Print side | Luk vindue

En GOD harddiskoptager MINUS Samsung & LG.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115417
Udskrevet den: 28-Juni-2024 kl. 03:18


Emne: En GOD harddiskoptager MINUS Samsung & LG.
Skrevet af: 2450
Emne: En GOD harddiskoptager MINUS Samsung & LG.
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 18:09
Jeg efterlyser en god harddiskoptager med DVB-C tuner samt CI-slot til CA modul (kortlæser) til YouSee. MINUS Samsung & LG, Vil eventuelt købe en i Tyskland.



Svar:
Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 24-September-2012 kl. 19:11
Du kan jo prøve med Panasonic's  recordere, men ingen ved, om de virker i DK.
 
http://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/Blu-ray/DIGA+Recorder/Blu-ray+HDTV+Aufnahme+und+Wiedergabe+in+Full+HD/3397077/index.html#anker_3397077 - http://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/Blu-ray/DIGA+Recorder/Blu-ray+HDTV+Aufnahme+und+Wiedergabe+in+Full+HD/3397077/index.html#anker_3397077


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Du kan jo prøve med Panasonic's  recordere, men ingen ved, om de virker i DK.
 
Hvorfor skulle de ikke det? DVB-C i Danmark er ikke noget unikt.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Du kan jo prøve med Panasonic's  recordere, men ingen ved, om de virker i DK.
 
Hvorfor skulle de ikke det? DVB-C i Danmark er ikke noget unikt.
 
Flemming
Nej, men der er regionskoder for DVD'er og (muligvis) landekoder for DVB-C. En tysk tuner kan være begrænset, så den ikke fungerer i DK.

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 12:29
I norden bruger vi en speciel standard oven på DVB-C (NorDig standarden, se  http://nordig.org - http://nordig.org ). En DVB-C-tuner vil formentlig virke fint på grundfunktionerne, men kan måske have problemer med undertekster, og understøtter måske heller ikke "netværksnumre" som vi ofte bruger på kabelnettene til at placere kanalerne som udbyderen har defineret. Men en manuel søgning vil jo stadig finde kanalerne.


-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Du kan jo prøve med Panasonic's  recordere, men ingen ved, om de virker i DK.
 
Hvorfor skulle de ikke det? DVB-C i Danmark er ikke noget unikt.
 
Flemming
Nej, men der er regionskoder for DVD'er og (muligvis) landekoder for DVB-C.
 
Regionskoder for DVD er ens for Danmark og Tyskland. Landekoder for DVB-C har jeg aldrig hørt om. Jeg har derimod hørt om rigtig mange DVB-C modtagere som er importeret fra Tyskland, og de har alle fungeret.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 19:12
Jeg har i dag tilføjet - CA modul (kortlæser) til YouSee.


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 20:22
Panasonic'en har også CA-modul (CA/CI/CI+ - samme interface), eller hvad mener du?

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 20:25
Den har CI-slot. CA-modulet er noget du selv putter i bagefter afhængigt af hvem din TV-udbyder er.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 22:30
Endnu en gang tak for svarene. Jeg har rettet fejlen. Jeg er ikke så teknisk erfaren.Wink


Skrevet af: NicolaiBB
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:



Du kan jo prøve med Panasonic's  recordere, men ingen ved, om de virker i DK.
 
http://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/Blu-ray/DIGA+Recorder/Blu-ray+HDTV+Aufnahme+und+Wiedergabe+in+Full+HD/3397077/index.html#anker_3397077 - http://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/Blu-ray/DIGA+Recorder/Blu-ray+HDTV+Aufnahme+und+Wiedergabe+in+Full+HD/3397077/index.html#anker_3397077


Efter hvad jeg har fået fortalt planlægger en dansk forhandler at sælge de 3 helt nye Panasonic-recordere model DMR-BCT720/721/820 her i Danmark fra medio oktober. Prisen skulle blive ca 6000 - 6500 kr.

Man må vel kunne gå ud fra at forhandleren har sikret sig at de virker her i landet? Håber jeg da!

Nicolai


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af NicolaiBB NicolaiBB skrev:

Efter hvad jeg har fået fortalt planlægger en dansk forhandler at sælge de 3 helt nye Panasonic-recordere model DMR-BCT720/721/820 her i Danmark fra medio oktober. Prisen skulle blive ca 6000 - 6500 kr.

Man må vel kunne gå ud fra at forhandleren har sikret sig at de virker her i landet? Håber jeg da!
Nicolai
 
Vil jeg se, før jeg tror det. Til dobbelt pris af Samsung og LG bliver de nok svære at sælge til hr. og fru danmark midt i en krisetid.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 14:22
Det lyder som sød musik i mine ører. Kunne NicolaiBB løfte sløret for, hvem forhandleren er?


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 14:23


Skrevet af: NicolaiBB
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af 2450 2450 skrev:



Det lyder som sød musik i mine ører. Kunne NicolaiBB løfte sløret for, hvem forhandleren er?


Ikke på stående fod, men jeg kan finde ud af det inden for ca en time (højst).

Nicolai


Skrevet af: NicolaiBB
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af NicolaiBB NicolaiBB skrev:

Oprindeligt skrevet af 2450 2450 skrev:



Det lyder som sød musik i mine ører. Kunne NicolaiBB løfte sløret for, hvem forhandleren er?


Ikke på stående fod, men jeg kan finde ud af det inden for ca en time (højst).

Nicolai


Forhandleren hedder FØNIKS og findes i Århus og på Falkoner Alle i Kbh. Jeg kender intet til ham i øvrigt.

Der står ikke meget på hans hjemmeside endnu, kun forventet pris og leveringsdato. Her er den store:

http://www.fcomputer.dk/tv-hifi/film-afspillere/panasonic/dmr-bct820eg-bluray-recorder.html

hilsen
Nicolai


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 15:03
Jeg har handlet en del hos Føniks - computerdele. Jeg har været meget tilfreds. Så det er da spændende m.h.t. Panasonoc recorderen.


Skrevet af: NicolaiBB
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af 2450 2450 skrev:



Jeg har handlet en del hos Føniks - computerdele. Jeg har været meget tilfreds. Så det er da spændende m.h.t. Panasonoc recorderen.


Medens vi har siddet og skrevet så har Nemdirect meldt en pris på 5501 kr for 721-modellen til pricerunner, så der er tydeligvis noget i gang. Der er dog ikke noget at se på Nemdirects hjemmeside endnu.

Hvis man kan læse tysk er der en del anmeldelser/omtaler på nettet. Jeg er ikke meget bevandret på det elektroniske område, faktisk er jeg kun for kort tid kommet over at håndsvinget på min telefon er erstattet af en drejeskive, så jeg vil ikke give mig af med tekniske bemærkninger overhovedet til denne Panasonic, men jeg kan da se at man i Tyskland omtaler den som en slags all-in-one apparat og man sammenligner den egentlig ikke med de så kendte Samsung og Lg-optagere. Den kan åbenbart en del mere, jeg studsede bl.a. over at der nævnes noget om at brænde discs, som så kan afspilles på andre apparater, men prøv selv via google.

hilsen
Nicolai



Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:12
Det ser ud til, at - PANASONIC DMR-BCT720EG BLURAY RECORDER BLACK TWIN HD DVB-C 3D -   kommer først i oltober måned - pris fra 5100,- og opefter.
Se:
http://www.techhaus.dk/DMR-BCT720EG-BLURAY-RECORDER-BLACK-TWIN-HD-DVB-C-3D-WLAN-DLNA-IN-CONS-PANASONIC/cat-p/c/p5172213.html - http://www.techhaus.dk/DMR-BCT720EG-BLURAY-RECORDER-BLACK-TWIN-HD-DVB-C-3D-WLAN-DLNA-IN-CONS-PANASONIC/cat-p/c/p5172213.html
 
Det glæder jeg mig til. Den få i øvrigt gode karakterer i Tyskland.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af 2450 2450 skrev:

Det ser ud til, at Panasonic'en kommer først i oltober måned - pris fra 5100,- og opefter.
Se:
http://www.pricerunner.dk/pl/4-2810393/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Panasonic-DMR-BST720-500GB-Sammenlign-Priser - http://www.pricerunner.dk/pl/4-2810393/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Panasonic-DMR-BST720-500GB-Sammenlign-Priser
 
Det glæder jeg mig til. Den få i øvrigt gode karakterer i Tyskland.
Synes der står twin DVB-S ved flere af dem. Er der ikke andre tunere i, som DVB-C og DVB-T2 ?


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:24
Jeg har lige rettet det. Jeg opdagede det lidt sent.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af 2450 2450 skrev:

Jeg har lige rettet det. Jeg opdagede det lidt sent.
Så kun med Cabel-tuner?Confused


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:42
De findes også med andre tunere.


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 18:19
Ingen af dem der er i linket er med DVB-C tuner, og de advarer om at undertekster ikke vil fungere i et af linkene.
Så hvis man finder en med DVB-C dekoder, er det nok en god ide med returret.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 19:21
DMR-BSTXXX = DVB-S
DMR-BCTXXX = DVB-C
 
Men 4 watt standby? Er det ikke lige i overkanten ift. konkurrencen? Og så skal man nok lige have i mende, at der må være tale om parallel-import, idet de ikke er lanceret på det danske marked.. Men ret lækkert, at man kan brænde bluray-skiver!

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 19:55
Jaeee - jeg har heller ikke kunnet finde andet en manual på Tysk-Fransk-Italiensk.


Skrevet af: NicolaiBB
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:



DMR-BSTXXX = DVB-S
DMR-BCTXXX = DVB-C
 
Men 4 watt standby? Er det ikke lige i overkanten ift. konkurrencen? Og så skal man nok lige have i mende, at der må være tale om parallel-import, idet de ikke er lanceret på det danske marked.. Men ret lækkert, at man kan brænde bluray-skiver!


Mon ikke de lanceres her på et lidt senere tidspunkt? Der har tidligere i tråden været ytret tvivl om anvendeligheden i DK. Jeg har fundet følgende tekst i Panasonics såkaldte konformitetserklæring for produkterne DMR-BCTxxx :

"Dette produkt forudses anvendt i følgende lande: Østrig, Belgien, Bulgarien, Cypern, Tjekkiet, DANMARK, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Island, Luxemburg, Lichtenstein, Malta, Holland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Spanien, Sverige og Storbritannien."

hilsen
Nicolai


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 20:04
NicolaiBB: Godt spottet! Kan jo være, at de alligevel bliver lanceret officielt i DK. Glæder mig i hvert fald til at høre lidt om folks erfaringer, når de lander, for er de fri for de skarpe kanter som LG og Samsung lider af, så er jeg næste kunde i køen - prisen til trods! Wink

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 23:19
Må jeg spørge om - hvorfor ikke Samsung og LG - jeg påtænker ellers at opgradere den "ældre" Panasonic fladskærm med en LG Blu-ray afspiller type LG HR925N med DVB-T2/C tuner samt Smart TV.
 
mvh
Allan
 


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 00:15
Jeg har købt en Panasonic DMR-BCT820EG, og bruger den på You-See's net. 
Alt fungerer korrekt med de rigtige undertekster, rigtige bogstaver, rigtige sprog, epg. osv.
Apparatet identificerer uden problemer You-See's net, ligesom ekstrakanaler via modul og kort fungerer. 
Recorderen giver ikke mulighed for at benytte You-See's speciele tjenester med fx filmleje, men var heller ikke forventet.
  


Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har købt en Panasonic DMR-BCT820EG, .....  
Har du købt den via en dansk eller udenlandsk netshop forhandler ?

-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 09:03
sodaha: Den er købt gennem en udenlandsk netshop.


Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 11:46
Her er en test:
http://www.areadvd.de/hardware/2012/panasonic_dmr_bct820.shtml - http://www.areadvd.de/hardware/2012/panasonic_dmr_bct820.shtml


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 12:21
Lige nu er jeg glad for, at jeg endnu ikke er hoppet på LG eller Samsung.. Tror sgu' sådan en 500GB Panasonic finder vej til min stue Wink

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:04
820'eren har 1TB og 720'eren 500GB


Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Lige nu er jeg glad for, at jeg endnu ikke er hoppet på LG eller Samsung.. Tror sgu' sådan en 500GB Panasonic finder vej til min stue Wink
 
Så er det lige at jeg spørger igen - hvorfor ikke LG eller Samsung ?
 
Allan
 


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ingen af dem der er i linket er med DVB-C tuner, og de advarer om at undertekster ikke vil fungere i et af linkene.
 
Jeg har kabeltv fra Stofa. De sender langt de fleste kanaler, incl. alle danske, med faste undertekster, så her er der ingen problemer. Jeg ved ikke om f.eks. Yousee gør det samme.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Så er det lige at jeg spørger igen - hvorfor ikke LG eller Samsung ?
 
Allan
 
Har du læst lidt om LG og Samsung i fora og andre steder? Virker som nogle ugennemtænkte produkter, hvor der er lagt vægt på antallet af funktioner, og ikke deres brugervenlighed.. Panasonic'erne er ganske vist over dobbelt så dyre, men hvis det er prisen for et ordentligt produkt, så må det jo bare være sådan.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Så er det lige at jeg spørger igen - hvorfor ikke LG eller Samsung ?
 
Allan
 
Har du læst lidt om LG og Samsung i fora og andre steder? Virker som nogle ugennemtænkte produkter, hvor der er lagt vægt på antallet af funktioner, og ikke deres brugervenlighed.. Panasonic'erne er ganske vist over dobbelt så dyre, men hvis det er prisen for et ordentligt produkt, så må det jo bare være sådan.
 
Er ikke stødt ind i dårlige anmeldelser så vidt jeg husker, kan du evt. linke til nogen.
 
En anden grund til valg af f. eks. LG er at jeg har brug for en med DVB2 tuner samt Smart TV funktion, og det findes vist ikke i Panasonics sortiment.
 
mvh
Allan
 


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 15:35
Jeg har i dag - efter meget lang tid, med adskellige omstillinger og pres - talt med en person i Panasonic Nordic - vil ikke nævne navn. Han stod for test og udvikling af Panasonic modellerne DMR-720+820 modellerne med dbv-c og de andre tunere i til det nordiske marked. Problemet er, at ikke alle de nordiske lande kan benytte modellerne fuldt ud. Først når det er på plads, vil de blive udbudt på det danske marked. Det blev ikke i 2012 men formentlig i 2013.
Jeg har i dag besluttet at bestille en bct 820 her i Danmark, som formentlig kan leveres den 10. OKT. Grunden til at jeg ikke vil købe den i Tyskland er, at jeg taler ikke tysk og hvis, der mod forventning, skulle opstå problemer med maskinen, vil jeg kunne tale med leverendøren. Den koster kr. 5800,-. Det er ca. kr. 300,- mere end i Tyskland. Det kan jeg godt leve med.  Big smile


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 15:36
Allan Jensen: Det som gør LG og Samsung modellerne fuldstændig uinteressante, er deres manglende Blu-Ray optagefunktioner.

Hvad er en DVB2 tuner?


Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Allan Jensen: Det som gør LG og Samsung modellerne fuldstændig uinteressante, er deres manglende Blu-Ray optagefunktioner.

Hvad er en DVB2 tuner?
 
Jeg mener selvfølgelig DVB-T2 tuner, var lidt for hurtig på tangenterne Wink
 
Hvad vil det sige at Blu-ray optagefunktioner mangler, er det kopiering af BD til harddisk eller ?
 
mvh
Allan
 


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 15:51
Man kan ikke kopiere fra harddisk til skive på Samsung og LG


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 17:31
Allan Jensen.
 
Brug søgefunktionen her på forum, så vil du få masser af tråde, med folk som bliver gråhårede af LG og Samsung-maskinernes håbløse funktionalitet, og mangel på helt basale funktioner.
 
M.v.h.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 17:40
Allan Jensen: poul-r har allerede svaret. Det var præcis det, jeg mente. Det er en katastrofal mangel, når optagelserne på harddisken ikke kan kopieres over på skiver. Det kan omtalte modeller fra Panasonic. Mig bekendt findes der ikke modeller fra hverken Samsung eller LG, der kan det.
Men Panasonic-modellerne har formodentlig ikke den store interesse for dig, for de findes ikke med DVB-T/T2 tuner.



Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 00:13
@Henrik B.
Jeg har læst et par fine anmeldelser af LG.
 
 
@C. Johansen
Jeg anerkender muligheden for at kunne kopiere over på skiver men katastrofal syntes jeg dog ikke det er, jeg har ikke brug for den mulighed.
 
mvh
Allan
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

@Henrik B.
Jeg har læst et par fine anmeldelser af LG. 
 
Jeg giver nu ikke meget for "anmeldelser". De er ofte så overfladiske, at de slet ikke kommer ind på daglig betjening af maskinerne. Næh, læs de erfaringer flere hér på forum har gjort sig - dét er mere relevant.
 
I min verden er det i øvrigt fløjtende ligegyldigt om en HDD-optager kan optage på Blu-Ray eller ej!
 
M.v.h.


Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

@Henrik B.
Jeg har læst et par fine anmeldelser af LG. 
 
Jeg giver nu ikke meget for "anmeldelser". De er ofte så overfladiske, at de slet ikke kommer ind på daglig betjening af maskinerne. Næh, læs de erfaringer flere hér på forum har gjort sig - dét er mere relevant.
 
I min verden er det i øvrigt fløjtende ligegyldigt om en HDD-optager kan optage på Blu-Ray eller ej!
 
M.v.h.
Jeg giver dig ret i at man skal læse anmeldelser kritisk men ligefrem overfladiske syntes jeg sjældent jeg ser dem.
Vi ser jo også vidt forskelligt på hvordan produktes kan/skal virke, hvilket tydeligt kommer frem i dit og C. Johansens indlæg hvor du syntes det er fløjtende ligegyldigt at den kan kopiere over på Blu-ray skiver hvorimod han syntes det ligefrem er en katastrofe !!
 
mvh
Allan
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Jeg giver dig ret i at man skal læse anmeldelser kritisk men ligefrem overfladiske syntes jeg sjældent jeg ser dem.
Vi ser jo også vidt forskelligt på hvordan produktes kan/skal virke, hvilket tydeligt kommer frem i dit og C. Johansens indlæg hvor du syntes det er fløjtende ligegyldigt at den kan kopiere over på Blu-ray skiver hvorimod han syntes det ligefrem er en katastrofe !!
 
mvh
Allan
 
Hvor mange anmeldere tjekker f.eks. om man kan begynde at se en optagelse, inden den er afsluttet? Det kan Samsung's eller LG's f.eks. ikke.
Hvor mange tror du tjekker, om man kan omdøbe tiler som allerede ér optaget? Det kan Samsung's f.eks. ikke.
O.s.v.
 
Men det er underordnet. Hvis en Samsung eller LG opfylder dit behov, så køb endelig én af dem (og så er Samsungs høje fejlrate slet ikke nævnt, før nu!).
Jeg køber Panasonic'en, da hele deres brugerflade/betjening er langt mere overskuelig og intuitiv.
 
M.v.h.
 
M.v.h.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ingen af dem der er i linket er med DVB-C tuner, og de advarer om at undertekster ikke vil fungere i et af linkene.
 
Jeg har kabeltv fra Stofa. De sender langt de fleste kanaler, incl. alle danske, med faste undertekster, så her er der ingen problemer. Jeg ved ikke om f.eks. Yousee gør det samme.
 
Flemming
 
 
Der er nogle af kanalerne, som ikke sendes med faste undertekster på YouSee, fx Viasat Explorer og Viasat History. Her kan man så skifte undertekstsprog. Kan være en fordel, men også en ulempe, da den (LG HR550c) somme tider kan finde på at skifte undertekstsprog af sig selv!


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Der er nogle af kanalerne, som ikke sendes med faste undertekster på YouSee, fx Viasat Explorer og Viasat History. Her kan man så skifte undertekstsprog. Kan være en fordel, men også en ulempe, da den (LG HR550c) somme tider kan finde på at skifte undertekstsprog af sig selv!
 
Et godt eksempel på "features", som en anmeldelse ikke får påpeget.  Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Der er nogle af kanalerne, som ikke sendes med faste undertekster på YouSee, fx Viasat Explorer og Viasat History. Her kan man så skifte undertekstsprog. Kan være en fordel, men også en ulempe, da den (LG HR550c) somme tider kan finde på at skifte undertekstsprog af sig selv!
 
Et godt eksempel på "features", som en anmeldelse ikke får påpeget.  Wink
 
M.v.h.
 
Og Tekst-TV fungerer udmærket på LG'en, men man skal ikke taste sidetal for hurtigt, fordi her er det altså MASKINEN, som bestemmer farten! Bortset fra det, er den hurtig til at finde siderne. De par funktioner er ikke blevet forbedret endnu vha. opdateringerne. Der har for et par uger siden været en opdatering til LG'en.


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Jeg giver dig ret i at man skal læse anmeldelser kritisk men ligefrem overfladiske syntes jeg sjældent jeg ser dem.
Vi ser jo også vidt forskelligt på hvordan produktes kan/skal virke, hvilket tydeligt kommer frem i dit og C. Johansens indlæg hvor du syntes det er fløjtende ligegyldigt at den kan kopiere over på Blu-ray skiver hvorimod han syntes det ligefrem er en katastrofe !!
 
mvh
Allan
 
Hvor mange anmeldere tjekker f.eks. om man kan begynde at se en optagelse, inden den er afsluttet? Det kan Samsung's eller LG's f.eks. ikke.
Hvor mange tror du tjekker, om man kan omdøbe tiler som allerede ér optaget? Det kan Samsung's f.eks. ikke.
O.s.v.
 
Men det er underordnet. Hvis en Samsung eller LG opfylder dit behov, så køb endelig én af dem (og så er Samsungs høje fejlrate slet ikke nævnt, før nu!).
Jeg køber Panasonic'en, da hele deres brugerflade/betjening er langt mere overskuelig og intuitiv.
 
M.v.h.
 
M.v.h.
 
Du (Henrik) lyver, så vandet driver. Du ved det godt selv. Desværre ved alle det ikke.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvor mange anmeldere tjekker f.eks. om man kan begynde at se en optagelse, inden den er afsluttet? Det kan Samsung's eller LG's f.eks. ikke.
Hvor mange tror du tjekker, om man kan omdøbe tiler som allerede ér optaget? Det kan Samsung's f.eks. ikke.

Øh, min Samsung kan da begge dele. Men den har så mange andre "besynderligheder" så den bliver snarligt udskiftet med Pana'en.

J


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 12:00
Flatpanels anmeldte for nyligt BD-E8300, og her glippede man at notere hvilken firmware, den testede maskine havde. Dette er en væsentlig mangel ved en anmeldelse af et apparat, hvor firmwaren har så stor betydning, vil jeg mene. Generelt kan anmeldelser bruges som en udvidet reklame for et produkt, hvor funktionaliteten bliver uddybet - men det er brugernes egne erfaringer, der har langt større værdi i vurderingen af et produkt. Feks. nævnes der (så vidt jeg husker) intet i flatpanels anmeldelse (eller nogen andre anmeldelser) af E8300 om at maskinen er ustabil og ofte "fryser" - dette må man kigge i fora efter ejererfaringer, for at finde ud af.

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Jeg giver dig ret i at man skal læse anmeldelser kritisk men ligefrem overfladiske syntes jeg sjældent jeg ser dem.
Vi ser jo også vidt forskelligt på hvordan produktes kan/skal virke, hvilket tydeligt kommer frem i dit og C. Johansens indlæg hvor du syntes det er fløjtende ligegyldigt at den kan kopiere over på Blu-ray skiver hvorimod han syntes det ligefrem er en katastrofe !!
 
mvh
Allan
 
Hvor mange anmeldere tjekker f.eks. om man kan begynde at se en optagelse, inden den er afsluttet? Det kan Samsung's eller LG's f.eks. ikke.
Hvor mange tror du tjekker, om man kan omdøbe tiler som allerede ér optaget? Det kan Samsung's f.eks. ikke.
O.s.v.
 
Men det er underordnet. Hvis en Samsung eller LG opfylder dit behov, så køb endelig én af dem (og så er Samsungs høje fejlrate slet ikke nævnt, før nu!).
Jeg køber Panasonic'en, da hele deres brugerflade/betjening er langt mere overskuelig og intuitiv.
 
M.v.h.
 
M.v.h.
 
Du (Henrik) lyver, så vandet driver. Du ved det godt selv. Desværre ved alle det ikke.
 
Sikkert. Men brugere som har kig på disse optagere, kan jo bare starte fra en ende af hér:
http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=6&title=recordere-optagere - http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=6&title=recordere-optagere
 
Så kan man få syn for sagen, hvor mange som bøvler med disse optagere - af både den ene og den anden karakter!
 
M.v.h.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 17:12
Det er møgærgeligt at Samsung ikke gider ordne de sidste ting så deres optager kan blive en rigtig fin optager. Specielt når de også laver yousee boksen som kan mange af de træls ting, man bander over. Kan kun opfordre folk til at klage til Samsung, så gør de måske noget en dag...


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Jeg giver dig ret i at man skal læse anmeldelser kritisk men ligefrem overfladiske syntes jeg sjældent jeg ser dem.
Vi ser jo også vidt forskelligt på hvordan produktes kan/skal virke, hvilket tydeligt kommer frem i dit og C. Johansens indlæg hvor du syntes det er fløjtende ligegyldigt at den kan kopiere over på Blu-ray skiver hvorimod han syntes det ligefrem er en katastrofe !!
 
mvh
Allan
 
Hvor mange anmeldere tjekker f.eks. om man kan begynde at se en optagelse, inden den er afsluttet? Det kan Samsung's eller LG's f.eks. ikke.
Hvor mange tror du tjekker, om man kan omdøbe tiler som allerede ér optaget? Det kan Samsung's f.eks. ikke.
O.s.v.
 
Men det er underordnet. Hvis en Samsung eller LG opfylder dit behov, så køb endelig én af dem (og så er Samsungs høje fejlrate slet ikke nævnt, før nu!).
Jeg køber Panasonic'en, da hele deres brugerflade/betjening er langt mere overskuelig og intuitiv.
 
M.v.h.
 
M.v.h.
 
Du (Henrik) lyver, så vandet driver. Du ved det godt selv. Desværre ved alle det ikke.
 
Sikkert. Men brugere som har kig på disse optagere, kan jo bare starte fra en ende af hér:
http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=6&title=recordere-optagere - http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=6&title=recordere-optagere
 
Så kan man få syn for sagen, hvor mange som bøvler med disse optagere - af både den ene og den anden karakter!
 
M.v.h.
 
Som moderator burde du holde dig for god til dine daglige løgnehistorier. Men det er vel at håbe på for meget.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Som moderator burde du holde dig for god til dine daglige løgnehistorier. Men det er vel at håbe på for meget.
 
Jeg har sendt dig en PB, eftersom du ikke bidrager konstruktivt til debatten!
 
M.v.h.


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Flatpanels anmeldte for nyligt BD-E8300, og her glippede man at notere hvilken firmware, den testede maskine havde. Dette er en væsentlig mangel ved en anmeldelse af et apparat, hvor firmwaren har så stor betydning, vil jeg mene.

Jeg vil fremover sørge for at skrive firmware version på mine anmeldelser på www.digitalt.tv. Har lige bestilt en Panasonic DMR-BCT820EG hjem fra Tyskland, lyder jo til at den er værd at anmelde.

En huskeseddel for anmeldere modtages i øvrigt gerne Smile Det er ikke altid lige til, at huske alt man skal afprøve, og ofte har man jo også produktet i en begrænset periode.


-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: Perfektionist
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 19:55
Undskyld at jeg kommer lidt sent på tråden her. Derfor måske et dumt spørgsmål. Er det korrekt forstået, at Panasonic modellen kan optage digitalt (DVB-C) og samtidig brænde ud på disk?

-------------
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Undskyld at jeg kommer lidt sent på tråden her. Derfor måske et dumt spørgsmål. Er det korrekt forstået, at Panasonic modellen kan optage digitalt (DVB-C) og samtidig brænde ud på disk?
 
Ja, Panasonic kan brænde ud på både BluRay-skiver og DVD-skiver. Samtidig kan man ændre optagelkvaliteten og redigere i optagelserne (feks. klippe reklamer ud). Man kan genoptage alle optagelser der, hvor man stoppede dem, og ikke kun den man sidst afbrød. Du kan lave optagelser af ubegrænset længde, hvorimod LG og Samsung AFAIK er begrænset til 6 timer. Der er sågar analoge indgange (SCART), så man kan tilslutte sin gamle VHS, og dermed digitalisere sine gamle optagelser fra bånd.
 
Umiddelbart virker det som om, at Panasonic'en har ALLE de gode ting, som der var i de gamle analoge HD-optagere fra Sony & JVC etc.. Eneste lille minus er, at der ikke er nogen officiel understøttelse af det danske sendenet, men den skulle angiveligt komme medio 2013. Der skulle være danske menuer, men jeg er ikke 100% sikker.
 
720'eren (500GB) kan lagre 75 timers direct-copy i HD-kvalitet, 211 timer direct-copy SD-kvalitet, og helt op til 341 timer, hvis du nedsætter optagekvaliteten, til ringeste kvalitet. For 820'eren med 1TB er der dobbelt op!


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 20:49
Panasonic har ikke tidligere haft danske menuer i deres optagere. Har selv en DMR-EX87 med DVB-T tuner fra 2007


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 20:54
En pris på 6.500 Kr.? Så må den da have DVB C2, som lurer lige om hjørnet?Big smile


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

En pris på 6.500 Kr.? Så må den da have DVB C2, som lurer lige om hjørnet?Big smile
 
Nej, hverken Samsung, LG eller Panasonic har DVB-C2 kun DVB-C. Hvorfor mener du, at DVB-C2 lurer lige om hjørnet?


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

En pris på 6.500 Kr.? Så må den da have DVB C2, som lurer lige om hjørnet?Big smile
 
Nej, hverken Samsung, LG eller Panasonic har DVB-C2 kun DVB-C. Hvorfor mener du, at DVB-C2 lurer lige om hjørnet?
 
Det har der da været en del skriveri om i foraerne, både her, og ovre hos naboen, http://www.digitalt.tv - www.digitalt.tv Det testes rundt omkring, fx i Finland.


Skrevet af: Perfektionist
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:01


-------------
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:03
Kan desværre ikke læse usynlig skrift, Perfektionist!Big smile


Skrevet af: Perfektionist
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:04
Nitroblast
Tak for et glimrende svar!
Nu bliver jeg for alvor interesseret i recorder optagelse igen, selvom jeg godt ved, at det er "gammeldagst" at redigere og brænde ud på skive - but I love it that way!


-------------
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Nitroblast
Tak for et glimrende svar!
Nu bliver jeg for alvor interesseret i recorder optagelse igen, selvom jeg godt ved, at det er "gammeldagst" at redigere og brænde ud på skive - but I love it that way!
 
måske er det gammeldags, men der KUNNE jo være udsendelser, man gerne vil gemme...


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

En pris på 6.500 Kr.? Så må den da have DVB C2, som lurer lige om hjørnet?Big smile
 
Nej, hverken Samsung, LG eller Panasonic har DVB-C2 kun DVB-C. Hvorfor mener du, at DVB-C2 lurer lige om hjørnet?
 
Det har der da været en del skriveri om i foraerne, både her, og ovre hos naboen, http://www.digitalt.tv - www.digitalt.tv Det testes rundt omkring, fx i Finland.
 
Mig bekendt har hverken YouSee eller Stofa planer om at opgradere til DVB-C2, men det er ingen garanti for, at der ikke snart sker en opgradering.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:09
Det er nemlig det: Ingen garanti, og så er det jo surtCry, at have smidt SÅ mange penge efter en optager, ikk'? min LG kostede 2.000 Kr. Den må da gerne leve nogle år endnu, synes jeg...


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er nemlig det: Ingen garanti, og så er det jo surtCry, at have smidt SÅ mange penge efter en optager, ikk'? min LG kostede 2.000 Kr. Den må da gerne leve nogle år endnu, synes jeg...
 
Jeg tror, at du skal regne med, at når DVB-C2 kommer, så vil C2 fungere sideløbende med C i en overgangsperiode. Der findes mig bekendt ingen apparater (TV, Set-Top, Recordere etc.), der til dato indeholder en DVB-C2 tuner, og derfor tror jeg, at du skal se et par år ind i fremtiden, inden det reelt begynder at blive et tema, og yderligere nogle år, inden DVB-C vil være forældet.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:27

Det, jeg tænker på, er da Boxer fik lov til at bruge DVB T2, og så pludselig smed nogle SD-kanaler over på DVB T2-standarden - (nabolandskanalerne) Det var altså ikke KUN til HD-kanaler, de vil bruge DVB T2! - og et par år... Det er jo heller ikke længe at kunne bruge en så dyr boks som den,der er tale om her i tråden - derfor mit lille "pip" om DVB C2.



Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det, jeg tænker på, er da Boxer fik lov til at bruge DVB T2, og så pludselig smed nogle SD-kanaler over på DVB T2-standarden - (nabolandskanalerne) Det var altså ikke KUN til HD-kanaler, de vil bruge DVB T2! - og et par år... Det er jo heller ikke længe at kunne bruge en så dyr boks som den,der er tale om her i tråden - derfor mit lille "pip" om DVB C2.
 
Forstår dig godt, men du kan ikke rigtigt sammenligne DVB-C og DVB-T, da signalerne overføres forskelligt. Jeg tvivler på, at DVB-C udstyr bliver ubrugeligt indefor de nærmeste 5-6 år - men det er så også kun et gæt.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det, jeg tænker på, er da Boxer fik lov til at bruge DVB T2, og så pludselig smed nogle SD-kanaler over på DVB T2-standarden - (nabolandskanalerne) Det var altså ikke KUN til HD-kanaler, de vil bruge DVB T2! - og et par år... Det er jo heller ikke længe at kunne bruge en så dyr boks som den,der er tale om her i tråden - derfor mit lille "pip" om DVB C2.
 
Forstår dig godt, men du kan ikke rigtigt sammenligne DVB-C og DVB-T, da signalerne overføres forskelligt. Jeg tvivler på, at DVB-C udstyr bliver ubrugeligt indefor de nærmeste 5-6 år - men det er så også kun et gæt.
 
Ved godt, at DVB T og C er forskellige standarder, men det er mere menneskene bag, jeg ikke stoler på. Boxer gjorde det jo for at få kunderne til at købe nye modtagere, så det, der kun var et par år gammelt, nu pludselig var forældet.


Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Har lige bestilt en Panasonic DMR-BCT820EG hjem fra Tyskland, lyder jo til at den er værd at anmelde.
Glæder mig til at læse denne anmeldelse og håber at DMR-BCT820EG fungere optimal på STOFA DVB-C.

-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Har lige bestilt en Panasonic DMR-BCT820EG hjem fra Tyskland, lyder jo til at den er værd at anmelde.
Glæder mig til at læse denne anmeldelse og håber at DMR-BCT820EG fungere optimal på STOFA DVB-C.
 
100% enig! Virker Panasonic'en med Stofa, og er den stabil, så bestiller jeg også sådan en. Vil heller give det ekstra og få noget, der virker!


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: KlausJ
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har købt en Panasonic DMR-BCT820EG, og bruger den på You-See's net. 
Alt fungerer korrekt med de rigtige undertekster, rigtige bogstaver, rigtige sprog, epg. osv.
Apparatet identificerer uden problemer You-See's net, ligesom ekstrakanaler via modul og kort fungerer. 
Recorderen giver ikke mulighed for at benytte You-See's speciele tjenester med fx filmleje, men var heller ikke forventet.
  
Hej Johansen, det lyder jo som den rigtige digitale HDD-recorder, som vi bare ikke må købe i Danmark. Overvejer at se - og måske købe - den, næste gang, jeg er i Flensburg.
Kan du fortælle, om man kan optage serieoptagelser af programmer, der kommer på forskellige tidspunkter, som man kan på f.eks. YouSee-boksen? Eller er der kun mulighed for at optage på faste ugentlige/daglige tidspunkter?


-------------
Med venlig hilsen

Klaus Jensen


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:



Flatpanels anmeldte for nyligt BD-E8300, og her glippede man at notere hvilken firmware, den testede maskine havde. Dette er en væsentlig mangel ved en anmeldelse af et apparat, hvor firmwaren har så stor betydning, vil jeg mene. Generelt kan anmeldelser bruges som en udvidet reklame for et produkt, hvor funktionaliteten bliver uddybet - men det er brugernes egne erfaringer, der har langt større værdi i vurderingen af et produkt. Feks. nævnes der (så vidt jeg husker) intet i flatpanels anmeldelse (eller nogen andre anmeldelser) af E8300 om at maskinen er ustabil og ofte "fryser" - dette må man kigge i fora efter ejererfaringer, for at finde ud af.

Før en anmeldelse har vi givet mulighed for, at brugerne kan komme med ønsker til ting der skal testes. Hvis man først bidrager efter testen er udkommet, så er det ofte for sent da udstyret sendes retur kort tid efter. Så hvis du interesserer dig for firmware, så skriv en kommentar imens vi stadig tager imod forslag.

Du har dog ret i at det er ret svært at teste stabilitet, hvis crash af en boks er en sjælden begivenhed. Jeg satte maskinen til at optage film og serier over en længere periode, men hvis der skal en bestemt opførsel til at provokere et crash, så er dette jo ikke nok.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Før en anmeldelse har vi givet mulighed for, at brugerne kan komme med ønsker til ting der skal testes. Hvis man først bidrager efter testen er udkommet, så er det ofte for sent da udstyret sendes retur kort tid efter. Så hvis du interesserer dig for firmware, så skriv en kommentar imens vi stadig tager imod forslag.

Du har dog ret i at det er ret svært at teste stabilitet, hvis crash af en boks er en sjælden begivenhed. Jeg satte maskinen til at optage film og serier over en længere periode, men hvis der skal en bestemt opførsel til at provokere et crash, så er dette jo ikke nok.
 
Tak for dit svar. Jeg vil mene at den i testapparatet anvendte firmware-version bør være en obligatorisk oplysning ligesom harddiskens kapacitet. En test af en computer, hvor man ikke oplyser styresystemets version ville være utænkelig. Vh.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:47
Klaus J: Jeg mener, at den serieoptagefunktion, som du henviser til på You-See boksen, ikke er på Panasonics optager. De helt specielle You-See tjenester findes ikke - heller ikke fx Cinema, eller hvad det hedder nu.
Timer-programmeringen er nu let nok - især via guiden. Der er mulighed for 64 programmeringer, og harddisken kan rumme 155 timer i bedste kvalitet (identisk med det udsendte tv-signal).


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

for dit svar. Jeg vil mene at den i testapparatet anvendte firmware-version bør være en obligatorisk oplysning ligesom harddiskens kapacitet. En test af en computer, hvor man ikke oplyser styresystemets version ville være utænkelig. Vh.

Det er jo din vurdering og som du kan se i denne tråd, så er meningenrne om hvad der er vigtigt ret forskellige. Hvis DU finder noget vigtigt, så kom med inputtet før vi sender udstyret retur, så er du sikker på at vi ser på det. Der er ingen af vore øvrige tests hvor firmwarenummeret er nedskrevet i anmeldelsen og selv hvis vi har set nummeret i løbet af anmeldelsen, så kan du være sikker på at det ikke er nedskrevet andre steder.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 16:39
Klaus J: Man kan ikke serieoptage - dette er (AFAIK) en funktion, der kun findes i YouSee boksen, og det er blandt andet denne funktion, der bidrager til det høje standby-forbrug, idet EPG'en konstant skal være opdateret. I følge manualen, så kan du på panasonic'en gentage dine optagelser dagligt og ugentligt - thats it! Og så er der en anden lille detalje: Er en udsendelse kopibeskyttet, så kan Panasonic'en ikke optage den. Ved ikke om det samme gør sig gældende for Samsung og LG.
 
Yakken: Fair nok. Gik sådan set bare ud fra, at info om testet firmware var obligatorisk, idet den betyder en kæmpe bunke.


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 17:24
Hvad betyder AFAIK?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 17:27
"Så vidt jeg ved" (As Far As I Know)
 
M.v.h.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 17:29
TFS!


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Yakken: Fair nok. Gik sådan set bare ud fra, at info om testet firmware var obligatorisk, idet den betyder en kæmpe bunke.

Igen: Det betyder noget hvis der har været betydelige ændringer, som man måske skulle holde øje med. Hvis du har kæmpet med afspilleren eller på anden måde har indsigt i, at der kunne være problemer, som var relateret til en given firmware, så finder du naturligvis dette relevant. Da vi ikke nødvendigvis trawler nettet tyndt for at opspore tråde om folks problemer med et givent apparat, så har vi ikke samme fokus på hvilken version af firmwaren der ligger i maskinen. Det er trods alt ikke særligt ofte, at man ser alvorlige fejl blive rettet i en firmware på produkter, som har så kort tid på markedet som eks. TV og tilbehør.

Det er vist et sidespor ift. trådens emne, men du er velkommen til at fortsætte debatten enten her, eller i vores forum. Og jeg antager, at du minder os om det med firmware i fremtidige anmeldelser, hvis der er nogen speciel grund til at holde øje med det.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det er trods alt ikke særligt ofte, at man ser alvorlige fejl blive rettet i en firmware på produkter, som har så kort tid på markedet som eks. TV og tilbehør.
 
Så vidt jeg husker, kunne visse BluRay's (John Carter feks.) ikke afvikles på E8n00 firmwaren før den aktuelle 1010, og det er da en væsentlig mangel vil jeg mene. Jeg håber, at I på det udemærkede site, flatpanels, vil overveje, om ikke det var en idé, at implementere firmware-versionen for de produkter i anmelder fremadrettet - så er den nørdede del også dækket ind Wink


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:26
Kopibeskyttelse er en ret almindelig mangel ved Blu-Rays, da der hele tiden kommer nye til. Det er ikke anderledes end ved alle andre Blu-Rays, så det kan jeg ikke se som en væsentlig mangel - der må man blot vente på opdateringen. Jeg havde samme problem med min forrige Sony afspiller da eks. Inception udkom. Denne del af firmwaren plejer producenterne at være flinke nok til at opdatere, men det har ikke rigtigt noget med features eller fejlrettelser at gøre.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: lemmy
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 00:35
Tør man spørge HVOR i Tyskland (webshop), hvor I har købt denne DVB-C afspiller BCT820EG?

Jeg har i årevis været på jagt efter denne, og et par danske sites annoncerer med den men først til levering den 2/11, og dette er jo ingen garanti...!..eks.:

http://www.daneit.dk/PartDetail.aspx?q=p:5172215

http://www.nemdirect.dk/DMR-BCT820EG-BLURAY-RECORDER-BLACK-TWIN-HD-DVB-C-3D-WLAN-DLNA-IN-CONS-PANASONIC/cat-p/c/p5172215.html

Er det OK at handle i Tyskland via webshops - hvad hvis ustyret er defekt?

Mvh. Jan


-------------
Mvh. Lemmy


Skrevet af: pb13ultra
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 09:28

Det er helt ok,at handle i bl.a Tyskland ,mange gange er der bedre service end her i Danmark.

Hvis varen bliver defekt, skal den retur til der hvor du købte den, der er stadig garanti på varen.

Kim



Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 09:45
Der gælder de samme regler i tyskland, som der gælder i DK (og resten af EU). Du skal bare være opmærksom på, at hvis varen skal retur, så vil forsendelsesomkostninger være større end havde du handlet i DK.

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 10:25
lemmy: Hvis du har været på jagt efter en Panasonic DMR-BCT820EG et par år, kan jeg godt forstå, det har givet dig problemer, for apparatet først er kommet på markedet i september i år.
Du kan finde frem til forhandlere i Tyskland via Amazon.de, der vil henvise dig til en række forhandlere. Handlen går altså gennem Amazon.de, der fungerer som mellemmand og garanterer, at alt går rigtigt til.



Skrevet af: KlausJ
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 10:39
Der findes flere søgemaskiner, der kan give links til indkøb i Tyskland:
preissuchmachine.de
kelkoo.de
pricerunner.de

Jeg har flere gange handlet hos tecknikdirekt.de - helt uden problemer og levering i løbet af to dage.
Jeg har planer om at tage til Flensburg her omkring den kommende weekend og se, om jeg kan få en Panasonic DMR-BCT820 hos Media Markt, Saturn eller ProMarkt. Hvis det lykkes, så ryger min Samsung BD-D8900 ud.


-------------
Med venlig hilsen

Klaus Jensen


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 22:14
Jeg har købt min til testen på digitalt.tv hos csmusiksysteme.de. Ok dog lidt venten på svar ved spørgsmål om leveringstid.

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: lemmy
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 23:12
Tusind tak for alle svar. Jeg har i dag bestilt en DMR-BCT820EG via Amazon.de.
Der er lidt leveringstid på den, men jeg glæder mig vildt til at koble den på Glentens net Smile.

Mvh. Jan


-------------
Mvh. Lemmy


Skrevet af: 2450
Skrevet den: 08-November-2012 kl. 17:52
Clap Jeg har i dag modtaget min Panasonic DMR-BCT820EG fra en tysk webbutik. Jeg har ventet i lang tid på levering fra en dansk webbutik med mange deadline's og opgav derfor.
Indtil videre virker den perfekt - har Yousee.
Der én ting der irriterer mig - der er ikke ur i displayet?? Er der andre der har fået det frem??


Skrevet af: lemmy
Skrevet den: 10-November-2012 kl. 21:31
Jeg HAR fået sat min op, og her ER der lys i displayet - ganske som på Panasonics tidligere HDD recordere.

Displaet kan sættes til Auto, Dim eller Bright i menuen, men det kan vist ikke slås fra.



-------------
Mvh. Lemmy


Skrevet af: NitroBlast
Skrevet den: 10-November-2012 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af lemmy lemmy skrev:

Jeg HAR fået sat min op, og her ER der lys i displayet - ganske som på Panasonics tidligere HDD recordere.

Displaet kan sættes til Auto, Dim eller Bright i menuen, men det kan vist ikke slås fra.
 
Hvis man vælger at slå EnergySave fra under den indledende opsætning, så vil der være mulighed for at vælge de ting for displayet, som du nævner. Dette koster så et standby-forbrug på omkring 20 watt. Ønsker man derimod at benytte EnergySave, for at opnå et standby-forbrug på <1 watt, så vil uret ikke blive vist, når apparatet er slukket, og det er slet ikke muligt, at få adgang til optioner vedr. displayet.
 
Jeg behøver ikke ringe til en ven, da jeg er 100% sikker Wink


-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..



Print side | Luk vindue