Print side | Luk vindue

Identisk kopi af DVD brænd på Sony 710

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11554
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 19:43

Emne: Identisk kopi af DVD brænd på Sony 710
Skrevet af: Perfektionist
Emne: Identisk kopi af DVD brænd på Sony 710
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 19:09

Kan en Sony ejer sige mig med hvilket software, man bedst laver en kopi af en DVD brændt på Sony 710?

Jeg mener: Har man brædt en dvd fra HDD til DVD, sletter samme fra harddisken  - og senere får brug for en kopie af DVD'en. Man kan selvfølgelig overføre igen fra DVD til HDD - og så tilbage igen. Men det giver vist nok et vist tab, da man skal reencode (kvik overførsel ej mulig fra DVD til HDD).

Jeg har forsøgt med med CloneDVD og Nero, men får efterfølgende afspilningsvanskeligheder på Sony 710 - eller i bedste fald går titelmenuen tabt.

-------------
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65

Svar:
Skrevet af: Fine
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:25
DVD Decrypter kan rippe dvd over på hd så kan du bruge clonedvd2 til og fjerne det du ikke vil ha med. og lave den om til 4.35gb så du kan brænde den igen

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Kan en Sony ejer sige mig med hvilket software, man bedst laver en kopi af en DVD brændt på Sony 710?

Nero er ganske udmærket til opgaven. Brug DVD Copy funktionen i Nero og du får en eksakt kopi.

Der er ikke behov for De-krypterings programmer eller andet da DVD'en ikke er krypteret.

Hvordan har du kopieret med Nero, så du mister titelmenuen?! (har du prøvet at trykke 'Menu' eller 'Top Menu' under afspilning for at se menuen?)

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 21:50

CloneCD kan også lave en 1:1 kopi, også af DVDer.

Flemming

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:22

Tusind tak for svarene!

fltk: Jeg har forsøgt med CloneCD, kopien var ok, men titellisten væk

fine: DVDdecrypter har jeg endnu ikke prøvet. Det er et forsøg værd.

lars: Jeg forsøgte netop med DVD kopi funktionen i Nero 7 Premium. Recorderen (Sony 710) gav en fejlmeddelelsen, om at DVD ikke var læsbar.

-------------
Perfektionist

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:36

Er den oprindelige skive brændt på Sony 710 et +medie du forsøger at kopiere til et -medie ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:37

lars: Jeg forsøgte netop med DVD kopi funktionen i Nero 7 Premium. Recorderen (Sony 710) gav en fejlmeddelelsen, om at DVD ikke var læsbar.

Så tror jeg mere det er et problem med at dit DVD drev i PC'en ikke kan læse alle sektorer af DVD'en fra 710'en (måske problem med multi-session support?!).

Jeg har selv kopieret adskillige DVD+RW medier på den måde fra min HX900 (men af uvisse årsage kan min LiteOn PC brænder ikke umiddelbart kopiere/læse DVD-RW medier skrevet af optageren - det kræver IsoBuster el. anden software).

Har du prøvet at kopiere indholdet af VIDEO_TS biblioteket til harddisken og efterfølgende kopieret indholdet til en DVD-Video i Nero?

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 22:52

spawn: Ja, den oprindelige DVD blev brændt på Sony 710

Lars: Mit PC drev er netop en Lite-On (SOHW-1673S). Ja, der har du nok fat i det helt rigtige. - Ved du umiddelbart om kopiering af VIDEO TS biblioteket og dernæst kopiering via Nero giver kvalitetstab i forhold til den oprindelig DVD?

En løsning, der virker, er selvfølgelig at overføre den oprindelige DVD til HDD - og så kopiere tilbage til en tom skive via Sony recorderen.  Jeg mener bare, at dette må give et vist - måske ikke synligt - kvalitetstab, idet man reencoder tilbage (også selvom man vælger samme kvalitet, f.eks. SP til SP). Og det sker formentlig endnu en gang, når man kopierer til en ny DVD skive. Her kunne jeg selvfølgelig vælge Kvik Overførsel, men desværre går recorderen ofte i Recovery Mode, når jeg vælger Kvik Overførsel.

-------------
Perfektionist

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 23:01

spawn

Undskyld jeg misforstod dig i første omgang!

Nej, det var et -medie til -medie.

-------------
Perfektionist

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 23:04
Hej Perfektionist,

Ved du umiddelbart om kopiering af VIDEO TS biblioteket og dernæst kopiering via Nero giver kvalitetstab i forhold til den oprindelig DVD?

Nej, der er intet kvalitets-tab - så det vil være at foretrække (når nu DVD kopiering íkke virker)

En løsning, der virker, er selvfølgelig at overføre den oprindelige DVD til HDD - og så kopiere tilbage til en tom skive via Sony recorderen.  Jeg mener bare, at dette må give et vist - måske ikke synligt - kvalitetstab, idet man reencoder tilbage (også selvom man vælger samme kvalitet, f.eks. SP til SP).

Ja, der sker et tab ved overførsel fra DVD til HDD - og fra HDD til DVD så længe der ikke bruges 'Kvik'. Min anbefaling vil derfor være PC-måden.

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 26-April-2006 kl. 23:08

Hej Lars,

Jeg forsøger med kopiering af VIDEO TS biblioteket via Nero.

Super - tak forhjæpen!!!!!!!!!

-------------
Perfektionist

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 00:55

Hvis man vil have en 100% kopi af en DVD brændt på en Sony RDR-HX710/910 er der kun een måde jeg kender der virker, og jeg har prøvet mange måder!

Det første krav er at man brænder til en DVD-RW i Video mode på Sony recorderen. Alle andre formater (DVD+RW, DVD+R, DVD-R) vil ved kopiering blive reduceret fra multiple tracks (selv for en DVD med kun en enkelt titel) til et enkelt track med de samme filer; dette vil bevirke at Sony recorderen ikke genkender DVD'en som sit eget format, og således gerne vil afspille kopien men man mister Titlerne m.m. i Title List.

Det andet krav er at man kopierer på PC uden nogen som helt ændring af DVD'en, inklusive at label ikke må ændres. Jeg plejer at gøre dette med DVD Decrypter, men der kan godt være andre programmer der virker.

Det tredje krav er at man brænder kopien uden nogensomhelst ændring at det kopierede image til en DVD-R (ikke en DVD+R), f.eks. med ImgBurn - men ikke med Nero CD-DVD Speed hvor man har valgt at inkludere test data på skiven.

Hvis man overholder disse strenge krav (især det første krav), så vil Sony recorderen opfatte kopien som om den selv havde skrevet den.

Men der er tusinder af måder at kopiere en DVD på, hvis man er ligeglad med om Sony recorderen kan læse titler, kanaler, og optage data/tidspunkt.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 27-April-2006 kl. 07:03

Dragemester

Også tak til dig for svaret!!! Nu har jeg nogle muligheder at arbejde med. Og det er for mig netop vigtigt, at Sony recorderen kan læse titler, kanaler, osv.

-------------
Perfektionist

Skrevet den: 29-April-2006 kl. 08:44

Jeg kommer lige tilbage til et tidligere emne.

Efter at have geninstalleret Nero (Premium 7) så lykkes det faktisk at tage en identisk kopi via DVD-Kopi funktionen. Dvs. den kopierede skive bevarer alle data, som Menulister, Disk info, m.m. , som lagres på originalskiven af Sony recorderen.

Så, Lars, du havde ret, det kan lade sig gøre i Nero!!!!

-------------
Perfektionist

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 14:57

Efter at have geninstalleret Nero (Premium 7) så lykkes det faktisk at tage en identisk kopi via DVD-Kopi funktionen. Dvs. den kopierede skive bevarer alle data, som Menulister, Disk info, m.m. , som lagres på originalskiven af Sony recorderen.

Det lykkedes ikke for mig da jeg prøvede med Nero 6.6 og en DVD-R skrevet på Sony recorderen; kopien viste ikke titler i Title List på Sony recorderen, og det var fordi at de multiple tracks eller sessioner på den oprindelige DVD var blevet reduceret til et enkelt track og session med de samme filer.

Var det en DVD+R eller DVD-R det lykkedes dig at kopiere perfekt med Nero 7?

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 29-April-2006 kl. 15:20

Hej Dragemester

Min forundring var stor, da det pludselig lykkedes (jeg havde faktisk smidt håndklæddet i ringen).

I Nero 7 Premium lykkedes det perfekt efter en geninstallation. Det har måske noget med versionen at gøre. I Nero 6 fik jeg det ALDRIG til at lykkes. Jeg valgte blot Copy i Nero Burning Rom (eller evt. genvejstasten DVD copy). ALLE info kom med, Titellister, Disk oplysninger - ALT!

-------------
Perfektionist

Skrevet den: 29-April-2006 kl. 15:31

Tilføjelse: Det var en dvd -R.

-------------
Perfektionist

Print side | Luk vindue