Print side | Luk vindue

Er Recordere.dk blevet til Apple.dk?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113943
Udskrevet den: 02-Juni-2024 kl. 16:39


Emne: Er Recordere.dk blevet til Apple.dk?
Skrevet af: Bjur
Emne: Er Recordere.dk blevet til Apple.dk?
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 10:03
Måske en lidt provokerende overskrift, men synes bare der er urimelig mange artikler på forsiden, der omhandler Apple her det sidste stykke tid. Er det pga. det er agurketid, eller er der bare så meget spændende fra Apple for tiden?

Jeg er tit forbi og se hvad der sker af spændende ting, da Recordere er absolut favorit, men synes bare Apple euforien har taget lidt overhånd.

Er jeg hel gal på den?



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Måske en lidt provokerende overskrift, men synes bare der er urimelig mange artikler på forsiden, der omhandler Apple her det sidste stykke tid. Er det pga. det er agurketid, eller er der bare så meget spændende fra Apple for tiden?

Jeg er tit forbi og se hvad der sker af spændende ting, da Recordere er absolut favorit, men synes bare Apple euforien har taget lidt overhånd.

Er jeg hel gal på den?


Mængden af nyheder er ikke konstant henover året, men Apple er et populært stofområde blandt læserne på recordere.dk.

Lige nu er der ekstra meget om Apple, Samsung, Microsoft m.fl. fordi der er nye produkter i horisonten, og det genererer mange nyheder, sammen med en større interesse for at læse dem.

Til gengæld er der ikke så meget om radio/tv for tiden, fordi den del af elektronik-produkterne endnu holder sommerferie. Producenterne holder de store nyheder tilbage, for at have noget at vise frem i forbindelse med IFA-udstillingen i Berlin den 31/8.

Under IFA vil du nok se 25 andre nyheder for hver Apple-nyhed, da Apple slet ikke er tilstede på den udstilling. Sådan bølger det frem og tilbage Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Måske en lidt provokerende overskrift, men synes bare der er urimelig mange artikler på forsiden, der omhandler Apple her det sidste stykke tid. Er det pga. det er agurketid, eller er der bare så meget spændende fra Apple for tiden?

Jeg er tit forbi og se hvad der sker af spændende ting, da Recordere er absolut favorit, men synes bare Apple euforien har taget lidt overhånd.

Er jeg hel gal på den?
 
Kort sagt ja.
Os der ikke er bange for apple og samtidig selv i stand til at vurdere indlæg og behov, fordele og ulemper, vi tager det som en info, uanset brand, og lader bare være med at klikke på det der ikke interesserer os, i stedet for at prøve at fremprovokere en stemning der slet ikke hører hjemme i et forum som dette.
Slet dog din profil og køb "Se og Hør"  i stedetWink   (selvfølgelig i provokation, og ikke ment seriøst)


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 10:34
Tak for svaret Lars, og den gode forklaring. Det giver fin mening.
Til Skyum jeg ejer selv en Ipad 2 (grunden mangel på alternativer dengang jeg købte) og jeg er ikke ude på fremprovokere noget, men synes bare det er ret mange artikler Apple for tiden, men har nu fået en saglig forklaring på hvorfor, så det er helt fint.

Og ja jeg vælger da også at læse de artikler der interesserer mig, men nogle gange kan jeg da godt trække på smilebåndet i Apple artiklerne, der godt kan blive lidt for farvet holdningsmæssigt af skribenten. Men vi er heldigvis forskellige, og man kan læse dem eller lade være som du også skriver:)

Jeg undrede mig bare over om der ikke var andet spændende at skrive om, da jeg tit er inde og læse artiklerne, men det er nu Apple nyhederne kommer iflg. Lars, så det giver god mening.



Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 10:59
Ak, jeg der bareville ønske man kunne lave en brugertilpasset forside.. Så kunne jeg slippe for at mit nyhedsbrev var flyldt med rygter.. 


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 11:47
I det mindste kan man slukke for farverne på skærmen, så man slipper for at skulle se på farverige tegneserie avatars...


Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 12:03
...som der oven i købet er for stor, så den derfor scroller Confused


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

I det mindste kan man slukke for farverne på skærmen, så man slipper for at skulle se på farverige tegneserie avatars...
Thumbs Up


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 14:41
Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er folk har problemer med...
 
Hvis ikke man er interesseret i Apple, så lad være med at klikke ind på artiklen...
 
Jeg kiggede for sjov på forsiden forleden, og på hvilke artikler der blev kommenteret på, og der var ikke nogle kommentarer på hverken nyheden om at Samsung sælger flere mobiler i Europa end Apple, eller nogle af de andre artikler som omhandlede andet end Apple.
 
Der hvor alle kommentarerne lå, var sjovt nok i de artikler der omhandler Apple, hvilket jo må tyde på at det er der de flestes interesse ligger...
 
At en del af kommentarerne så var den klassiske "Buuuuuhuuu, jeg får pest i øjnene af at se Apple-artikler" kan man jo så kun undre sig over... Men nogle mennesker kan åbenbart ikke kontrolere deres mus, så den trykker helt af sig selv på alle de artikler som de ikke interesserer sig for...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er folk har problemer med...
 
Hvis ikke man er interesseret i Apple, så lad være med at klikke ind på artiklen...
 
Jeg kiggede for sjov på forsiden forleden, og på hvilke artikler der blev kommenteret på, og der var ikke nogle kommentarer på hverken nyheden om at Samsung sælger flere mobiler i Europa end Apple, eller nogle af de andre artikler som omhandlede andet en Apple.
 
Der hvor alle kommentarerne lå, var sjovt nok i de artikler der omhandler Apple, hvilket jo må tyde på at det er der de flestes interesse ligger...
 
At en del af kommentarerne så var den klassiske "Buuuuuhuuu, jeg får pest i øjnene af at se Apple-artikler" kan man jo så kun undre sig over... Men nogle mennesker kan åbenbart ikke kontrolere deres mus, så den trykker helt af sig selv på alle de artikler som de ikke interesserer sig for...

"SYNES GODT OM"


Kunne man ikk her på Recordere.dk lave en "synes godt om" - knap, som man også har på forsiden. ? 



-------------
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er folk har problemer med...
 
Hvis ikke man er interesseret i Apple, så lad være med at klikke ind på artiklen...
 
Jeg kiggede for sjov på forsiden forleden, og på hvilke artikler der blev kommenteret på, og der var ikke nogle kommentarer på hverken nyheden om at Samsung sælger flere mobiler i Europa end Apple, eller nogle af de andre artikler som omhandlede andet en Apple.
 
Der hvor alle kommentarerne lå, var sjovt nok i de artikler der omhandler Apple, hvilket jo må tyde på at det er der de flestes interesse ligger...
 
At en del af kommentarerne så var den klassiske "Buuuuuhuuu, jeg får pest i øjnene af at se Apple-artikler" kan man jo så kun undre sig over... Men nogle mennesker kan åbenbart ikke kontrolere deres mus, så den trykker helt af sig selv på alle de artikler som de ikke interesserer sig for...


Fordi en artikel er kommenteret er ikke ens betydende med der er flere der læser den end andre. Ofte er mange af kommentarerne ikke så interessante, hvilket specielt gør sig gældende i Apple artiklerne.


Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er folk har problemer med...
 
Hvis ikke man er interesseret i Apple, så lad være med at klikke ind på artiklen...
 
Jeg kiggede for sjov på forsiden forleden, og på hvilke artikler der blev kommenteret på, og der var ikke nogle kommentarer på hverken nyheden om at Samsung sælger flere mobiler i Europa end Apple, eller nogle af de andre artikler som omhandlede andet en Apple.
 
Der hvor alle kommentarerne lå, var sjovt nok i de artikler der omhandler Apple, hvilket jo må tyde på at det er der de flestes interesse ligger...
 
At en del af kommentarerne så var den klassiske "Buuuuuhuuu, jeg får pest i øjnene af at se Apple-artikler" kan man jo så kun undre sig over... Men nogle mennesker kan åbenbart ikke kontrolere deres mus, så den trykker helt af sig selv på alle de artikler som de ikke interesserer sig for...


Fordi en artikel er kommenteret er ikke ens betydende med der er flere der læser den end andre. Ofte er mange af kommentarerne ikke så interessante, hvilket specielt gør sig gældende i Apple artiklerne.

Men hvorfor er det så, så svært at lade vær med at læse dem ? 

Læs nu svaret fra Lars igen !!!

JEG KAN VIRKELIG IKKE SE PROBLEMET Shocked


-------------
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg har virkelig svært ved at se hvad det er folk har problemer med...
 
Hvis ikke man er interesseret i Apple, så lad være med at klikke ind på artiklen...
 
Jeg kiggede for sjov på forsiden forleden, og på hvilke artikler der blev kommenteret på, og der var ikke nogle kommentarer på hverken nyheden om at Samsung sælger flere mobiler i Europa end Apple, eller nogle af de andre artikler som omhandlede andet en Apple.
 
Der hvor alle kommentarerne lå, var sjovt nok i de artikler der omhandler Apple, hvilket jo må tyde på at det er der de flestes interesse ligger...
 
At en del af kommentarerne så var den klassiske "Buuuuuhuuu, jeg får pest i øjnene af at se Apple-artikler" kan man jo så kun undre sig over... Men nogle mennesker kan åbenbart ikke kontrolere deres mus, så den trykker helt af sig selv på alle de artikler som de ikke interesserer sig for...
+4 Clap


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:



Fordi en artikel er kommenteret er ikke ens betydende med der er flere der læser den end andre. Ofte er mange af kommentarerne ikke så interessante, hvilket specielt gør sig gældende i Apple artiklerne.
 
Det er korrekt, men det ændrer bare ikke ved det faktum, at du bare kan lade være med at klikke ind på en artikel, hvis du ud fra overskriften kan se at den ikke interesserer dig...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:



Fordi en artikel er kommenteret er ikke ens betydende med der er flere der læser den end andre. Ofte er mange af kommentarerne ikke så interessante, hvilket specielt gør sig gældende i Apple artiklerne.
 
Det er korrekt, men det ændrer bare ikke ved det faktum, at du bare kan lade være med at klikke ind på en artikel, hvis du ud fra overskriften kan se at den ikke interesserer dig...

Præcis og vi er helt enige.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 16:23
 
Top 10
 
Mest læste på recordere.dk indenfor de seneste 14 dage
  1. Billigere iPhones i Bilka  (4. august 2012)
  2. Friske billeder af september-iPhone  (30. juli 2012)
  3. Samsung: Vi havde iReen før iPhone  (1. august 2012)
  4. Rygte: Hele molevitten af iOS-enheder opdateres   (6. august 2012)
  5. Kommentar: Apple står ved porten til 16:9 nu   (7. august 2012)
  6. Anmeldelse af Google Nexus 7   (24. juli 2012)
  7. 13000 kroner for en Microsoft Surface   (26. juli 2012)
  8. Farvel Hotmail, goddag Outlook.com   (1. august 2012)
  9. Apple lånte af Sonys design   (26. juli 2012)
  10. Ny AppleTV-software på vej   (6. august 2012)

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: miaj
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Top
10
 
Mest læste på recordere.dk indenfor de seneste 14 dage
  1. Billigere iPhones i Bilka  (4. august 2012)
  2. Friske billeder af september-iPhone  (30. juli 2012)
  3. Samsung: Vi havde iReen før iPhone  (1. august 2012)
  4. Rygte: Hele molevitten af iOS-enheder opdateres   (6. august 2012)
  5. Kommentar: Apple står ved porten til 16:9 nu   (7. august 2012)
  6. Anmeldelse af Google Nexus 7   (24. juli 2012)
  7. 13000 kroner for en Microsoft Surface   (26. juli 2012)
  8. Farvel Hotmail, goddag Outlook.com   (1. august 2012)
  9. Apple lånte af Sonys design   (26. juli 2012)
  10. Ny AppleTV-software på vej   (6. august 2012)

 



Kun 7 ud af 10,Handler om appel iphoneDead,Og kan jo osse være det
bare bliver læst,Nær man nu er på siden!
Men meget nyt sker der ikke andet en appel og appel rygter.



-------------




Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Top
10
 
Mest læste på recordere.dk indenfor de seneste 14 dage
  1. Billigere iPhones i Bilka  (4. august 2012)
  2. Friske billeder af september-iPhone  (30. juli 2012)
  3. Samsung: Vi havde iReen før iPhone  (1. august 2012)
  4. Rygte: Hele molevitten af iOS-enheder opdateres   (6. august 2012)
  5. Kommentar: Apple står ved porten til 16:9 nu   (7. august 2012)
  6. Anmeldelse af Google Nexus 7   (24. juli 2012)
  7. 13000 kroner for en Microsoft Surface   (26. juli 2012)
  8. Farvel Hotmail, goddag Outlook.com   (1. august 2012)
  9. Apple lånte af Sonys design   (26. juli 2012)
  10. Ny AppleTV-software på vej   (6. august 2012)

 



Kun 7 ud af 10,Handler om appel iphoneDead,Og kan jo osse være det
bare bliver læst,Nær man nu er på siden!
Men meget nyt sker der ikke andet en appel og appel rygter.

+5


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 19:45
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk har så travlt med at brokke sig over Apple evig og altid. Kan man ikke lide Apple, så lad være med at køb, eller læs om det. Det er evigt trættende at høre på brok over Apple dit og dat.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk har så travlt med at brokke sig over Apple evig og altid. Kan man ikke lide Apple, så lad være med at køb, eller læs om det. Det er evigt trættende at høre på brok over Apple dit og dat.
+1


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: miaj
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk har så travlt med at brokke sig over Apple evig og altid. Kan man ikke lide Apple, så lad være med at køb, eller læs om det. Det er evigt trættende at høre på brok over Apple dit og dat.


Fordi Recorder.dk var en rigtig spændende side i gamle dage,Og handlet om lidt af hvert,
Hifi tv optager parabol osv osv,Idag er det en Appel side og så lidt af det andetConfused
Og jo jeg har selv noget fra appel uden at jeg gider at læse side op og ned om det!


-------------




Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 08-August-2012 kl. 23:59
Det grænser da til det uintelligente at man ikke kan lade andre læse uden at skulle nedgøre dem fordi de synes det er interessant.
Det minder lidt om religiøse ekstremister der ikke tåler anden tro end deres egen. SYGT.
 
Lad nu for h...... os selv afgøre hvad vi vil læse,købe og dyrke.
For min skyld må alle da læse, købe, tro og mene lige hvad de vil, bare de ikke forhindrer andre i at læse, købe, tro og mene lige hvad vi ønsker.
 
 


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: 3000
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk har så travlt med at brokke sig over Apple evig og altid. Kan man ikke lide Apple, så lad være med at køb, eller læs om det. Det er evigt trættende at høre på brok over Apple dit og dat.
+1
+2


-------------
__________________
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101858&title=3000s-stue" rel="nofollow - 3000´s stue
http://c.mymovies.dk/xx3000xx%20" rel="nofollow - My Blu-Ray Collection


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 06:41
Jeg synes det er sørgeligt og samtidigt frustrerende, at der er nogen der ikke forstår, hvorfor at en del brugere synes det efterhånden er træls med den voksende "nyheds" mængde af nærmest ligegyldige artikler om et bestemt brand.
Nyheds artikler er imo ikke det rette ord, for lige netop den type såkaldte nyheder. Det burde nok nærmere kaldes for ligegyldigheder - og er imo en svaghed for en såkaldt alsidig portal, som recordere.dk var en gang. Der som før, burde være lidt mere nyanceret og bred i sit valg af nyheder. Isf. som det efterhånden er blevet - nemlig en alt for stor trang til at hoppe med på Apple hypen, som mange andre medier desværre også er "blevet bidt af" !!
Jeg sad forleden og tjekkede de sidste ca. 100 nyheder igennem - og ca. 1/3 del handlede om "æblemos" eller "æblegrød" ! 
Det er imo sgutte iorden ift. det med, at være et bredtfavnende medie indenfor elektronik.
 
Desuden er det skæmmende, at der i kommentarer på nyhedssiden og bl.a. også i denne tråd jævnligt kommer nedladende bemærkninger om folk, der ikke lige falder på halen over dette brand og hellere vil have et bredere og mere nyanceret nyheds flow ! 
Hvad skal den slags negationer overfor folk der skriver deres mening, være godt for ?
Synes også det er trist med en sådan udvikling/tendens. Angry
 
Og lige til den sædvanlige frase - " så la' vær med at læse det" !
Tja, den slags kommentarer siger vist en hel del om dem der skriver sådan.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 06:41
Det er vel ikke Apple som sådan, der brokkes over, men mere alle de "Apple-nyheder",(Læs: Rygter) som er her på sitet.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 07:37


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 07:50
Det kan vel ikke undre nogen at recordere.dk vælger at bringe nyheder om Apple på forsiden når nu de er så populære som de nu engang er. Uden at have statistisk belæg for det så fornemmer jeg at de mest læste og mest kommenterede nyheder på forsiden ofte er relateret til Apple eller til telefoner og lignende i det hele taget. Man kan self invende at det ikke er så mærkeligt at nyheder og rygter om Apple ligger højt på listen da det ofte er mere end 1/3 del af forsidestoffet der direkte eller indirekte berører Apple. Man kunne få den tanke at folk simpelthen blot læser det der er at læse.
Jeg synes alligevel det er påfaldende at recordere.dk vælger at bringe så meget stof om Apple og telefoner når man ser på hvem der annoncerer og sponsorerer på siden:
 
http://www.recordere.dk/sponsor/
 
Lige PT. er den eneste reklame der henvender sig til det publikum som må formodes at interessere sig for forsidestoffet, den fra Telia..
 
Ellers har jeg lagt mærke til at der ofte er stor forskel på hvad der debatteres i forum og hvad der debatteres ude på forsiden i disqus. I forum handler indlæggene for det meste om det det altid har gjort. - TV og AV. Se bare dagens forum top 10. ( og Ja jeg har set at debatter om tablets og andet også er populære i ny og næ.. ;-)
Ude på forsiden har der længe været tendens til at debatterne handler om alt muligt andet end det der skrives om i forum. Jeg undrer mig over om det i det hele taget er de samme mennesker ( med de samme interesser) der frekventerer henholdsvis forsiden og forum..? Hvis ikke det er det synes jeg recordere.dk bør overveje strategien og overveje nøje hvilken vej sitet i fremtiden skal bevæge sig. Jeg mener der er ikke meget fidus i det hvis annoncørernes annoncer og produkter ikke er placeret rigtigt på sitet og i øvrigt ikke henvender sig til det publikum som forside stoffet tiltrækker.

MVH


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes det er sørgeligt og samtidigt frustrerende, at der er nogen der ikke forstår, hvorfor at en del brugere synes det efterhånden er træls med den voksende "nyheds" mængde af nærmest ligegyldige artikler om et bestemt brand.
Nyheds artikler er imo ikke det rette ord, for lige netop den type såkaldte nyheder. Det burde nok nærmere kaldes for ligegyldigheder - og er imo en svaghed for en såkaldt alsidig portal, som recordere.dk var en gang. Der som før, burde være lidt mere nyanceret og bred i sit valg af nyheder. Isf. som det efterhånden er blevet - nemlig en alt for stor trang til at hoppe med på Apple hypen, som mange andre medier desværre også er "blevet bidt af" !!
Jeg sad forleden og tjekkede de sidste ca. 100 nyheder igennem - og ca. 1/3 del handlede om "æblemos" eller "æblegrød" ! 
Det er imo sgutte iorden ift. det med, at være et bredtfavnende medie indenfor elektronik.
 
Desuden er det skæmmende, at der i kommentarer på nyhedssiden og bl.a. også i denne tråd jævnligt kommer nedladende bemærkninger om folk, der ikke lige falder på halen over dette brand og hellere vil have et bredere og mere nyanceret nyheds flow ! 
Hvad skal den slags negationer overfor folk der skriver deres mening, være godt for ?
Synes også det er trist med en sådan udvikling/tendens. Angry
 
Og lige til den sædvanlige frase - " så la' vær med at læse det" !
Tja, den slags kommentarer siger vist en hel del om dem der skriver sådan.
Kort og præcist så er der mange her på sitet (så vel som i andre fora) der finder det interessant.
 Dette gælder selvfølgelig ikke det hele, men lad dog dem der ønsker det klikke på det de ønsker, og undlad så i øvrigt at prøve at lægge bånd på andres meninger og ønsker.
Når folk HADER Apple er det i orden for mig, men de skal ikke bestemme om JEG skal hade AppleAngry
Vi skal alle have lov at have hver vores mening, uden at skulle forsvare den.
Dette site er så vel som andre kommercielle sites afhængig af om folk gider læse dets indlæg. Derfor er det i høj grad selvjusterende, for i det øjeblik man fylder dette fora med strikkeopskrifter vil antallet af aktive brugere falde drastisk.  Det samme vil ske hvis det bliver forbudt at være glad for eks. Apple.
Lad nu for h...... folk læse det de ønsker , uden at få ondt i r.... over at i ikke alle ønsker det samme.
 
 


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

 

"SYNES GODT OM"


Kunne man ikk her på Recordere.dk lave en "synes godt om" - knap, som man også har på forsiden. ? 


Er det ikke uendeligt ligegydligt, at du eller jeg synes om noget X sagde?


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 11:35
Kunne man ikke lave et system med kategorier hvor brugerne så kunne vælge hvilke kategorier de vil se? (indstille det i bruger profil eller noget)

Nogen gider ikke se Apple nyheder...

Nogen gider ikke se spil anmeldelser (mig mig mig fordi anmelderne er nogle idiot amatører som tror man kan spille spil på en konsol... suk)

Andre vil bare se hifi nyheder og orker ikke det evendeligt smartphone og tablet ævl der konstant er på forsiden....


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Kunne man ikke lave et system med kategorier hvor brugerne så kunne vælge hvilke kategorier de vil se? (indstille det i bruger profil eller noget)

Nogen gider ikke se Apple nyheder...

Nogen gider ikke se spil anmeldelser (mig mig mig fordi anmelderne er nogle idiot amatører som tror man kan spille spil på en konsol... suk)

Andre vil bare se hifi nyheder og orker ikke det evendeligt smartphone og tablet ævl der konstant er på forsiden....


Det ville da være dejligt så man kunne slippe for alt det negative fnidder i alle Apple-nyhederne. Så må man da håbe at brokkehovederne i virkeligheden ikke nyder at brokke sig, men faktisk ville frasortere de nyheder Wink

Personligt ville jeg ikke frasortere Android-nyheder eller andet - jeg er ikke religiøs omkring de produkter jeg køber, selvom jeg har en del Apple-produkter, så jeg vil godt holde mig opdateret på hvad der sker på Android, Windows phone osv. - det kunne jo være der kom et produkt man var interesseret i Smile


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 12:21
gensplejs, god ide.. den syntes jeg du skulle foreslå i folketinget, der er også en masse som siger noget jeg ikke gider at høre LOL
 
Men spøg til side Smile
Generelt jeg syntes virkeligt det er imponerende at folk er villige til at overdrage deres inputmuligheder i diverse nyhedssites til filtre og robotter, jeg selv kigger bredt går hurtigt videre hvis det er noget som ikke interesserer mig, og læser mere i dybden på det som fanger mig.
Og hvis det handler om man syntes at man ikke gider bruge så meget tid på det så undrer det mig at netop kommentarfelterne om eks. apple er proppet til med kommentarer fra folk som ikke gider apple.. så havde jeg jo personligt selv absolut ignoreret indlægget, og da ihvertfald ikke brugt så meget som 1 sekund på at kommentere det.
 
Men kom nu videre... hvis man ikke gider høre om apple så lad være med at trykke på nyhedslinket og hold fokus på det som interesserer jer, og giv andre muligheden for at læse om det de måske interesserer sig for.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 13:55
Jeg tror, at det, folk (inkl. jeg selv) er blevet trætte af, er den overeksponering, som Apple får her på sitet. Lige p.t. omhandler 13 ud af de 30 forsidehistorier på den ene eller den anden måde Apple. Det vil sige, at vi er ved at nærme os et punkt, hvor halvdelen af "nyhederne" handler om Apple og den anden halvdel fordeles på alt muligt andet. Og det er efterhånden desværre mere reglen end undtagelsen. For mig virker det som om Recordere.dk, bevidst eller ubevidst, har mistet sit fokus. Fortsætter trenden, så er der snart intet andet at læse om i nyhedssektionen på Recordere.dk, og det synes *jeg* i al fald er en meget sørgelig trend.



-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:17
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg tror, at det, folk (inkl. jeg selv) er blevet trætte af, er den overeksponering, som Apple får her på sitet. Lige p.t. omhandler 13 ud af de 30 forsidehistorier på den ene eller den anden måde Apple. Det vil sige, at vi er ved at nærme os et punkt, hvor halvdelen af "nyhederne" handler om Apple og den anden halvdel fordeles på alt muligt andet. Og det er efterhånden desværre mere reglen end undtagelsen. For mig virker det som om Recordere.dk, bevidst eller ubevidst, har mistet sit fokus. Fortsætter trenden, så er der snart intet andet at læse om i nyhedssektionen på Recordere.dk, og det synes *jeg* i al fald er en meget sørgelig trend.

 
 
+1


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:17
I dag er der 4 nyheder om TV udbydere. Jeg syntes vi skal omdøbe recordere.dk til tv.dk.

Recordere.dk følger de tendenser der er på AV/Gadget markedet, og lige for tiden er smartphones og tablets meget oppe, både p.g.a. den kommende "new iPhone", og sagen mellem Samsung og Apple.

Om 3 uger så er det IFA tid, så er det Samsung, Panasonic, Philips, Sony og andre AV udbydere der er i fokus. Sådan er det sæson for så meget.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: miaj
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:33
Det otroligt at recorder.dk slet ikke er lydhør fra brugerne,Det ligesom der bare
bliver lukket af hvergang der er kritik,Og det er trods alt bruger af siden som gør den
så populær,Og ja appel iphone er oppe i tiden,Men der sker vel osse andet nyt!.
Og nej jeg har ikke noget imod appel,Men det kan så osse blive for meget af det gode,
Især osse med alle de rygter der skrives om hele tiden.
Og det lidt sjovt som appel bruger bliver vildt sure,Hvis man ikke er enig med demWink


-------------




Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:40
Vi er da ganske lydhøre, men det du beder os om, er at lade være med at skrive nyheder. Men Miaj, du er da velkommen til at linke til nyheder du vil til at have på. Vi får mange nyhedstips fra vores brugere, og vi tager tæt på dem alle.

Der er p.t. mange nyheder om Apple, sådan er det alle steder. Og det kulminerer sikkert med lanceringen af iOS6 og iPhone hvad-den-nu-kommer-til-at-hedde.

Og som jeg skriver, er det lige nu stilhed før storm i forbindelse med IFA. Ca. 2 uger før IFA begynder de store selskaber at sende nyheder ud om hvad der kommer på IFA, så bliver det jo et ganske anderledes nyhedsbillede.

Og apple-vs-android brugere er altså ikke noget vi blander os i. Jeg mindes stadig krigen mellem Blu-ray og HD DVD. Der var bølgerne også højt, hver gang vi skrev om det ene eller det andet. 




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Det otroligt at recorder.dk slet ikke er lydhør fra brugerne,Det ligesom der bare
bliver lukket af hvergang der er kritik.
Det er jeg ikke enig i. Der bliver derimod svaret sagligt på hvorfor tingene er som de er...
Og det er trods alt bruger af siden som gør den
så populær,Og ja appel iphone er oppe i tiden,Men der sker vel osse andet nyt!.
Og nej jeg har ikke noget imod appel,Men det kan så osse blive for meget af det gode,
Især osse med alle de rygter der skrives om hele tiden.
Men det er jo lige bevist af Lars, at det er Apple-historier der ligger på 1.-5. pladsen over mest læste artikler på Recordere...
 
Og det lidt sjovt som appel bruger bliver vildt sure,Hvis man ikke er enig med demWink
Den går vist begge veje...
 
Alt i alt, bliver folk nød til at indse, at Recordere.dk ikke er et demokrati. Hvis man vil have indflydelse på hvad der bliver skrevet om på siden, må man jo selv være lidt aktiv. Og her mener jeg ikke i form at spydige eller barnagtigte kommentarer på hver eneste artikkel der omhandler et Apple-produkt, men nærmere brugeranmeldelser, besøgsartikler og lignende.
 
Men jeg kan da godt se at det kræver mindre arbejde, bare at brokke sig i stedet. Jeg er bare i tvivl om det har den ønskede effekt...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:


Nogen gider ikke se spil anmeldelser (mig mig mig fordi anmelderne er nogle idiot amatører som tror man kan spille spil på en konsol... suk)

Lol, så fordi jeg har spillet på konsol siden 1992 er jeg amatør?  - fordi jeg foretrækker at sidde ved en konsol fremfor PC..

Jeg tror nærmere det er dig som er bagefter udviklingen.. Konsoller har kun ét formål, nemlig at spille. En PC er et multiværktøj.. det kan det samme men det er aldrig det samme som at sidde ved en konsol. 


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:48
Den eneste grund til Apple-nyhederne er fordi de fleste som læser dem er irriterede over de såkaldte nyheder bare er en lind rygtestrøm fra diverse hjemmesider, som får 3D renderinger produceret udfra gisninger som såkaldte eksperter på området kommer med. Når det så viser sig at blive september, så er produkterne aldrig i nærheden af hvad de blev hypet op til. Så fremstår 70% af Recorderes nyheder som sladder.

Jeg tror hits på Apple-relaterede nyheder/artikler/rygter /sladder er fordelt sådan her:

10% Apple fans
15% Neutrale
75% folk som er arrige

Det er netop de 75% som Apple lever højt på - og i særdeleshed recordere. 


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Den eneste grund til Apple-nyhederne er fordi de fleste som læser dem er irriterede over de såkaldte nyheder bare er en lind rygtestrøm fra diverse hjemmesider, som får 3D renderinger produceret udfra gisninger som såkaldte eksperter på området kommer med. Når det så viser sig at blive september, så er produkterne aldrig i nærheden af hvad de blev hypet op til. Så fremstår 70% af Recorderes nyheder som sladder.

Jeg tror hits på Apple-relaterede nyheder/artikler/rygter /sladder er fordelt sådan her:

10% Apple fans
15% Neutrale
75% folk som er arrige

Det er netop de 75% som Apple lever højt på - og i særdeleshed recordere. 
 
Jeg har svært ved at forstå hvorfor folk som bliver arrige over Apple, skulle vælge at læse artikler om netop Apple...
 
Hvis jeg havde høfeber, ville du heller ikke se mig trille rund på en græsmark...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 15:09
Hej med recordister - eller hvad vi nu er for nogen.
På Arild tid - eller da jeg begyndte herinde, vistnok i 2006, var der megen snak om blu-ray (og stavemåden) - projektorer i 1080p (som ikke mange havde set) osv.
Vi er kommet videre - det hedder udviklingen.
Som udviklingen skrider frem, ændrer gadget-markedet sig også.
Stedet her er recorder.dk! Hmm... findes recordere endnu?
Har vist en stående på pigeværelset.

Man kan ikke styre medierne - her kan man blive hørt; men misforstå det ikke som om vi har den store medbestemmelse. Det er økonomien der styrer - og der er penge i mobiler, fotoapparater og mindre gadgets.

Det er der nok også i hifi, blu-ray og fjernsyn. Men det ene udelukker ikke det andet.

Hvis du vil skabe klik, mener jeg det er naturligt at skrive om noget næsten alle har i lommen, nemlig en mobil.

Der er vel ca to styresystemer til mobilen Android og iOS.

Til iOS kommer der en ny mobil om året sådan cirka.

Hvormange der kommer til Android ved jeg ikke; men hvis man ser det som styresystem bestemt, burde det ene vel trække ca lige så mange klik som det andet - eller?

Vi kan ikke styre medierne - de viderebringer det de får ind - og det der giver klik.

At I vælger at skabe yderligere klik ved at "brokke" - ja, det er kun godt for medierne.

Egentligt mener jeg man burde fjerne kommentarer til nyheder, hvis kommentaren ikke indeholder relevant information i forhold til selve nyheden.

Mvh FNørd - privat på Apple, arbejdsmæssigt på Windows og Android.


Skrevet af: minusop
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

 
 
Jeg har svært ved at forstå hvorfor folk som bliver arrige over Apple, skulle vælge at læse artikler om netop Apple...


Det tror jeg heller ikke - jeg tror, derimod, at andre (som mig..) finder det hylende morsomt at fordrive et par min. i ny og næ med at læse alle kommentarerne Wink 


-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Det otroligt at recorder.dk slet ikke er lydhør fra brugerne,Det ligesom der bare
bliver lukket af hvergang der er kritik,Og det er trods alt bruger af siden som gør den
så populær,Og ja appel iphone er oppe i tiden,Men der sker vel osse andet nyt!.
Og nej jeg har ikke noget imod appel,Men det kan så osse blive for meget af det gode,
Især osse med alle de rygter der skrives om hele tiden.
Og det lidt sjovt som appel bruger bliver vildt sure,Hvis man ikke er enig med demWink
Hvem er mest sure? pro Apple, eller con Apple LOL


Skrevet af: Muele
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 15:54
Jeg har ikke gidet læse hele tråden, så måske har nogen allerede kommet med samme mening...

Jeg synes også der er lidt vel rigeligt med artikler og pressemeddelelser om telefoner og tablets. Men redaktionens tal viser jo at der faktisk er interesse for dem. Og håndholdte enheder udgør vel også en større og større del af vores medie-forbrug. Så fair nok med det.

Men!
Kunne I ikke skrue lidt ned for rygtemøllen? Lidt mere fakta og lidt mindre løse rygter tak. Jeg kan godt vente med at høre om den nyeste telefon til den udkommer eller leverandøren vælger at fortælle om den.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Konsoller har kun ét formål, nemlig at spille.

Synes da ellers at Microsoft/Sony har gjort så rigeligt ud af at de kan alt muligt andet - musik, film, web osv. 

Konsoller har kun et formål, nemlig at underholdeTongue


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

 
 
Jeg har svært ved at forstå hvorfor folk som bliver arrige over Apple, skulle vælge at læse artikler om netop Apple...
 
Hvis jeg havde høfeber, ville du heller ikke se mig trille rund på en græsmark...

Nej, det er heller ikke det som er de 75%.. de 75% er dem som skriver anti-apple nyheder i kommentarerne og som gerne så de havde indflydelse på hvad der kom af nyheder. 

Prøv nu lige at se kommentarerne til disse nyheder. Langt det meste er fyldt med anti-apple og indlæg fra de faste pro-apple folk som gider bruge tid på at svare dem. Det er de samme som går igen: Tobias L, Flemming Larsen og dd.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

 
 
Jeg har svært ved at forstå hvorfor folk som bliver arrige over Apple, skulle vælge at læse artikler om netop Apple...
 
Hvis jeg havde høfeber, ville du heller ikke se mig trille rund på en græsmark...

Nej, det er heller ikke det som er de 75%.. de 75% er dem som skriver anti-apple nyheder i kommentarerne og som gerne så de havde indflydelse på hvad der kom af nyheder. 

Prøv nu lige at se kommentarerne til disse nyheder. Langt det meste er fyldt med anti-apple og indlæg fra de faste pro-apple folk som gider bruge tid på at svare dem. Det er de samme som går igen: Tobias L, Flemming Larsen og dd.
Hvad skal jeg blandes ind i? Jeg skriver ind i mellem, når sådan nogen som dig pisser mig af. Jeg er bare træt, af at alle de tumber som skriver lort, især ved det på forsiden, for så kan man jo lige gemme sig, og være anonym.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Jeg har ikke gidet læse hele tråden, så måske har nogen allerede kommet med samme mening...

Jeg synes også der er lidt vel rigeligt med artikler og pressemeddelelser om telefoner og tablets. Men redaktionens tal viser jo at der faktisk er interesse for dem. Og håndholdte enheder udgør vel også en større og større del af vores medie-forbrug. Så fair nok med det.

Men!
Kunne I ikke skrue lidt ned for rygtemøllen? Lidt mere fakta og lidt mindre løse rygter tak.


Enig!
---

Jeg gider ikke læse om en top person i en virksomhed som f.eks. udtaler: at deres produkt er bedst, eller at han gør det ikke for penge (samme man har kæmpe løn), de andre stjæler fra os (vi har kun lånt)..... og så videre og så videre.

Skal Recordere være en tale rør for de få (ofte kun Apple)?

Hvis i ønsker at være en talerør på den måde, så lad være med at være så snæver som det ofte ser ud.
Lad os læse om hvad alle mener og syntes - på samme måde som i har holdt jer til Apple.... Det kunne måske gå hen og blive spændende.




-------------
.....


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:


Ellers har jeg lagt mærke til at der ofte er stor forskel på hvad der debatteres i forum og hvad der debatteres ude på forsiden i disqus. I forum handler indlæggene for det meste om det det altid har gjort. - TV og AV. Se bare dagens forum top 10. ( og Ja jeg har set at debatter om tablets og andet også er populære i ny og næ.. ;-)
Ude på forsiden har der længe været tendens til at debatterne handler om alt muligt andet end det der skrives om i forum. Jeg undrer mig over om det i det hele taget er de samme mennesker ( med de samme interesser) der frekventerer henholdsvis forsiden og forum..? Hvis ikke det er det synes jeg recordere.dk bør overveje strategien og overveje nøje hvilken vej sitet i fremtiden skal bevæge sig.


Har ligeledes også undret mig lidt over det. Men mon ikke det rent faktisk ER 2 forskellige brugergrupper der huserer. På nyhederne og artiklerne kan man jo kommentere anonymt eller med forskellige typer logins, hvorimod man skal være decideret oprettet på recordere for at skrive i forum.

Så kan man så argumentere for at det måske er de mere seriøse og "hardcore" recordere-brugere der benytter sig af forummet (og enkelte også Disqus) - og de mere "løse" brugere er ofte dem der bare har en hurtig kæk kommentar til recorderes nyheder.

Synes det kunne være interessant at fjerne muligheden for at kommentere anonymt, så man rent faktisk skal identificere sig på en eller anden måde (google konto, facebook, disqus, recordere..whatever) - kunne være man kunne si en del af de useriøse kommentarer fra så.

On-topic, så synes jeg også at der er for mange løse-rygter artikler på recordere efterhånden. Der er riiigeligt med ligeså seriøse og aktuelle nyheder at finde i forbindelse med andre gadgets. Men de giver jo nok ikke nok hits....tsk


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

 
 
Jeg har svært ved at forstå hvorfor folk som bliver arrige over Apple, skulle vælge at læse artikler om netop Apple...
 
Hvis jeg havde høfeber, ville du heller ikke se mig trille rund på en græsmark...

Nej, det er heller ikke det som er de 75%.. de 75% er dem som skriver anti-apple nyheder i kommentarerne og som gerne så de havde indflydelse på hvad der kom af nyheder. 

Prøv nu lige at se kommentarerne til disse nyheder. Langt det meste er fyldt med anti-apple og indlæg fra de faste pro-apple folk som gider bruge tid på at svare dem. Det er de samme som går igen: Tobias L, Flemming Larsen og dd.
Hvad skal jeg blandes ind i? Jeg skriver ind i mellem, når sådan nogen som dig pisser mig af. Jeg er bare træt, af at alle de tumber som skriver lort, især ved det på forsiden, for så kan man jo lige gemme sig, og være anonym.

+1


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvad skal jeg blandes ind i? Jeg skriver ind i mellem, når sådan nogen som dig pisser mig af. Jeg er bare træt, af at alle de tumber som skriver lort, især ved det på forsiden, for så kan man jo lige gemme sig, og være anonym.

Dejligt du tager det så personligt Flemming for jeg havde ikke linket de to Flemming Larsen til hinanden da det er et meget almindeligt dansk navn. Dertil kan enhver jo oprette en profil med "disqus" og hedde hvad de vil.. Men nu kan jeg se jeg ramte et ømt punkt. 

PS: det staves tumper


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvad skal jeg blandes ind i? Jeg skriver ind i mellem, når sådan nogen som dig pisser mig af. Jeg er bare træt, af at alle de tumber som skriver lort, især ved det på forsiden, for så kan man jo lige gemme sig, og være anonym.


Dejligt du tager det så personligt Flemming for jeg havde ikke linket de to Flemming Larsen til hinanden da det er et meget almindeligt dansk navn. Dertil kan enhver jo oprette en profil med "disqus" og hedde hvad de vil.. Men nu kan jeg se jeg ramte et ømt punkt. 

PS: det staves tumper

Jeg er vant til, at når der bliver skrevet Flemming Larsen, så er det mig.
Det er tumber for mig, du ved selv hvem du er.

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Tumbe

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:


Ellers har jeg lagt mærke til .....


Har ligeledes også undret mig lidt over det. Men mon ikke det rent faktisk ER 2 forskellige brugergrupper der huserer. På nyhederne og artiklerne kan man jo kommentere anonymt eller med forskellige typer logins, hvorimod man skal være decideret oprettet på recordere for at skrive i forum.

Så kan man så argumentere for at det måske er de mere seriøse og "hardcore" recordere-brugere der benytter sig af forummet (og enkelte også Disqus) - og de mere "løse" brugere er ofte dem der bare har en hurtig kæk kommentar til recorderes nyheder.

Synes det kunne være interessant at fjerne muligheden for at kommentere anonymt, så man rent faktisk skal identificere sig på en eller anden måde (google konto, facebook, disqus, recordere..whatever) - kunne være man kunne si en del af de useriøse kommentarer fra så.

On-topic, så synes jeg også at der er for mange løse-rygter artikler på recordere efterhånden. Der er riiigeligt med ligeså seriøse og aktuelle nyheder at finde i forbindelse med andre gadgets. Men de giver jo nok ikke nok hits....tsk

 
Det er som om der er bestemte emner der der får trådt folk på ligtornene. I øjeblikket er det disse Apple vs. the world tråde der kan få folk op af stolene. Personligt begriber jeg det ikke, men man ser også jævnligt i forum at folk bliver kanøflet hvis de ikke bekender sig til den rette tro. Hvem sagde plasma vs LCD... I forum er det ikke redaktionen der lægger op til mudderkastningen. Den starter ofte helt af sig selv når bestemte emner bliver berørt. Dette inkluderer i ny og næ også en rask infight om Apple.
Ude på forsiden har jeg nogle gange på fornemmelsen at redaktionen selv lægger op til "krig". Mange af apple "nyhederne" er rent spekulative og indeholder ofte intet reelt man kan forholde sig til. Den er da også stort set sikker hver gang der er et emne der bare perifært berører Apple. Så kammer folk over i diskanten og beskylder hinanden for at være fanboys, apple haters og det der er værre. - Se bare nærværende tråd.
Jeg tror ikke i længden det er sundt for et forum site som recordere at have for meget af den slags. Folk bliver trætte af det og siver lige så stille af hvis der ikke er noget indhold med kød på. Et site som EB.dk kan slippe af sted med kun at have "gave hovederne" som faste skribenter i deres artikel kommentarer, da de selv leverer 99% af indholdet. Det tror jeg ikke recordere.dk kan i længden da forsidestoffet (IMO) stadig i sig selv er for tyndt til at tiltrække faste brugere.
 
MVH


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

<snip>
Synes det kunne være interessant at fjerne muligheden for at kommentere anonymt, så man rent faktisk skal identificere sig på en eller anden måde (google konto, facebook, disqus, recordere..whatever) - kunne være man kunne si en del af de useriøse kommentarer fra så.

Det kan faktisk snildt lade sig gøre med Disqus at fjerne anonym adgang. Det gør de f.eks. over på Fudzilla.com, der også anvender Disqus som kommentarsystem. Men det virker lidt som on du allerede er klar over det. Måske er redaktionen på Recordere.dk også klar over det nu. Wink


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 21:10
Det er et bevidst valg det ikke er slået til. For det ville fjerne manges lyst til at kommentere på artikler. Men fortsætter den nedladende tone, så kan det jo blive det vi gør. 




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er et bevidst valg det ikke er slået til. For det ville fjerne manges lyst til at kommentere på artikler. Men fortsætter den nedladende tone, så kan det jo blive det vi gør. 



Ja tak.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
Det er tumber for mig, du ved selv hvem du er.
http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Tumbe%5b/QUOTE%5d -  

Hvis du kalder mig for en tumpe for at få det bedre så har jeg ondt af dig.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-August-2012 kl. 23:56
Kære venner.

Hvis i ikke kan finde kammertonen, så lukker jeg tråden. Ikke på grund af emnet som jeg syntes er relevant nok, men fordi i ikke taler pænt til hinanden.

Kom nu ind i kampen. Vi taler pænt til - og om hinanden.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 08:19
Jeg har været bruger på recordere.dk gennem flere år, men været en del af den stille majoritet. Da jeg ikke har den store viden indenfor området, har jeg blot nydt godt af den store ekspertise der eksistere på dette forum.
 
Generelt poster jeg ikke særlig meget, da jeg ikke har noget brugbart at komme med. Undtagen når jeg selv er i problemer og har brug for hjælpSmile Men syntes dette er et vigtigt emne og vil da lige give mit besyv med.
 
Personligt hader jeg ikke Apple. Jeg elsker dem dog heller ikke. Jeg holder mig fra deres produkter i videst muligt omfang. Men ud over dette har jeg ikke nogen forhold til dem.
 
Jeg syntens den store og alsidig viden/ekspertise der eksistere på dette forum, gør den unik. Det er derfor udviklingen på forsiden bekymrer mig. Fra mit synspunkt burde forsiden være en portal for faktuelle nyheder indenfor elektronikkens alsidige verden og ikke Apples rygtebørs/ "Se og Hør" indenfor elektronik.
 
Læner vi os for meget op ad andre elektronik nyhedssider, i popularitetens navn, ender vi også som dem. Recordere bliver blot endnu en anonym dråbe i et kæmpe hav af elektronik, gadget, hifi osv sider der eksistere rundt omkring på nettet.  
 
Ligner vores forside alle konkurrenters inspirere vi ikke til den dybt seriøse og meget faglige diskussion der ofte foregår på forummet. Samtidig tror jeg også vi mister tiltrækningskraften på den slags utrolig vidende og faglig kompetente bruger, der præger forummet nu og som vi gerne så flere af. Så folk som mig kan søge hjælp og overleve elektronik junglen flere år fremadSmile
 


Skrevet af: miaj
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har været bruger på recordere.dk gennem flere år, men været en del af den stille majoritet. Da jeg ikke har den store viden indenfor området, har jeg blot nydt godt af den store ekspertise der eksistere på dette forum.
 
Generelt poster jeg ikke særlig meget, da jeg ikke har noget brugbart at komme med. Undtagen når jeg selv er i problemer og har brug for hjælpSmile Men syntes dette er et vigtigt emne og vil da lige give mit besyv med.
 
Personligt hader jeg ikke Apple. Jeg elsker dem dog heller ikke. Jeg holder mig fra deres produkter i videst muligt omfang. Men ud over dette har jeg ikke nogen forhold til dem.
 
Jeg syntens den store og alsidig viden/ekspertise der eksistere på dette forum, gør den unik. Det er derfor udviklingen på forsiden bekymrer mig. Fra mit synspunkt burde forsiden være en portal for faktuelle nyheder indenfor elektronikkens alsidige verden og ikke Apples rygtebørs/ "Se og Hør" indenfor elektronik.
 
Læner vi os for meget op ad andre elektronik nyhedssider, i popularitetens navn, ender vi også som dem. Recordere bliver blot endnu en anonym dråbe i et kæmpe hav af ele
ktroknik, gadget, hifi osv sider der ekesistere rundt omkring på nettet.  
 
Ligner vores forside alle konkurrenters inspirere vi ikke til den dybt seriøse og meget faglige diskussion der ofte foregår på forummet. Samtidig tror jeg også vi mister tiltrækningskraften på den slags utrolig vidende og faglig kompetente bruger, der præger forummet nu og som vi gerne så flere af. Så folk som mig kan søge hjælp og overleve elektronik junglen flere år fremadSmile
 


Fuldkommen enig.
Og der er vel masser at tage fat på.
Nas server bliver vel mere og mere almenlig pga vi gemmer vel mere og mere.
Lyd til hjemmebiografen Og ikke kun højtaler som trådløst virker til iphone.
forstærker der til er der vel osse masse nye hele tiden.
Parabolverden kommer der vel osse hele tiden nye box til.De sidste dreambox
man lavede hørte man ikke meget til,Og der er sikkert mange andre.
Min egen samsung s3 som jeg syntes er en lækker telefon,Men den skrev man
kun hvad andre anmelder mente om den,Selvom det er en spændende telefon
med en krafitg cpu pg en stor skærm,Og ikke lavede en test selv,Som man
gjorde straks iphone var der.
Tablet er osse i rivende udvikling,Og der er masser af andre en ipad 1-2-3 og samsung.
Streambox dukker der osse masser op af,Blandt andet har LG næsten lige
kommet med 2 nye,Og der er jo modeller både med og uden harddiske.
Og stadig,Jo der er osse iphone og atv her i huset,Så jeg er ikke appelhader.
Osv osv.


-------------




Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 09:30
I mine øjne føler jeg at der ikke skal ret meget til før der skrives om Apple-relaterede ting mens andre ting kræver en del mere for at få opmærksomhed. Derfor er man nok, desværre, slem til at man lige skal tjekke en artikel ud og se hvor "lidt" der lige skulle til denne gang. Og jeg er sikkert ikke den eneste der er lidt nysgerrig og gerne vil følge med. Måske Apple-folket ikke har den store interesse i andre produkter men holder fast i deres eget?
Personligt har jeg intet imod Apple og deres produkter. De er uden tvivl lækkert udført og brugervenlige. Men når man så påpeger hvorfor man ikke selv ønsker et Apple-produkt (har iøvrigt tre stk til familien pga brugervenligheden) bliver man straks haglet ned af nogle bestemte personer og så føler man jo netop at man skal forsvare sig selv... og så vokser mængden af indlæg jo hurtigt i artiklen. Blot min ide om hvorfor Appleartikler kan være mere "populære" end andre.
Wink Jes


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har været bruger på recordere.dk gennem flere år, men været en del af den stille majoritet. Da jeg ikke har den store viden indenfor området, har jeg blot nydt godt af den store ekspertise der eksistere på dette forum.
 
Generelt poster jeg ikke særlig meget, da jeg ikke har noget brugbart at komme med. Undtagen når jeg selv er i problemer og har brug for hjælpSmile Men syntes dette er et vigtigt emne og vil da lige give mit besyv med.
 
Personligt hader jeg ikke Apple. Jeg elsker dem dog heller ikke. Jeg holder mig fra deres produkter i videst muligt omfang. Men ud over dette har jeg ikke nogen forhold til dem.
 
Jeg syntens den store og alsidig viden/ekspertise der eksistere på dette forum, gør den unik. Det er derfor udviklingen på forsiden bekymrer mig. Fra mit synspunkt burde forsiden være en portal for faktuelle nyheder indenfor elektronikkens alsidige verden og ikke Apples rygtebørs/ "Se og Hør" indenfor elektronik.
 
Læner vi os for meget op ad andre elektronik nyhedssider, i popularitetens navn, ender vi også som dem. Recordere bliver blot endnu en anonym dråbe i et kæmpe hav af ele
ktroknik, gadget, hifi osv sider der ekesistere rundt omkring på nettet.  
 
Ligner vores forside alle konkurrenters inspirere vi ikke til den dybt seriøse og meget faglige diskussion der ofte foregår på forummet. Samtidig tror jeg også vi mister tiltrækningskraften på den slags utrolig vidende og faglig kompetente bruger, der præger forummet nu og som vi gerne så flere af. Så folk som mig kan søge hjælp og overleve elektronik junglen flere år fremadSmile
 


Fuldkommen enig.
Og der er vel masser at tage fat på.
Nas server bliver vel mere og mere almenlig pga vi gemmer vel mere og mere.
Lyd til hjemmebiografen Og ikke kun højtaler som trådløst virker til iphone.
forstærker der til er der vel osse masse nye hele tiden.
Parabolverden kommer der vel osse hele tiden nye box til.De sidste dreambox
man lavede hørte man ikke meget til,Og der er sikkert mange andre.
Min egen samsung s3 som jeg syntes er en lækker telefon,Men den skrev man
kun hvad andre anmelder mente om den,Selvom det er en spændende telefon
med en krafitg cpu pg en stor skærm,Og ikke lavede en test selv,Som man
gjorde straks iphone var der.
Tablet er osse i rivende udvikling,Og der er masser af andre en ipad 1-2-3 og samsung.
Streambox dukker der osse masser op af,Blandt andet har LG næsten lige
kommet med 2 nye,Og der er jo modeller både med og uden harddiske.
Og stadig,Jo der er osse iphone og atv her i huset,Så jeg er ikke appelhader.
Osv osv.
Clap

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

Hvis i ikke kan finde kammertonen, så lukker jeg tråden. Ikke på grund af emnet som jeg syntes er relevant nok, men fordi i ikke taler pænt til hinanden.

Kom nu ind i kampen. Vi taler pænt til - og om hinanden.
Clap

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
Det er tumber for mig, du ved selv hvem du er.
http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Tumbe%5b/QUOTE%5d -  

Hvis du kalder mig for en tumpe for at få det bedre så har jeg ondt af dig.
Ok.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har været bruger på recordere.dk gennem flere år, men været en del af den stille majoritet. Da jeg ikke har den store viden indenfor området, har jeg blot nydt godt af den store ekspertise der eksistere på dette forum.
 
Generelt poster jeg ikke særlig meget, da jeg ikke har noget brugbart at komme med. Undtagen når jeg selv er i problemer og har brug for hjælpSmile Men syntes dette er et vigtigt emne og vil da lige give mit besyv med.
 
Personligt hader jeg ikke Apple. Jeg elsker dem dog heller ikke. Jeg holder mig fra deres produkter i videst muligt omfang. Men ud over dette har jeg ikke nogen forhold til dem.
 
Jeg syntens den store og alsidig viden/ekspertise der eksistere på dette forum, gør den unik. Det er derfor udviklingen på forsiden bekymrer mig. Fra mit synspunkt burde forsiden være en portal for faktuelle nyheder indenfor elektronikkens alsidige verden og ikke Apples rygtebørs/ "Se og Hør" indenfor elektronik.
 
Læner vi os for meget op ad andre elektronik nyhedssider, i popularitetens navn, ender vi også som dem. Recordere bliver blot endnu en anonym dråbe i et kæmpe hav af ele
ktroknik, gadget, hifi osv sider der ekesistere rundt omkring på nettet.  
 
Ligner vores forside alle konkurrenters inspirere vi ikke til den dybt seriøse og meget faglige diskussion der ofte foregår på forummet. Samtidig tror jeg også vi mister tiltrækningskraften på den slags utrolig vidende og faglig kompetente bruger, der præger forummet nu og som vi gerne så flere af. Så folk som mig kan søge hjælp og overleve elektronik junglen flere år fremadSmile
 


Fuldkommen enig.
Og der er vel masser at tage fat på.
Nas server bliver vel mere og mere almenlig pga vi gemmer vel mere og mere.
Lyd til hjemmebiografen Og ikke kun højtaler som trådløst virker til iphone.
forstærker der til er der vel osse masse nye hele tiden.
Parabolverden kommer der vel osse hele tiden nye box til.De sidste dreambox
man lavede hørte man ikke meget til,Og der er sikkert mange andre.
Min egen samsung s3 som jeg syntes er en lækker telefon,Men den skrev man
kun hvad andre anmelder mente om den,Selvom det er en spændende telefon
med en krafitg cpu pg en stor skærm,Og ikke lavede en test selv,Som man
gjorde straks iphone var der.
Tablet er osse i rivende udvikling,Og der er masser af andre en ipad 1-2-3 og samsung.
Streambox dukker der osse masser op af,Blandt andet har LG næsten lige
kommet med 2 nye,Og der er jo modeller både med og uden harddiske.
Og stadig,Jo der er osse iphone og atv her i huset,Så jeg er ikke appelhader.
Osv osv.
 
+1 til jer begge. 

Det er lige præcis det som er hvad vi andre har prøvet at formulere men aldrig fik gjort. 


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 11:19
Prøv til sammenligning at se nyhederne fra Nerds.dk som er en side for hifi-nørder:

http://nerds.dk/news/?nid=2303 - Anmeldelse : Harman/Kardon HK990 Nerds.dk9/8-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2302 - High End Sound er blevet ProAc forhandler Nerds.dk6/8-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2301 - Jackie Chan hos B&O Nerds.dk3/8-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2300 - CanCan Limited edition Nerds.dk26/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2299 - B&O indleder nyt samarbejder Nerds.dk21/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2298 - High Performance Audio er tilbage Nerds.dk21/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2297 - B&O Playmaker Nerds.dk19/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2296 - Earthquake EQ150 Nerds.dk8/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2295 - Focal højttalere i Tape Connection mkII Nerds.dk8/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2294 - Linn Kiko Nerds.dk5/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2293 - Damkiær sound Nerds.dk30/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2292 - Lækker lyd på Beep 2012 Nerds.dk29/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2291 - Seeatre.com Nerds.dk28/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2290 - Harman kardon hovedtelefoner Nerds.dk19/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2289 - Denon AVR-3313 Nerds.dk19/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2288 - Audioquest Dragonfly Nerds.dk19/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2287 - Audiolab 8200X7 Nerds.dk11/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2286 - BeoLab 12-2 Nerds.dk11/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2285 - Stax SRM-252S hovedtelefon forstærker Nerds.dk6/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2284 - Procella Audios P860 Nerds.dk5/6-2012
Kan man finde én artikkel om Apple?


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Prøv til sammenligning at se nyhederne fra Nerds.dk som er en side for hifi-nørder:

http://nerds.dk/news/?nid=2303 - Anmeldelse : Harman/Kardon HK990 Nerds.dk9/8-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2302 - High End Sound er blevet ProAc forhandler Nerds.dk6/8-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2301 - Jackie Chan hos B&O Nerds.dk3/8-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2300 - CanCan Limited edition Nerds.dk26/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2299 - B&O indleder nyt samarbejder Nerds.dk21/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2298 - High Performance Audio er tilbage Nerds.dk21/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2297 - B&O Playmaker Nerds.dk19/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2296 - Earthquake EQ150 Nerds.dk8/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2295 - Focal højttalere i Tape Connection mkII Nerds.dk8/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2294 - Linn Kiko Nerds.dk5/7-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2293 - Damkiær sound Nerds.dk30/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2292 - Lækker lyd på Beep 2012 Nerds.dk29/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2291 - Seeatre.com Nerds.dk28/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2290 - Harman kardon hovedtelefoner Nerds.dk19/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2289 - Denon AVR-3313 Nerds.dk19/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2288 - Audioquest Dragonfly Nerds.dk19/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2287 - Audiolab 8200X7 Nerds.dk11/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2286 - BeoLab 12-2 Nerds.dk11/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2285 - Stax SRM-252S hovedtelefon forstærker Nerds.dk6/6-2012
http://nerds.dk/news/?nid=2284 - Procella Audios P860 Nerds.dk5/6-2012
Kan man finde én artikkel om Apple?
 
Jamen er det ikke bare super, at der findes flere valgmuligheder?
 
Man ved jo hvad man får begge steder, og så kan man træffe sit valg ud fra det.
Det giver da mere mening end at brokke sig over hvorfor Recordere.dk ikke bringer de samme nyheder som du kan læse mange andre steder...
 
Ville det ikke være trist hvis Recordere.dk bare bragte de samme nyheder som nerds.dk?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

 
Ville det ikke være trist hvis Recordere.dk bare bragte de samme nyheder som nerds.dk?

* Er det ikke trist at recordere bringer de samme nyheder som de vante Apple-sider?

Og prøv nu lige at se det i det store hele.. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:04
Man må bare erkender - undertegnede inklusiv - at recordere.dk er gået fra at være et entusiast-site (Lars brændte i sin tid for at fortælle om op og ned, på harddiskoptagere. Deres forskelle og ligheder m.v.), til at være et kommercielt site, hvor det for folkene/manden bag, handler om $$$! Jo flere klik, desto mere indtægt. Efter min mening, så bliver det seriøse sat mere og mere i baggrunden, og overlades til ganske få brugere på forum, som sidder inde med viden. Det bider dog sig selv i halen, for jo mere det bliver phones og tablets, desto mere vil de vidende - og seriøse - trække sig fra sitet, og søge over i mere specialiserede sites/fora.
Man kan sammenligne det lidt med, at recordere.dk plejde at være ALT om DATA, men er nu blevet et online "tidsskrift" ala T3.
 
Personligt er min deltagelse på recordere for nedadgående, eftersom trenden er som den er. For mig bliver det mere og mere relevant at benytte de mere specialiserede sider som: mobilsiden.dk (alt om smartphones), flatpanels (billed) m.v., samt diverse udenlandske hjemmesider.
Jeg mener at recordere.dk efterhånden har sat sig mellem 8 stole. Man er ikke det ene og heller ikke noget af det andet. I grunden synd, synd, synd....
 
Hummelmose, du forsvarer (selvfølgelig) linien, eftersom du er en del af teamet. Men din argumentation holder ikke! Ja, der ér sæsonbetonede nyheder. Men f.eks. IFA er nyhed, på nyhed, på nyhed. Og det efterhånden flere og flere brugere opponerer imod, er den tiltagende mængde af ikke-nyheder fra Apple. Altså rene rygter fra det ene eller anden (specialiserede Wink) internet site. Drop dog denne EB/Se og Hør jagt, på at være først, med noget som måske - men næsten sikkert ikke - kommer til at holde stik, og så tag dog mere seriøst fast i réelle nyheder....
 
M.v.h.


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

 
Ville det ikke være trist hvis Recordere.dk bare bragte de samme nyheder som nerds.dk?

* Er det ikke trist at recordere bringer de samme nyheder som de vante Apple-sider?

Og prøv nu lige at se det i det store hele.. 
 
Hvis vi skal se på det store billede, så gælder det for Recordere.dk om at skaffe så mange "klik" som muligt, og det gør de tilsyneladende i øjeblikket, ved at bringe disse nyheder...
 
Men jeg er overbevist om at de med kyshånd ville tage imod flere brugeranmeldelser mm.
 
Jeg så også meget gerne langt flere dybdegående anmeldelser, test osv. som vi så for nogle år siden, men jeg ved også at jeg ikke selv har tid/kompetence til at lave disse, og jeg stiller mig derfor ikke op i råbekoret og begynder at klage over udbudet af artikler.
 
Grunden til at jeg argumenterer for at folk ikke burde klage, er at jeg er sikker på at langt de fleste af dem som brokker sig, ikke gør andet end det...
Hvis de nu selv gjorde noget for at få andre artikler ind på forsiden, så var de i deres gode ret til at klage, men hvis ikke man gør andet end det, så runger det altså hult...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Prøv til sammenligning at se nyhederne fra Nerds.dk som er en side for hifi-nørder

Kan man finde én artikkel om Apple?


Det er der en meget simpel forklaring på.

Sider som Nerds og Hifi4All skriver ikke nyheder selv, de viderebringer bare pressemeddelelser, og de får angiveligt meget få pressemeddelelser om Apple-kompatibelt HiFi-grej i indbakken.

Recordere.dk er et bredt medie for hjemmets elektronik. Vi har samtidig en redaktion der selv indsamler og skriver nyheder.

Derfor er der mange flere nyheder hos os, artikler der omhandler mange flere teknologier. Hvor Nerds i juli måned har bragt 7 nyheder (0,22 per dag), har recordere.dk bragt omkring 135 nyheder (4,35 per dag).

Så dem der kun interesserer sig for HiFi, og intet andet, får mere ud af bare at læse et rent HiFi-medie. Dem der kun interesserer sig for Android, og intet andet, får mere ud af at læse et rent Android-medie. osv.

På recordere.dk er der netop en redaktion som udvælger, hvilke nyheder af de mange hundrede per dag, som vi finder interessante til at være blandt dagens nyheder her.

Om de emner vi vælger så er interessante nok for læserne, altså om I syntes vi vælger fornuftigt, kan vi som regel først afgøre ved at se i bakspejlet. I den forbindelse er Apple det mest populære emne vi kan skrive om.

I forhold til en HiFi-nyhed er der typisk mindst 20 gange flere læsere til en Apple-nyhed. Men det er måske årsagen til at vi har 20.000 læsere om dagen, hvor Nerds når 1000 læsere om dagen. Altså at vi dækker bredere, og dermed appellerer til flere.

Nu er det ikke et mål kun at bringe de nyheder der trækker mange læsere. I så fald skulle vi ikke bringe andet end Apple-nyheder, da de er absolut topscorer uanset hvilke andre emner der sammenlignes med.

Omvendt skal vi ikke holde os fra et emne, bare fordi det er det populæreste. Det ville iøvrigt også være et rent selvmål, for læsertallene viser jo netop at interessen for Apple-nyheder er størst, og vi vil jo gerne have flest mulige tilfredse læsere Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:20
Lars.
 
Det skær altså grumme i mine ører, hver gnag du kalder alle disse Apple-artikler, for nyheder... 
Og det er måske dét, som giver den store modsæt, at "redaktionen" vælger at se rygter som nyheder, hvor mange brugere ønsker reelle nyheder...
 
M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Personligt er min deltagelse på recordere for nedadgående, eftersom trenden er som den er. For mig bliver det mere og mere relevant at benytte de mere specialiserede sider som: mobilsiden.dk (alt om smartphones), flatpanels (billed) m.v., samt diverse udenlandske hjemmesider.
Jeg mener at recordere.dk efterhånden har sat sig mellem 8 stole. Man er ikke det ene og heller ikke noget af det andet. I grunden synd, synd, synd....
 
Lidt det samme for mig omkring mit brug af recordere.dk. At jeg så også går lidt den anden vej ved at prøve at holde liv i indlæg/artikler omkring lyd og billede. At jeg så ikke selv har adgang til bringe disse på forsiden er så en anden sagSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lidt det samme for mig omkring mit brug af recordere.dk. At jeg så også går lidt den anden vej ved at prøve at holde liv i indlæg/artikler omkring lyd og billede. At jeg så ikke selv har adgang til bringe disse på forsiden er så en anden sagSmile
 
Og det er jo lige netop det der er vejen frem hvis man ønsker at ændre noget Clap


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:38
Et rygte kan da sagtens være en nyhed.

Der blev da også skrevet en del om bluray før det rent faktisk kunne købes, om PS3 osv.

Ikke dermed sagt, at alle rygter er interessante nyheder, men det må hhv. redaktionen og læseren jo vurdere. Hvis man ser på sider som Macrumors, så er der ved gud rigtig mange flere rygter om Apple, herunder mange virkelig uinteressante.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det skær altså grumme i mine ører, hver gnag du kalder alle disse Apple-artikler, for nyheder...


Sådan ser vi det ikke Smile

Vi ser ofte mere rygterne som ubekræftede nyheder.

Hvis vi formår at vælge rigtigt, så vil et rygte altid have en portion af nyhed i sig. Det kan godt være der er enkelte detaljer som ændrer sig frem mod lanceringen, men vi vil altid forsøge at ramme de rygter der vurderes mest sandsynlige.

Det kan være baseret på tidligere informationer, kilder, mediernes "statistik" eller bare almindelig sund fornuft. Jeg bruger flere timer dagligt på bare at følge den internationale nyhedsstrøm, så jeg har en god fornemmelse selv, for hvad der virker op og ned, rigtigt og forkert.

Dermed ikke sagt at vi ikke kan vurdere forkert, eller stole for meget på et medie der normalt har ret, hvorefter de så viser sig at tage fejl.

Men det er ikke uigennemtænkt hvad vi bringer, vi bringer for det meste det som vi mener kan ender som nyheder Smile

Er der flere modstridende rygter, kan det også være en nyhed i sig selv at beskrive dem, og give dem en redaktionel kommentar med på vejen.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Sider som Nerds og Hifi4All skriver ikke nyheder selv, de viderebringer bare pressemeddelelser, og de får angiveligt meget få pressemeddelelser om Apple-kompatibelt HiFi-grej i indbakken.
 
Det er ikke korrekt, Nerds betaler en journalist for at skrive nyheder, og de skriver f.eks. ofte om vores produkter før vi har sendt en pressemeddelelse ud (hvilket ikke altid er en fordel for os...). Men der er ingen tvivl om at journalistikken er noget mere bred på Recordere.dk, det begrænser sig på Nerds stadig til omtale af nylancerede produkter, og specifikt kun hifi-relaterede produkter.
 
Men jeg mener nu også at det er lidt uforståeligt at redaktionen ofte bliver ret indignerede når man kommenterer udvalget af nyheder. Du har selv i ret utvetydige vendinger gjort det klart at kriteriet for indholdet af Recordere.dk er at skabe så mange hits som muligt. Hvorfor ikke bare holde fast i dét, i stedet for at komme med alle mulige "undskyldninger" om at der bare er flere Apple nyheder lige nu, end der er hifi nyheder. Det er jo som Henrik siger, kun fordi rygterne medregnes, at der er flere Apple nyheder - mht egentlig lancering af nye produkter ligger Apple jo fuldstændigt stille lige nu. Og hvis man bragte rygter om alt andet på lige fod med rygter om Apple, så ville der da være masser af rygter om AV relaterede ting at skrive om, for slet ikke at snakke om rygter og "bi-nyheder" om andre gadgets end Apple. Det er bare som om at Recordere.dk redaktionen ikke har helt så travlt med at lede efter de rygter.
 
Som et eksempel, så vælter det med artikler om hvad Apple måske gør og hvad de bør gøre, og hvad Apple's konkurrenter måske gør og hvad de bør gøre, men hvor er artiklerne om udviklingen inden for trådløse højttalere, og spekulation i hvordan de øvrige hifi-producenter vil svare igen på Dynaudio's massive succes med Xeo? Hvis den journalistiske dækning som du praler af er til stede, skulle være ligeligt fordelt mellem gadgets og AV, så havde du jo allerede kontaktet Dali, Audiovector og System Audio og spurgt dem om hvad deres syn på trådløse højttalere er, og hvad deres modreaktion bliver.
 
Kort sagt: Sig det nu bare som det er, og som du før har sagt det: Apple nyheder og ikke mindst rygter skaber hits, derfor er det dem der bliver bragt, og lad så være med at spille så fornærmede. Hvis I var mere åbne om at I gerne vil være rygtebørs så længe det skaber hits, så ville folk måske også være lidt mindre fornærmede over at der bringes rygter (minus de få mindre bemidlede der altid brokker sig, lidt ala når folk på Macrumors.com brokker sig over at de bringer for mange Apple rygter... Det er altid morsomt). Forstå mig ret, jeg synes det er helt fint at du vælger at dække noget andet end dét jeg håbede Recordere.dk skulle handle om, det er dit valg - men det virker altså småfesent at du/I så ikke bare vil stå ved det.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Et rygte kan da sagtens være en nyhed.

Tjoh, alt man ikke har hørt før, er en "nyhed"....
Men som Otto også skriver, der er et KÆMPE misforhold, mellem hvor mange "rygter" der skrives om de respektive firmaer/områder. Ergo handler det udelukkende om kliks - ikke om stoffet egentlig er nyt eller relevant...
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:


Hvis man ser på sider som Macrumors, så er der ved gud rigtig mange flere rygter om Apple, herunder mange virkelig uinteressante.
 
Øh ja - duuuuh!
Bortset fra dét, så er det jo som jeg tidligere skrev, et spørgsmål om et specialiseret site, som omhandler ét emne - Mac/Apple. Det er forventeligt. Men på recordere.dk giver det slagside. Pas på det ikke kæntrer.  Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det skær altså grumme i mine ører, hver gang du kalder alle disse Apple-artikler, for nyheder...


Sådan ser vi det ikke Smile

Vi ser ofte mere rygterne som ubekræftede nyheder.

  /Lars
 
Og det bekræfter jo så netop min antagelse.
 
M.v.h.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Du har selv i ret utvetydige vendinger gjort det klart at kriteriet for indholdet af Recordere.dk er at skabe så mange hits som muligt. Hvorfor ikke bare holde fast i dét, i stedet for at komme med alle mulige "undskyldninger" om at der bare er flere Apple nyheder lige nu, end der er hifi nyheder.


Jeg mente blot at i juli måned har vi bragt ca. 135 nyheder/artikler, hvilket er lidt flere end de 7 HiFi-realetede nyheder der har været i samme periode.

Og det er netop fordi vi ikke er et HiFi-site, men en bredt tech-medie. Traditionelt set har vi bragt HiFi-nyhederne også, fordi importører og distributører her er flinke til at informere, men det har aldrig været et isoleret fokusområde som sådan.

Til gengæld har vi i mange år bragt artikler om alt muligt andet end egentlige produktlanceringer. Tag bare hele området for indhold (TV, radio, film, musik, spil og apps), blogs, klummer, kommentarer, rygter, baggrundsartikler, anmeldelser osv.

Det der driver emnerne er en stor kærlighed for ny teknik. Vi skriver ikke om et specifikt emne fordi det i sig selv vurderes at give mange læsere, vi skriver om de emner vi finder spændende, hotte, interessante osv. ... og så viser det sig ofte sådan at læserne følger med.

Om det så ville være muligt at løfte HiFi op til samme interesse-niveau skal være usagt, men jeg tror det ikke. Alene fordi det - trods alt - er et mere nichepræget område.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Et rygte kan da sagtens være en nyhed.

Tjoh, alt man ikke har hørt før, er en "nyhed"....
Men som Otto også skriver, der er et KÆMPE misforhold, mellem hvor mange "rygter" der skrives om de respektive firmaer/områder. Ergo handler det udelukkende om kliks - ikke om stoffet egentlig er nyt eller relevant...
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:


Hvis man ser på sider som Macrumors, så er der ved gud rigtig mange flere rygter om Apple, herunder mange virkelig uinteressante.

 
Øh ja - duuuuh!
Bortset fra dét, så er det jo som jeg tidligere skrev, et spørgsmål om et specialiseret site, som omhandler ét emne - Mac/Apple. Det er forventeligt. Men på recordere.dk giver det slagside. Pas på det ikke kæntrer.  Wink
 
M.v.h.


Man kan da ikke konkludere, at fordi du er uenig i relevansen, så handler det kun om antal kliks.

Er det tænkeligt, at redaktørerne i visse tilfælde vurderer relevansen anderledes end din og Ottos tilsyneladende skudsikre facitliste på, hvad der er en rigtig nyhed?

Min pointe med at nævne Macrumors var blot at sige, at hvis recordere gengiver måske 5% af de historier, der er der, så er det jo ikke rigtigt at sige, at de bare ukritisk skriver alt.

Personligt gider jeg heller ikke læse rygtehistorier eller nyheder, der ikke rigtig er nyheder, men jeg synes blot i skal være klar over, at i rent ressourcemæssigt sætter barren ret højt, da det jo fx er et skarpere nyhedskriterium end flere nyhedsmedier, hvor alting er breaking.

Ergo er det reelle alternativ, at der simpelthen kommer færre artikler på recordere end nu og derfor mindre aktivitet. Er det bedre?



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Et rygte kan da sagtens være en nyhed.

Tjoh, alt man ikke har hørt før, er en "nyhed"....
Men som Otto også skriver, der er et KÆMPE misforhold, mellem hvor mange "rygter" der skrives om de respektive firmaer/områder. Ergo handler det udelukkende om kliks - ikke om stoffet egentlig er nyt eller relevant...
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:


Hvis man ser på sider som Macrumors, så er der ved gud rigtig mange flere rygter om Apple, herunder mange virkelig uinteressante.

 
Øh ja - duuuuh!
Bortset fra dét, så er det jo som jeg tidligere skrev, et spørgsmål om et specialiseret site, som omhandler ét emne - Mac/Apple. Det er forventeligt. Men på recordere.dk giver det slagside. Pas på det ikke kæntrer.  Wink
 
M.v.h.


Man kan da ikke konkludere, at fordi du er uenig i relevansen, så handler det kun om antal kliks.
 
Er det tænkeligt, at redaktørerne i visse tilfælde vurderer relevansen anderledes end din og Ottos tilsyneladende skudsikre facitliste på, hvad der er en rigtig nyhed?
 
Konklusionen bunder i, hvad Lars tidligere har meldt direkte ud!
 
 
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:


Min pointe med at nævne Macrumors var blot at sige, at hvis recordere gengiver måske 5% af de historier, der er der, så er det jo ikke rigtigt at sige, at de bare ukritisk skriver alt.
 
Jeg påstår vist heller ikke at recordere-redaktionen ukritisk skriver alt. Jeg taler udelukkende om et misforhold mellem emner og mærker!
Lad os antage at recordere.dk gengiver de 5% fra macrumors, som du selv nævner. Det vil stadig være et misforhold, i sammenligning med det samlede HiFi/TV/Smartphones/IT/gadget marked. Hér udgør Apple alene nemlig væsentlig mindre, end 5%.
 
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:


Personligt gider jeg heller ikke læse rygtehistorier eller nyheder, der ikke rigtig er nyheder,
 
Nej netop! Og det er lige nøjagtig dét, som flere og flere opponerer imod, at recordere bringer (alt) for mange af...  Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:



Ergo er det reelle alternativ, at der simpelthen kommer færre artikler på recordere end nu og derfor mindre aktivitet. Er det bedre?



For de AV-interesserede, der ikke interesserer sig for gadgets: JA!

Men egentlig er der jo ikke så meget at kritisere. Lars siger jo klart og tydeligt at formålet er at bringe alt der har interesse, inklusive rygter, så derfor er det meningsløst at kritisere mængden af rygter. Spørgsmålet er om Recordere.dk er blevet et site der primært har til formål at bringe alt der har det mindste at gøre med Apple, og det synes jeg står ret klart, at det er det.

Det eneste der skaber debat, er at Recordere.dk redaktionen ikke bare indrømmer det.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 14:38
Otto.

Hvad er det vi skal indrømme, som vi ikke har fortalt. Vi bringer populære nyheder der vedrører AV og gadgets. P.t. er der mange historier der omhandler Apple og Samsung, om 14 dage så hedder det IFA IFA IFA, men for en hifi entusiast som dig, er IFA jo også blevet en lunken mellemvare, men for hr. og fru Frikadelle Danmark, er der masser af nyt fra Berlin.

Vi kan ikke gøre alle glade hele tiden. Sådan er det bare.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 14:44
Hummelmose.
 
Nej, i bringer netop ikke nyheder om Apple, men rygter, historier, rygter og flere rygter.
Det i kommer til at bringe fra IFA vil være reelle håndgribelige nyheder!
 
Der er gået for meget Ekstra Blads journalistik i den. Det eneste der mangler er, at i går fra B-rygter til C-rygter.
 
M.v.h.


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 14:49
Tendensen er desværre at Apple-historier og rygter florerer hele året rundt (så er det iPad, så iPhone, så nye iMacs, AppleTV osv.osv.) og Apple artikler er pr. definition bare mere populære da de skaber debat..så dermed siger i jo bare at i vil fortsætte med at bringe disse intet-sigende rygte-artikler og det er jo det en del brugere opponerer imod.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 14:51
Henrik. 

Jeg tror du skal læse. Vi gør meget tydeligt opmærksom på, når noget er rygter og når noget er nyheder.

Og når du siger i, mener du vel "vi". Du er jo en del af recordere.dk teamet :-). 







-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 15:18
Tror hans (og min) pointe er at mange af rygterne slet ikke burde være at finde på forsiden :)


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Tror hans (og min) pointe er at mange af rygterne slet ikke burde være at finde på forsiden :)

Og der er så mange andre, der er uenige. Det er super fint at man ikke vil læse bestemte nyheder. Man skal blot undlade at trykke på dem, så får man kun overskrifterne.

Recordere.dk bringer nyheder og rygter om både Apple, Panasonic, Sony, Samsung osv osv. Det har vi gjort længe. Men vi gør også opmærksom på som vi skriver, når det er rygter.

Vi er meget selektive med hvad vi bringer. 

Vi har valgt at vi ønsker mellem 3-10 nyheder om dagen, for at sørge for at sitet har en puls. Vi kunne også vælge at kun lægge pressemeddelser på, men det har mange også en holdning til.

Det må jo altid være redaktøren der vælger indholdet, og læseren der vælger om de vil åbne eller overse en artikel. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: miaj
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 15:45
Så kort og godt er recorder.dk blevet?FLest nyheder,For det giver flest klik(Flest  penge, sponser)
End et godt forum som kom vidt og bred rundt før i tiden,Men nu helst vil tiltrække flest mulige,
Med gode og mindre gode nyheder/rygter,Bare flest mulige læser dem!
Trist udvikling,Men stadig god weekend.



-------------




Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 15:51
@Miaj:

Undskyld mig. Har vi begrænset noget i forum? Recordere.dk har altid bestået af nyheder og forum. Begge dele står stærkt alene. Det står folk frit for om de vil læse nyhederne eller bruge forumet. Vi tvinger ikke nogen til at gøre begge dele :-)

Mange af de nyheder der kommer på forsiden af www kommer faktisk fra vores forum. F.eks. nyheden om de 3 nye HD kanaler fra YouSee. Den dukkede op i forum før YouSee orienterede pressen.  

Hvis du slet ikke vil ind på nyhederne, kan du jo tilgå forum direkte ved at skrive http://forum.recordere.dk - http://forum.recordere.dk . Der er sørme ingen tvang om at du skal forbi nyhederne.

Og så vil jeg altså gerne lige slå et slag for "Det er ingen skam at man gerne vil have at folk læser sine nyheder". Når man er på internettet, er det immervæk sjovest at nogen gider at læse det man skriver :-).

Og rigtig god weekend til dig :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Henrik. 

Jeg tror du skal læse. Vi gør meget tydeligt opmærksom på, når noget er rygter og når noget er nyheder.
 
For mig er de emner som står ned gennem midten af forsiden - nyheder.
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Og når du siger i, mener du vel "vi". Du er jo en del af recordere.dk teamet :-). 
 
Det er jo et definitionsspørgsmål. Jeg ser ikke mig selv som en del af recordere.dk teamet, eftersom jeg absolut ingen indflydelse/kontakt har på det redaktionelle, annoncører, layout m.v.  Smile
 
Jeg er såkaldt forum-moderator, altså tilknyttet selve forummet - ikke den overordnede hjemmeside.
 
M.v.h.




[/QUOTE]


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Tror hans (og min) pointe er at mange af rygterne slet ikke burde være at finde på forsiden :)
 
Clap
Det er lige nøjagtig dét flere og flere plædérer for...
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Så kort og godt er recorder.dk blevet?FLest nyheder,For det giver flest klik(Flest  penge, sponser)
End et godt forum som kom vidt og bred rundt før i tiden,Men nu helst vil tiltrække flest mulige,
Med gode og mindre gode nyheder/rygter,Bare flest mulige læser dem!
Trist udvikling,Men stadig god weekend.
 
Helt enig! Der vil med den nuværende linie blive mere og mere aktivitet på forsiden, og mindre og mindre i forummet....
 
M.v.h.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Og så vil jeg altså gerne lige slå et slag for "Det er ingen skam at man gerne vil have at folk læser sine nyheder". Når man er på internettet, er det immervæk sjovest at nogen gider at læse det man skriver :-).


Dét folk siger er, at kvantitet sættes over kvalitet. Det kan man så være enig eller uenig i, men det sjove er at når man siger det, så kommer der alle mulige udenomsforklaringer om hvorfor det thihvertifald ikke er sådan, og I laver skam rigtig journalistik mens de andre bare viderebringer nyheder osv. Men når man så når til bunds i diskussionerne, så ender I altid med at argumentere for at jo flere læsere jo bedre. Så er det jo også rigtigt at kvantitet sættes over kvalitet.

Dét JEG mener med at AV sættes i skyggen af bl.a. Apple emner, er at mens I går _meget_ i dybden med Apple og andre gadgets, så skraber I kun overfladen når det kommer til AV. I dækker begge dele, ja - men ikke ligeligt. Det giver flere læsere - tjek, men så lad være med at sige at I deler sol og vind lige, og at AV bare tilfældigvis står stille lige nu. Sådan er det jo ikke. Når IFA er startet, så svømmer jeres forside i tablet-nyheder.

Lad mig give dig en udfordring: Hvis jeg nu kan give dig en historie om et AV produkt der er solgt relativt mange af i Danmark til 10.000,-, som stadig er til salg, og som er bredt anerkendt for at være et godt produkt, men som indeholder nøjagtigt den samme elektronik som et nu udgået discount-produkt til 2000,- - ville du så bringe den historie? Hvis det var et gadget-produkt, så ville det ikke være gået jeres næse forbi, men fordi det er et AV produkt, så er historien fløjet lige forbi uden at I opdagede det. Det burde da ellers være en interessant historie for Recordere.dk's gennemsnitsbruger.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 
Lad mig give dig en udfordring: Hvis jeg nu kan give dig en historie om et AV produkt der er solgt relativt mange af i Danmark til 10.000,-, som stadig er til salg, og som er bredt anerkendt for at være et godt produkt, men som indeholder nøjagtigt den samme elektronik som et nu udgået discount-produkt til 2000,- - ville du så bringe den historie? Hvis det var et gadget-produkt, så ville det ikke være gået jeres næse forbi, men fordi det er et AV produkt, så er historien fløjet lige forbi uden at I opdagede det. Det burde da ellers være en interessant historie for Recordere.dk's gennemsnitsbruger.

Challenge accepted :-)

Men jeg har en udfordring til dig også Otto. Du var engang en aktiv skribent på frivillig basis som os andre på recordere.dk. Du droppede ud, da du havde for travlt med egen virksomhed. Jeg ved at du ikke har egen virksomhed mere, og derfor kunne du jo være et stort aktiv inden for HIFI.

Vil du ofre tiden på igen at skrive frivilligt for recordere.dk?


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Hvis jeg nu kan give dig en historie om et AV produkt der er solgt relativt mange af i Danmark til 10.000,-, som stadig er til salg, og som er bredt anerkendt for at være et godt produkt, men som indeholder nøjagtigt den samme elektronik som et nu udgået discount-produkt til 2000,- - ville du så bringe den historie? Hvis det var et gadget-produkt, så ville det ikke være gået jeres næse forbi, men fordi det er et AV produkt, så er historien fløjet lige forbi uden at I opdagede det. Det burde da ellers være en interessant historie for Recordere.dk's gennemsnitsbruger.
 
Det vil jeg gerne læse. Bare ærgeligt at discount produktet er udgået.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 17:26
Hej Otto

Tip til nyheder er altid velkomne Smile

Vi modtager løbende tips om nyheder, og vurderer om de passer ind redaktionelt. Pudsigt nok handler tips også oftere og oftere om rygter, end om de mere faktuelle nyheder. Nok fordi på det tidspunkt de er blevet til nyheder, er der sjældent grund til at tippe.

Men det er jo også nu engang sådan at nyheder starter, med mindre organisationen bag har formået at holde helt tæt frem til lanceringen.

Nyheden om BeoPlay V1 er et godt eksempel. En nyhed der endte med at gå verden rundt, med recordere.dk som kilde. Det var et tip vi fik ind, og bragte videre.

Men havde vi holdt os fra rygter, ville den nyhed aldrig være sluppet ud før tid. For os var det en spændende periode, som det første redaktionelle medie i verden at kunne dele en interessant AV-nyhed.

Og selvom nyheden kun var baseret et rygte, var det et rygte vi vurderede var rimeligt stærkt, selvom andre (også blandt de der skriver her) ikke troede på alle de informationer vi kunne bringe om disse nye B&O TV.

Recordere.dk har altid skrevet om de emner der var oppe i tiden, og vi vil meget nødig skære ned på noget, bare fordi det er blevet for populært, og enkelte syntes det fylder for meget. Der afventer vi altså flertallet af læsernes dom Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Challenge accepted :-)


http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=277305 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=277305

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Men jeg har en udfordring til dig også Otto. Du var engang en aktiv skribent på frivillig basis som os andre på recordere.dk. Du droppede ud, da du havde for travlt med egen virksomhed. Jeg ved at du ikke har egen virksomhed mere, og derfor kunne du jo være et stort aktiv inden for HIFI.

Vil du ofre tiden på igen at skrive frivilligt for recordere.dk?


Principielt ja. Jeg mindes faktisk ikke at jeg officielt har meldt fra på noget tidspunkt, jeg har bare droslet ned - dels fordi min fritid er blevet mindre, men dels også fordi jeg oplever at interessen for baggrundsstof er forsvundet. Det hele handler om "hvad skal jeg købe og hvor skal jeg købe det", men ret få interesserer sig for "hvorfor". Og relativt ofte bliver jeg skudt i skoene at dét jeg mener bare er noget jeg mener fordi jeg er sælger. Jeg oplever ganske enkelt ikke at der er nogen respekt omkring fag-ekspertise i diverse fora længere (ikke kun dette), i en grad så det faktisk er blevet et problem for min troværdighed at jeg arbejder med de ting jeg udtaler mig om. Hvilket jeg synes er grotesk, men da jeg forstår og respekterer at folk er skeptiske når en sælger udtaler sig, så har jeg valgt primært kun at blande mig når der er generelle baggrunds-emner jeg kan svare på, eller når der er konkrete spørgsmål til de produkter jeg sælger og som jeg derfor er den nærmeste til at svare på. De tråde ER der bare ikke ret mange af længere.

Men fortæl mig hvad du gerne vil have en baggrundsartikel om, inden for områder du vurderer jeg ved noget om, så skriver jeg gerne.

Og på den konstruktive front: I venstre side findes der nogle links man kan vælge, til at læse nyheder der specifikt omhandler hhv. spil, film, musik, radio og tv. Jeg mener det ville være ekstremt gavnligt for AV debatten, hvis der blev lavet en tilsvarende mulighed for AV, sådan at man kan læse om AV relaterede nyheder, uden at skulle læse om Apple vs Samsung retssager osv. Jeg ved godt det er en gråzone da tingene i stigende grad smelter sammen, men til tider kan det altså være ret svært at finde AV nyhederne imellem alle gadget nyhederne. Jeg er med på at de AV interesserede er en relativt lille gruppe, men hvis f.eks. spil-interesserede kan få særbehandling, så kan AV-interesserede vel også.


-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue