Print side | Luk vindue

Boks til Yousee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114312
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:49

Emne: Boks til Yousee
Skrevet af: manchester
Emne: Boks til Yousee
Skrevet den: 19-August-2012 kl. 20:16
Har i en anden tråd efterspurgt en harddiskoptager med bluray-afspiller, men der er ikke nogen super boks og nu leger jeg med tanken om at købe en DVB-C boks og slutte en harddisk til og så købe en Blurayafspiller ved siden af.

Først og fremmest: Er egentlig godt tilfreds med Yousee Plus-boksen og når jeg ringer til dem i morgen og opsiger den pga. prisstigning, kan man så købe den ? Har lejet den i over et år nu og jeg ved jo ikke om de kan/vil leje den ud igen og hvis de tilbød den til en nogenlunde pris, vil det vel være en win-win for begge parter eller hvad ? Nogen der kender til deres politik på det område ?

Nå men hvis det ikke kan lade sig gøre, hvad jeg så kigge efter ? Der findes jo en del bokse som kan optage via intern eller ekstern harddisk. Bla. Clint, Triax og Denver.

Det, der ihvertfald er krav, er:
1. man skal kunne lave egen rækkefølge på kanallisten
2. man skal kunne optage
3. man skal kunne se det, man optager, mens man optager det.
4. skal være let/overskuelig EPG, herunder let programmering af optagelser via EPG.
5. USB-stikket skal kunne strømføde harddisken, således at en harddisk ikke skal have separat strømforsyning.
6. være ordentligt billede på tuneren.
Herudover må der gerne være 2 tunere, således at der kan optages 2 programmer på en gang (hvis det ellers er muligt med sådan en PVR boks).

Har selv kigget lidt på Denver 109, som findes i Harald-nyskrald til kr. 449 og i Fona til kr. 499. Men i Fona kommer der også en med navnet 122 frem. Er forskellen på 109 og 122 at 122´eren har CI-slot ?

Hvis nogen kan anbefale en bestemt boks som understøtter ovenstående krav, så vil jeg blive glad for nogle links til læsning om den og evt. anbefalinger til tilhørende harddisk(e).

Svar:
Skrevet af: manchester
Skrevet den: 20-August-2012 kl. 16:38
Nå man kan ikke få lov til at købe sin lejede boks til billige penge. De vil have den retur og så skal man købe en boks fra ny til kr. 2699. Det vil jeg ikke.

I øjeblikket kigger jeg mest på Maximum C-505, idet den ser rimelig overskuelig ud i opsætning og daglig brug og min hustru skal jo kunne finde ud af den også.

Men hvorfor jeg kigger på den er at jeg i manualen har set, at man kan sætte en standard ekstratid i starten og slutningen ved EPG-optagelser. Lige nu i min Yousee-boks har jeg sat en ekstratid på 10 minutter i slutningen af en EPG-optagelse, således at jeg ikke misser noget, hvis udsendelsen er forsinket (dog højest 10 minutter altså).

Nogen der har erfaringer med denne boks ? Hvis ja, hvordan er billedet, optagedelen og den daglige brug af den ?

Har set en test og der fik den nogenlunde anmeldelser.

Skrevet af: Rapanden
Skrevet den: 09-Oktober-2012 kl. 12:03
Jeg kan ikke anbefale MAXIMUM boxen. Jeg er ved at sende boxen retur.
Den kan kun loope signalet igennem, når den er tændt. Der er ingen parameter, den kan slås til for at loope signale i standby (som Denver Boxen kan). Billedet er fint og optage funtionen fungerer delvist korrekt (har 5 min før/efter). Den viser titelen på foregående udsendelse. Boxen går ikke i standby ved endt optagelse. Det kan dog opvejes ved at sætte standby tiden ned fra standard 3 timer til 30 minutter. Ved manuel optagelse kan boxen ikke gå i standby. Den booter omgående igen.

Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 09-Oktober-2012 kl. 12:19
Den nye Panasonics HDD-recorder med mulighed for overførsel til dvd og Blue-ray lyder interessant, eneste minus er at de specielle Yousee-box ting som arkiv og start for fra ikke understøttes.

Skrevet af: Rapanden
Skrevet den: 10-Oktober-2012 kl. 14:43
Nu er min Maximum box sendt retur. Det boxen havde optaget på den tilsluttede harddisk kunne afspilles på PC i formatet .ts

Print side | Luk vindue