden af Jægerspris er du velkommen til at komme og se en Epson TW9000 "out of the box" performe (kun kørt 26 timer) - det er virkeligt et meget overbevisende stykke arbejde den laver...
------------- Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/ Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 20:57
Bare en tosset tanke.. Hvis der var en centralt beliggende i det danske rige der havde et dejligt mørkt lokale med et fint lærred, så ville det da være sjovt at lave en shootout mellem forskellige projektoere, hvor alle blev lyn justeret til en nogenlunde RGB tracking og lys output. Jeg kan detsværre ikke tilbyde at afholde det da jeg er igang med en større ombygning, og mit film rum har mistet toppen..
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 21:18
Just Curious skrev:
aouer skrev:
"aouer" Hvis du bor i nærheden af Jægerspris er du velkommen til at komme og se en Epson TW9000 "out of the box" performe (kun kørt 26 timer) - det er virkeligt et meget overbevisende stykke arbejde den laver... |
Jeg takker for tilbudet, bor lidt syd for Århus så der er lidt for langt. Jeg har aftalt med kammerat at vi tager en tur til Sønderborg for se forskelligt
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 22:33
et spørgsmål... TW6000 har vel ikke lensshift. og det har TW9000.. ved selvom jeg sidder med en meget gammel Z3000 at jeg ALDRIG skal have en projekter uden lensshift.
Og må indrømme min Z3000 omend den er ved at være gammel, og har været igennem en del flytninger, fungere stadig 100% samt skarp og lydsvag. synd Sanyo kun let opdaterede den. har dog stadig 5:5 pulldown, og arbejder fantastisk med billedet.
Persoligt ville jeg vælge TW9000 over JVC..jeg har været særdeles imponeret over DILA i lang tid, og har været tæt på at bytte min Z3000 med JVC.. men som sagt shadow detail og lysstyrke på Epson er rigtig godt og med mine øjne da jeg så dem begge i tyskland (mener de hed noget andet) var det marginaler JVC var bedre, der hvor den var bedre.
Og havde det lidt som jeg har det med plasma, synes JVC`en slet ikke kunne levere skarpe billeder i forhold til Epson.
og nej ikke fordi EPSON "overbehandler" billedet, det er også ved desktop og andet.. JVC´en virker i mine øjne blød..
Og jeg blev garanteret at begge var kalibreret, og sat op til at performe det bedste. jeg gik dengang ind for at købe JVC´en, og endte med at beholde min Z3000 af ren tvivl over om JVC´en overhovedet var mig..
Jeg ville selv gå efter TW9000.
har dog stadig lidt en dårlig følelse efter jeg har utroligt mange venner med TW3200 som TIT får støv ind i den, så den får disse "dustbunnies" eller hvad man kalder dem.. så ved ikke om Epson er dårlige til at opbygge en projekter, der holder støvet væk fra optikken.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 22:54
Rasmusdc skrev:
et spørgsmål... TW6000 har vel ikke lensshift. og det har TW9000.. ved selvom jeg sidder med en meget gammel Z3000 at jeg ALDRIG skal have en projekter uden lensshift.
Og må indrømme min Z3000 omend den er ved at være gammel, og har været igennem en del flytninger, fungere stadig 100% samt skarp og lydsvag. synd Sanyo kun let opdaterede den. har dog stadig 5:5 pulldown, og arbejder fantastisk med billedet.
Persoligt ville jeg vælge TW9000 over JVC..jeg har været særdeles imponeret over DILA i lang tid, og har været tæt på at bytte min Z3000 med JVC.. men som sagt shadow detail og lysstyrke på Epson er rigtig godt og med mine øjne da jeg så dem begge i tyskland (mener de hed noget andet) var det marginaler JVC var bedre, der hvor den var bedre.
Og havde det lidt som jeg har det med plasma, synes JVC`en slet ikke kunne levere skarpe billeder i forhold til Epson.
og nej ikke fordi EPSON "overbehandler" billedet, det er også ved desktop og andet.. JVC´en virker i mine øjne blød..
Og jeg blev garanteret at begge var kalibreret, og sat op til at performe det bedste. jeg gik dengang ind for at købe JVC´en, og endte med at beholde min Z3000 af ren tvivl over om JVC´en overhovedet var mig..
Jeg ville selv gå efter TW9000.
har dog stadig lidt en dårlig følelse efter jeg har utroligt mange venner med TW3200 som TIT får støv ind i den, så den får disse "dustbunnies" eller hvad man kalder dem.. så ved ikke om Epson er dårlige til at opbygge en projekter, der holder støvet væk fra optikken. |
Under hvilke forhold har du set de 2 maskiner op mod hinanden.? En shootout hvor de begge var fuldt kalibrerede med samme lys output kilde osv.? Personligt ville jeg ikke udtale mig om performance på en projektor medmindre jeg selv havde haft den mellem fingrene et par uger og kalibreret den i bund.. Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.. Kan en Epson lave rigtig sort.?? JVC kan ikke.. og dynamisk iris gælder ikke..
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 12-August-2012 kl. 23:11
stridsvognen skrev:
Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.. Kan en Epson lave rigtig sort.?? JVC kan ikke.. og dynamisk iris gælder ikke.. |
Kunne du ikke tænke dig at uddybe hvad du mener med at "Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.."? Jeg har set mange skrive noget lignende og jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der egentlig menes. Jeg har en TW3200 og den kan ikke lave sort. - Den kan lave grå. Jeg har selv kalibreret den efter bedste evne med Calman og en test skive. Jeg kan absolut ikke se at den skulle mangle "shadow details". Tvært imod synes jeg den er rigtig god til netop dét. EDIT: Kan du evt give eksempler på detaljer du kan se med din CRT, som ikke kan ses med din JVC? MVH
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 09:20
tvkartoffel skrev:
stridsvognen skrev:
Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.. Kan en Epson lave rigtig sort.?? JVC kan ikke.. og dynamisk iris gælder ikke.. |
Kunne du ikke tænke dig at uddybe hvad du mener med at "Shadow details er hængt hårdt op på kalibrering og maskinens kontrast formåen..Har til gode at se en digital projektor lave sort.. Og derved shadow details der værd værd at prale af.."? Jeg har set mange skrive noget lignende og jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der egentlig menes. Jeg har en TW3200 og den kan ikke lave sort. - Den kan lave grå. Jeg har selv kalibreret den efter bedste evne med Calman og en test skive. Jeg kan absolut ikke se at den skulle mangle "shadow details". Tvært imod synes jeg den er rigtig god til netop dét. EDIT: Kan du evt give eksempler på detaljer du kan se med din CRT, som ikke kan ses med din JVC? MVH
|
http://www.scope.dk/film/5423-operation-valkyrie - http://www.scope.dk/film/5423-operation-valkyrie Operation Valkyrie er en god film til at demonstrere shadow detail.. Og mørke scener. Min forståelse af shadow detail er mørke områder af en scene hvor detaljer er nemme at skjule fordi forskellene er meget små. På digital maskiner klipper du nogen information væk på grund af den manglende evne til at lave sort. Og sort har stor betydning for kontrast forholdet. Tit ser jeg kalibreringer hvor RGB først ser anstændig ud omkring 20-30 IRE. Det er også et problem da det også skjuler mange detaljer i dett mørke område. Da du selv har kalibreret ved du også hvor stor betydning det har for detaljering i billedet.. Og så tænk hvis du kunne starte fra sort.. uden nogen form for slinger.. Noget min CRT gør er feks at have extrem fin opløsning omkring detaljer under alle former for belysning, og det giver en meget bedre dybdefornemmelse i billedet.. Hvis du har Operation Valkyrien.. Se start scenen hvor du har en mørk scene med en kampvogn.. Og senere i filmen hvor de sidder og venter på et tlf opkald for at høre om deres mission lykkedes. Der er et røgfyldt lokale med et gl ur på vægen.. Der er en fantastisk 3d efekt.. man får ilutionen af dybde i billedet. Til sammenligning ser det nærmest kunstigt og fladt ud på en kalibreret X7. Før jeg fik CRT syntes jeg selv at JVC var perfekt.. meeen... man ved jo ikke bedre før end man har oplevet det.Det er ret håbløst at forklare.. Det skal ses..
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 10:21
tvkartoffel skrev:
Kunne du ikke tænke dig ....
|
stridsvognen skrev:
http://www.scope.dk/film/5423-operation-valkyrie - http://www.scope.dk/film/5423-operation-valkyrie Operation Valkyrie er en god film til at demonstrere shadow detail.. Og mørke scener. Min forståelse af shadow detail er mørke områder af en scene hvor detaljer er nemme at skjule fordi forskellene er meget små. På digital maskiner klipper du nogen information væk på grund af den manglende evne til at lave sort. Og sort har stor betydning for kontrast forholdet. |
tvkartoffel skrev:
Ja altså min oplevelse af det er at det er nemt at indstille projektoren forkert så den klipper detaljer væk. Typisk hvis man stiller Brightness for lavt i et forsøg på at få "bedre sort", men det er også relativt let at få det rigtigt med et testbillede fra f.eks spears and munsill eller AVS disken. Hvis projektoren står rigtigt vil laveste grå-niveau være synligt over 100% sort selv om projektoren ikke kan lave sort helt sort. På min Epson er der dog den hage at man for at få den til det skal sætte projektoren på "expanded" (PC) videolevels for at få den til det, og sætte brightness og contrast efter dét, med egnede testbilleder. |
stridsvognen skrev:
Tit ser jeg kalibreringer hvor RGB først ser anstændig ud omkring 20-30 IRE. Det er også et problem da det også skjuler mange detaljer i dett mørke område. |
tvkartoffel skrev:
Det er vanskeligt at kalibrere RGB med meter helt der nede. Mit meter er ikke ret godt ved lav lysstyrke, men det ville det vel sådan set også være selvom projektoren kunne lave perfekt sort. |
stridsvognen skrev:
Noget min CRT gør er feks at have extrem fin opløsning omkring detaljer under alle former for belysning, og det giver en meget bedre dybdefornemmelse i billedet.. |
tvkartoffel skrev:
Jeg er sådan set enig i at dybdevirkningen og "3D" fornemmelsen påvirkes af højt sortniveau, men igen så er det langt værre hvis projektoren er indstillet så den klipper de laveste gråtoner. - Ingen tvivl om at bedre sort er bedre, men kun så længe det ikke er på bekostning af detaljerne. |
stridsvognen skrev:
Hvis du har Operation Valkyrien.. Se start scenen hvor du har en mørk scene med en kampvogn.. Og senere i filmen hvor de sidder og venter på et tlf opkald for at høre om deres mission lykkedes. Der er et røgfyldt lokale med et gl ur på vægen.. Der er en fantastisk 3d efekt.. man får ilutionen af dybde i billedet. Til sammenligning ser det nærmest kunstigt og fladt ud på en kalibreret X7. |
tvkartoffel skrev:
Jeg har ikke den film, men en anden god film er Harry Potter 7 afsnit 1. I den er der en hel del scener der er meget mørke. Hvis projektoren ikke er stillet rigtigt klipper den signalet og det ser forfærdeligt ud. Det var med den jeg opdagede at de indstillinger jeg havde lavet var forkerte. Jeg havde indstilliet den til "standard" video levels og brightness på "0" i den tro at det var rigtigt ud af kassen. Da jeg fik det rigtigt kom de mange detaljer frem som jeg ellers ikke kunne se. Det er det der får mig til at sige at et højt sortniveau ikke nødvendigvis resulterer i at projektoren klipper eller skjuler detaljer. Har du overvejet om der evt kan være noget lignenede på spil med X7? Jeg tænker hvis den klipper sort kan der være noget i dine indstillinger der gør at den ikke kan vise dem. Som sagt måtte jeg over i expanded levels for at få den til at vise laveste gråniveau. På AVS disken er den en test der viser blinkende bjælker med forskellige niveauer af grå over en sort baggrund. På min epson vises niveau 17 ikke hvis den er sat til standard videolevels, - uanset hvad brightness er sat til - . Niveau 17 er efter dokumentationen laveste gråniveau over sort og skal lige præcis være synlig. |
MVH
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 13:01
Tror ikke helt denne debat høre hjemme i denne tråd, men følger den gerne til dørs i min CRT tråd eller den gl JVC tråd.. Min JVC er kalibreret så brightness passer med at 1IRE Kun lige er synligt, dog ikke målbar, og 0 IRE er så sort som projektoren nu engang kan lave. Jeg har billeder af kalibreringsfiler I JVC tråden hvor du kan se hvordan mine farver kommer ud af sort. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91949&KW=jvc+x7&PN=4&title=jvc-x9-tidligere-x7 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91949&KW=jvc+x7&PN=4&title=jvc-x9-tidligere-x7 Vi er alle forskellige og du er glad for din TW 3200 jeg er ikke tilfreds med min JVC X7. Jeg mener selv jeg har ret godt styr på kalibrering, og når jeg har min CRT på plads igen vil jeg da gerne stille op i en kalibrerings battel, hvor vi kan dyste om bedst målende kalibrering, med lavest Delta E på alle målinger, med en max. lysmåling over 10FL. Efterfølgende kan vi så afholde et møde og se div maskiner ved selvsyn.. Som jeg skrev i sidste indlæg.. Det er svært at debater/ forklare.. Det skal ses/ opleves. Du er velkommen til at sakse mit svar her over i en af de passende tråde og vi kan fortsætte debatten der.
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 13:28
Du her ret. Diskussionen hører ikke til her. Jeg tror egentlig heller ikke jeg har noget videre at bidrage med. Jeg har vist skrevet det meste oven over og i din tråd som du linkede til. MVH
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 15:37
Den epson tw9000 den har jeg ikke læst så meget om, så hvad er så bedst at vælge, Jvc x30 /epson tw9000? Lige lidt Info Mulighed 1 Skal bruges i mit herre rum som kan mørklægges helt med et 90' lærred, skal bruges til både spil- film og lidt tv, som sagt ikke til så meget 3D . Mulighed 2 Skal bruges i en stue hvor der ikke helt kan mørklægges. Kunne være fedt hvis det var muligt at jeg kan flytte projektor fra det ene rum til det andet, Så jeg kan bruge den i stuen til lidt forskelligt også flytte den til herrerum når der brug for det.? Vil så købe et 90' tab tenson til stue. Mvh aouer
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 16:50
Ligemeget hvad du vælger syntes jeg at du skal vælge at få kalibreret.. Det giver større forskel, end at ofre en formue mere på en dyere projektor der ikke er kalibreret. Til et rum der ikke kan mørklægges er det bare om at få en maskine der kan afgive så meget lys som muligt, der er der ikke så meget andet der vejer tungt på skålen.. Min mening er at projektor ikke høre hjemme i et rum der ikke kan mørklægges 100% og er med grå/ sorte gulv loft og væge. Prøv at se om du har mulighed for en demo et sted hvor du kan komme til at se forskellen på total mørkt rum, og så bare en anelse dagslys.. Ala et mørklægningsgardin der lige lettes 3cm i dagtimerne.. Jeg har altid købt projektoere på data/ mavefornemmelse, da det er umuligt at se en shootout af forskellige modeller. At feks spørge her giver nok ikke den store brugbare mængde info. Ala jeg syntes det hele er noget skrammel når det ikke kan lave sort, og Tvkartoffel syntes at en TW 3200 er en fantastisk maskine.. Og husk at ved køb af lampebaseret projektor skal du ofte skifte pære.. og du skal også regne med at ofre flere kalibreringer i løbet af pærens levetid hvis det skal være optimalt.. Og regn ikke med at pæren holder ½ af de opgivne timer, ved normal drift hvor man ser 1 film af gangen. Som regel forfalder lampegarentien på tidsfristen. Og der er nok ikke en eneste projektor på markedet der har været der så længe at nogen kender gennemsnits levetid på pæren. Forvent at en 5 år gl Digital projektor er til lossepladsen da de er konstrueret til kun lige at holde garentien ud.. Det er plastik maskiner med billige blæsere og det kan ikke betale sig at få det repareret når det går i stykker. Det jeg prøver på at sige er nok at det er bedre at købe sidste års model af en eller anden fabrikat som har vist sig at fungere og have fornuftig holbarhed, end sidste nye model som er en lotteri seddel på 20000kr. og der er en del penge at spare.. Og der kommer alligevel en ny model i overmorgen til den du lige har købt.. Hvis du har lyst til at invitere kigger jeg gerne forbi og laver en demo med min X7. Den står alligevel pakket i kasse, Du skal bare have et hvidt gain 1.0 lærred hængende. Bestikkelse i form af mørk chokolade chips og cola gør meget ved humøret..
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 17:12
stridsvognen skrev:
.... Tvkartoffel syntes at en TW 3200 er en fantastisk maskine.. |
Det kan jeg nu ikke lige erindre at jeg har skrevet. Tværtimod har jeg da altid fremlagt godt som skidt uden særlig bias.
|
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 17:37
Fanatisme er bare ikke særligt sundt
|
Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 13-August-2012 kl. 18:03
Hans j skrev:
Fanatisme er bare ikke særligt sundt | LOL
|
|