Print side | Luk vindue

Panasonic TX-P55VT50 Burn In

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114050
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 04:35

Emne: Panasonic TX-P55VT50 Burn In
Skrevet af: HomeTheater
Emne: Panasonic TX-P55VT50 Burn In
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 15:47
Det tog kun 1 mdr. så var der burn in på mit nye tv! TV2 HD i venstre øverste hjørne, og DR direkte i højre øverste hjørneDead

Det er afhentet af Panasonic værkstedet, og sms modtaget, at det er sendt videre til Panasonic importørenOuch

Nu har jeg da haft/har 6 forskellige plasma tv uden nogensinde at få burn in, så var noget overrasket, tv'et har kun kørt i THX Cinema billede indstillinger!

Er der andre der har oplevet noget af det samme med deres Panasonic VT50?

Så er det spændende hvor længer det tager, og hvad løsningen bliver, og om det sker igenEvil Smile

Jesper

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Det tog kun 1 mdr. så var der burn in på mit nye tv! TV2 HD i venstre øverste hjørne, og DR direkte i højre øverste hjørneDead

Det er afhentet af Panasonic værkstedet, og sms modtaget, at det er sendt videre til Panasonic importørenOuch

Nu har jeg da haft/har 6 forskellige plasma tv uden nogensinde at få burn in, så var noget overrasket, tv'et har kun kørt i THX Cinema billede indstillinger!

Er der andre der har oplevet noget af det samme med deres Panasonic VT50?

Så er det spændende hvor længer det tager, og hvad løsningen bliver, og om det sker igenEvil Smile

Jesper
Det synes jeg lyder mere end meget surtOuch Jeg har ikke selv oplevet hverken retension -eller burn-in. Jeg håber da meget at du undgår problemet fremover.

Når det så er sagt ville jeg overveje i stedet at benytte Pro-indstillingerne samt med indstillingerne fra Flatpanels, og skrue lidt ned for parametrene (farve, kontrast osv.), i de første 200 timerSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 17:21

Det var en trist start på et nyt og virkeligt godt tv.

Der bliver desværre ikke fortalt meget i de medfølgende brugsanvisninger til plasma tv, hvordan det er bedst at tage det nye tv i brug. Men det gælder stadig at man skal være forsigtig i starten med et nyt plasma tv.

Læs de gode råd fra folkene på Flatpanels.dk om hvordan man passer godt på et nyt plasma tv her:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835

-------------
Mvh Erik

Skrevet den: 10-August-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det synes jeg lyder mere end meget surtOuch Jeg har ikke selv oplevet hverken retension -eller burn-in. Jeg håber da meget at du undgår problemet fremover.

Når det så er sagt ville jeg overveje i stedet at benytte Pro-indstillingerne samt med indstillingerne fra Flatpanels, og skrue lidt ned for parametrene (farve, kontrast osv.), i de første 200 timerSmile
[/QUOTE]

Jeg har også lavet indstillingerne fra flatpanels, som jeg har skiftet lidt i mellem, men der er altså ikke den store forskel som skulle kunne lave noget som helst burn in

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 18:30
Øv hvor surt Ouch , håber for dig at de bare bytter det. Lad os endelig vide hvad der sker....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 18:44
Der er flere der har fået burn-in på VT50 og det er spørgsmål om THX mode ikke gør ondt værre, da pixel orbiter ikke er aktiv. Jeg ved godt at pixel orbiter ikke er noget vidundermiddel, men jeg fik samme problem sidste år med VT30 i THX mode, den instilling bruger jeg ikke mere.

Prøvede du iøvrigt med rullebjælkerne om du kunne gør det mindre synligt?

Meld iøvrigt tilbage om du får nyt, tidligere har garantien ikke dækket burn-in Confused

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 20:29
er enig
problemet er netop de har thx indstilling
det er rigtig, men problemet er netop pixel orbiter er slået fra
men grunden er sikkert at pan er nødt til slå de funktion fra
for at kunne få lov til at få thx mærket

en kæmpe fejl, som man kunne rette til næste år, eller via software opdatering
så andre ikke kommer ud for det samme

du har en god sag, da du netop har kørt med thx i de første 200 timer

du må endelig skrive når der sker noget i din sag

Skrevet den: 10-August-2012 kl. 20:56
Jeg forventer ikke at få problemer med garantien på dette, det burde ligge lige til højre ben, ellers er da klar på at køre den hele vejen, men men lad os nu se hvad de finder på, de kære Panasonic folk!Wink

-------------

Skrevet af: hunt
Skrevet den: 10-August-2012 kl. 22:51
Jeg er bange for, at du bliver skuffet, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at de gør noget som helst ved tvet- og slet ikke første gang det er inde...

Det gjorde de ikke ved mit x10, og i de sager, som jeg har fulgt, er der ikke sket en s.... Kun en gang har jeg læst om det, iøvrigt her på recordere, men det var et helt håbløst tilfælde.

Hvis du har forsikring på, har du nok en større chance.

Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 14:26
Tjaaaa......min ST50 er også begyndt at vise især DR loget, har dog gået det meste væk ved at kører "scrolling bar" samt hvid støj (analog med dårligt signal), men man kan lige ane det når man kigger godt efter. Synes bestemt ellers vi har passet meget på med max. en 47-48 i kontrasts og tit lavere.

Somom det er kommet pludselig her efter 1½ måned efter køb.......lidt mærkeligt!

Så giv en tilbagemelding om hvad Pana siger. Synes faktisk at burn-in virker som et størrer problem nu end på den 6 år gamle pana jeg havde før. 

Skrevet den: 18-August-2012 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Tjaaaa......min ST50 er også begyndt at vise især DR loget, har dog gået det meste væk ved at kører "scrolling bar" samt hvid støj (analog med dårligt signal), men man kan lige ane det når man kigger godt efter.
Husk at scrolling bar som udgangspunkt skal køre lige så længe som du har set DR for at få den fulde virkning.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 19-August-2012 kl. 08:22
Kbaggen.

Samme problem her. Jeg fik også pludselig DR logoet på mit ST50. Der gik ca. 1 måned og nu endnu 1 måned efter kan det svagt ses. Man skal se godt efter på en hvidlig skærm, men problemet er at man hele tiden kikker efter om det stadig kan ses! :-(. Jeg har brugt de anbefalede indstillinger med en kontrast på 36 og jævnligt brug af zoom

Skrevet den: 19-August-2012 kl. 12:58
Har kørt med dynamic og max contrasts og sp scolling bar natten over g det har hjulpet rigtigt meget. Dog overrasket over hvor hurtigt det kom!

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 13:38
Så er der lidt nyt i sagen, jeg har lige fået besked om at der er bestilt en reservedel fra fjernlageret og mit tv er klar om ca. 1 uge!!!Clap
Det kan næsten kun være et nyt panel!!

-------------

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 13:42

Så er der lidt nyt i sagen, jeg har lige fået besked om at der er bestilt en reservedel fra fjernlageret og mit tv er klar om ca. 1 uge!!!Clap
Det kan næsten kun være et nyt panel!!
Det lyder jo bare rigtigt lækkertTongue

Jeres problemer gør jo os andre en kende nervøse, men jeg har stadig hverken retension eller det der er værreSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 14:02
Jeg har set retention 2 gange på mit og det er med logoet fra min Oppo, som stod i ca. 5 min Confused - store hvide bogstaver på sort baggrund er åbenbart ikke sagen for mit plasma - har dog ikke set det ved alm. brug.....

Hvor lang tid må der gå før man kan se film med sorte bjælker uden at have paranoia på.....

Det har vel kørt ca. 200-250 timer...

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg har set retention 2 gange på mit og det er med logoet fra min Oppo, som stod i ca. 5 min Confused - store hvide bogstaver på sort baggrund er åbenbart ikke sagen for mit plasma - har dog ikke set det ved alm. brug.....

Hvor lang tid må der gå før man kan se film med sorte bjælker uden at have paranoia på.....

Når mit tv kommer tilbage skal det aldrig mere stå i THX det bliver Proffesionel1 med Flatpanels indstillinger så det er med Pixel Orbiter på ON, jeg tror det er der fejlen ligger!

-------------

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 14:37

Når mit tv kommer tilbage skal det aldrig mere stå i THX det bliver Proffesionel1 med Flatpanels indstillinger så det er med Pixel Orbiter på ON, jeg tror det er der fejlen ligger!

Jeg kører også med Flatpanel's indstillinger.

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:02

Jeg har set film med bjælker, og uden problemer og mit TV har vel kørt omkring de 250 timer. Men paranoiaen slap jeg ikke forLOL

-------------

Skrevet af: danji
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:18
Jeg har set masser af retention på V10, især med PS3 menuer der ofter er helt hvide på sort baggrund. Det kan man se længe efter.....

-------------
Mvh dan.

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:27

Jeg har set film med bjælker, og uden problemer og mit TV har vel kørt omkring de 250 timer. Men paranoiaen slap jeg ikke forLOL
jeg har i ferien set 5 film med bjælker, ingen synlige "problemer" efterfølgende. Mit tv rundede de 100 timer i ferien ( just overstået ).

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: bantam
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:27
Det kunne være interessant at undersøge, om I der oplever de største problemer med burn-in har kørt nogen form for break-in i TV'ets første levetid - og evt. i hvor lang tid.
Tilsvarende kunne det være interessant at høre fra de, der ikke oplever burn-in - og hvilken type break-in, der evt. var kørt.

-------------
/lars

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Det kunne være interessant at undersøge, om I der oplever de største problemer med burn-in har kørt nogen form for break-in i TV'ets første levetid - og evt. i hvor lang tid.
Tilsvarende kunne det være interessant at høre fra de, der ikke oplever burn-in - og hvilken type break-in, der evt. var kørt.
Ingen break in, men nedsatte parametre for kontrast, lys osv. (ISF Pro 2). 

Der udover med mellemrum af ca 1 time kørt zoom 2 i ca. 15 min., når der var TV logo i 200 timerSmile

-------------

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:37

Jeg har intet break in kørt, men så vidt muligt undgået logoer. Ved tv kigning, hvor det ikke ødelægger udsendelsen bruges zoom1 på tv'et.
Ved film med logoer og/eller sorte bjælker bruges der 14/9 scalering, dette gælder for Canal Digital HD boks. Logoer vises i maks 15 min., derefter zoomes i samme antal min.
Jeg kontrollerer i denne proces for retention, ved at lade rullebjælken køre, hvor der så kontrolleres for retention ( gælder også kun for CD boks ).
Ved film fra dvd eller BluRay, foretager jeg mig intet, uanset bjælker eller ej.
Jeg bruger indstillinger fra Flatpanels i pro1, kontrasten er dæmpet fra 36 til 30. Pixel Orbiter er i stillingen Til. 
Jeg har endnu ikke set skyggen af retention, ej heller efter 1½ - 2 timers BD film med sorte bjælker. Brugstiden for tv'et er nu omkring 110 timer.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 18:25
Ok, rart at høre at man kan se film uden at bekymre sig om bjælker - til gengæld skal jeg så til at vænne mig til ikke at have fuldt billed (zoom) LOL.

Jeg har heller intet gjort andet end at køre så meget fuld skærm som muligt (zoom når det er nødvendigt) og det samme i forhold til logoer (ser dog ikke så meget alm. tv!).

Skrevet den: 20-August-2012 kl. 18:30

Jeg har eftergånden stiftet bekendtskab med en del Panasonic plasma skærme: 55VT50, 50PZ70, 42PX80, 42G20, 42S10, 42V10, 42X10.
Jeg har altid kørt med dem i Biograf, THX, Cinema, og måske justeret lidt efter gode råd fra flatpanels, eller her inde fra, jeg har ALDRIG zoomet kørt break in, eller andre mærkelige ting!!! og det er så første gang i 5 år jeg har problemer med et tv, 55VT50 som har kørt i THX cinema, og lidt i Pro1 med flatpanels anbefalinger. Så det er med lidt rystende hånd jeg skal have det tilbage med nyt panel!! hvad nu?? Men jeg holder mig helt sikkert fra THX

-------------

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 20:46
Burn in på en måned... Imponerende. Ser du andet end tv2 og DR?? Men det er jo nok et panel med fejl siden Pana bare skifter på garanti, så andre plasma ejere bør ikke være nervøse.

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 21:25
Jeg har ikke kørt break in. Og nej jeg har ikke kun set DR. Ser en del netflix som fylder hele skærmen. Jeg har heller ingen problemer med sorte bjælker og retention iøvrigt. Bruger True Cinema og har slået orbit til.

Som sagt kom det lyn fra en klar himmel at skærme pludselig viste DR's logo. Det er så blevet langt svagere i løbet af en månedstid men ikke forsvundet helt når skærme viser den "rette" hvide farve. Logoet har et rødligt skær. Det har hjulpet meget at køre det indbyggede renseprogram (De sorte og hvide bjælker). Jeg har kørt programmet i et par eller tre nætter.

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 08:50
Jeg prøvede så semi seriøs retention igår for første gang - så kanal 6 i 15 min og så kunne jeg se logoet i ca. halvanden time derefter - det er bare ikke godt nok af et tv til 24.000 Confused

Skrevet af: JesperCph
Skrevet den: 21-August-2012 kl. 09:37
P55VT50 kørt ca. 100 timer (hvor ser i forresten det på TV'et?). Ingen retention eller burnin. Kørt med Prof1 og brightness ned på 30. Lidt mørkere end jeg kunne tænke mig, men det er til at leve med her i starten. Mit største problem er faktisk at TV'et udstiller manglende kvalitet i SD kanalerne meget mere end mit gamle 50PV600.

-------------
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 09:54
Jeg fundere lidt på, efter at have gennemlæst de forskellige inputs, og ud fra mine egne erfaringer, om der i virkeligheden kan være forskelle på panlerne, at hvilke batch som de tilhører.

Ser man på Jetex, andre + undertegnede, så har vi ikke oplevet problemer, og jeg aner måske  lidt, at vi var blandt de første der modtag panelerne. Sikkert bare et slag i luftenSmile 

-------------

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af JesperCph JesperCph skrev:

P55VT50 kørt ca. 100 timer (hvor ser i forresten det på TV'et?). Ingen retention eller burnin. Kørt med Prof1 og brightness ned på 30. Lidt mørkere end jeg kunne tænke mig, men det er til at leve med her i starten. Mit største problem er faktisk at TV'et udstiller manglende kvalitet i SD kanalerne meget mere end mit gamle 50PV600.
Umiddelbart vil jeg mene at dit VT50 skal kunne gengive SD langt bedre end dit gamle PV600. Jeg har absolut ingen problemer med SD-kanaler, hvor den synlige forskel til egentlige HD kanaler er meget nær lig nul - altså under forudsætning af, at de viste optagelser er i orden Smile

-------------

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 21-August-2012 kl. 10:54

Umiddelbart vil jeg mene at dit VT50 skal kunne gengive SD langt bedre end dit gamle PV600. Jeg har absolut ingen problemer med SD-kanaler, hvor den synlige forskel til egentlige HD kanaler er meget nær lig nul - altså under forudsætning af, at de viste optagelser er i orden Smile

Nu har du (Hother) jo haft en hel del skærme mellem hænderne. Mener du virkelig at der ikke er nogen særlig forskel mellem en PV600 (2006) og et VT50, ved HD?

MVH

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Nu har du (Hother) jo haft en hel del skærme mellem hænderne. Mener du virkelig at der ikke er nogen særlig forskel mellem en PV600 (2006) og et VT50, ved HD?

MVH
Det har du vist misforstået, alternativt har jeg skrevet forkert. Forkellen til VT50 på SD bør være stor. På mit VT50 er der ikke den store forskel i billede mellem SD kanaler og Ditto HDSmile

-------------

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 11:12

MVH
Det har du vist misforstået, alternativt har jeg skrevet forkert. Forkellen til VT50 på SD bør være stor. På mit VT50 er der ikke den store forskel i billede mellem SD kanaler og Ditto HDSmile

Årh..! Det var det du mente. Skulle lige læse den et par gange til :-)

MVH

Skrevet af: inside
Skrevet den: 21-August-2012 kl. 12:50

Jeg fik mit 50VT50 fra den første sending som Panasonic Center Odense modtog, og jeg kan se tydelig retention efter jeg har set DR, TV2 og Eurosport. Det gule TV3+HD logo ser ikke ud til at brænde ligeså hurtigt fast som de andre logoer gør. Kan godt se et helt F1 løb uden der er noget nævneværdigt at se bagefter. Det samme er gældende for Kanal5HD logoet. Ser jeg en udsendelse på TV2 er det dog en helt anden situation. Det hænger ved i flere timer bagefter!

Så jeg zoomer stadig når jeg ser TV2/DR/Eurosport over længere perioder, såsom under OL og nu vueltaen. Og det er til trods for at jeg er langt over 300 timer.

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 17:05

Brightness skal ikke sænkes, det vil ikke hjælpe på ret meget, og i bedste/værste fald kun ødelægge dit billede. Brightness på en fladskærm, er kun til justering af korrekt sortniveau/shadowdetail.
Hvis du vil skåne tv imod logoer i starten, er det kontrasten du skal nedjustere. Kontrastindstillingen på en fladskærm øger/sænker lysintensiteten, ved et helt hvidt input signal. Så når kontrasten sænkes, kan man nedsætte risikoen for logo retention, da forskel mellem sort og hvid sænkes.  

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 21-August-2012 kl. 17:13
inside, har du pixel orbiter sat til? I thx er den ikke aktiv Confused

-------------

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 09:24

Ingen break-in! Efter at have lavede scrolling bar, skal jeg have en helt lys grøn baggrund for at kunne se burn-in af DR-loget, så det er på vej væk. Så regner ikke med jeg gør noget ved iht. garanti osv. 

Og synes egentlig vi har været påpasselige, og med 6 års på bagen med tidligere plasma, så er vi jo ikke helt grønne i plasma. Så mit budskab er bare "Pas på"!

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Burn in på en måned... Imponerende. Ser du andet end tv2 og DR?? Men det er jo nok et panel med fejl siden Pana bare skifter på garanti, så andre plasma ejere bør ikke være nervøse.

Konklusionen for os, må jo være at vi har set for meget DR 1 (vi ser også DR 2 , HD og Ramasang), da det er primært DR 1 logo man kan se. 

Vi ser også noget TV2, TV3HD, 6´eren og Kanal 9, så det er ikke ubetinget DR vi ser!

Vi ser rigtigt mange film og altid i Zoom.

Pixel Obiter stod på Auto, men har nu ændret den til ON! Ikke at jeg er helt med på hvad forskellen er! REgnede med Auto betød den selv fandt ud af om det var nødvendigt, suk!

Vi kørte kontraks på nogle af 40`erne i True Cinema mode. Men det var altså for meget! Og har sat den ned på 25-30 nu!

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 11:52
Det er slut med at se kanal 6 hos mig med logoet på - det kan den ikke håndtere (over 15 min). Forrygende at det er "farligt" at se tv på sit tv Ouch

Skrevet af: kalk23
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 15:07
Lyder utroligt med burn in på så kort tid. Mit 42GT30 har aldrig haft nogen problemer. Og jeg ser ofte 6'eren hele lørdagen. Det må være et dårligt panale eller på anden måde en defekt, for at nyt plasma TV må ikke få burn-in med varieret brug.

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

Lyder utroligt med burn in på så kort tid. Mit 42GT30 har aldrig haft nogen problemer. Og jeg ser ofte 6'eren hele lørdagen. Det må være et dårligt panale eller på anden måde en defekt, for at nyt plasma TV må ikke få burn-in med varieret brug.

Har ikke fået burn-in - fik bare seriøs retention efter ca. 15 min på kanal 6 og det er heldigvis gået væk - tror bare de nye paneler er følsomme, men vil da overveje LCD LED eller endnu bedre OLED næste gang af samme grund

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 16:10

Har ikke fået burn-in - fik bare seriøs retention efter ca. 15 min på kanal 6 og det er heldigvis gået væk - tror bare de nye paneler er følsomme, men vil da overveje LCD LED eller endnu bedre OLED næste gang af samme grund
Hvorfor tror du, at OLED skulle være bedre end plasma, hvad retention og burn in angår?

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvorfor tror du, at OLED skulle være bedre end plasma, hvad retention og burn in angår?

Kan forhåbentligt ikke være ringere Approve

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 20:52
Jo, det kan det sagtens gå hen og blive. OLED har en meget tilstedeværende risikofri burn-in, hvilket mange mobil-ejere nok har erfaret hvis de har brugt deres med OLED display som vækkeur.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Jo, det kan det sagtens gå hen og blive. OLED har en meget tilstedeværende risikofri burn-in, hvilket mange mobil-ejere nok har erfaret hvis de har brugt deres med OLED display som vækkeur.

Tja, så skal man vel også køre 200 timer break-in på telefonen Confused

-------------

Skrevet af: inside
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Kørte med THX på mit gamle VT30, som så også skulle til reperation pga. burn-in. På det nye er jeg gået over til proffesionel1 istedet

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Kørte med THX på mit gamle VT30, som så også skulle til reperation pga. burn-in. På det nye er jeg gået over til proffesionel1 istedet

Jeg kører for tiden et personligt vendetta mod THX mode, men det var så ikke dit problem. Jeg fik også burn-in på min første VT30 i THX mode, men om det kunne være undgået med pixel orbiter er ikke til at vide.

-------------

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 22:35
Må være fejlbehæftet paneler. Har aldrig hørt noget lignende...

Skrevet den: 23-August-2012 kl. 08:56
Er det 3D der har gjort panelerne mere følsomme overfor retention/burn-in - virker jo mærkeligt, at mit gamle Amitech plasma for ca. 7 år siden slet ikke var så følsomt...

Skrevet den: 23-August-2012 kl. 09:22

Er det 3D der har gjort panelerne mere følsomme overfor retention/burn-in - virker jo mærkeligt, at mit gamle Amitech plasma for ca. 7 år siden slet ikke var så følsomt...
Godt bud. Også en tanke der strejfede mig... eller måske søgen efter lavere strømforbrug, med mere følsom fosfor...

Skrevet den: 23-August-2012 kl. 10:28

........jeg kan huske at have læst at lige præcis da man fik 3D blev Plasma igen mere følsomme overfor Burn-in.........så, der er nok noget om den snak. Gid man kunne købe et ordentlig panasonic uden 3D og med de samme egenskaber som ST/VT/GT har.

Tror jeg vil snakke med Hifi-klubben ang. hvad de siger...........det DR logo jeg har er nu efterhånden ret svagt, men det kan ses når der er hvidlige skyer, lysergrønt eller når lyse ensfarvede materiale fremvises.

...............men man skal vide det er der for at se det tror jeg er den rette måde at beskrive det på!

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-August-2012 kl. 20:36
Det er altså underligt. Jeg havde et VT20. Jeg har aldrig ,gjort noget specielt, ved det. Tværtimod, så havde jeg min Blu-ray afspiller, på pause ind imellem i 5-10min. Der har aldrig været noget galt med det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 23-August-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er altså underligt. Jeg havde et VT20. Jeg har aldrig ,gjort noget specielt, ved det. Tværtimod, så havde jeg min Blu-ray afspiller, på pause ind imellem i 5-10min. Der har aldrig været noget galt med det.
Heller ikke på mit gamle VT20, som endda skulle være særligt modtageligt. Og så heller ikke nogen problemer med mit VT50 - heldigvisTongue

-------------

Skrevet den: 23-August-2012 kl. 21:19
1 ting som jeg kan se
THX kan pixel orbiter ikke sættes til og grunden er næsten sikker. så kan de ikke få tilladelse til at bruge navnet THX.

et kæmpe problem når det sikkert ikke stå i brugsanvisningen

mit pio som har pure i stedet for THX der er  pixel orbiter aktiv

nummer 2
panasonic tænker ikke på tv logo
for uden tv logo, så var der sikkert ikke en som havde problemet.

Ja oled får samme problem, hvis de ikke får en art af pixel orbiter 
som der sikkert ikke er på en mobil

Skrevet den: 24-August-2012 kl. 15:15
Så mit tv meldt klar! og bliver leveret på onsdag!! Det har sikkert fået et nyt panel.

Det er et kæmpe problem hvis man skal til og have store problemer med burn in, jeg har lige været på en tur rundt og se på lcd skærme.... det har jeg ikke lyst til endnu.

-------------

Skrevet den: 24-August-2012 kl. 19:17

Så mit tv meldt klar! og bliver leveret på onsdag!! Det har sikkert fået et nyt panel.

Det er et kæmpe problem hvis man skal til og have store problemer med burn in, jeg har lige været på en tur rundt og se på lcd skærme.... det har jeg ikke lyst til endnu.

det behøver du heller ikke
men hold dig væk fra thx og logo i de første 100-200 timer
og brug de indstillinger fra flatpanels.
så kan du have dit tv i mange år

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 24-August-2012 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

indstillinger fra flatpanels.
Proff- 1 er da helt hen i vejret.gravkammerstemning---

Råd:
skift kanaler tit, bare et øjeblik af gangen de første 200 timer'THX:
Frarådes skriver du ?
jeg har mit 4 pana. alle med THX anvendt , ingen efterkope
på skærmene

-------------
E.L.

Skrevet den: 24-August-2012 kl. 21:34
hvordan det
har du både haft et v20_v30_v50 samt to af samme slags
g10 og ældre har ikke thx

ja jeg vil fraråde THX, når pixel orbiter ikke kan slås til

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 24-August-2012 kl. 22:34

hvordan det
har du både haft et v20_v30_v50 samt to af samme slags
g10 og ældre har ikke thx

ja jeg vil fraråde THX, når pixel orbiter ikke kan slås til

Ja 4 stk 1. stk g20 i sommerhus

-------------
E.L.

Skrevet den: 25-August-2012 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Råd:
skift kanaler tit, bare et øjeblik af gangen de første 200 timer'THX:
Frarådes skriver du ?
jeg har mit 4 pana. alle med THX anvendt , ingen efterkope
på skærmene

Synes indstillingerne fra Flatpanels giver et rigtig godt billed og som xcardman skriver så er Pixel orbiter ikke slået til i THX - endvidere ser det også ud til at det kun er de nyeste generationer af Panasonic plasma der er mere følsomme overfor burn-in/retention end tidligere og derfor ser det ud til at man skal være mere påpasselig.

Skrevet den: 27-August-2012 kl. 20:22
HomeTheater,
har du fået byttet det så? VIl lige høre inden jeg evt. gør noget!

Skrevet den: 27-August-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

HomeTheater,
har du fået byttet det så? VIl lige høre inden jeg evt. gør noget!

De har lavet det, de ventede i hvertfald på en reservedel, og kommer med tv'et på onsdag, så jeg er spændt på resultatet!

-------------

Skrevet den: 29-August-2012 kl. 13:22
Så er mit tv kommet tilbage, med nyt panel!! Det ser fint ud!! Tv'et kører nu i proff1 med flatpanels indstillinger, så er det bare og se tiden an!
Det er noget mørkt her om dagen:-( hmmm.
Kan man se nogle steder i menu, hvor mange timer tv har kørt?

-------------

Skrevet den: 29-August-2012 kl. 13:31

Så er mit tv kommet tilbage, med nyt panel!! Det ser fint ud!! Tv'et kører nu i proff1 med flatpanels indstillinger, så er det bare og se tiden an!
Du skal ind i servicemenuen for at se antallet af driftstimer, men den adgang kræver en særskilt kode.

Pøj pøj og tillykke med dit nye panelSmile

-------------

Skrevet den: 29-August-2012 kl. 15:09

Godt at hører!

Hvor meget burn-in havde du. Mit er ret svagt....men kan se DR logo når der er lyse/hvidelig/blålie/grønlige ensfarvet billeder på TVet! Dvs. så som klar lyseblå himmel osv.! Så kan det svagt anes, men man skal som sagt vide det er der få at ens øjne kan fokusere på det! 

Men det er der på min ST50, og jeg tænekr at det bliver jo nok kun værer! SÅ må vil møllen igennem med at bytte det, suk!

Skrevet af: dr.ralph
Skrevet den: 02-September-2012 kl. 02:54
Kan kun sige, at jeg springer denne omgang Plasma over og ryger på et Pana LED 47" - tør ikke risikere at blive et af ofrene for burn in/Retention Ouch

Jeg kører stadig med mit Pana 42PX80 nu på 4. år og er tit faldt i søvn med Kanal 6 kørende i 6-8 timer. Har aldrig oplevet noget med dette panel. Syntes faktisk også det står kanon godt stadigvæk for et 4 år gammelt TV på 42" til 8.000,-LOL

-------------
Mvh
Dr.Ralph

Skrevet den: 02-September-2012 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Kan kun sige, at jeg springer denne omgang Plasma over og ryger på et Pana LED 47" - tør ikke risikere at blive et af ofrene for burn in/Retention Ouch

Jeg kører stadig med mit Pana 42PX80 nu på 4. år og er tit faldt i søvn med Kanal 6 kørende i 6-8 timer. Har aldrig oplevet noget med dette panel. Syntes faktisk også det står kanon godt stadigvæk for et 4 år gammelt TV på 42" til 8.000,-LOL

Kan sagtens forstå dit valg, omend jeg synes billedkvaliteten er fremragende på mit VT50, så er det drøn ærgeligt, at de er så sarte.

Skrevet den: 02-September-2012 kl. 08:54

så tror jeg heller ikke du vil få problemet, og fint af pan og give dig et nyt panel
ergo ved kender de sig problemet med THX

indstillingerne fra flatpanels er ikke lavet til at se tv i fuld dagslys
så det er der ikke noget underligt i

Skrevet af: dr.ralph
Skrevet den: 02-September-2012 kl. 22:15

så tror jeg heller ikke du vil få problemet, og fint af pan og give dig et nyt panel
ergo ved kender de sig problemet med THX

indstillingerne fra flatpanels er ikke lavet til at se tv i fuld dagslys
så det er der ikke noget underligt i

Har altid foretrukket plasma frem for lcd/led - men syntes de er kommet godt med nu på mange områder på nær måske sort og kontrast, men selv der er det OK til mine krav.

Særligt, når man skal passe på ligesom i de spæde plasma år, så hopper jeg helt af vognen Thumbs Down

Spiller også en del playstation 3 (og snart PS4) på det, så vælger 100% sikker et Pana 47" eller 55" topmodel LED denne gang. Kan være jeg ryger tilbage på plasma eller OLED om 4-5 år når jeg igen skifter TV - tvivler faktisk på jeg igen vælger plasma, da jeg forventer OLED vil begynde at overtage fra Plasma om 4-5 år til menneske penge (under 25 kilo)

-------------
Mvh
Dr.Ralph

Skrevet af: Bøje_fra_nr_16
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:23

Derfor godt med to indstillninger, en til om dagen og en til om aftenen.

De fleste test kallibrerer og tester ift om aftenen, dvs i et mørkt rum, visse har man mistanke om desideret går efter det bedste resultat, uanset det ikke kan bruges reelt, med total lyssvagt billede, men godt sortniveau. 

Om dagen derfor nødvendigt, især på en plasma, at skrue godt op for lys og kontrast, hvilket desværre medfører risiko for indbrænding. Der er ikke rigtig nogen løsning ved plasma på problemet, udover at mørklægge stuen.

-------------
PHILIPS 21:9 Cinemascope 50PFL7956 with Ambilight

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

De fleste test kallibrerer og tester ift om aftenen, dvs i et mørkt rum, visse har man mistanke om desideret går efter det bedste resultat, uanset det ikke kan bruges reelt, med total lyssvagt billede, men godt sortniveau. 

Om dagen derfor nødvendigt, især på en plasma, at skrue godt op for lys og kontrast, hvilket desværre medfører risiko for indbrænding, samt en billedekvalitet pænt udenfor specs. Der er ikke rigtig nogen løsning ved plasma på problemet, udover at mørklægge stuen.

-------------

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:29
Mit vt50 er godt nok ikke glad for kanal 6 hd logoet - 15 min og der er retention, der forsvinder først op til en time efter - har ikke observeret det på andre logoer og så selvfølgelig logoet fra min oppo afspiller - efter ca. 5 min (forsvinder dog væsentlig hurtigere end kanal 6 hd logoet) - er lige som hvid skrift på mørk baggrund er en no go Confused - på mit panel.

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:36

Mit vt50 er godt nok ikke glad for kanal 6 hd logoet - 15 min og der er retention, der forsvinder først op til en time efter - har ikke observeret det på andre logoer og så selvfølgelig logoet fra min oppo afspiller - efter ca. 5 min (forsvinder dog væsentlig hurtigere end kanal 6 hd logoet) - er lige som hvid skrift på mørk baggrund er en no go Confused - på mit panel.

Det er normalt de første 200-400 timer. Kør med "gravkammerstemning" de første 200 - 300 timer, og du burde ikke få problemer efterfølgende. Evt lad det køre dag og nat, men vær helt sikker på det er sat på "gravkammerstemning". Evt find en tom kanal med sne.

-------------

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:38

Nu ser jeg ikke på 6HD, men jeg er stadig forundret over forskellen på hvem der oplever retension, og hvornår.

Hvordan får du retensionsion fra din Oppo, når den kører på standby, så "Cirkler" logoet jo rundt på paneletConfused

-------------

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:51

Nu ser jeg ikke på 6HD, men jeg er stadig forundret over forskellen på hvem der oplever retension, og hvornår.

Hvordan får du retensionsion fra din Oppo, når den kører på standby, så "Cirkler" logoet jo rundt på paneletConfused

Bare det tidsrum indtil det begynder at cirkle rundt, men det forsvinder hurtigt igen i modsætning til det Kanal 6 logo, men Oppo logoet står selvfølgelig heller ikke i et kvarter.

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:52

Det er normalt de første 200-400 timer. Kør med "gravkammerstemning" de første 200 - 300 timer, og du burde ikke få problemer efterfølgende. Evt lad det køre dag og nat, men vær helt sikker på det er sat på "gravkammerstemning". Evt find en tom kanal med sne.

Bruger Flatpanels indstillinger - de vel ikke specielt aggressive....

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 12:53

Om dagen derfor nødvendigt, især på en plasma, at skrue godt op for lys og kontrast, hvilket desværre medfører risiko for indbrænding. Der er ikke rigtig nogen løsning ved plasma på problemet, udover at mørklægge stuen.
Enig i det første! Men herefter kunne du ikke være mere gal på den...

En professionel kalibrering er udført i fuld dagslys, og her performer panelet det bedste det kan. Herefter laves en "Nat-indstilling" med reducerede indstillinger, så man ikke får brændt øjnene af om aftenen.

Jeg har ALDRIG oplevet retention og da slet ikke burn-in på mine tre plasmaskærme: 1 Panasonic og 2 Pioneer.

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En professionel kalibrering er udført i fuld dagslys, og her performer panelet det bedste det kan. 

Mener du skærme performer det bedste de kan i fuldt dagslys - det må være en slåfejl ? 

Alle testresultater med lysintensitet under 100-110 står for lyssvagt til dagslys, ikke alle tests kalliberer til ret svag lysintensistet, men mange, derfor kan man ikke altid ta testresultater og overføre til egen skærm.

Véd ikke lige hvor lysstærk en skærm skal være for at performe i fuldt dagslys, men det må være over de 120, måske helt op på 150 ?

Havde selv problem med "gravkammerstemning" i dagslys, og kunne ikke rigtig få det indstillet ordentligt - indtil en venlig sjæl gjorde opmærksom på at slå lyscenoren til - det løste problemet. Véd ikke hvad den er oppe på om dagen - men det må være over de 150, med sol ind i stuen og hvide vægge står alt lysende klart Smile

Inden man bruger lyscensoren på en plasma vil jeg kraftigt anbefale man har kørt skærmen ind mindst 300 timer i gravkammerstemning - ellers kan du risikere permanent indbrænding ved TV om dagen.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 13:25

En professionel kalibrering er udført i fuld dagslys, og her performer panelet det bedste det kan. 

Mener du skærme performer det bedste de kan i fuldt dagslys - det må være en slåfejl ? Nej men min gør, da den er isf kalibreret.

Alle testresultater med lysintensitet under 100-110 står for lyssvagt til dagslys, ikke alle tests kalliberer til ret svag lysintensistet, men mange, derfor kan man ikke altid ta testresultater og overføre til egen skærm.

Véd ikke lige hvor lysstærk en skærm skal være for at performe i fuldt dagslys, men det må være over de 120, måske helt op på 150 ?

Havde selv problem med "gravkammerstemning" i dagslys, og kunne ikke rigtig få det indstillet ordentligt - indtil en venlig sjæl gjorde opmærksom på at slå lyscenoren til - det løste problemet. Véd ikke hvad den er oppe på om dagen - men det må være over de 150, med sol ind i stuen og hvide vægge står alt lysende klart Smile Lyssensoren er slået fra. Det ville heller ikke øge kontrast/lys på mit panel alligevel.

Inden man bruger lyscensoren på en plasma vil jeg kraftigt anbefale man har kørt skærmen ind mindst 300 timer i gravkammerstemning - ellers kan du risikere permanent indbrænding ved TV om dagen.

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 13:41

Mener du skærme performer det bedste de kan i fuldt dagslys - det må være en slåfejl ? Nej men min gør, da den er isf kalibreret.  Det lyder jo fantastisk, tillykke Smile

Havde selv problem med "gravkammerstemning" i dagslys, og kunne ikke rigtig få det indstillet ordentligt - indtil en venlig sjæl gjorde opmærksom på at slå lyscenoren til - det løste problemet. Véd ikke hvad den er oppe på om dagen - men det må være over de 150, med sol ind i stuen og hvide vægge står alt lysende klart Smile Lyssensoren er slået fra. Det ville heller ikke øge kontrast/lys på mit panel alligevel. Har du checket den er gået i stykker ? En lyssensor er til for at regulere efter omgivelserne, lyssensor er overordentlig nyttig, medmindre man konstant vil i menuen og ændre på kallibreringen ved skiftende lys i stuen; dag, overskyet, sol, aften etc.

-------------

Skrevet af: erikhangberg
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 14:41
Er da glad for at høre at man ikke er ene om dette problem. Virkelig lærerig debat her... 

-------------
__
Erik Hangberg

Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 15:29
Fuldstændig enig i dit synspunkt mht. PX80. Har været meget glad for dette TV.

Har dog netop lige skiftet dette ud med en VT50 i 50", da jeg blev enig med mig selv om, at jeg 'turde' godt at vælge plasma igen. Kiggede også selv på Pana's LED-modeller, men 47" synes jeg bare virkede en del mindre en de 50" jeg har købt. Skulle jeg så have haft sådan en LED i 55" var prisen pludselig alt for langt fra prisen på en 50" VT50. 
Indtil videre er jeg glad for min VT50, kører med flatpanels indstillinger, hvor jeg dog har skruet lidt mere ned på kontrasten end deres her i starten. 
Er sikker på, at jeg nok skal komme til at nyde dette TV, ligeså meget som PX80 har budt mig på og mere end det :-) 

Skrevet af: Bruger udmeldt 11
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 16:55
hva med et samsung 51e8005? har jeg købt for 10 tusind ved elgiganten, ikke skyggen af burn in eller retention og ca samme buzz som på mit gamle panasonic x10 hvilket var meget lidt iøvrigt. jeg tændte det bare og kørte derud af med normalt forbrug, ikke noget med 200-300 timers indkørsel eller break in eller hvad i nu kalder det :)

her f. eks et indlæg fra avforums.com

´´I also recently moved from Panasonic to Samsung and am (at this early stage) MUCH happier with just about everything on the Samsung (60e6500)

I tried being loyal to Panasonic as I had a few GT30's last year, settled on a VT30 for six months or so, before deciding to upgrade to the GT50 in light of the amazing reviews.....and then proceeded to go through 5 of them trying to find one without these bands.

Anyhow, the last one had a clear panel fault as it had a green line, a single pixel thick, running from top to bottom. After waiting since the end of May for JL to get fresh stock I eventually gave up, as the 60inch Samsung fell into the right price bracket.

The ONLY issue I've got with the new Samsung is a single dead pixel (still deciding what to do about that) aside from that the image is breath taking. Motion, detail and uniformity are head and shoulders above anything I've ever seen from Panasonic, I can honestly say I've never seen picture so good!

So much so that I honestly can't understand why Panasonic are favoured by most reviewers over Samsung?

Because of Black levels??

Ok, so Samsung's black levels may not be as deep as Panasonic's, BUT they are respectable, excellent in fact.....but are black levels the be all & end all when you have to suffer horrible Dynamic False Contours (bane of my life) and screen uniformity issues like last years green blobs and this years bands?

I'm not saying Samsung is perfect, I mean brightness pops are still around, I have seen them a few times whilst playing Xbox, and on Tv broadcasts, but I've never seen them interfere on Blu-ray content.... despite trying to coax them out. And of course I've got my dead pixel to whinge about :-(

But as an ex loyal Panasonic owner (and a v fussy, hard to please one at that) who was scared to try anything else because how could that many pro reviewers be wrong? I'd like to put the word out that Samsung represent IMO a much better and far less frustrating or compromised alternative´´

ja okay en dead pixel men tror altså det meget få som oplever det. men ellers er samsung jo et stort set fejlfri tv dog lige undtagen buzz men tror mange kan leve med det. i forhold til panasonic som døjer med f. eks ir, dfc, banding. som jo er direkte billed relaterede problemer.

bare hvis nogen læste med her og blev skræmt af de inlæg om burn in på panasonic tv, så er mine erfaringer at samsungs plasma er lige til at gå til og et rigtigt godt alternativ..

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:03
ved ikke om i læser med på udenlanske forums men det var det der gjorde at jeg holdt mig væk fra at købe panasonic tv igen. at jeg så faktisk bedre kunne lide billedet på samsungen er så en anden sag heh :) men synes bare det utroligt så mange der klager over deres st50 eller vt50 serier i år på udenlanske forums, og folk der har byttet deres st50 5-6 gange på grund af banding som så har skiftet til f. eks samsung 60e6500 som de så siger er fejlfri.

mange er sikkert også rigtigt glade for deres vt50, men havde jeg ikke læst om alle de ting om panasonic i år så var jeg nok også endt med et vt50, men hvor nedern er det lige hvis man ikke kan leve med Dynamic False Contour eller får burn in. eller måske banding som skulle være et udbredt problem på alle panasonics modeller i år..

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af -jonas- -jonas- skrev:

ved ikke om i læser med på udenlanske forums men det var det der gjorde at jeg holdt mig væk fra at købe panasonic tv igen. at jeg så faktisk bedre kunne lide billedet på samsungen er så en anden sag heh :) men synes bare det utroligt så mange der klager over deres st50 eller vt50 serier i år på udenlanske forums, og folk der har byttet deres st50 5-6 gange på grund af banding som så har skiftet til f. eks samsung 60e6500 som de så siger er fejlfri.

mange er sikkert også rigtigt glade for deres vt50, men havde jeg ikke læst om alle de ting om panasonic i år så var jeg nok også endt med et vt50, men hvor nedern er det lige hvis man ikke kan leve med Dynamic False Contour eller får burn in. eller måske banding som skulle være et udbredt problem på alle panasonics modeller i år..

Hvor får du fra, at banding skulle være et udbredt Panasonic problem i år?

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:41
avforums.com hvor debatten kører om vt50 og st50..

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:43
ups min fejl det vidst ikke banding men noget de kalder Vertical DSE stripes ja okay har sku ikke så meget forstand på fladskærme igen havde bare læst banding flere steder på den side men stadigvæk så det jo ikke godt.. beklager forviringen hehe

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:45

Af uransaglige årsager, så har jeg på fornemmelsen, at det primært er på UK models at der opleves Banding. Jeg har det i det mindste ikke på mit 55VT50, ej heller retension m.v.Smile

-------------

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:49

Og det er så ikke banding, men et "band" fra top til bund. Dette har hovedsaligt vist sig udenfor Danmark, og relaterer til en panelfejl eller anden hardware. I sidste ende vel nok en garantisag.
Det brand der i de seneste år, har lidt mest af banding ( og findes på alle plasma tv / crt tv i større eller mindre grad ) er Samsung. For mit vedkommende skal jeg lede meget ihærdigt, hvis banding skal  spottes. Med andre ord, mit er 99,5% fri for banding.
Selv det omtalte Samsung er ikke fejlfrit, dette lider stadigvæk af floating blacks og brightness pops. Valg af tv idag, er et valg af hvilke svagheder/issues man kan/vil leve med.
Det fejlfri tv findes ikke endnu, har heller aldrig eksisteret, og kommer sikkert ikke til det. I denne ligning medregnes også OLED.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:56
til hother øv sku ha gået panasonic vejen så! hehe ej er nu glad for mit tv. og til jetex ja ved godt samsung lider af disse fejl men nåede alligevel frem til at samsung var et bedre valg for mig. men ja det jo op til hver sin mand hvilke fejl man kan leve med, synes bare lige jeg vil bringe samsung lidt på banen da det nu også et et ganske godt tv.

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 17:59

..., ej heller retension m.v.Smile

6. gang du skriver dette i samme tråd. Ermm

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 18:12

..., ej heller retension m.v.Smile

6. gang du skriver dette i samme tråd. Ermm
Nu svarer jeg jo på hvert enkelt indlæg, og dette i forhold til hvad indlægget typisk drejer sig om - er der mon noget forkert i detConfused 

-------------

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 19:42
Jeg kan så fortælle at den chauffør som leverede mit tv tilbage havde været ude og hente 3 tv mere til reklamation på burn in, siden han havde hentet mit. Men det var så Samsung plasma alle 3!! så det er ikke noget med om det er et Panasonic eller Samsung. Jeg har ikke nogen ide om det er et stigende problem igen, eller det bare tilfældigt.
Men jeg har ingen problemer igen! Endnu!

-------------

Skrevet den: 05-September-2012 kl. 22:03

Der har så længe jeg kan erindre altid kørt debatter om Panasonic plasma, ved ikke hvorfor, men de har deres issues, i mange kattegorier - husker ikke Kuro havde samme problemer, omend også plasma, Kuro havde deres egen problemer.

Loggede problemer er mig bekendt:

- Purple snakes
- Grønne plamager
- Rising blacks
- Flimmer 
- Colorbanding
- Støj i mørke farver
- Skiftende black levels
- Buzz fra strømforsyning

Alle ikke på samme tid i samme model, men på skift fra model til model.

Blot for at nævne nogen, og forstår simplethen ikke hvorfor de har så mange problemer med deres plasma, de er verdens største fabrikant af plasma og har haft ganske mange år at øve sig i + de har en professionel afdeling for industriplasma - Samsung kan tilsyneladende godt. Læg mærke til indbrænding ikke er med på listen, det er et fælles problem, hvis behandles rigtigt, ikke nødvendigvis et problem.

Problemet med Panasonic er ( efter de ændrede strategi fra kvalitet til kvantitet ), man véd ikke hvad næste år bringer af problemer, det ene år løser de ét for at genindføre et andet gammelt problem, og ikke samme fra apparat til apparat - dvs utrolig ustabilt - så er det sagt - bl.a. derfor skiftede jeg for et par år siden til andet ( væk fra plasma ) - play safe og ikke så mange dekedarer.

-------------

Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 05-September-2012 kl. 22:12

Der har så længe jeg kan erindre altid kørt debatter om Panasonic plasma, ved ikke hvorfor, men de har deres issues, i mange kattegorier - husker ikke Kuro havde samme problemer, omend også plasma, Kuro havde deres egen problemer.

- Purple snakes
- Grønne plamager
- Rising blacks
- Flimmer 
- Colorbanding
- Støj i møre farver

Blot for at nævne nogen, og forstår simplethen ikke hvorfor de har så mange problemer med deres plasma, de er verdens største fabrikant af plasma og har haft ganske mange år at øve sig i - Samsung kan tilsyneladende godt. Læg mærke til indbrænding ikke er med på listen, det er et fælles problem, hvis behandles rigtigt, ikke nødvendigvis et problem.

Problemet med Panasonic er, man véd ikke hvad næste år bringer af problemer, det ene år løser de ét for at genindføre et andet gammelt problem - så er det sagt - bl.a. derfor skiftede jeg for et par år siden til andet.
Har ingen anelse om det er et stigende problem eller ej, men jeg har ikke haft NOGEN SOM HELST problemer med mit panasonic plasma købt i 2008 - det kører bare fint og stabilt :-)

Skrevet den: 06-September-2012 kl. 12:32

- Purple snakes : DFC er desværre et issue, hvor systemet kører 50Hz, men ses jo kun sjældent.
- Grønne plamager : Var måske en fejl for et par år siden i G20 modellerne.
- Rising blacks : Er ikke en generel Panasonic ting / issue, denne fejl ses stadigvæg på Samsung tv. Dette års modeller af Panasonic tv har ikke dette problem.
- Flimmer 
- Colorbanding : Dette ses på alle teknologier, og kan opstå hvor som helst i transmissionslinjen. Derfor ikke nødvendigvis en fejl i tv apparatet.
- Støj i mørke farver : Ses ikke i normal afstand, og jo mørkere billede/sortniveau plasmaen producerer, desto mere støj/dither. Også en måde at undgå colorbanding på, ved bevidst "støjtilsætning" / dither.
- Skiftende black levels : Findes ikke på Panasonic 2012 modeller, men er observeret på Samsung modeller.
- Buzz fra strømforsyning : Her har andre producenter nok stadigvæk rekorden i støj, og selv en lcd skærm kan have denne fejl.

Alle ikke på samme tid i samme model, men på skift fra model til model.

Blot for at nævne nogen, og forstår simplethen ikke hvorfor de har så mange problemer med deres plasma, de er verdens største fabrikant af plasma og har haft ganske mange år at øve sig i + de har en professionel afdeling for industriplasma - Samsung kan tilsyneladende godt. Læg mærke til indbrænding ikke er med på listen, det er et fælles problem, hvis behandles rigtigt, ikke nødvendigvis et problem.

Problemet med Panasonic er ( efter de ændrede strategi fra kvalitet til kvantitet ), man véd ikke hvad næste år bringer af problemer, det ene år løser de ét for at genindføre et andet gammelt problem, og ikke samme fra apparat til apparat - dvs utrolig ustabilt - så er det sagt - bl.a. derfor skiftede jeg for et par år siden til andet ( væk fra plasma ) - play safe og ikke så mange dekedarer.

Din utidige og ikke helt sande fremlægning, kan kun tolkes som et forsøg på, at svine en producent. Det er kedeligt, at forpeste en tråd på denne måde.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 06-September-2012 kl. 13:23
Det er da ikke utidigt, mere tidigt. Orker ikke at linke til utallige internationale sites om dette, det er gammelkendte issues, jeg er jo ikke ene om at bemærke dette - det er ikke at svine et produkt til, ej heller at svine en fabrikant til .... der bør være plads til både ris og ros. Rosen bliver jo allerede fint dækket Smile

Men søg eksempelvis på "panasonic vertical banding"

-------------

Skrevet den: 06-September-2012 kl. 14:07

Det er da ikke utidigt, mere tidigt. Orker ikke at linke til utallige internationale sites om dette, det er gammelkendte issues, jeg er jo ikke ene om at bemærke dette - det er ikke at svine et produkt til, ej heller at svine en fabrikant til .... der bør være plads til både ris og ros. Rosen bliver jo allerede fint dækket Smile

Men søg eksempelvis på "panasonic vertical banding"

Hvis man søger bare på vertical banding så ser det ud til at være et generelt problem - også på tværs af teknologier.

Print side | Luk vindue