Print side | Luk vindue

Fælleskøb af Samsung LCD LE-xxM71

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11456
Udskrevet den: 02-Februar-2025 kl. 06:45

Emne: Fælleskøb af Samsung LCD LE-xxM71
Skrevet af: Lars
Emne: Fælleskøb af Samsung LCD LE-xxM71
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 15:02

Hej Alle

Dette emne er til debat om Fælleskøb af Samsung M71 serien.

I første omgang den populære 40" udgave, men vi håber at kunne tilbyde andre størrelser senere efterhånden som de dukker op på markedet.

/Lars

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 - Fælleskøb af Samsung LE-40M71B
Denne model behøver næppe nogen introduktion, det er Samsungs nye topmodel i 40" udgaven.

Fælleskøb pris kun kr:  20.488,-   (nedsat yderligere)

VIGTIGT

Disse skærme er parallel-import.

Ønsker man Samsungs danske pixelgaranti (hvad den end er) må man købe skærmen i HifiKlubben eller et andet sted hvor de ikke er parallel-importeret.

Lige disse skærme (M7x serien) sælges dog ikke herhjemme nu, og ingen her ved hvornår de kommer, og hvilke af modellerne det evt. bliver.

TC giver 14 dages returret og 30 dages ombytningsret.

Derudover gives 2 års fuld garanti med afhentning hos køber, og i den periode håndteres pixelfejl efter ISO 13406-2 som tillader et bestemt antal pixelfejl før det regnes som en mangel. Det er http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Diagscript/monitor/ISO_13406-2.htm - ISO 13406-2 som Forbrugerstyrelsen afgør klagesager ud fra, så den skal alle fabrikanter/forhandlere efterleve.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Lisa546
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 16:11

Hej Lars,

hvornår forventer du at man vil modtage tv'et? Vi forventer at ville hente det selv i Karrebæksminde, hvornår kunne det lade sig gøre?

mvh Lisa

Skrevet den: 23-April-2006 kl. 16:16

Oprindeligt skrevet af Lisa546 Lisa546 skrev:

hvornår forventer du at man vil modtage tv'et? Vi forventer at ville hente det selv i Karrebæksminde, hvornår kunne det lade sig gøre?

Forhandleren har ikke fået den præcise leveringsdato for M71 modellen endnu.

Men i hører nærmere.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: kURT N
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 16:22

Hej Lars

Findes der en manual til denne skærm

mvh/Kurt

Skrevet den: 23-April-2006 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af kURT N kURT N skrev:

Findes der en manual til denne skærm

Nej, modellen er helt ny. Er slet ikke på Samsungs sider endnu.

Men det afløser den anerkendte 40M61 model, som vandt flere priser sidste år. Så man kan sige, at vi giver kendere mulighed for et godt tilbud på de allerførste leveringer af dette TV. Og til en pris der ligger et stykke under forventet markedspris.

Men læs evt. dette emne:  Samsung LE-40M71B

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Birdynamnam
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 18:08
Så er der fyret en bestilling afsted fra mig 

-------------
Vi vil have tour de france i hd

Skrevet den: 23-April-2006 kl. 20:54

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt: 2

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 - Tryk her for oplysninger om tilmelding

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: PioKRU
Skrevet den: 23-April-2006 kl. 21:13

Hej

Så er den bestilt i 40" med vægbeslag .... Kom så med det :-))

/Karsten

Skrevet den: 23-April-2006 kl. 23:32

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  4

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 - Tryk her for oplysninger om tilmelding

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 10:36
Er det egentlig et ordentligt fodbold TV? (eller er lcd slet ikke så veludviklet endnu?)

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Er det egentlig et ordentligt fodbold TV? (eller er lcd slet ikke så veludviklet endnu?)

Se dette inlæg. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11431&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11431& PN=1

Måske kan de der har set et jvc med samme princip(dobbelt antal billeder)

svare på det.

-------------
Vi vil have tour de france i hd

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 12:03

Vigtig info: Jeg tager på kursus i Zürich onsdag morgen, og kommer først hjem sent lørdag. Jeg kan ikke love at jeg kommer i nærheden af en PC i dette tidsrum, så jeg må bede om lidt tålmodighed hvis der opstår spørgsmål i dette tidsrum. Jeg besvarer såvidt muligt alle spørgsmål der dukker op i mellemtiden på søndag. Der er god tid til deadline på dette fælleskøb, så der er ingen grund til panik hvis man ikke lige har fået en ordrebekræftelse med det samme - det bør forventes at der er et par dages forsinkelse med denne i den næste uges tid.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: abbcer
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 12:54

Hej.

Er der en ca. dato for lancering af en 32" udgave af M71B?

Og en ca. pris? Vil et bud på 14.000 kr være realistisk?

Overvejer om jeg skal vente på denne topmodel, eller hoppe på det særdeles lukrative tilbud på 32R72B.

Og er lidt i tvivl om, hvad jeg får for de ekstra 3-4000 kr.

Tak for et super godt site/forum/fælleskøb.

Skrevet af: t0PPy
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 15:22

For satan den ser lækker ud den skærm. Ud over at billedet sikkert er fantastisk, designer samsung da godt nok nogle nice skærme. Jeg syns r71'eren var en skuffelse i forhold til m61 rent designmæssigt. Afrundede kanter og en bred ramme. Men den her forfiner jo m61 designet, med glas og alt muligt  

Jeg må i banken og tigge 20.000..

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 17:28

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  5

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 17:29

Oprindeligt skrevet af t0PPy t0PPy skrev:

For satan den ser lækker ud den skærm. Ud over at billedet sikkert er fantastisk, designer samsung da godt nok nogle nice skærme. Jeg syns r71'eren var en skuffelse i forhold til m61 rent designmæssigt. Afrundede kanter og en bred ramme. Men den her forfiner jo m61 designet, med glas og alt muligt  

Ja, det er en lækker sag

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af abbcer abbcer skrev:

Er der en ca. dato for lancering af en 32" udgave af M71B?

Juni-juli stykker.

Oprindeligt skrevet af abbcer abbcer skrev:

Og en ca. pris? Vil et bud på 14.000 kr være realistisk?

Det lyder ikke helt skævt, men jeg har INGEN indikationer af hverken vejl. eller vores indkøbspris endnu.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 18:06
Otto.

Jeg er ret interesseret i M71 i 40", men skal lige vide. nu er der jo 20 graders svingfod. Findes der et beslag der giver samme "facilitet" på væggen ?

Og hvornår kan den leveres ??

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 18:12

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Otto.

Jeg er ret interesseret i M71 i 40", men skal lige vide. nu er der jo 20 graders svingfod. Findes der et beslag der giver samme "facilitet" på væggen ?

Og hvornår kan den leveres ??

Vogels EFW 6345, f.eks., eller B-tech BT 7532. B-tech'en er ret stilet, koster 3495,-. Vogels modellen har jeg ikke lige prisen på på stående, den er vist lidt billigere.

Jeg har ikke den præcise leveringstid endnu, men jeg forventer afgjort at det bliver i maj måned. Jeg oplyser i tråden når datoen er klar.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: Beno
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 18:48

Er denne model med intern eller ekstern tuner? Syntes ikke lige jeg kan se det nogle steder.... Er på jagt efter en tv med ekstern tuner, da jeg vil ha´ mindst mulige kabler ned af væggen... Og kan man ellers generalt se på de tekniske specifikationer om de forskellige modeller har intern eller ekstern tuner??

Beno

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 18:50

Oprindeligt skrevet af Beno Beno skrev:

Er denne model med intern eller ekstern tuner? Syntes ikke lige jeg kan se det nogle steder.... Er på jagt efter en tv med ekstern tuner, da jeg vil ha´ mindst mulige kabler ned af væggen... Og kan man ellers generalt se på de tekniske specifikationer om de forskellige modeller har intern eller ekstern tuner??

Jeg kender ikke nogen LCD TV med ekstern tuner / tilslutningsbox.

Kig evt. på Pioneer 436 XDE plasma.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: mattias.dk
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:18
Kommer M71 egentlig som 37"? Har ikke set noget om det nogen steder?

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:27
Loewe har en Xelos med ekstern tuner og hdd optager.

Skrevet af: HertzBlut
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:33

Er nu både på recordere.dk og helt ny i LCD junglen.

Har derfor været lidt varsom med hvad man bør købe. Men efter at have futtet lidt rundt her, samt læst Ottos svar på mange af de forespørgsler der har været. Det sammenkoblet med fælleskøb konceptet her har da helt sikkert gjort at jeg bliver hængene.

Et par spørgsmål til dette fælleskøb. Jeg har ikke kunne finde svarene andre steder.

1. Hvad er deadline for at afgive ordre til dette fælleskøb (M71).

2. Er der noget jeg skal gøre inden jeg kan afgive en sådan ordre?

3. Hvis man gerne vil have leveret til ens egen adresse, er det så også muligt?

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen

Bo Jensen

Skrevet af: ejlersen
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:45
Hej,

Jeg vil gerne høre om der bliver koblet en 32" på dette fælleskøb eller om det lukker inden der er data på dette.

Desuden - er der nogen der kender et link til information omkring 32" udgaven  af M71?

-------------
Mvh,
Ole

-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af HertzBlut HertzBlut skrev:

Hvad er deadline for at afgive ordre til dette fælleskøb (M71).

Det er ikke besluttet endnu, det afhænger af hvornår den kan leveres. Men engang i maj måned - dato følger.

Er der noget jeg skal gøre inden jeg kan afgive en sådan ordre?

Bare tilmeld dig via formularen i http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 - Fælleskøb af Samsung M71  så kommer du ind på TapeConnections hjemmeside med den rigtige pris, og så kan du bare færdiggøre ordren som normalt.

Hvis man gerne vil have leveret til ens egen adresse, er det så også muligt?

Ja, det er det mest almindeligt. Der kommer porto oveni, men du kan se prisen inden du godkender ordren på forhandlerens hjemmeside.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 19:49

Oprindeligt skrevet af ejlersen ejlersen skrev:

Jeg vil gerne høre om der bliver koblet en 32" på dette fælleskøb eller om det lukker inden der er data på dette.

Desuden - er der nogen der kender et link til information omkring 32" udgaven  af M71?

32" udgaven kommer først til juni/juli, og vi har ingen sikre oplysninger om hverken levering eller pris endnu.

Men mon ikke der kommer et Fælleskøb på den - vi ved bare ikke endnu hvornår det kan blive.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: ejlersen
Skrevet den: 24-April-2006 kl. 20:00
Ok, tak for svaret.

Jeg er i syv sind mht. valg af skærm, det svære ser ud til at få alle ting til at gå op i en enhed udfra krav til funktionalitet, kvalitet, pris mv.

Kigger pt. på indtil flere fælleskøb og er meget begejstret for TC's tilbud her - dog er der 2 minusser ved den 32R72 model - nemlig at den virker meget plastikagtig samt at den sorte farve er meget blålilla alle de steder jeg har set skærmen indtil nu og jeg føler mig ikke sikker på at Otto's guideline til kalibrering kan ændre dette til et tilfredsstillende resultat.

-------------
Mvh,
Ole

-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 20:14

Tusind tak for nogen hurtige svar.

Vil da uden tvivl benytte mig af fælleskøbs muligheden.

Lister lige rundt på sitet her og samler lidt mere input. Jeg har heldigvis en god uges tid til at bestemme mig.

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 21:32

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  9

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 21:36
Hvilken tuner sidder i, hvor kan man se flere oplysninger om denne ?

Skrevet den: 24-April-2006 kl. 21:42

Oprindeligt skrevet af ejlersen ejlersen skrev:

samt at den sorte farve er meget blålilla alle de steder jeg har set skærmen indtil nu og jeg føler mig ikke sikker på at Otto's guideline til kalibrering kan ændre dette til et tilfredsstillende resultat.

Det skal du ikke regne med, nej - men det er nu meget generelt for LCD-tv at de er blålige i det sorte. En decideret kalibrering kan afhjælpe det en del, men i bruger-indstillingerne kan det nok ikke justeres helt væk.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 25-April-2006 kl. 20:11

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 - Fælleskøb: Samsung Topmodel LCD
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 - Modellen LE-40M71B
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=755&z=13 -

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 00:30

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  13

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 09:46

Hej Alle

Emnet her er kun til snak om dette Fælleskøb på Samsung M71 skærmene. Dvs. en debat om levering, features o.lign.

Øvrig debat om Fælleskøb ris og ros. Snak om priser hos andre forhandlere, besparelser eller mangel på samme osv. er nu samlet i emnet:

Fælleskøb - Ris og ros

Det ligger placeret i forummet Forhandlere, der kun kan læses af medlemmer. Selvom det også handler om Fælleskøb, så bliver det ofte hurtigt til en debat om forhandlere fordele/ulemper og deraf placeringen i forum strukturen.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Vittarp
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 13:29

Hej

Nu har jeg bestilt 32"R72 for lidt tid siden, men har besluttet mig for hellere at ville have 40"M61....

Hvordan gøres dette lettest?

/Alan

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Vittarp Vittarp skrev:

Nu har jeg bestilt 32"R72 for lidt tid siden, men har besluttet mig for hellere at ville have 40"M61....

Hvordan gøres dette lettest?

Det letteste er at bestille en 40M71, og derefter sende en mail til mailto:mail@tapeconnection.dk - mail@tapeconnection.dk om at du afmelder bestillingen på 32R72.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 12:32

Jeg har læst nogle rygter på hifi4all.dk, der handler om at M71 slet ikke

kommer i danmark, Men istedet kommer M72 til efteråret. Så var det jeg

kom til at tænke på at hvis M71 er lavet til det tyske marked, vil der så

overhovedet være danske menyer på tvet. Og hvad med manualen,

vil der forefinde dansk manual (evnt til download), hvis tvet ikke er planlagt til det danske marked.

Engelsk vil være godt nok for mig, men med tysk er jeg på herrens mark 

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 12:50

Oprindeligt skrevet af Birdynamnam Birdynamnam skrev:

Jeg har læst nogle rygter på hifi4all.dk, der handler om at M71 slet ikke kommer i danmark, Men istedet kommer M72 til efteråret. Så var det jeg kom til at tænke på at hvis M71 er lavet til det tyske marked, vil der så overhovedet være danske menyer på tvet.

Nej, det vil med rimelig sikkerhed kun være engelske menuer (og tyske, franske osv).

Og hvad med manualen, vil der forefinde dansk manual (evnt til download), hvis tvet ikke er planlagt til det danske marked.

Den lader jeg lige Otto checke op på

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 13:08

vi der være nogen forskel på M71 og M72, andet end måske en eller anden farve-stribe

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 13:13

vi der være nogen forskel på M71 og M72, andet end måske en eller anden farve-stribe

Hvis Samsung herhjemme først sender den på markedet til efteråret, så kalder de den nok M72, for at det ligner en ny model

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Spacecow
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 13:55

Hej,

Er der dansk garanti og udvidet pixelgaranti på denne ?

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 15:32

TC kan måske svare på dette,

Kommer det fjernsyn eller ikke ? ... jeg gider ikke vente til måske efterår .. ellers finder jeg et andet !

Hvad tror i ?

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af PioKRU PioKRU skrev:

Kommer det fjernsyn eller ikke ? ... jeg gider ikke vente til måske efterår .. ellers finder jeg et andet !

Ja, Samsung LE-40M71B kommer. 

Vi regner med levering til jer engang i maj måned, men mangler endnu endelig bekræftigelse. Du kan købe det her igennem dette Fælleskøb, fordi TapeConnection har egen import af det.

Det er med fuld 2 års garanti - men muligvis med den normale tyske pixelgaranti. Men der ydes 2 års garanti, hvor TC står for service, og apparatet afhentes hos dig i tilfælde af fejl. Forvent et højt service-niveau som ved enhver anden handel igennem TC.

Men M71 forventes ikke på det danske marked. Til efteråret forventes derimod en M72 model på det danske marked.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Serup
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

M71 forventes ikke på det danske marked. 

/Lars

Er det helt sikkert, eller kun gisninger på nuværende tidspunkt?

-Jacob-

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 21:38

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  15

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Serup Serup skrev:

M71 forventes ikke på det danske marked. 

Er det helt sikkert, eller kun gisninger på nuværende tidspunkt?

Ikke gisninger. Men meldinger fra forskellige kilder.

Men intet i denne verden er sikkert. Hvad besluttes den ene måned, kan være forældet den næste.

Men som det ser ud lige nu, så kan M71 kun hentes hjem via egen-import eller parallel-import fra Tyskland. Den er ikke planlagt som model i Danmark.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 21:51

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  16

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 22:16

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  17

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: kURT N
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 23:07

Hej

Er der dansk tekst i menuen når det ikke er beregnet til DK?

Kurt

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 23:16

Regn med engelsk menu.

Og lad dig overraske, hvis der aligevel er dansk menu.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 23:21

Regn med engelsk menu.

Glemte lige min egen kommentar

Hvem vil betale 4.000 kr ekstra for en dansk menu?  Jeg kan forstå hvis det er en recorder der betjenes dagligt i menuerne, men et TV der indstilles én gang og derefter kun sjældent røres ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 30-April-2006 kl. 18:21

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  19

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 15:36

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  20

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: dove
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 18:36
Hey ville lige høre hvilket samsung skærm der er det bedste køb?

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 18:37

Hvornår udløber disse fælleskøb? både for M71 og M72?

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 18:49

Jeg ved godt at der er blevet spurgt om det men syntes ikke svaret var helt klart. Hvad er forskellen mellem M71 og M72? kun designet eller hva?

Har selv bestilt M72 igår KANON pris

Skrevet af: Serup
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af dove dove skrev:

Jeg ved godt at der er blevet spurgt om det men syntes ikke svaret var helt klart. Hvad er forskellen mellem M71 og M72? kun designet eller hva?

M71 er ikke beregnet til det danske marked, det er M72 efter sigende - men det kommer først engang senere på året. Skulle have DVB-T tuner der virker i DK. Ellers skulle de vist være ens, dog kan der være lidt med noget farve på fronten.

Har selv bestilt M72 igår KANON pris

Hvor?

Mener du ikke R72?

Det er en anden serie, med lidt andre specifikationer.

Bl.a. en HDMI-port mod 2 i M71. M71 skulle også have noget billedforbedringsteknik som R72 ikke har. Jeg er ikke helt sikker, men M71 har et nyt panel Samsung og Sony producerer sammen på samme fabrik, så vidt jeg har forstået, så den skulle have samme panel som Sony's nye 2000 serie. R72 har muligvis panelet fra sidste år.

De øvrige forskelle kan jeg ikke huske på stående fod, bortset selvfølgelig fra designet.

Jeg har bestilt et M71 igennem Fælleskøb

-Jacob-

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 19:00

Ikke M72 med R72...

Dette Fælleskøb er på 40M71, der er den store serie indenfor Samsung.

R-serien, med 40R72, er den billigere serie.

Udover flere features på M71, så forvent også lidt bedre billeder, lyd og finish. Ikke at R72 er dårlig, på ingen måde, men M71 er bare endnu bedre.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 19:02

R72 Fælleskøb udløber d. 8/5.

M71 Fælleskøb (dette her) har ingen udløb endnu. Vi afventer endnu hvornår det kan leveres.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 19:20

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  22

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 19:28
Jeres info på fælles købs siden er forkert.. Den kommer til at ha 7000 i kontrast og man kan godt købe den i DK når den kommer.
Den kommer til at koste 28000 i  2 Total. Har selv set det på deres lukkede hjemmeside.. Er nemlig i praktik ved dem lige for tiden

Skrevet af: Balduric
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 19:38

Så er mit første fælleskøb en realitet... Men som totalt newbie på dette forum så lige et enkelt spørgsmål.

Kommer der en ordrebekræftelse her fra eller fra Tapeconnection på et tidspunkt så man kan følge sin ordre eller hvordan fungere det?

Skrevet af: Bjarup
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 20:07

Hej Otto

Er der noget nyt vedr. leveringstidspunkt ?

Skrevet af: jesperph
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 20:35

Regn med engelsk menu.

Glemte lige min egen kommentar

Hvem vil betale 4.000 kr ekstra for en dansk menu?  Jeg kan forstå hvis det er en recorder der betjenes dagligt i menuerne, men et TV der indstilles én gang og derefter kun sjældent røres ?

/Lars

jeg har købt M71 gennem personalekøb hos samsung dk så mon ikke det er en DK model.formoder ikke der er tysk menu i danske modeller.

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 20:48

Oprindeligt skrevet af jesperph jesperph skrev:

jeg har købt M71 gennem personalekøb hos samsung dk så mon ikke det er en DK model.formoder ikke der er tysk menu i danske modeller.

Skærmene her er parallel-import.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: como
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af GuffeDK GuffeDK skrev:

Jeres info på fælles købs siden er forkert.. Den kommer til at ha 7000 i kontrast og man kan godt købe den i DK når den kommer.
Den kommer til at koste 28000 i  2 Total. Har selv set det på deres lukkede hjemmeside.. Er nemlig i praktik ved dem lige for tiden

Ja så kan det måske godt være at man kan vælge dansk menu, hvis det
er en model der er lavet til alle eu lande.

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af jesperph jesperph skrev:

Skærmene her er parallel-import.

/Lars

Lars, når du siger parallel import - hvad med pixel garanti etc.

Kommer denne skærm overhoved til DK (så en stor reklame i Metro i morges fra Samsung med deres R7 linje R7 40 modellen, som skulle væres deres nye flagskib. Men intet nyt omkring M71/M72/M73....modellerne.

Har du noget omkring dette?

Mike

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 10:54

Der er ikke kommet en deadline for bestilling endnu?

Og heller ikke en leveringsdato?

MVH

Bo

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 11:15

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Ovre i forhandler forummet var der en stor debat om pixelgarantier. Og der er er ikke enighed om hvad man får - hvis man køber herhjemme. Start dog ikke en debat om det her også, læs istedet Fælleskøb - Ris og ros

===================================================

VIGTIGT

Ønsker man Samsungs danske pixelgaranti (hvad den end er) må man købe skærmen i HifiKlubben eller et andet sted hvor de ikke er parallel-importeret.

Lige disse skærme (M7x serien) sælges dog ikke herhjemme, og ingen her ved hvornår de kommer, og hvilke af modellerne det bliver.

Derudover gives 2 års fuld garanti med afhentning hos køber, og i den periode håndteres pixelfejl efter ISO 13406-2 som tillader et bestemt antal pixelfejl før det regnes som en mangel. Det er http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Diagscript/monitor/ISO_13406-2.htm - ISO 13406-2 som Forbrugerstyrelsen afgør klagesager ud fra, så den skal alle fabrikanter/forhandlere efterleve.

Kommer denne skærm overhoved til DK (så en stor reklame i Metro i morges fra Samsung med deres R7 linje R7 40 modellen, som skulle væres deres nye flagskib. Men intet nyt omkring M71/M72/M73....modellerne.

Det forlyder at M71 ikke kommer til landet, men der kommer en M72 til efteråret. Men nogle siger et, andre noget andet. I sidste ende må vi se hvad Samsung beslutter sig for. Indtil videre er det dog kun R-serien som Samsung sælger herhjemme.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 11:17

Der er ikke kommet en deadline for bestilling endnu?

Og heller ikke en leveringsdato?

Nej, jeg skåner lige Otto lidt. Han har kun været hjemme fra kursus i kort tid, og butikken er ved at afsende over 200 Sony recordere og den første store portion Samsung fladskærme (R-modellen).

Men i skal nok høre nyt, såsnart vi får det.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 11:18

Nå, Lars var hurtigere

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 11:27

VIGTIGT

Disse skærme er parallel-import.

Lige disse skærme (M7x serien) sælges dog ikke herhjemme nu, og ingen her ved hvornår de kommer, og hvilke af modellerne det evt. bliver.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 16:01
Sad lige og kiggede på energiforbrug på M71, på det tyske "lækkede"
produktblad står den opgivet til at bruge 152 wat.

Til sammenligning står m61 til 275 wat.
Og  r71  til 250  wat. (alle 40 skærme)

Det er jo en drastisk forskel, er det pga det nyere panel i M71.
eller en trykfejl i det tyske produktblad.?

Skrevet af: jesperph
Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 18:02

Ovre i forhandler forummet var der en stor debat om pixelgarantier. Og der er er ikke enighed om hvad man får - hvis man køber herhjemme. Start dog ikke en debat om det her også, læs istedet Fælleskøb - Ris og ros

VIGTIGT

Lige disse skærme (M7x serien) sælges dog ikke herhjemme, og ingen her ved hvornår de kommer, og hvilke af modellerne det bliver.

Det forlyder at M71 ikke kommer til landet, men der kommer en M72 til efteråret. Men nogle siger et, andre noget andet. I sidste ende må vi se hvad Samsung beslutter sig for. Indtil videre er det dog kun R-serien som Samsung sælger herhjemme.

/Lars

jeg har bestilt en m71 og den kommer om 14 dage

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 18:24

/Lars

Vis den ikke kommer til Danmark hvorfor kan man så se den på 2tals bestillings side?? Alser den side de kan bestille vare hjem fra??

Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 10:07

jo du har ret det er R72 jeg har købt sorry

hvilken model vil du anbefale R72 eller M71 set iforhold til pris og kvalitet?

Har set man kan købe dem en del billigere i tyskland er der nogen fare ved det?

Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 10:14

Jeg har hørt at man kan købe Digital Video Essentials til at kalibrere sin skærm kender i noget til det?

Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 20:30

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  24

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: MadMan000
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 23:43

Hej alle

Jeg har ledt efter billeder af dette Samsung LE-40M71B, og fundet nogle, men det tilfredsstiller ikke helt min nysgerrighed. Kunne det tænkes der stod et i forretningen så man lige kunne gå en tur rundt om det og se det i funktion? Jeg er godt klar over dette er parallelimport, men man kunne måske være heldig.

Der bliver ikke talt meget om holdbarhed så som falmende farver og lys halvering på disse LCD skærme, er der nogle der har forstand på det ?

Mvh.

MadMan

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 07:56
Det er ikke udkommet endnu så nej man kan ikke se det i butikerne endnu

Skrevet af: Nordlys
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:12
Får vi ikke snart en opdatering på forventet leveringsdato?. Vi er nok nogle stykker der sidder og hopper i stolen, og det er 14 dage siden at dette fælleskøb blev åbnet. Forventer I stadig at kunne levere i uge 19??. På TR’s hjemmeside står M71 med forventet levering 1. juni – så længe varer det forhåbentligt ikke for os!!!

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:40

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  26

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 12:36

LE 40 M71 forventes leveret i uge 22. Deadline for dette fælleskøb sættes til 22. maj.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: D.Hansen
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:16

Hej Otto og Lars,

Er der noget nyt omkring levering/oprettelse af fælleskøb på 32"-udgaven af M71?

Mvh. D.Hansen

PS. Tak for et godt forum (og muligheden for disse fælleskøb)!

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af D.Hansen D.Hansen skrev:

Er der noget nyt omkring levering/oprettelse af fælleskøb på 32"-udgaven af M71?

Ikke noget præcist endnu, vi forelægger et tilbud så snart vi har en pris.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 16:17

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  28

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 08-Maj-2006 kl. 00:36

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  30

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 08-Maj-2006 kl. 12:48

Hej Alle

Spørgsmål om digital tuner flyttet til: TV med digital tuner?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 09:18

Hej, så har justbyit.dk fået Samsung LE-40M71BX på deres side.

Og det har deres røde mærke med ingen parallelimport, dansk importør.

Så vi må vel konkludere at M71 kommer på det danske marked, og der er

chance for danske menuer på den fra tc, plus den danske manual sikkert

vil kunne downloades.

Ps, den står opgivet til at bruge 152 wat. Det er over 100 wat mindre end

M61, R72, så noget er der da sket med det nye panel i M71.

Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af como como skrev:

Hej, så har justbyit.dk fået Samsung LE-40M71BX på deres side.

Og det har deres røde mærke med ingen parallelimport, dansk importør.

Så vi må vel konkludere at M71 kommer på det danske marked, og der er

chance for danske menuer på den fra tc, plus den danske manual sikkert

vil kunne downloades.

Ps, den står opgivet til at bruge 152 wat. Det er over 100 wat mindre end

M61, R72, så noget er der da sket med det nye panel i M71.

Det er jo det jeg har sagt hele tiden 2Tal kæden for den også men der er ikke rigtig nogen der har hørt efter

Skrevet af: Stoney
Skrevet den: 10-Maj-2006 kl. 15:15

Jo vi glæder os - men så vidt jeg kan se - så er det den"gamle" fjenbetjening TM86 der er opført til den danske model... den minder nu mest af alt om en gammel mursten....  og den nye TM87A til den tyske..  med mindre at "man" altså har skrevet forkert hos Justbuyit... lad os håbe det ... Er der noget nyt om leveringsdato ?

Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 13:42

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  35

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 18:47

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  38

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 11:43
Et lille sidespørgsmål. Er der nogle der ved om dette tv kommer i en 37 tommer version, som der skete med R modellerne.

Skrevet af: Kim L.
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 12:36

jeg kan se at samsungs danske pixel garanti ikke dækker for dette fælleskøb, men det gør tape connections 14 dages returret vel, i og med at man kan sende den tilbage hvis man pakker den ud og finder ud af at der er pixel fejl?

Skrevet af: snh126
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 17:37
Nogen der ved om det kan vise text tv på samme tid tv signalet? altså ved siden af hinanden?

Skrevet af: psychotic
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 19:44
mit m61 kan så går stærkt udfra at m71 også kan da det vil være hjernedøt af fjerne denne udemærkede funktion

Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 23:23

Hej Alle

Antal tilmeldinger ialt:  39

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: snh126
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af psychotic psychotic skrev:

mit m61 kan så går stærkt udfra at m71 også kan da det vil være hjernedøt af fjerne denne udemærkede funktion

Okay tak, ja det må man gå ud fra! For mig ser det ud til at det er det samme design som m61, bortset fra at der er en glas kant forneden. håber ikke det er plastik!!! Nogen der ved noget om det?

Print side | Luk vindue