Print side | Luk vindue

Yousee/ Waoo

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114245
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:46

Emne: Yousee/ Waoo
Skrevet af: HJ
Emne: Yousee/ Waoo
Skrevet den: 17-August-2012 kl. 11:04
Hvis valget i et fælles kabelnet står mellem  Yousee og Waoo, hvad vil så være bedst?  Nu tænker jeg ikke kun på evt pris, men også på tv området, kanal valg osv. Er internet ok. Hvordan med tv boks ligesom Yousee har HD boksen.

Og er man tvunget som minimum at have grundpakken? Jeg syntes jeg kan huske at jeg her på recorder i sin tid så skrevet at det ikke er lovligt at lave en aftale på den måde?

-------------
Henrik J

Svar:
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 17-August-2012 kl. 11:18
det kommer an på meget.. hvis du kan leve med det WAOO kan sende over DVB-C så vil jeg klart vælge WAOO.. især fordi deres fiber internet, er så meget bedre end noget Yousee kan levere..

Problemet er bare hvis du bliver tvunget over i bokse med WAOO, så skal du have en Internet Boks til hvert tv.. og de tager nu SERVICE afgift pr ekstra boks mere end den første, og når man så begynder at ligge disse service afgifter over på alle andre service afgifter, så er WAOO pludselig MEGET dyrt..

vi har netop pga. dette opsagt alt vores TV.. så vi om en mdn ikke har andet end DVB-T igen.

Det skal dog siges, alle TV kanaler over WAOO kører med utrolig høj bitrate, kvaliteten er suveræn, og de har ikke haft alle de problemer med tv udfald, som yousee har været ude for på det sidste.

Deres bokse er dog ikke perfekte endnu. så igen, kan man leve med det de sender over DVB-C, så er det faktisk ok

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: janbau
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 00:46
Jeg har fået deres nye Airtiesboks den fungerer godt , den er hurtig i menu og hurtig til at skifte kanal .
Havde Tilgin boksen før som var meget langsom og ustabil .

Har lige fået deres nye Icotera fiberboks og den spiller bare , den er med indbyget Router , ( Den gamle fiberboks døde næsten ved lynnedslag ) Den blev rep men vi havde næsten ingen signal på DVB-C så jeg ringede og klagede og en tekniker udskiftede den .

Nu behøver vi ikke at genstarte router mere ( Start forfra virkede næsten aldrig på Airties tv boksen )

Her i huset har vi både DVB-C og Tv boksen .

+ Ved Waoo

Meget hurtig internet
Super billedkvalitet både på DVB-C og Ip Tv ( Tv boksen )
Måske en af de bedste Tv pakker til prisen hvis man kan undvære Tv-3 eller Viasat
Her tænker jeg på prisen .

- er ved Waoo

Skal man have Tv-3 kanalerene som findes hos Yousee Stofa i pakerene bliver det en meget dyr som det er nu .
Her er det jeg er meget utilfreds med Waoo da de tilsyneladende har meget svært ved at Forhandle med Viasat .
Siden vi fik Fiber vi var med fra starten af er vi blevet lovet Viasat til en fornuftig pris , men det skal vi tilsyneladende stadig vente længe på .
De er meget langsomme til at være med på noderene ang nye kanaler .'
Som nu feks Canal 9 som fås i Hd ver hos stofa og Yousee
Den nye Canal 8 Sport er hvis også at finde hos Stofa  ved ikke med Yousee
Vi fik Dr 1 i Hd midt under Em i Fodbold  Hvad mange klagede over på Facebook .'

Så det kan blive et svært valg da der er fordele og ulemper begge steder .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet af: Sukkermand23
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 01:29
Tjek de forskellige tv-pakker for boligforeninger/antenneforeninger: http://www.waoo.dk/Forening/TV

Og du kan samligne med de tv-pakker til private der ikke er medlem af boligforeninger/antenneforeninger: http://www.waoo.dk/TV

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 10:50
Der er ting i denne tråd der ikke er korrekte.

- Man skal ikke have en boks til hvert TV, hvis man vælger Waoo. Det gælder kun individuelle aftaler men ikke, hvad foreninger laver.

- Du får også TV3 kanalerne med i pakkerne ved forening, det er ligesom hos Yousee.

Jeg havde valgt Waoo, hvis jeg stod i samme situation. Bedre internet og billigere priser. 

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 11:33
Hvis man har waoo via seas nve skal det boks på hvert tv i mit område.

Derfor har jeg kun internet fra waoo og får digitalt tv fra yousee

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 13:42
Hansie: Ja, men det er fordi der er forskel på boligforening og ej.

Boligforening kan leveres ligesom Yousee kan, der er ikke den store forskel. 

Skrevet af: Lilleitnørd
Skrevet den: 18-August-2012 kl. 23:15
Waoo har lavet en særlig tv-løsning til boligforeninger hvor der tilbydes en helt special pakkesammensætning , som i mine øjne er meget attraktiv. Kvaliteten er i orden og prisen ligeledes, tror faktisk at en person fra Trillegården i Århus har lavet et indlæg tidligere hvor han havde nogle billeder af de oplæg som Waoo var kommet med til deres boligforening. Det er så godt nok under NRGI Fibernet i Århus, men jeg vil gå ud fra at det er produkt som alle energiselskaber som er med i Waoo samarbejdet kan tilbyde :-)

Skrevet af: BrianSPC
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det kommer an på meget.. hvis du kan leve med det WAOO kan sende over DVB-C så vil jeg klart vælge WAOO.. især fordi deres fiber internet, er så meget bedre end noget Yousee kan levere..

Problemet er bare hvis du bliver tvunget over i bokse med WAOO, så skal du have en Internet Boks til hvert tv.. og de tager nu SERVICE afgift pr ekstra boks mere end den første, og når man så begynder at ligge disse service afgifter over på alle andre service afgifter, så er WAOO pludselig MEGET dyrt..

vi har netop pga. dette opsagt alt vores TV.. så vi om en mdn ikke har andet end DVB-T igen.

Det skal dog siges, alle TV kanaler over WAOO kører med utrolig høj bitrate, kvaliteten er suveræn, og de har ikke haft alle de problemer med tv udfald, som yousee har været ude for på det sidste.

Deres bokse er dog ikke perfekte endnu. så igen, kan man leve med det de sender over DVB-C, så er det faktisk ok

Hvis jeg vil søge digital kanaler på Waoo, hvad er så Netværks ID osv. ?

Har prøvet en alm digital søgning og der fandt den ikke nogen nemlig. TV er et helt nyt Samsung LED 8 serie.

Skrevet af: Lilleitnørd
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 14:05

Hvis jeg vil søge digital kanaler på Waoo, hvad er så Netværks ID osv. ?

Har prøvet en alm digital søgning og der fandt den ikke nogen nemlig. TV er et helt nyt Samsung LED 8 serie.

Frekvens:          234 MHz                        Modulation:    QAM256

Netværks-ID:   6000                               Symbol rate:    6875

Skrevet af: BrianSPC
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 14:17
Ok, mange tak

Print side | Luk vindue