DVB-T optager med "export"
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114207
Udskrevet den: 31-Maj-2025 kl. 03:48
Emne: DVB-T optager med "export"
Skrevet af: Pastorius
Emne: DVB-T optager med "export"
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 10:14
Jeg er af en lærerven blevet bedt om at undersøge om det er muligt at købe en DVD elle HDD-optager, så man kan tage sine optagelser med sig på skolen og vise dem for klassen efterfølgende.
Han har DVB-T-signaler (pt. kun med en MPG2-boks, så det er selvfølgelig en sidegevinst han kan tage de ekstra MPG4-kanaler med en ny boks).
Findes der nu (sidst jeg undersøgte gjorde der ikke rigtig) noget der kan brænde direkte til DVD eller optager på en HDD-ukrypteret, så man kan tage optagelserne med sig til andre enheder?
Jeg har i en tidligere tråd set en henvisning til en Clint - er der nogen der ved, hvordan den gemmer optagelserne? Kan man tage USB-dimsen ud og slutte direkte til en computer og vise det ( eller brænde) derfra? Til DVB-t må det være denne her: http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/108/47/media/clint-at1---terrestrisk-tv-dvb-t
Jeg bruger selv en Mac og en eye-tv hybrid, men kunne jeg finde en billigere løsning til ham, ville han blive glad. Jeg har tidligere (1,5 år siden) forsøgt mig med diverse tv-tunere på windows, men fandt aldrig en stabil løsning, der virkede uden bøvl.
|
Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 10:21
Pastorius skrev:
Jeg er af en lærerven blevet bedt om at undersøge om det er muligt at købe en DVD elle HDD-optager, så man kan tage sine optagelser med sig på skolen og vise dem for klassen efterfølgende.
|
Han skal ihvertfald være klar over, at det vil være ulovligt.
|
Skrevet den: 16-August-2012 kl. 10:31