Print side | Luk vindue

LCD - hvorfor vente?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11511
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 17:10

Emne: LCD - hvorfor vente?
Skrevet af: Maximus
Emne: LCD - hvorfor vente?
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 16:30

'Hvis mit 14 år gamle 29" Sony TV bryder samen, skifter jeg det ud med en anden CRT skærm - dog i 16:9'

Indtil for ganske nylig var det min plan, da jeg ikke syntes at billedkvaliteten på fladskærme var god nok endnu, men visse af de nye modeller (specifikt Sony's Bravia V serie) har fået mig til at skifte mening.

Men er der nogen grund til at slå koldt vand i blodet og vente lidt endnu?

Det vil selvfølgelig altid være sådan (mht til ny teknologi) at man ved at vente kan få et bedre produkt til samme pris eller et produkt af samme kvalitet billigere, men hvor langt er vi kommet med LCD teknologi?

Er teknologien stadig så ny at vi med hvert år kan forvente seriøse forbedringer? Er der noget specifikt 'lige om hjørnet' der er værd at vente på?

Eller er teknologien ved at være modnet så meget at man kun kan se frem til små forbedringer og ditto prisfald inden for den nærmeste fremtid?

Med andre ord, er det et godt tidspunkt at købe LCD på?

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 16:37

Eneste grund til at vente på kort sigt er at priserne vil falde.

Der vil nok gå ca 3-5år før der kommer en teknologi der slår LCD/Plasma og er til at betale.

HD-TV, man kender ikke standarderne endnu, men der ser jeg ingen grund til at vente.

Du vel selvfølgeligt se forbedringer, men vi er efterhåenden nået til det punkt at det ikke er skærmen som sætter begrænsningen, men derimod det ringe signal som vi kan modtage.

Tja har selv vurderet at det er et godt tidspunkt at købe på selvom priserne stadig er lidt høje.

Angående billedekvalitet, prøv at checke Samsung og Philips de slår dit Sony med flere længder. 

Man bør selvfølgelig være klar over at om 1 år er din skærm faldet til det halve, samt den nye model er 50% bedre på alle fronter. Men derfor kan man jo godt nyde sin skærm i mange år.

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Eneste grund til at vente på kort sigt er at priserne vil falde.

HD-TV, man kender ikke standarderne endnu, men der ser jeg ingen grund til at vente.

2 gode argumenter. 

Men hvornår regner man med, at ha´ fastlagt en fælles Europæisk standard?  Bliver det 720P eller 1080P og hvad kommer det digitale begreb til at hedde, som en endnu ikke fastlagt digital tuner skal kunne modtage? 

Skrevet den: 25-April-2006 kl. 16:49

Hvis din skærm kan vise 720p eller 1080i så er du rimeligt godt stillet.

Du vil næppe se tv stationerne sende i 1080p de næste mange år.

Et 1080p billede vil sandsynligvis være lidt pænene, men vil mene de fleste godt kan leve med et 720p signal de næste år.
Blu-ray vil vise 1080p men her går der sikkert et par år før at maskinern kommer ned i en pris der er til at betale.

Til den tid snakker vi sikkert helt andre opløsninger.

Skrevet den: 25-April-2006 kl. 18:05

Man bør selvfølgelig være klar over at om 1 år er din skærm faldet til det halve, samt den nye model er 50% bedre på alle fronter.

Mener du virkelig det? Er andre enige?

Jeg troede at LCD teknologien var modnet så meget at det ikke længere gik knapt så stærkt.

Kan du fx få skærme i dag til 10.000 som kostede 20.000 for et år siden?

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 19:17
Nej, så meget falder priserne vel ikke på et år. Jeg har heller ikke tænkt mig at vente, men køber JVC LT-37M60 snarest. Kvaliteten på fladskærmsfjernsynene er nu rigtig, rigtig god. De nuværende skærme kan sagtens bruges også til HD. Om 5-6 år vil man måske være klar til at købe den tids topmodel, da de så vil være optimeret til den tids HD-tv. Men jeg vil mene, at hvis man køber et godt fjernsyn nu, så kan man sagtens bruge det efter år 2010.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 25-April-2006 kl. 19:22

Det er sikkert kun på de helt store skærme over 40" vi vil se de store prisfald.

Thorvald: Vi glæder os til at høre om din nye skærm.....

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 25-April-2006 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Maximus Maximus skrev:

Man bør selvfølgelig være klar over at om 1 år er din skærm faldet til det halve, samt den nye model er 50% bedre på alle fronter.

Mener du virkelig det? Er andre enige?

Jeg troede at LCD teknologien var modnet så meget at det ikke længere gik knapt så stærkt.

Kan du fx få skærme i dag til 10.000 som kostede 20.000 for et år siden?

Jeg er 100% enig med lahan, at kvaliteten stiger samtidigt med at priserne falder. Måske ikke med 50% men 20-30 falder de. Men jeg tror du vil se at priserne på 32" når et leje omkring 7-10K og 40" 14-16K

Men hvorfor vente. Når prisen er kommet så langt ned som du kan acceptere, er der kommet en ny teknologi, som du så vil vente på, og sådan kan du blive ved.

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 14:25

Du kan jo blot se Samsungs LE-40M61B som kostede omkring de 30.000 kr. i Samsung concept store samt Hifi klubben her før juletid. Nu kan du få den for 22-23.000 kr. samme sted og sågar ned til 20-21.000 kr andre steder (som før lå på 26-27.000 kr).

Et pænt fald på blot 4-5 måneder.

Men nye modeller er på vej og de "gamle" beholdninger skal sælges ud.

Se evt.:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11008&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11008& PN=1

Mike

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 17:06

Det er sikkert kun på de helt store skærme over 40" vi vil se de store prisfald.

Thorvald: Vi glæder os til at høre om din nye skærm.....

Det gør jeg også selv - altså glæder mig til at få det nye fjernsyn. Alene de flere tilslutningsmuligheder bliver dejligt!!

-------------

Thorvald.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 17:44

Angående billedekvalitet, prøv at checke Samsung og Philips de slår dit
Sony med flere længder. 

Anmeldelser af den nyeste Sony skærmserie siger ellers noget andet.

Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Sony med flere længder. 

Hvilke anmeldelser? Har du nogle links?

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 18:44
Nej, men i What HiFi? Fik Sonys seneste fem stjerner og var næsten ved at
slå Pioneer 436 af pinden.

Sonys modelnumre er dog anderledes i England (den testede hed KDL-
V40A12U), men mon ikke skærmen er den samme?

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 19:03

Nej, men i What HiFi? Fik Sonys seneste fem stjerner og var næsten ved at
slå Pioneer 436 af pinden.

Et LCD vil aldrig "slå pioneer af pinden", LCD og Plasma er to helt forskellige teknologier, så en LCD vil aldrig bare være "bedre" end et plasma, for alle mennesker - og heller ikke omvendt. Det er et spørgsmål om individuelle prioriteringer. Udover dette, så er What Hifi ikke den mest pålidelige kilde hvad tests af billed-produkter angår, deres anmeldelser er jævnligt fyldt med fejl og bærer præg af en mangel på viden om relativt grundlæggende begreber.

Edit: Ikke dermed sagt at skærmen ikke er god, jeg har ikke selv set den - det var ment som en generel betragtning.

/Otto Von Kastrup

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Et LCD vil aldrig "slå pioneer af pinden", LCD og
Plasma er to helt forskellige teknologier, så en LCD vil aldrig bare være
"bedre" end et plasma, for alle mennesker - og heller ikke omvendt. Det
er et spørgsmål om individuelle prioriteringer.

Nu er en test/anmeldelse altid de pågældende anmelderes personlige
mening på områder som netop billedkvalitet, når man, som i mange af
disse magasiners anmeldelser, ikke læner sig op ad målinger, kurver
m.m.

Derfor synes jeg at det er værd at tage med, at de mener at Sonys nyeste
Bravia næsten (der var ordet igen: næsten) er på højde med 436 - deres
absolutte favotit tv.

Så jo, et LCD kan sagtens være bedre end et plasma (og omvendt), ganske
som man synes at Tina Dickow er bedre end King Diamond. Anmeldelser
er pr. definition subjektive.

Skrevet af: Ulvaren
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 20:02
Hej derude

Der er 2 ting der evt. kunne få prserne til at falde senere på året.
Som det er i dag kan panel( selve LCD displayet ) fabrikanterne ikke følge med. Der er VM i fodbold og det kan sikert få mange til at købe et nyt TV.

1. Når VM er ovre kunne priserne falde, ikke samme efterspørgsel.

2. De fleste panel fabrikanter er ved starte / eller har lige startet produktionen op af 7 generationspaneler,  her forventes produktionen være øget kraftig i 3 og 4 kvartal af 2006.

Se evt. her http://www.flatpanels.dk/

-------------
Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:19

Sony med flere længder. 

Har du en link til denne anmeldelse.

Det er da sandsynligt at Sony's nye x serie er ved at komme på højde med de bedste.

Det jeg selv har set på de nuværende modeller, både i butikkerne samt i diverse anmeldelser så har Sony haltet gevaltigt bagud både på billede og lyd. Ingen tvivl om at de har et godt panel, de har bare ikke været i stand til at kunne matche Samsung og Philips.

Skrevet af: peejay
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:40

Har du en link til denne anmeldelse.

http://www.sony.co.uk/content/attachment/Rev_en_GB_2006_01_KDL-V40A12U.pdf - http://www.sony.co.uk/content/attachment/Rev_en_GB_2006_01_K DL-V40A12U.pdf

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:48

[QUOTE=lunddal]Derfor synes jeg at det er værd at tage med, at de mener at Sonys nyeste
Bravia næsten (der var ordet igen: næsten) er på højde med 436 - deres
absolutte favotit tv.
[QUOTE]

Hvor læser du det? Sony får 5 stjerner, 436 får (kun) 4 stjerner. Vi må have læst to forskellige tests fra What HiFi.

Men ja du har ret i at den slags er stærkt subjektivt - fuldstændigt ligesom de mange rosende omtaler af Pioneer (og Samsung).

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Men ja du har ret i at den slags er stærkt subjektivt - fuldstændigt ligesom de mange rosende omtaler af Pioneer (og Samsung).

Ja det er også lidt at et problem at folk er meget generelle.

Ofte hører man folk snakke meget bredt om nogle bestemte mærker.

At Samsung lavede et godt TV sidste år, så er det jo ingen garanti at ligegyldigt hvilken Samsung model man køber at det så er godt.

Alle de store, Sony, Philips, Samsung laver også low-end tv som virkeligt ikke er værd at se på.

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:11
What hifi har nu givet meget kompetente anmeldelser, jeg erindrer da en masse tests af deres tv som har fået rigtig gode anmeldelser, og som også har vundet EISA awarden. Og den må man da anerkende, ikke sandt?

Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:30

Den omtalte anmeldelse (af KDL-V40A12U) er IKKE sony's nyeste model!

Se her:

http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-V40A12U&site=odw_en_GB&pageType=Overview&category=TVP+LCD+TV - http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-V4 0A12U&site=odw_en_GB&pageType=Overview&category= TVP+LCD+TV

Gætter på det er det KDL-V40xxxx og KDL-V32xxxx panel, som har fået middelmådige anmeldelser andre steder.   Vil nok stille et stort  spørgsmålstegn ved den anmeldelse!

Nyeste model er her:

http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40V2000&site=odw_en_GB&pageType=Overview&category=TVP+LCD+TV - http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40 V2000&site=odw_en_GB&pageType=Overview&category= TVP+LCD+TV

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

... som også har vundet EISA awarden. Og den må man da anerkende, ikke sandt?

Mu er jeg gammel nok til at huske en del af de biler som er blevet kåret til "European Car of the Yearl" f.eks. Simca 1307, Simca Horizon, Ford Scorpio eller Fiat Tipo, så den slags giver jeg ikke 5 potter p.. for.

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:37

Ja skal nok passe det er V40 og V32 som får middel karakter.
Det er sikkert også dem man ser rundt omkring i butikker med et middel billede.

Designet er dog flot på disse Sony modeller, bare synd de ikke hyrer en flok danske designere så det ville komme helt i top. Dette gælder også Samsung, JVC og Philips.

Tænk man ofrer måske 20-25k på en skærm i plast design. Utroligt de ikke kunne ofre en tusse ekstra så designet matchede indholdet.

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:44

What hifi har nu givet meget kompetente anmeldelser, jeg erindrer da en masse tests af deres tv som har fået rigtig gode anmeldelser, og som også har vundet EISA awarden. Og den må man da anerkende, ikke sandt?

Eisa? Det er hverken en test eller en anmeldelse, og siger i det hele taget ikke noget i sig selv om kvaliteten af produktet, og en Eisa Award betyder ikke at produktet er "bedst" - det gives ofte i lige saa hoej grad for nytaenkning.

/Otto Von Zürich - som savner et dansk tastatur...

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 00:27

Som trådstarter har jeg ikke tidligere ville kommentere kvaliteten af det ene mærke kontra det andet, da det ikke er det tråden handler om, men nu vi er ude i det:

Jeg forstår ikke kommentarer som 'Angående billedekvalitet, prøv at checke Samsung og Philips de slår dit Sony med flere længder.' - de virker markant ubegrundede.

Hvis man går http://www.homecinemachoice.com/reviews/index.php?category=LCDs - her og tjekker anmeldelserne for Sony skærme ser man at de tre der har med den nuværende Bravia V serie (dvs ikke engang de kommende V2000 modeller) at gøre har fået henholdsvis 4/5, 5/5 og 5/5 - den ene af dem oven i bøbet en 'Best Buy' udemærkelse.

Jeg ville være meget interesseret i at se links til de anmeldelser der underbygger at 'Sony halter gevaldigt bagud'    (Specifikt mht V serien.)

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 00:41

Et lille citat fra http://www.dinside.no - www.dinside.no hvor de tester V32

"Litt av glansen forsvinner imidlertid når vi sammenligner med Philipsen. Når det kommer innslag med mye bevegelser og kraftige panoreringer virker det nemlig som om Sonyen ikke helt henger med, og resultatet er litt hakking i bildet. "

og

"Vi skulle også ønske oss bedre lysstyrke. Du kan selvsagt øke lysstyrken på Sony-TVen, men øker du for mye blir bildet litt for blast. Til sammenligning er http://www.dinside.no/php/art.php?id=277529 - Philipsen langt mer lyssterk. Dette gjelder også sortnivået, der de sorte partiene oppleves som ordentlig sorte, mens det er en anelse mer mørkegrått på Sonyen. "

nogenlunde samme test konklusion kunne man også finde i en stor test der var i Jyllandsposten sidste år. Har desværre ikke en link, da jeg læste det i selve avisen.
Sonyen fik også en del kritik pga den dårlige lyd.

Se evt http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7175&KW=test+37pf9830 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7175&K W=test+37pf9830

Der findes en række test hvor netop Philips, Samsung og Sony bliver testet imod hinanden. Konklusionen er for det meste den samme.

Har du selv været ude og se på topmodellerne fra Philips, Sony og Samsung ?

Har selv set på virkeligt mange det sidste år i forskellige butikker, og synes personligt at Sony er bagud.

Bagud skal ikke fortolkes så negativt, for det er stadig et af de bedre på markedet.

Angående Best Buy er vel ikke et kvalitet stempel.
En Fiat Tipo har vel også engang været Best Buy, vil dog mene at en Audi eller BMW er bedre at køre i.

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 01:12

Har du selv været ude og se på topmodellerne fra Philips, Sony og Samsung ?

Ikke i stor stil. Indtil for nylig var jeg slet ikke seriøst interesseret i at anskaffe mig en LCD skærm - og jeg havde en idé om at det nok skulle være en Samsung når det skulle være.

Det var først da jeg så Sony's Bravia serie at jeg seriøst er begyndt at undersøge markedet. Her spiller designet en ikke uvæsentlig rolle.

Jeg har dog set en skærm fra Phillips som havde et meget imponerende billede.

Tak for links'ne. Testen fra det Norske site havde jeg set, men syntes ikke at en enkelt relativ negativ anmeldelse holdt op imod de andre positive jeg havde fundet er nok til at stemple Sony's modeller til at være flere længder bagud.

Jeg betvivler ikke at skærme fra Philips og Samsung i samme priskategori kan være mindst lige så gode - og måske på visse områder bedre.

Indtil videre er min plan at vente på Sony's V2000 modeller og se hvordan de bliver modtaget... 

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 03:23

Nej selvfølgeligt skal man ikke vurdere alt ud fra en enkelt test.

Mens du venter så synes jeg du burde checke denne skærm ud:

Philips 42pf9831D, så har du lidt at sammenligne med når din Sony kommer på markedet. Philips skærmen burde komme her i slutningen af denne mdr.

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Eisa? Det er hverken en test eller en anmeldelse, og siger i det hele taget ikke noget i sig selv om kvaliteten af produktet, og en Eisa Award betyder ikke at produktet er "bedst" - det gives ofte i lige saa hoej grad for nytaenkning.

/Otto Von Zürich - som savner et dansk tastatur...

Som du selv skriver "ofte" men det gives også for et produkts funktionalitet og ydelse. Jeg tvivler nu meget på at et panel bestående af 53 medlemmer fra 18 lande tager fejl mht til kvalitet. Man skal heller ikke glemme at de forskellige awards bliver givet i forskellige grupper feks. nytænkning, men som sagt også kvalitet kontra andre modeller på markedet.

Skrevet den: 28-April-2006 kl. 03:13

Philips 42pf9831D, så har du lidt at sammenligne med når din Sony kommer på markedet. Philips skærmen burde komme her i slutningen af denne mdr.

Det ser flot ud, men er desværre for stort (jeg har kun lige over 100cm på den væg Tv'et skal være på - og en 32" bliver for lille).

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 09:12

Nu går tråden på, om man bør vente eller om teknologien er til af skifte sin gamle CRT skærm ud. 

Én ting jeg lagde mærke til ved et besøg i Hi-Fi Klubben, er, hvor dårlige fladskærme er til at gengive et analog billedsignal, som jo trods alt er dét de fleste ser.  Personligt, syntes jeg stadigvæk ikke, at fladskærme er lige så gode som et CRT tv - når vi taler om analog billedgengivelse.  Billedet på fladskærme forekommer mig stadig, at stå lidt grynet og uskarpt.  Jeg ved ikke om jeg er alene i den betragtning, men burde fladskærme ikke kunne gengive samme kvalitet som et almindeligt CRT tv i dag? 

Skrevet den: 28-April-2006 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Maximus Maximus skrev:

Det ser flot ud, men er desværre for stort (jeg har kun lige over 100cm på den væg Tv'et skal være på - og en 32" bliver for lille).

Du kan også få denne model i 32" og 37", dvs så hedder den 9731. Den har samme billede kvalitet, men mangler lidt funktioner i forhold til 9831.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 21:39

Med fare for,at puste til gløderne i en relligionskrig, vil jeg personligt køre meget langt..- nærmest hele vejen fra Gedser til Thule hvis mine øjne, med garanti, får at se et Philips/Samsung (-whatever) 40" LCD TV der performer bedre/lige så godt, som Pio436 plasma på dagens antennesignaler?.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Nu går tråden på, om man bør vente eller om teknologien er til af skifte sin gamle CRT skærm ud. 

Én ting jeg lagde mærke til ved et besøg i Hi-Fi Klubben, er, hvor dårlige fladskærme er til at gengive et analog billedsignal, som jo trods alt er dét de fleste ser.  Personligt, syntes jeg stadigvæk ikke, at fladskærme er lige så gode som et CRT tv - når vi taler om analog billedgengivelse.  Billedet på fladskærme forekommer mig stadig, at stå lidt grynet og uskarpt.  Jeg ved ikke om jeg er alene i den betragtning, men burde fladskærme ikke kunne gengive samme kvalitet som et almindeligt CRT tv i dag?

Jeg er enig i dine betragtninger.

Er der nogen her der synes de får et ligeså godt analogt billede på deres LCD som på et CRT?

Er der nogen der forventer at LCD kommer til at matche/overgå CRT mht analoge TV signaler? 

I så fald, hvornår?

Skrevet af: Lance52
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 07:21
Hej

Oprindelig havde jeg besluttet at købe 32pf9830 i næste måned, men det ville vel være lidt skørt, når en ny model er så tæt på. Hvorfor vente? Jo det der "Clear LCD" ser jo spændende ud, synes jeg. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan se et billede at 9731D.
Hilsen Lance

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 07:46
Her er et...

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 08:39

Jeg har set JVC LT-37M60 med almindeligt antennesignal (kabeltv går jeg ud fra) og det stod da ganske flot, muligvis lige så godt som på CRT. Svært at sammenligne når CRT fjernsynet er 250 km væk.

Har jeg ret BrianJVC - var det ikke antennesignal vi kunne se i showroomet?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Lance52
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 22:47
Hej Irev

Det kan godt være, at billedet på den nye 9831D og 9731D er bedre med nye features som Clear LCD o.s.v., men designet er gået temmelig meget tilbage synes jeg. Faktisk har jeg aldrig set et flottere tv end 9830.  Jeg blev altså lidt skuffet ved at se billedet, men lad os nu se, når det kommer. Hilsen Lance

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 23:38
Hehe heldigvis har vi alle forskellig smag. Synes det ny ser super lækkert ud.

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 07:39

Hej!

Ja-der er vi helt uenige....jeg har aldrig været pjattet med 9830 modellerne.De ligner noget fra BR legetøj,hvis du spørger mig.Jeg kan nu godt lide tvèt,men det er p.g.a det flotte billede,samt features.

Efter min mening er det nye design et skridt i den rigtige retning.Jeg har kun set 9631 live(plasma)-den ligner 9731 til forveksling,og er rigtig flot efter min mening.

Mit nye tv bliver såmænd nok en af de nye Philips modeller............(medmindre min kone får mig overtalt til PIONEER 506xde igen!!) 

Print side | Luk vindue