Print side | Luk vindue

Oppo BDP-103 nu hos recordere.dk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115290
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 20:16


Emne: Oppo BDP-103 nu hos recordere.dk
Skrevet af: Hother
Emne: Oppo BDP-103 nu hos recordere.dk
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 16:05
Som mange af jer sikkert ved, så er Oppo på vej med en BDP-103EU, til afløsning af BDP-93EU.
 
Jeg blev lidt glad da jeg modtog en mail fra Oppo.UK om, at de gerne ville sende mig den nye Oppo til anmeldelse. Jeg har jo bl.a. tidligere anmeldt BDP-93EU, og anmeldelsen kan såmænd findes på Oppo.UK´s hjemmeside.
 
Jeg har jo tidligere fraskrevet muligheden for at anmelde AV-udstyr her på siden, men med Oppo´s nye afspiller vil jeg gerne gøre en undtagelse - også fordi recordere.dk vil være blandt de allerførste i EU, til at modtage den nye BD-afspiller til anmeldelse.
 
Umiddelbart tror jeg ikke at der er den store forskel mellem Oppo BDP-93EU og den nye 103EU, lige med undtagelse af netfunktionerne. Men lad os kigge på sagerne.
 
Jeg forventer at få den nye Oppo afspiller i hænderne omkring midt i oktober, og som Oppo skriver, der vil kun være meget få afspillere til rådighed resten af indeværende år - spændende. Jeg har allerede modtaget en del "Internt" Oppo informationsmateriale, og den ser jo meget spændende ud.Tongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 16:22
Får du så lov, til at beholde den bagefter?LOL

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Får du så lov, til at beholde den bagefter?LOL
Nej, det tror jeg desværre ikke Flemming, det er i det mindste ikke normaltCry

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 16:31
Det var da ærgeligt.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 16:42
Hvad faen, han har da lige næsten fået udskiftet sin 93'er Tongue


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 17:07
Det kunne godt være min nye afspiller, den har Dual-core Processor mainboard spændende hvordan den klare 2 kanal stereo hvis man skal bruge den til CD afspiller,
 


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Det kunne godt være min nye afspiller, den har Dual-core Processor spændende hvordan den klare 2 kanal stereo hvis man skal bruge den til CD afspiller,
 


Skrevet af: veyron
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 18:17
Hej John, lyder spændende, ser frem til test :-)
Måske ikke decideret need to have, men afgjort NICE to have ;-)
Tror snart den gamle 83'er skal på pension, men den har bare kørt og kørt og kørt, nænner det næsten ikke, ser stadig dvd jævnligt, og der er jeg stadig imponeret af den, men man skal jo følge med tiden, ikk....


-------------
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 18:18
@jugglerq, jamen så er der vel ikke andet at gøre end at udskyde min endnu ikke fastlagte bio-aften til efter at jeg har fået den nye Oppo hjem. Så kan du jo selv lytte, og sammenligne med min Sony CD-afspiller  Big smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Hej John, lyder spændende, ser frem til test :-)
Måske ikke decideret need to have, men afgjort NICE to have ;-)
Tror snart den gamle 83'er skal på pension, men den har bare kørt og kørt og kørt, nænner det næsten ikke, ser stadig dvd jævnligt, og der er jeg stadig imponeret af den, men man skal jo følge med tiden, ikk....
Joh, det skal man vel, altså følge med tiden, men omvendt, hvis du er tilfreds med din 83´er, og ikke har behov for de nye net-muligheder, så er et skiftet jo ikke specielt nødvendigtBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: veyron
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 18:38
Nej, ikke decideret nødvendig, men det kribler ;-)

-------------
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Nej, ikke decideret nødvendig, men det kribler ;-)
Det kender jeg da godtLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@jugglerq, jamen så er der vel ikke andet at gøre end at udskyde min endnu ikke fastlagte bio-aften til efter at jeg har fået den nye Oppo hjem. Så kan du jo selv lytte, og sammenligne med min Sony CD-afspiller  Big smile
Det vil jeg se frem imod med Glæde, det bliver spændende at høre om OPPO er blevet bedre til stereo med den nye generation, alt det andet har OPPO jo hele tiden været god til, men som jeg også læser det ser streaming også godt ud på den nye 103ér Smile


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 09:22
Den største nye feature på BDP-103 er vel 4K up-scaling (selvom der ikke er mange der får glæde af den feature endnu, da 4K projektorer stadig er monster dyre).


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 12:50
Og så kan jeg da berette, at jeg har fået lov til at låne en Oppo BDP-103 i nogle dage fra et dansk firma. Og måske det besøg fører til en lille preview, inden jeg senere modtager det egentlige test-eksemplar fra Oppo.UK.Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 14:00

Kan de levere oppo 103 nu. ?



-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Kan de levere oppo 103 nu. ?



Der kommer en enkelt demo-model til forskellige butikker cirka nu, men egentlig levering starter midt i november ifølge importøren.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 14:19
Ok kunne heller ikke forstå hvis den kunne købes nu. Da jeg først kan få min midt nov. 😃

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Den største nye feature på BDP-103 er vel 4K up-scaling (selvom der ikke er mange der får glæde af den feature endnu, da 4K projektorer stadig er monster dyre).


Jeg ville umiddelbart påstå at den største egentlige nyhed er HDMI input (i den forstand at det ikke er set før på en blu-ray afspiller) - hvor mange der vil kunne bruge det til noget relevant i praksis kan så diskuteres (da de fleste TV-tunere desværre ikke kan levere et source direct signal, men de findes dog). Den mest anvendelige nyhed, og vel dén de fleste vil have reel glæde af, vil jeg mene er en forbedret media-player del.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 14:44
Vil det sige at min plan om og køre signal fra yousee boks gennem oppo ikke vil give nogen forbedring?

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 14:47
Havde egentlig også mig tænkt og køre hdmi fra pc ind i den

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Vil det sige at min plan om og køre signal fra yousee boks gennem oppo ikke vil give nogen forbedring?


Det er ikke sikkert at det flytter det store, fordi Yousee boksen skalerer det hele til 720p eller 1080i alligevel.

Mht. også at sætte PC'en til, så husk at den ene indgang sidder på fronten. Under alle omstændigheder får du ingen forbedring ud af at slutte PC'en til, det skulle være for convenience.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 16:03
Det er ok den sidder på fronten. Mener jeg har læst at den skulle kunne forbedre billede hvis jeg afspiller film fra pc.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Det er ok den sidder på fronten. Mener jeg har læst at den skulle kunne forbedre billede hvis jeg afspiller film fra pc.


Det afhænger vist af éns definition af "forbedre"...


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 16:29
The two HDMI input ports are all new to these models. Customers have always asked for ways to take further advantage of the excellent audio and video processing functions provided by the OPPO players, and the two HDMI input port answer this request. Users can connect external devices such as set-top boxes and network streaming devices to take advantage of the players’ video processing power. The HDMI inputs are also convenient for small installations such as a bedroom system where an A/V receiver may not be needed. The front HDMI input port doubles as a Mobile High-definition Link (MHL) input. Users with MHL-compatible mobile phones and tablets can quickly connect to the player to show video and photo on the TV screen.
Er det mig der misforstår denne tekstSmile


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Er det mig der misforstår denne tekstSmile


Misforstår er så meget sagt, jeg tror bare at du overfortolker på en marketing-tekst. Du har ikke noget at bruge skaleringen til når kilden er en PC, den har så nogle sharpness og støjreduktions kredsløb, som nogle synes er en forbedring men som jeg mener man bestemt ikke skal bruge. Men der kan jo godt være et praktisk argument for f.eks. at tilslutte en laptop med HDMI på fronten.

Det skal siges at jeg har en 2D tankegang. Det er muligt at den kan lave 2D>3D konvertering fra eksterne kilder, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Og så kan den naturligvis opkonvertere 1080P fra en PC til 4K, hvis du skulle have noget at bruge dét til (men selv hvis du har, så vil jeg stille spørgsmålstegn ved gevinsten).


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 16:38
Forresten, hvorfor har vi to tråde til det her?

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 16:43

håber da der er lidt forbedringer i den et eller andet sted.

Glæder mig under alle omstændigheder til den udkommer.


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: titt
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 17:03
...


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Hej Otto
 
Jeg må tilstå at jeg har tænkt samme tanke: At 103 ville give mig bedre tv fra yousee-boksen.
Mener du at youseeboksen skulle outputte 576i, hvis det skulle nytte?
 
Hvad med 1080i?
 
Er lidt forvirret her.......


Oppo'en tager input-signalet og skalerer det til 1080P (eller 4K hvis man er så heldig at have et tv der kan bruge dét...). Hvis du sender 1080i til den, så vil den lave en de-interlacing fra 1080i til 1080P - en opgave som TV'et normalt tager sig af. Hvis Oppo'en er bedre end TV'et til at gøre dét, så vil det resultere i et bedre billede. Specielt Panasonic er generelt ret ringe til dén opgave, så her vil jeg forvente en forbedring.

Hvis du sender et 720P signal fra Yousee boksen, så skal Oppo'en "bare" opskalere, den skal ikke de-interlace. Forskellen på ren opskalering er væsentligt mindre synlig i praksis, end forskelle i de-interlacing, specielt fra 720P til 1080P som er en relativt "nem" skalering. Det store spørgsmål er så om det er en fordel at sætte Yousee boksen på 1080i eller på 720P - det kræver nok praksis-tests, og svaret kan være forskelligt afhængig af kanal. 720P kanaler bør være bedst med Yousee boksen på 720P, 1080i kanaler vil være bedst på 1080i, og 576i kanaler vil have fordele og ulemper afhængigt af hvilken opløsning du vælger.

576P output fra boksen antager jeg er irrelevant, da det vil betyde nedskalerede HD kanaler, medmindre du vil skifte output afhængigt af kanal...

Hvis man kan nøjes med én af de tilgængelige DVB-C tunere der tilbyder source direct (Triax f.eks.), hvilket svjv betyder at give afkald på nogle funktioner, så vil den bedste billedkvalitet fra en SD kanal opnås ved at gøre dette og sende det igennem Oppo'en.

Det skal understreges at denne problematik ikke er anderledes for Oppo'en end den er for nogen anden scaler, INKLUSIVE den indbyggede i TV'et.
 
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Netop muligheden for at bruge 103s billedbehandling i forbindelse med almindeligt tvsignal er klart det store selling point hos mig, da jeg også tænker 2D-egenskaber. Alt streameriet lader mig stadig kold.


Kvaliteten af US Netflix er på tv-serier i mine øjne fuldt ud på højde med almindeligt HDTV (hvilket desværre godt kan tolkes sådan at "almindeligt HDTV" er ringere end det burde være).


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: titt
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 17:32
...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Oktober-2012 kl. 18:33
 
 
 
Og så er det nye Oppo BDP-103 landet hos mig - i nogle få dageTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: titt
Skrevet den: 16-Oktober-2012 kl. 20:01
...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Oktober-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Spændende!
Tjekker du youseeboksen gennem den og tjekker for små eller store forbedringer den vej?
 
Bare et lille ønske, hvis der er tid....
Jeg vil bestemt gøre mit bedste, og naturligvis bliver den holdt op i mod in egen BDP-93Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 16-Oktober-2012 kl. 20:19

Hvis muligt mht til yousee tilslutning ville jeg der gerne høre om signal kan passere når oppo er slukket



-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Oktober-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Hvis muligt mht til yousee tilslutning ville jeg der gerne høre om signal kan passere når oppo er slukket

Øh jo..... husk nu at jeg kun har afspilleren til lørdag. Men det kan jo ikke være et problem at slukke for afspillerenLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-Oktober-2012 kl. 20:26
Svar fra Oppo vedr Netflix:

"The current BDP-10x series of players will support international Netflix streams. However, the current BDP-9x series of players will likely not support international Netflix as these players are restricted to the 2.1 interface. The newer 3.0 interface is required for international Netflix."

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Oktober-2012 kl. 08:54
Til de af jer der er interesseret i at vide mere om Oppo BDP-103, findes det på "Nettet", en glimrende side, der godt nok er uofficiel (jeg har ikke fundet fejl på siden). Her fortæller der om dels forskelle til BDP-93 og til BDP-103, men også om alle de funktioner og muligheder der er ved også BDP-103.Smile
 
http://watershade.net/wmcclain/BDP-103-faq.html - http://watershade.net/wmcclain/BDP-103-faq.html


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-November-2012 kl. 21:51
Og så kan jeg berette, at jeg nu har lavet en anmeldelse til recordere.dk af den nye Oppo BDP-103EU. Anmeldelsen kommer dog først på forsiden tirsdag eller onsdag, da redaktøren pt. er bortrejst.
 
Nyd turen LarsTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue