Print side | Luk vindue

In-app Purchase.. HJÆLP

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple apps
Forumbeskrivelse: Apps til Apple iOS (iPhone, iPad og iPod Touch)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115531
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 10:54


Emne: In-app Purchase.. HJÆLP
Skrevet af: multix
Emne: In-app Purchase.. HJÆLP
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:41
Nogen er kan hjælpe mig med denne og hvad man kan gøre?

Min datter på 7 har fået et make-up spil på ipaden hvor hun har fået købt nogle diamanter til 299 kr.

Det mærkelige er at der i andre spil er min app-store kode som hun skal trykke inden man kan købe (den kender hun ikke) men vi afprøvede også bare med 6 kr. og der vil den heller ikke have koden og købte bare ved at bekræfteConfused

Er der noget man kan gøre?? Bank, Apple eller?



Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:51
Ja, du kan prøve "Rapporter et problem" - der er link til det på regningsmailen fra iTunes store.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: multix
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, du kan prøve "Rapporter et problem" - der er link til det på regningsmailen fra iTunes store.



Det prøvede jeg men synes ikke jeg kunne finde noget om at jeg kunne brokke mig over det Smile


Skrevet af: jakobbirk
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 18:55
Jeg har netop fået pengene tilbage for et forkert app køb (havde valgt iphone stedet for ipad version).

Her er en guide
http://www.youtube.com/watch?v=z3mk7kDKD_c - http://www.youtube.com/watch?v=z3mk7kDKD_c

Mon ikke du kan forsøge at få refunderet in app purchase den vej også.


Skrevet af: multix
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af jakobbirk jakobbirk skrev:

Jeg har netop fået pengene tilbage for et forkert app køb (havde valgt iphone stedet for ipad version).

Her er en guide
http://www.youtube.com/watch?v=z3mk7kDKD_c - http://www.youtube.com/watch?v=z3mk7kDKD_c

Mon ikke du kan forsøge at få refunderet in app purchase den vej også.


Også en fin guide men når jeg vil rapportere et problem får jeg bare denne side og ikke mere Cry http://www.apple.com/uk/support/itunes/


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 19:52
"Problemet" er at køb af en App og in-App purchase er 2 forskellige ting. Klage over køb af en forkert App går via Apple - normalt smertefrit. in-App purchase derimod står producenten for. Og i mange tilfælde er de mildt sagt pisse ligeglade med at du er kommet til at trykke på kr. 599,- for en trillebør smølfebær. Det er nok en grund til at de tilbyder det.
Normalt står din konto "åben" 15 min efter du har indtastet din kode. Dvs. ungerne kan købe alt det de vil. Derfor sørger jeg altid for at downloade nye programmer mens ungerne ikke er i nærheden - ikke noget med "kan du ikke lige hente dette spil....."
Så her fra held og lykke


-------------


Skrevet af: multix
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 20:17
Så må jeg i banken for jeg har ikke godkendt et køb på 300 kr. og så vidt jeg ved kan børn under 18 ikke drages til ansvar for køb? Wink


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 20:27
Nej, men det kan forældrene. Min iTing har alle slået Begrænsninger til. Så skal koden indtastes ved hvert køb.


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 21:26
Af skade har jeg også ændret vores iPads så in-app purchases er slået fra, og der ALTID skal indtastes kode når der handles..

Det er lykkedes min 5 årige datter og hendes veninde at downloade det nyeste Medina Album på releasedagen for noget tid siden.. gloede pænt meget da der dagen efter var en kvittering på min email om at jeg skulle have købt netop det album .... 

:) 


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 21:27
Ja, giv da bare datteren skylden


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af multix multix skrev:

Så må jeg i banken for jeg har ikke godkendt et køb på 300 kr. og så vidt jeg ved kan børn under 18 ikke drages til ansvar for køb? Wink

Tvivler på, at banken kan hjælpe dig. Det svarer jo til, at du har lagt dit dankort med pinkode på bordet og så er det blevet brugt - Det er med andre ord dig som har handlet uansvarligt med din konto.

Jeg ville i første omgang tage kontakt til producenten af appen, og hører om de vil gøre noget - Hvis ikke de vil det, tvivler jeg på at der er noget at gøre ved det - Beløbet er ihvertfald for lavt til f.eks. forbrugerklagenævnet.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 15:20
Utroligt som brugerne prøver at fralægge sig ethvert ansvar, når de ikke har sat sig ind i tingene.

Kunne være lækkert hvis det blev besluttet at alt udstyr med adgang til til internettet kræver en certificering i stil med et kørekort. Hvis man ikke har taget sådan ét, så vanker der bøder til brugeren.
Det ville måske tvinge brugerne til at tænke sig om og ikke lade en ulåst telefon ligge fremme til ungerne. Thumbs Up



Print side | Luk vindue