Print side | Luk vindue

Acer H9500BD 3D m. Samsung briller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114377
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 22:48

Emne: Acer H9500BD 3D m. Samsung briller
Skrevet af: Morn
Emne: Acer H9500BD 3D m. Samsung briller
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 09:09
Hej alle,

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af, om jeg kan bruge mine 3D briller fra min Samsung 9 serie til en Acer H9500BD?

Svar:
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 11:36
Heads UP :-)

Inden du haster ud og køber den projektor vil jeg opfordre dig til at undersøge om der er kommet en ny firmware der retter en fejl der gør at den ikke kan vise 1:1 pixelmapping ved 1080p. Der har været en del debat ovre på avsforum.com om det, men jeg har ikke fulgt ret meget med i det så jeg ved ikke hvad status er. Jeg ved heller ikke om man evt kan opdatere den selv, hvis man får en med defekt firmware, eller om den skal sendes på værksted.

Her er et snip fra en der beskriver hvad der menes, så kan du selv vurdere om det er relevant for dig:

"The average person won't care, but it does depend on how close you are sitting in relation to how big of an image and what you are doing with the projector. Many of us sit closer than others and are watching different content or using for different purposes.

There is so much content out there that is not filmed well, not mastered well, etc (more than half).. In this type of content, it likely won't be visible, but I'm sure it is slightly visible in A/B against a very sharp projector in reference level video, but I'll concede that there really isn't that much reference level shots (less than 10%). Comparing an Epson 8350 isn't a good test since that projector is not in the same class as the Acer IMHO. You'd need a middle end DLP like a Benq w7000 or a very high-end LCOS like a JVC (which are often sharper than some cheap DLP's). I've got a pretty good idea of what the side effect causes since I've seen the issue pop-up myself.

One side effect of pixel mapping is that it causes ringing to appear quicker than normal when trying to use sharpness enhancing filters (like the Darby Darblet or Lumagen or even the internal sharpening control of the projector). I'm not saying this is a deal-breaker issue for most, but since there are other projectors in this price range doing 1:1 pixel mapping, it definitely is an issue worth considering (AVS is full of videophiles, and some videophiles will care). I think mainly the issue is for people playing games on a PC, and I'm sure the side effect won't matter for most that only watch movies (unless they are videophiles using VP's).

For me the issue isn't that the projector looks sharp or not in video (I am sure it does), but it's because there are other competing projectors in the same price range that are doing 1:1 pixel mapping and will look VERY slightly better in HTPC as well in Video with sharpening filters."

http://www.avsforum.com/t/1369451/the-official-acer-h9500bd-thread/3120 - http://www.avsforum.com/t/1369451/the-official-acer-h9500bd-thread/3120

MVH

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Heads UP :-)

Inden du haster ud og køber den projektor vil jeg opfordre dig til at undersøge om der er kommet en ny firmware der retter en fejl der gør at den ikke kan vise 1:1 pixelmapping ved 1080p. Der har været en del debat ovre på avsforum.com om det, men jeg har ikke fulgt ret meget med i det så jeg ved ikke hvad status er. Jeg ved heller ikke om man evt kan opdatere den selv, hvis man får en med defekt firmware, eller om den skal sendes på værksted.

Der står bla. noget om det i denne tråd:

http://www.avsforum.com/t/1369451/the-official-acer-h9500bd-thread/3120 - http://www.avsforum.com/t/1369451/the-official-acer-h9500bd-thread/3120

MVH

Hvor et stort issue er det for den "almindelige" bruger ?

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 11:42
Se ovenfor. Jeg har tilføjet lidt :-)

Som 99% af alle andre forumbrugere har jeg heller ikke selv set den så jeg ved ikke om det er et reelt problem eller en storm i et glas vand. Om ikke andet synes jeg det er værd at tage med i overvejelserne og undersøge det lidt inden man evt beslutter sig for at købe den alligevel. Reelt kan jeg ikke vide om den, på trods af dét problem, i praksis er lige så god som meget af det andet man kan få. En LCD, D-ILA og LCOS projektor kan have, og har ofte, problemer med konvergens hvor de tre paneler ikke sidder præcis der hvor de skal. Det giver også en vis udtværing, men det er så et "mekanisk" problem frem for et software problem. Hvad der er værst vil jeg helst ikke spå om, men jeg synes det var OK lige at nævne det når nu jeg vidste det. Det er trods alt ikke den billigste model man kan få.

MVH

Skrevet af: Morn
Skrevet den: 22-August-2012 kl. 12:05
Heh øv jeg har allerede købt projektoren :) har bare ikke fået hængt den op endnu pga. en skade, men regner med at få det gjort i weekenden... Har 3 briller til fjernsynet, og 1 til projektoren, så håbede lidt det kunne spille sammen. Men det slår mig lige, at jeg selvfølgelig bare kunne prøve acer brillerne på fjernsynet, i stedet for den anden vej rundt... De skriver bare at brillerne er til DLP og det skriver de ikke noget om på samsung brillerne...

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 12:15

Jeg er ikke sikker på du skal tage det så tungt. Når man nærlæser der lyder det ikke somom det er det helt vilde problem. Måske er det mest alt irriterende bare fordi man ved det... I så fald må du undskylde ;-) De fleste omtaler da også Acer projektoren positivt.

Det med brillerne ved jeg "brille" om.

MVH

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 12:32

Se ovenfor. Jeg har tilføjet lidt :-)

Som 99% af alle andre forumbrugere har jeg heller ikke selv set den så jeg ved ikke om det er et reelt problem eller en storm i et glas vand. Om ikke andet synes jeg det er værd at tage med i overvejelserne og undersøge det lidt inden man evt beslutter sig for at købe den alligevel. Reelt kan jeg ikke vide om den, på trods af dét problem, i praksis er lige så god som meget af det andet man kan få. En LCD, D-ILA og LCOS projektor kan have, og har ofte, problemer med konvergens hvor de tre paneler ikke sidder præcis der hvor de skal. Det giver også en vis udtværing, men det er så et "mekanisk" problem frem for et software problem. Hvad der er værst vil jeg helst ikke spå om, men jeg synes det var OK lige at nævne det når nu jeg vidste det. Det er trods alt ikke den billigste model man kan få.

MVH

Så for mange er det nærmest ren:

Som bliver gjort til et stort issue af entusiaster.

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 12:36
Muligvis for nogen. Jeg selv ville ikke være tilfreds, men det må være op til enhver selv at bedømme. Det var derfor jeg postede det. - Ikke for at genere nogen.

I øvrigt er det vel ikke en helt tåbelig antagelse at folk der skriver indlæg på et nørd-forum som dette kunne have en interesse i at vide det?

Du kan prøve et se billeder taget af en Benq W7000 der har/havde en tilsvarende fejl:

http://www.avsforum.com/t/1382091/jvc-rs-45-sony-hw30-benq-w7000-epson-5010-mini-shootout/2820 - http://www.avsforum.com/t/1382091/jvc-rs-45-sony-hw30-benq-w7000-epson-5010-mini-shootout/2820

Her er billedet tydeligt mere udtværet over HDMI end det er over VGA.

MVH

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 12:47

Muligvis for nogen. Jeg selv ville ikke være tilfreds, men det må være op til enhver selv at bedømme. Det var derfor jeg postede det. - Ikke for at genere nogen.

I øvrigt er det vel ikke en helt tåbelig antagelse at folk der skriver indlæg på et nørd-forum som dette kunne have en interesse i at vide det?

Jeg er som sådan enig, men der sker ofte at sådanne "problemer" bliver blæst stort op Smile.

Du skriver f.eks. du har ikke set projektor/problemet selv, men vil alligevel IKKE være tilfreds ?

Det er sådan en holdning jeg ikke forstår.

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 12:54
Jeg har postet et link til hvordan problemet kan se ud oven for.

Jeg mener ærligt talt at det er helt rimeligt hvis man ikke er tilfreds hvis man har fået en projektor der ikke kan vise 1:1 pixelmapping. Det skal den kunne. Alt andet er rent sjusk fra producentens side.

Jeg forstår egentlig ikke hvad du mener med at man ikke kan sige at man ville være utilfreds hvis hvis man fik et problem, som andre har beskrevet og vist billeder af, men som man ikke personligt har oplevet. Det må da være ret tydeligt hvad problemet er og det kan da ikke være så svært at vurdere om man vil kunne leve med det. Man kan tage en anden velkendt problemstilling. Burn in på plasma TV. Jeg tror helt ærligt at langt de færreste har set et TV med burn in, andet end på billeder. Er det så urimeligt hvis folk, på baggrund af det de har læst, skriver at de ville være utilfredse hvis de selv fik dét problem? Jeg synes det ikke.

MVH

Skrevet den: 22-August-2012 kl. 13:27
@ Morn

Håber du vender tilbage med et par ord om hvordan du oplever projektoren. Det er altid godt at høre fra nogen der har tingene selv.

MVH

Print side | Luk vindue