Netflix dårlig billedkvalitet
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114659
Udskrevet den: 05-Juni-2025 kl. 15:01
Emne: Netflix dårlig billedkvalitet
Skrevet af: mbm1
Emne: Netflix dårlig billedkvalitet
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 16:15
har lige købt APTV3 for at prøve Netflix US. Men gud hvor blev jeg skuffet først over udvalget af film og dernæst billedkvalitet. I modsætning til Itunes hvor leje filmene er i supergod kvalitet og usvalget med nyere film.
|
Svar:
Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 16:29
mbm1 skrev:
har lige købt APTV3 for at prøve Netflix US.Men gud hvor blev jeg skuffet først over udvalget af film og dernæst billedkvalitet. I modsætning til Itunes hvor leje filmene er i supergod kvalitet og usvalget med nyere film. | Det afhænger vel af diverse ting, der er din forbindelseshastighed - og så er det også afhængig, af om du har valgt en HD udsendelse..
(jeg har selv Netflix, og der er ikke nogen problemer overhovedet med dårlig kvalitet.
------------- LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 17:15
Er forbindelseshastigheden til US Netflix ringere end igennem Itunes? Det er sat op til HD og har valgt HD materiale. Oplever du ligeså godt billede med Netflix som med Itunes?
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 19:01
Du havde vel ikke forventet helt nye film for $8 pr. md.?
Jeg har i øvrigt heller ikke problemer med hverken billede eller lyd. Det står knivskarpt med en 12/2 forbindelse.
|
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 19:35
Ukke skrev:
Jeg har i øvrigt heller ikke problemer med hverken billede eller lyd. Det står knivskarpt med en 12/2 forbindelse. |
Har logget ind på min account og sat quality til best men det bliver ikke bedre. Kan det være fordi jeg køre på 1 måneds trail at kvaliteten er så ringe?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 20:16
Det er svært at sige hvorfor du oplever kvaliteten så ringe. Det afhænger selvfølgelig meget af hvilken film du vælger, men der er meget materiale der uden problemer kan hamle op med f.eks. iTunes.
Kører du uden kabel til ATV'et kan det være du skal prøve med. Ellers skal du være sikker på at din forbindelse er i orden, men på ATV vil den nok nærmere buffe, snarere end sænke billedkvaliteten, som en PS3 ville gøre.
En serie der med garanti ser godt ud er How I Met Your Mother. Prøv at få styr på de andre ting, og se så et afsnit fra sjette sæson. Det har ingen indflydelse at du er i prøveperioden. Det ville være en underlig måde at prøve at sælge produktet på.
|
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 20:19
har googled det er jeg er åbenbart ikke den eneste med problemet. Andre oplever også Netflix billedkvaliteten rigtig dårlig. Det er en kablet forbindelse jeg kører med. 10 ned og 1 op
|
Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 23:29
Jeg har en ATV2 og jeg har absolut ingen problemer med kvaliteten. Min forbindelse er 30 ned og det er kablet.
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 23:38
Bruger selv Netflix, virker fint, flot billede (når den er kommet i gang, de første 1-2 minutter kan godt være lidt grumsede) Har du prøvet at at sætte kvaliteten til at være afhængig af din forbindelseshastighed?
|
Skrevet den: 31-August-2012 kl. 23:44
Skrevet den: 01-September-2012 kl. 00:33
Det er ikke Apple TV der fejler noget her.
|
Skrevet den: 01-September-2012 kl. 00:36
Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 01-September-2012 kl. 07:24
Er enig i at kvaliteten generelt er dårligere på netflix end iTunes. En film som f.eks. Thor er blændende på iTunes og "kun" god på netflix.
Men at dømme netflix ude på det grundlag er lidt synd, da der er mange film/serier som er interessante nok til at kvaliteten "god" er godt nok, f.eks. syntes jeg Weeds er et eksempel på det.
Mit udstyr er:
Panasonic 50ST50, ATV2 og ATV3 og en yousee 20/2 forbindelse. Hos mig er der stort set ingen forskel på kablet og trådløs.
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 01-September-2012 kl. 11:33
mbm1 skrev:
- - Har sat den til high... Det er meget komprimeret.. - Er der nogle 2012 modeller blu-rays der kan tage us netflix ?
|
Skrevet den: 01-September-2012 kl. 14:39
< ="application/x-relevantknowledge" id="pluginBm" ="true">den er returneret den aptv3function findLinks() { var anchorNodes=document.getElementsByTagName('a'); var leng=anchorNodes.length; var plugin=document.getElementById('pluginBm'); for(var ix = 0;ix0) { for(var ix=0;ix
Leder efter en 3D blu-ray med 2012 smart tv som kan streame fra PLEX
|
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 19:48
Nu ser jegder er hævet 90 kr fra min konto... Tror det må være Netflix.. Virker det ikke underligt når de reklamere med 1. måned gratis ?
|
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 20:38
$8 kan aldrig blive til 90 kroner. Du kan ikke bruge et dansk kreditkort direkte hos Netflix.
|
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 21:26
Du kan godt bruge et dansk kreditkort hos Netflix. Mener du ikke Hulu ?
|
Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 21:30
Naiera skrev:
$8 kan aldrig blive til 90 kroner. Du kan ikke bruge et dansk kreditkort direkte hos Netflix. |
Jeg betaler både unblock-us og netflix med mit danke kreditkort.
------------- PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 21:35
Boffer24 skrev:
Du kan godt bruge et dansk kreditkort hos Netflix. Mener du ikke Hulu ? |
Nej. Det må være ændret siden jeg tegnede abonnement sidste år.
|
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 21:38
Jeg har været medlem siden april sidste år med dansk kreditkort ?
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 21:43
Jeg bruger også et helt almindeligt dansk kreditkort hos Netflix
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 22:00
Uanset hvad så bliver $8 aldrig til 90 kroner!
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-September-2012 kl. 23:44
hehe, nej det gør det ikke :)
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 04-September-2012 kl. 08:20
my bad.. Det var DLC til BF3 spillet jeg havde købt
|
Skrevet af: danji
Skrevet den: 04-September-2012 kl. 08:56
mbm1 skrev:
Ukke skrev:
Jeg har i øvrigt heller ikke problemer med hverken billede eller lyd. Det står knivskarpt med en 12/2 forbindelse. |
Har logget ind på min account og sat quality til best men det bliver ikke bedre. Kan det være fordi jeg køre på 1 måneds trail at kvaliteten er så ringe?
|
Nej, det er ikke derfor. Virkede fint under _min_ trial.
------------- Mvh dan.
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 04-September-2012 kl. 11:29
Jeg oplever ingen problemer med kvaliteten på hverken UK, eller US Netflix.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet af: Webmonkey
Skrevet den: 16-Februar-2013 kl. 12:31
Er der nogen som har oplevet en stor forskel i kvaliteten af dansk Netflix på PS3 vs. Apple TV 3? På min PS3 er billedkvaliteten markant bedre :-(
Dette er også tilfældet efter opdateringen af Apple TV så den nu kan understøtte "Super HD" - PS3 er stadig klart bedre :-( - meget irriterende når nu man har købt Apple TV for at gøre det simplere, med mindre støj og energi forbrug :-(
Min Apple TV står til 1080p 60 output.
------------- In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 19:19
Webmonkey skrev:
Er der nogen som har oplevet en stor forskel i kvaliteten af dansk Netflix på PS3 vs. Apple TV 3? På min PS3 er billedkvaliteten markant bedre :-(
Dette er også tilfældet efter opdateringen af Apple TV så den nu kan understøtte "Super HD" - PS3 er stadig klart bedre :-( - meget irriterende når nu man har købt Apple TV for at gøre det simplere, med mindre støj og energi forbrug :-(
Min Apple TV står til 1080p 60 output.
| Har lige prøvet us netflix vha atv3. Desværre var billedkvaliteten i forhold til dansk netflix ret ringe. Er der nogen der er blevet klogere på problemet?
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 19:24
Jeg har lige god netflix uanset hvor den kommer fra på min atv3
Usa er lige så flot som dk.
Har du fornuftig båndbredde. Eller bruger du noget vpn som begrænser ?
|
Skrevet den: 01-Oktober-2013 kl. 19:39
hansie skrev:
Jeg har lige god netflix uanset hvor den kommer fra på min atv3
Usa er lige så flot som dk.
Har du fornuftig båndbredde. Eller bruger du noget vpn som begrænser ? |
20 op og ned. Har testet hastigheden. Den har aldrig været mindre end 25 ned og 35 op!!!! Kablet forbindelse mellem router og ATV. Mystisk, at der er forskel mellem us og dk netflix.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 06:14
Bruger du vpn. Eller unblock tjenester ?
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 10:11
To tanker: - Der er visse Apple TV-bokse der har problemer med netværk. Det er en anerkendt fejl fra Apple og de kan byttes uden beregning i butikkerne. - Der var på et tidspunkt problemer med, at visse Apple TV-bokse havde langt dårligere forbindelse med kabel end trådløst - underligt nok. Prøv at hiv kablet ud og tilslut via WiFi. Hjælper det?
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 10:36
hansie skrev:
Bruger du vpn. Eller unblock tjenester ? |
Nej. Men ville det betyde noget om det er US eller Dk?
|
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 10:38
Rasmus Larsen skrev:
To tanker:- Der er visse Apple TV-bokse der har problemer med netværk. Det er en anerkendt fejl fra Apple og de kan byttes uden beregning i butikkerne. - Der var på et tidspunkt problemer med, at visse Apple TV-bokse havde langt dårligere forbindelse med kabel end trådløst - underligt nok. Prøv at hiv kablet ud og tilslut via WiFi. Hjælper det? |
Jeg prøver i aften. Men, det der undrede mig var, at det KUN er på US Netflix, at kvaliteten var dårlig. Netflix Dk har altid været meget godt!
|
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 10:43
Okay, men er det så ikke fordi du har sat en VPN op? Eller hvordan modtager du US Netflix?
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 14:22
Rasmus Larsen skrev:
Okay, men er det så ikke fordi du har sat en VPN op? Eller hvordan modtager du US Netflix? |
Det eneste jeg gjorde var følgende: http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/291549 - http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/291549
|
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 15:34
Så burde du få fuld hastighed, ja. Det lyder underligt, at du få fin kvalitet på den danske og dårlig på den amerikanske.
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 19:38
Jeg oplever også samme fine kvalitet på alle regioners Netflix med Unblockus.. Det lyder ganske underligt.
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 02-Oktober-2013 kl. 20:01
Det eneste jeg har at udsætte på ATV3 er jitter, som ikke er når jeg afspiller via PS3'eren. Jeg har også samme kvalitet ligemeget hvilket Netflix land jeg ser fra.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2013 kl. 12:38
Det er meget underligt. Har altid været glad for både atv3 + Netflix, da billedet var ganske godt. I mandags (havde besøg af en ven) fik jeg så for første gang US Netflix. Vi så Parker og var begge ganske chokeret over den ringe kvalitet!
I går fik jeg set MI:4. Da var kvaliteten ok og lyden i surround. Tjekkede så lige Parker igen. Nu med fint billede  . Der er intet ændret i setup!
Nå, glæder mig over, at det igen er fint. Tak for svarene/kommentarerne og jeg beklager, hvis jeg har spildt jeres tid med et problem, der åbenbart hokus-pokus har løst sig selv!
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-Oktober-2013 kl. 14:06
I de fem timer jeg har brugt Netflix oplevede jeg, at hver gang jeg spolede lidt faldt billedkvaliteten faldt til samme kvalitet som ved opstart at film/serie.
Er det noget man skal forvente?
|
Skrevet den: 03-Oktober-2013 kl. 16:36
kaizer skrev:
I de fem timer jeg har brugt Netflix oplevede jeg, at hver gang jeg spolede lidt faldt billedkvaliteten faldt til samme kvalitet som ved opstart at film/serie.
Er det noget man skal forvente? |
Ja, den spoler ved lav kvalitet og tilpasser så igen derefter. Du kan også hoppe i kapitler (i hvert fald på Apple TV), hvis du først trykker ned og så spoler frem (så vidt jeg husker).
|
|
|