Print side | Luk vindue

Hvorfor ikke Forbrydelsen på DR HD?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115395
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 11:17

Emne: Hvorfor ikke Forbrydelsen på DR HD?
Skrevet af: jake51
Emne: Hvorfor ikke Forbrydelsen på DR HD?
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 08:29
Det undrede mig, at Forbrydelsen 3 ikke blev sendt på DR HD i går
Hvorfor nu ikke det?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 09:00
Fordi den sendes i HD på DR1.

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 11:13
Men HD-symbolet blev da ikke vist på skærmen?

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 11:56
Forbrydelsen blev sendt i SD i går. Det stod i omtalen på EPG.

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 12:11
Buuuh

-------------
Mikael Simpson

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 12:48
Spekulerer lidt på om Forbrydelsen III overhovedet er optaget i HD. Men det må vi jo se når den genuds på DRHD.

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 13:15
Æhh... den sendes i SD og genudsendes i HD?
Confused Confused Confused

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: karula
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 13:38
Så var det godt nok en meget fin SD version, har optaget den på min Canal Digital entertaintment boks,
og kvaliteten synes jeg er fantastisk, må indrømme jeg mente det var i HD, har set mange såkaldte HD
programmer som har været væsentlig ringere.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 13:48
19. sep. 2012 17.47 Tv

Ja, søndagens afsnit bliver genudsendt på DR HD fredag og DR 1 lørdag, begge dage sent på aftenen omkring midnat. Og en sidste gang søndag aften på DR HD klokken 19, det vil sige umiddelbart før næste afsnit.

Det er også muligt at se afsnittene online, efter de har været vist i tv, på siden her:   sakset fra DR

http://www.dr.dk/forbrydelsen/ -

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Spekulerer lidt på om Forbrydelsen III overhovedet er optaget i HD. Men det må vi jo se når den genuds på DRHD.

Selvfølgelig er den optaget i HD. Alt andet ville være dybt godnat.

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 14:23
Har lige set på min optagelse igen, og på display info på boksen står at den vise den med DD 5.1 lyd og vigtig
i denne forbindelse i 720P/50, som er HD.

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 17:02
DR viser ikke HD symbol ved HD udsendelser - det var kun under OL at de gjorde det.

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 17:43
hvis man ikke kan se det er HD, så må ens TV være forkert indstillet eller man må
have nye briller  Wink

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet den: 24-September-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

hvis man ikke kan se det er HD, så må ens TV være forkert indstillet eller man må
have nye briller  Wink
Ah, så enkel kan det vist ikke skrives. Der er mange optagelser "i marken", og en del i mørke omgivelser.

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 20:42

Har lige set på min optagelse igen, og på display info på boksen står at den vise den med DD 5.1 lyd og vigtig

har ikke set den, men selvom den er sendt i 720P/50, kan det udmærket være opskaleret SD
det gør tv2 nemlig med mange ting
så det er ingen garanti

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har ikke set den, men selvom den er sendt i 720P/50, kan det udmærket være opskaleret SD
så det er ingen garanti

Men sådan forholder det sig bare ikke. Den skal senere udsendes på BluRay. Mener du det er opskaleret SD? Naturligvis producerer DR da ikke sådan en kæmpe produktion i SD. Det burde da være indlysende.

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 07:57
DR filmede i HD mange år før de begyndte at sende i HD. For mange år siden besøgte jeg den nye tv-by og i alle studier stod udelukkende hd-kameraer, selvom alt dengang stadig kun blev sendt i sd. Så det var vel nærmest nedskaleret hd de sendte. Naturligvis er Forbrydelsen optaget i HD.

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 08:28
Og derfor er snakken om 4K så skide ligegyldig. Vi kan ikke engang få HD på ting som er HD Unhappy

Skrevet den: 25-September-2012 kl. 08:38
speciel slutscenerne ude i skoven (som var mørk) stod rigtig flot, der var mange fine detaljer og
med stor dybde i billedet, så jo det var HD.

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

så det er ingen garanti

Men sådan forholder det sig bare ikke. Den skal senere udsendes på BluRay. Mener du det er opskaleret SD? Naturligvis producerer DR da ikke sådan en kæmpe produktion i SD. Det burde da være indlysende.

Og hvor har du læst/hørt at den skal udsendes på BD, så vidt jeg ved er både sæson 1 og 2 optaget i HD men er ikke udsendt på BD, det samme gør sig gældende for Borgen sæson 2, den blev heller ikke udgivet på BD hvad jeg finder komplet åndsvagt af DR da de udgav sæson 1 på BD

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 14:35
De er i hvert fald overbeviste om at de får http://www.amazon.co.uk/The-Killing-Series-1-3-Blu-ray/dp/B008XKY4GU/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1348662873&sr=8-2 - hele baduljen på Blu-ray i England .

Print side | Luk vindue