Print side | Luk vindue

Dali Helicon 800 mrk2 hos AreaDVD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114035
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 09:45


Emne: Dali Helicon 800 mrk2 hos AreaDVD
Skrevet af: Hother
Emne: Dali Helicon 800 mrk2 hos AreaDVD
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 08:37
Ovennævnte højtalere har været på besøg hos AreaDVD. Det er da vist en højtaler som jeg godt ville lytte tilTongue
 
 
http://www.areadvd.de/hardware/2012/dali_helicon_800mk2.shtml - http://www.areadvd.de/hardware/2012/dali_helicon_800mk2.shtml
 
 
 
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 08:55
jeg har dem, og de spiller fantastisk (ikke mk2, men de oprindelige) smæk en NAD M25 effektblok foran dem... så skal du se løjer.
 
Jeg har faktisk en komplet 7.1 i serien komplet med sub og de rigtige baghøjtalere, utroligt flot højtalerserie, og syntes de er super til surround fordi de er meget præcise i toppen.. og efter jeg fik spændt et ordentligt kraftværk foran skal jeg love for at jeg fik noget ud af bunden.. de spiller så ruderne klirrer.
 
De spiller faktisk så detaljeret at man kan høre detaljer af lyden selvom man sidder i bilen i carporten, min kone kom engang ind og mente hun havde ramt carporten da hun havde hørt en træls lyd, jeg spolede lidt tilbage og spurgte lød den sådan.. (en voldsom eksplosion..) svaret var ja.. så var hun rolig igen LOL


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg har dem, og de spiller fantastisk (ikke mk2, men de oprindelige) smæk en NAD M25 effektblok foran dem... så skal du se løjer.
 
Jeg har faktisk en komplet 7.1 i serien komplet med sub og de rigtige baghøjtalere, utroligt flot højtalerserie, og syntes de er super til surround fordi de er meget præcise i toppen.. og efter jeg fik spændt et ordentligt kraftværk foran skal jeg love for at jeg fik noget ud af bunden.. de spiller så ruderne klirrer.
 
De spiller faktisk så detaljeret at man kan høre detaljer af lyden selvom man sidder i bilen i carporten, min kone kom engang ind og mente hun havde ramt carporten da hun havde hørt en træls lyd, jeg spolede lidt tilbage og spurgte lød den sådan.. (en voldsom eksplosion..) svaret var ja.. så var hun rolig igen LOL
Desværre tror jeg ikke at den type af højtalere vil komme til sin ret i mit rum. Som Christian fortalte mig ved sin Pro-kalibrering, så har jeg formentligt nået nær det optimale under de fremherskende forholdLOL
 
Jeg ved godt at du har Helicon højtalere René, du har talt rigtigt godt for dem tidligereTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: sani
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 14:17
john

du skal da flytte til vores del af landet hvis du skal få glæder af Helicon (jylland venter på dig ),,, dit rum er for lille til dem ... men nu har du lovlig undskylning for at flytte Wink

iøvrig kan jeg kun tilslyte mig at der er tele om en fantastisk højtteler 


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 14:33
Eller:



Jeg husker stadig en test af et par kabler, der blev kritiseret for at være for billige. Forstået således at de var for billige til at blive taget seriøst.



Print side | Luk vindue