IOS 6 og batteritid
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115301
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 14:04
Emne: IOS 6 og batteritid
Skrevet af: Trisse
Emne: IOS 6 og batteritid
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 08:41
Jeg oplever en langt dårligere batteritid på min Iphone 4 efter opdatering til IOS6.
Jeg har målt at i stand by og stort set uden brug så løber den tør for strøm efter ca. 7-8 timer.
Er det normalen eller kan jeg slå noget fra (jeg har bluetoth slået til, og det giver selvfølgelig noget ekstra belastning, men det kan jeg ikke undvære).
mvh. Jesper
|
Svar:
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 09:24
Nu har jeg ikke selv opdateret til iOS endnu, men der er en "konspirations" teori om at Apple med vilje gør at ældre generationer af iPhone får dårligere batteri tid efter opdatering på diverse års iOS så brugeren køber den nye iPhone (i dette tilfælde iPhone 5). En måde Apple kan tjene flere penge.
Jeg ved godt det lyder langt ude og det er også derfor jeg sætter "" i konspirations teori
|
Skrevet af: keldp
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 09:39
Jeg oplever en meget bedre batteritid på min 3gs fuldt opladet kl 10 i går 80% tilbage her kl 9:37 har vel brugt den en time til samtaler med mere.
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 10:25
jeg har i tankerne at tjenester som photostream, cloudbackup virkeligt kan suge batteri, så det bruger jeg slet ikke.
Prøv også kigge på kontrasten på skærmen, mange har tendens til bare at fyre den op på fuld skrald, hvor man nok sagtens kan vænne sig til den er noget lavere i kontrasten, det giver også lidt på batteritiden.
også er der self. såvel 3G samt bluetooth som kan suge godt i reserverne.. 3G gider jeg dog ikke ligge og slå fra, men bluetooth bruger jeg så sjældent at det er slået fra.
derudover har jeg slået diagnostik og brug fra så den ikke sender noget til apple.
også så jeg en ny funktion jeg ikke lige havde set før, "begræns reklamesporing" så den blev også lige aktiveret.
hvis der er andre som har strømbesparende tips kom endelig med dem
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 10:44
rhsin skrev:
også så jeg en ny funktion jeg ikke lige havde set før, "begræns reklamesporing" så den blev også lige aktiveret.
|
Hvor fandt du den henne?
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 10:50
flemming larsen skrev:
Hvor fandt du den henne? | generelt -> Om -> reklame
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 10:52
rhsin skrev:
flemming larsen skrev:
Hvor fandt du den henne? | generelt -> Om -> reklame |
Smukt. Den måtte jeg lige have på også. Takker.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 12:54
Ja en go' ting - er slået til
Ved ikke lige med iCloud, her spørges om man vil ha' kontoen slettet
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 13:06
icloud er ganske fin især hvis man har flere appleenheder, og især også mht. backup (hvis man kan nøjes med pladsen), personligt bruger jeg den til kalender/kontakter/find min fon
men jeg bruger ikke til backup (det gør jeg manuelt engang imellem på computeren), og jeg bruger heller ikke photostream (den står jo og arbejder med at uploade når man er hjemme på netværket.. og det bruger jo strøm), jeg har en synology NAS hvor alle billeder ryger over på og deles af den ved.
Til dem der ikke har set det så er en af de gode features ved icloud kalenderen (det har iøvrigt været muligt længe.. det er ikke en ny feature) at man her kan sætte gæster på som så kan svare tilbage (kun brugbart hvis modparten også bruger iphone icloud), men også man kan oprette en ekstra kalender som man kan give andre brugere adgang til så man feks kan have en delt kalender som er mere "åben"
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 13:12
Så hvis man som jeg kun har iPhone, er iTunes tilstrækkelig som back-up?
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 13:13
ja, omend icloud find my phone kan være en hjælp hvis nogen stjæler den eller du mister den, så kan du finde den af den vej.. men self. hvad hjælper det hvis politiet så ikke gider hjælpe dig
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 13:17
rhsin skrev:
ja, omend icloud find my phone kan være en hjælp hvis nogen stjæler den eller du mister den, så kan du finde den af den vej.. men self. hvad hjælper det hvis politiet så ikke gider hjælpe dig |
Ja det tænkte jeg også på. Men kan jeg finde min iPhone vha en windows PC?
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 13:27
sagtens http://www.icloud.com - www.icloud.com log ind med dit apple id, husk kortet kører vidst bedst hvis du bruger google chrome browseren på pcen.
det kræver naturligvis du har slået servicen til på iphonen under icloud og find my iphone
det virker iøvrigt også kun hvis telefonen har dataforbindelsen til, er man i udlandet og har slået dataroaming til så mener jeg ikke det funger
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 14:00
der er iøvrigt kommet en bipfunktion, så man kan sætte telefonen til at bippe indtil man finder den hvis man ikke lige kan finde den derhjemme ;o))
Det gøres også via http://www.icloud.com - www.icloud.com find my phone klik på enheden så kommer der valgmuligheder
Jeg testede den lige på min kones telefon, og den virker sagde hun.. noget forvirret over larmen (hun var på hendes arbejde ;o))
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 15:32
rhsin skrev:
sagtens http://www.icloud.com - www.icloud.com log ind med dit apple id, husk kortet kører vidst bedst hvis du bruger google chrome browseren på pcen.
det kræver naturligvis du har slået servicen til på iphonen under icloud og find my iphone
det virker iøvrigt også kun hvis telefonen har dataforbindelsen til, er man i udlandet og har slået dataroaming til så mener jeg ikke det funger |
Det er jo slået til nu hvor jeg ikke har disabled iCloud.
|
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 15:32
rhsin skrev:
der er iøvrigt kommet en bipfunktion, så man kan sætte telefonen til at bippe indtil man finder den hvis man ikke lige kan finde den derhjemme ;o))
Det gøres også via http://www.icloud.com - www.icloud.com find my phone klik på enheden så kommer der valgmuligheder
Jeg testede den lige på min kones telefon, og den virker sagde hun.. noget forvirret over larmen (hun var på hendes arbejde ;o)) |
Jeg ved ALTID hvor min iPhone er
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 17:18
Den eneste virkelige strømsluger er 3G. Wifi bliver slukket i standby og Bluetooth er ikke målbart. iCloud giver heller ingen forskel, da denne kun bruges "automatisk" med oplader i røven. Photostream kan slukkes, men igen bruges først, når man skyder billeder.
|
Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 21-September-2012 kl. 23:44
rhsin skrev:
Jeg testede den lige på min kones telefon, og den virker sagde hun.. noget forvirret over larmen (hun var på hendes arbejde ;o)) |
Hehe, det er jo det, den funktion skal bruges til. Jeg troede først, det var for at give en eventuel tyv en advarsel. Men cool feature.
|
Skrevet af: pnn
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 10:14
det ser meget ud til at der er problemmer med IOS6, og der er begyndt at dukke mange rygter op i diverse forums angående hvor dårlig batteri tiden også er på den nye iphone5 så håber da meget det er et software problem
se bla.
https://discussions.apple.com/thread/4334782?start=0&tstart=0 - https://discussions.apple.com/thread/4334782?start=0&tstart=0
|
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 10:59
Ikke nogen problemer med batteritid på min 4S med iOS6. Faktisk ser det ud til at den holder længere end de 2-3 dg den gjorde inden opdateringen.
|
Skrevet af: Casper
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 10:07
Jeg har nu kørt med iOS 6 på iPhone 4 i 2 uger ca., og jeg synes virkelig batteritiden er kritisk på min iPhone ihvertfald! Min tlf. har siddet til strøm hele natten, kl. 6.15 i morges hvor jeg tog den fra og så nu kl. 10 og efter et opkald på 5-10 min. er den nede på 64 % !!!
Jeg har brugt Chrome 5 min. i toget, ganske få minutter i Wordfued og 15 min. musik ca.. Med iOS 5.1, ville batteriet være på ca. 85 % nu her. En væsenlig forringelse! Jeg har prøvet at nulstille indstillinger, det hjalp kun lidt i starten.
Nogle der har nogle gode råd??
------------- Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 11:52
Slå bluetooth fra hvis du ikke bruger headset.
Og så var der en indstilling, så den ikke hele tiden går på nettet og tjekker opdatering. Dem kan man jo lige så godt klare via wifi derhjemme.
Min holder strøm i op til 4 dg nu.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 12:53
Jeg har ikke bluetooth slået til, bl.a. fordi jeg ikke har noget BT Headset. Det med indstillingen, synes jeg svagt jeg har læst - men ikke mere end det.
Hvor er den indstilling i iPhonen?? Med mindre det står i denne tråd, så har jeg bare overset det..
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 13:22
Indstillinger, Anonymitet, Lokalitetstjenester, Systemtjenester, Slå alt fra.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 14:08
Beanie skrev:
Indstillinger, Anonymitet, Lokalitetstjenester, Systemtjenester, Slå alt fra. |
Det var ikke den indstilling! For så slår du alt fra med GPS og kort.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 15:51
Og? Jeg mangler ikke noget ved at slå det fra. Har du prøvet?
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 17:28
Beanie skrev:
Og? Jeg mangler ikke noget ved at slå det fra. Har du prøvet? |
Nej for jeg har jo fin batteritid. Regner med at min bil-GPS app har brug for indstillingerne.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 18:00
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 18:30
Beanie skrev:
Regner? |
Ja den skal vel bruge lokalitetstjenester?
Indstillinger, Anonymitet, Lokalitetstjenester, Systemtjenester, Slå alt fra.
|
Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 22:59
Jeg oplever lidt det samme på min gamle 3GS. Jeg synes den har fungeret fint med IOS6 men forleden lod jeg være med at sæt den i laderen da den var på 42% da jeg gik i seng. Normalt suger den ca. 10% strøm på en nat hvor den bare ligger med slukket skærm og uden at modtage SMS eller opkald. Men forleden vækkede den mig ikke, så var den løbet tør (fra 42% til 0% på ca. 8 timer). Siden har jeg oplevet at den dræner batteriet. Havde 100% i morges og allerede kl 11 var jeg nede på 66% uden at have foretaget et eneste opkald. Måske brugt den aktivt i sammenlagt 5 min. Har været alt igennem og aner ikke rigtig hvad jeg der skulle have ændret sig, for den har ikke været sådan før. Prøvet reboot uden held. Så nu lader jeg den bare HVER nat og nogle gange også på arbejdet. Så håber jeg det går over af sig selv.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2012 kl. 20:39
Bilnavigering på iPhone5 fungerer upåklageligt med alt slået fra.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 11:35
Jeg har nu over weekenden holdt lidt øje, og jeg synes allerede om lørdagen holdte tlf. bedre på batteriet (jeg brugte den nok heller ikke lige så meget). Tlf. holdte både lørdag og søndag, altså 2 dage, som den gjorde med iOS 5.1.1.
Jeg opladte den så igen natten til i dag, og i dag har den haft en udemærket batteritid indtil videre.
Den er på 95 % nu her med 3G til.. Jeg har hørt lidt musik og lidt Wordfued i morges i toget, men ellers ikke. Så lige nu kører den fint! Jeg slog den der autosøg i tidszoner i 'dato og tid' fra (den blev slået til, da jeg nulstillede alle indstillinger tidligere på ugen), og jeg har slået alle de tjenester fra i system/lokations tamtam'en. Samtidig så jeg sidst, at den brugte en del mobildata. Faktisk så meget, at den talte 1 MB på sek.. Jeg ved ikke hvorfor! Det gør den dog ikke mere pt.
Så jeg afventer og ser om den fortsætter den gode stime siden weekenden
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 12:26
Casper skrev:
Jeg har nu over weekenden holdt lidt øje, og jeg synes allerede om lørdagen holdte tlf. bedre på batteriet (jeg brugte den nok heller ikke lige så meget). Tlf. holdte både lørdag og søndag, altså 2 dage, som den gjorde med iOS 5.1.1.
Jeg opladte den så igen natten til i dag, og i dag har den haft en udemærket batteritid indtil videre.
Den er på 95 % nu her med 3G til.. Jeg har hørt lidt musik og lidt Wordfued i morges i toget, men ellers ikke. Så lige nu kører den fint! Jeg slog den der autosøg i tidszoner i 'dato og tid' fra (den blev slået til, da jeg nulstillede alle indstillinger tidligere på ugen), og jeg har slået alle de tjenester fra i system/lokations tamtam'en. Samtidig så jeg sidst, at den brugte en del mobildata. Faktisk så meget, at den talte 1 MB på sek.. Jeg ved ikke hvorfor! Det gør den dog ikke mere pt.
Så jeg afventer og ser om den fortsætter den gode stime siden weekenden |
|
|