iPhone 5's tilstand i DK?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115594
Udskrevet den: 17-April-2025 kl. 06:40
Emne: iPhone 5's tilstand i DK?
Skrevet af: klaushansen
Emne: iPhone 5's tilstand i DK?
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 16:41
Vil høre hvordan oplevelsen er hos de der allerede nu har erhvervet sig en iPhone 5! Oplever i samme problemer med risser, hakker osv som andre steder? Har i bemærket andre hardware-problemer indtil videre?
På forhånd tak
Mvh klause
|
Svar:
Skrevet af: Stone
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 17:03
Hej Klause. Jeg fik min i fredags. Jeg har ikke oplavet nogle af de indmeldte problemer, men har dog ikke benyttet kort-funktionen. Der er virkelig god - og virker virkelig hurtig, når man går rundt i menuer og endnu mere overbevisende med browseren. Jeg kommer fra en HTC Sensation, men har også brugt meget tid "sammen" med en Ipad3. Bare lige så i ved, hvad jeg sammenligner med. Super tilfreds - lækker skærm. Mvh. Steen
|
Skrevet af: keldp
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 19:31
Jeg har heller ikke haft nogle problemer eller ridser har en 64g sort.det er en rigtig dejlig telefon.
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 10:33
Ok har bare læst at nogle har haft en masse risser og lækkede lys og generelt var meget sart overfor netop stød og ridsning....
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 11:02
Der er også en del som skulle have fejl. Men du kan også godt regne, med at der er nogen bare skriver noget, fordi, at de ikke kan lide Apple. Så kan det hurtigt komme til, at se værre ud.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 11:13
Eller også er det enkelte "mandagsudgaver"...
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 11:14
Det er selvfølgelig rigtigten har bl.a. holdt øjede Apple supports forum. Der er der mange billeder af dårlige eksemplarer. Jeg vil meget gerne eje en iPhone 5 da jeg er meget glad for min 3GS. Vil bare helst ikke skuffes af en Tlf der ikke lever op til forventningerne.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 11:15
klaushansen skrev:
Det er selvfølgelig rigtigten har bl.a. holdt øjede Apple supports forum. Der er der mange billeder af dårlige eksemplarer. Jeg vil meget gerne eje en iPhone 5 da jeg er meget glad for min 3GS. Vil bare helst ikke skuffes af en Tlf der ikke lever op til forventningerne. |
Man kan vel få den byttet, hvis telefonen har været ude på skrammer?
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 11:26
klaushansen skrev:
Det er selvfølgelig rigtigten har bl.a. holdt øjede Apple supports forum. Der er der mange billeder af dårlige eksemplarer. Jeg vil meget gerne eje en iPhone 5 da jeg er meget glad for min 3GS. Vil bare helst ikke skuffes af en Tlf der ikke lever op til forventningerne. |
Når nu der er faldet lidt ro over det, så de har dem på lager rundt omkring. Så går du ned og køber en, med beder medarbejderen om at lukke den op, og så om du må tage en lup med, så undersøg den i hoved og Rø. Jeg har siddet med min, og kigger alle revner igennem. Med en lup, for at være helt sikker.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 13:13
Glimrende ide med luppen! :) Det er jo således at man gerne vil have at de dyre ting man køber er iorden og helst ikke har skrammer inden man modtager dem :). Hvad synes i om hastigheden på den nye blank i mørke forskel fra de gamle iphones?
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 13:14
Damn you auto correct! :) hastigheden ift de gamle?
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:02
Hvis du kigger på eks Mobildebat.dk så er problemerne med ridser præcis de samme herhjemme. Der er bare ikke solgt 10 millioner af dem her, så der er naturligvis færre der klager. Man er ca. 20 gange mere tilbøjelig til at delene dårlig oplevelse end en god en.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: adamsen1986
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:17
Der er en afstemning på mobildebat.
det er folk med iphone 5 som har stemt.
64 har stemt og 22 har fejl på deres iphone 5.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:25
adamsen1986 skrev:
64 har stemt og 22 har fejl på deres iphone 5. |
Og, der er mere end en, som slet ikke har iPhone. Sådanne afstemninger, er der altid fejl i. Der er ingen tvivl om, at der er en del fejl på telefonen.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 14:59
flemming larsen skrev:
adamsen1986 skrev:
Og, der er mere end en, som slet ikke har iPhone. Sådanne afstemninger, er der altid fejl i. Der er ingen tvivl om, at der er en del fejl på telefonen. |
ændre bare ikke på der er MANGE på mobildebat som har fejl på deres ip5.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 15:02
adamsen1986 skrev:
flemming larsen skrev:
adamsen1986 skrev:
Og, der er mere end en, som slet ikke har iPhone. Sådanne afstemninger, er der altid fejl i. Der er ingen tvivl om, at der er en del fejl på telefonen. |
ændre bare ikke på der er MANGE på mobildebat som har fejl på deres ip5.
|
Som jeg jo også skriver. Der er ingen tvivl om, at der er en del fejl på telefonen.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 18:12
flemming larsen skrev:
Og, der er mere end en, som slet ikke har iPhone. Sådanne afstemninger, er der altid fejl i. |
Ja særligt hvis man ikke bryder sig om resultatet af afstemningen 
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 18:16
Kasper_J skrev:
flemming larsen skrev:
Og, der er mere end en, som slet ikke har iPhone. Sådanne afstemninger, er der altid fejl i. |
Ja særligt hvis man ikke bryder sig om resultatet af afstemningen  |
Jeg er personligt, bedøvende ligeglad med afstemningen, sålænge min ikke har fejl. Dermed ikke sagt, at jeg ønsker, at andre skal have fejl.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:17
Hvilke fejl - for hvis fejl på kortfunktionen tæller med, kan alle vel finde fejl, hvis man skal til tårnby
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:22
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:26
Jeg har hørt om de fejl der er fundet. Min har ingen fejl (en sort) - og jeg mener bare hvilke fejl disse brugere stemme om/på. Hvis det er fysiske fejl er det naturligvis ikke så godt.
Mvh. Steen
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:34
Jamen, det er da vist mest de fysiske fejl, som der skulle være en del af. Og så kortet.
Jeg har selv en hvid 64GB uden fejl.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:40
Har søgt efter denne afstemning, men kan ikke finde den. Det er bare ikke fair, hvis det primært er SW-fejl eller forsmåede Apple-modstandere, som får det til at se ud som om, at 1/3 er fejlbehæftede.
Mvh. Steen
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:45
Stone skrev:
Har søgt efter denne afstemning, men kan ikke finde den. Det er bare ikke fair, hvis det primært er SW-fejl eller forsmåede Apple-modstandere, som får det til at se ud som om, at 1/3 er fejlbehæftede.
Mvh. Steen
|
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?219453-Vores-egen-scuffgate-tråd - http://www.mobildebat.dk/showthread.php?219453-Vores-egen-scuffgate-tråd
Læs her.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:49
Hmm - jeg ved sku ikke. Jeg har en ældgammel telefon pt. Jeg vil have En smart phone. Men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg Har en iPad som jeg også bruger til at styre vores musik med. Jeg har også et denon alt i et anlæg med AirPlay . Så umiddelbart ligger det lige til højrebenet. Men med de fejl der pt er fremme er jeg ikke så sikker - min kone har en iphone4s som der aldrig har været problemer med
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 19:55
Tak for link Flemming. Ser nu ud til at være mere snak om relevans for tråd end tilbagemeldinger på købte telefoner!
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 20:01
Der kommer lidt mere, om fejl efterhånden. Der er faktisk en del om fejl, i flere af trådene derovre.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 20:03
Tænkte lidt det samme. Er også i tvivl om jeg hellere skal tage en 4'S og derved undgå de værste børnesygdomme... Har derfor brug for en masse tilbagemeldninger om kvaliteten af hardware da dette ikke kan ændres efter et køb som software kan...
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 20:04
p.las skrev:
Hmm - jeg ved sku ikke. Jeg har en ældgammel telefon pt. Jeg vil have En smart phone. Men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg Har en iPad som jeg også bruger til at styre vores musik med. Jeg har også et denon alt i et anlæg med AirPlay . Så umiddelbart ligger det lige til højrebenet. Men med de fejl der pt er fremme er jeg ikke så sikker - min kone har en iphone4s som der aldrig har været problemer med |
Med de ting du her, så skal du da have en iPhone. Du kan jo vente til næste sending. Og måske ikke. Der er jo flere som ikke har fejl end omvendt. Hvis du køber en, så bare luk den op i butikken, og gå den grundigt igennem. Det er altså en fed telefon.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 20:09
Dett respekterede Tyske site Areamobile.de henviser til en interessant crash test på Iphone5 hvor den i hvert fald klarer sig udmærket : http://www.areamobile.de/news/22543-iphone-5-im-kratz-und-fall-test-der-stiftung-warentest
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 21:12
flemming larsen skrev:
p.las skrev:
Hmm - jeg ved sku ikke. Jeg har en ældgammel telefon pt. Jeg vil have En smart phone. Men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg Har en iPad som jeg også bruger til at styre vores musik med. Jeg har også et denon alt i et anlæg med AirPlay . Så umiddelbart ligger det lige til højrebenet. Men med de fejl der pt er fremme er jeg ikke så sikker - min kone har en iphone4s som der aldrig har været problemer med | Med de ting du her, så skal du da have en iPhone. Du kan jo vente til næste sending. Og måske ikke. Der er jo flere som ikke har fejl end omvendt. Hvis du køber en, så bare luk den op i butikken, og gå den grundigt igennem. Det er altså en fed telefon. |
Alternativt kan man jo bestille på nettet, så er der returret! Endnu uden 5-er; den er bestilt :)
|
Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 21:37
hvis Apple har solgt 5-10.000.000 iphone 5 så er der da nok et par af dem med fejl på, men du høre jo kun om dem med fejl, hvis 1000 personer skriver om det på nettet lyder det jo voldsomt men hvis der er solgt 10.000.000 er det jo ingenting, jeg skriver fra min iphone 5, uden nogen fejl, helt vildt fed tlf og super hurtig , det er for vildt så hurtig den er til alt, 3G føles som wifi
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 21:50
p.las skrev:
Hmm - jeg ved sku ikke. Jeg har en ældgammel telefon pt. Jeg vil have En smart phone. Men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg Har en iPad som jeg også bruger til at styre vores musik med. Jeg har også et denon alt i et anlæg med AirPlay . Så umiddelbart ligger det lige til højrebenet. Men med de fejl der pt er fremme er jeg ikke så sikker - min kone har en iphone4s som der aldrig har været problemer med |
peter ,du skal ha 5 . alt anden vil du nok synes ikke om , .. men vent lidt til at falde rå på salg og køb model uden de omtalte børne sygdomer ... jeg skal også selv udskifte min 4 med 5 næste mnd ca.
|
Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 22:02
Arh, mon ikke også han kunne synes om et par andre mærker og modeller. Personlig forlod jeg Iphone 4 til fordel for en HTC One V. Jeg har ikke fortrudt et sekund. Jeg var godt nok også omkring en LG Optimus, som jeg blev noget træt af. Men HTCen er super.
|
Skrevet af: Doghead
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 22:41
Den eneste grund til at jeg kan se, at man bør købe en Iphone 7 er, at så kan man se Brøndbys nuværende placering i superligaen, uden at scrolle.
Men ellers kan jeg da anbefale en Samsung Galaxy S3. Har ikke oplevet nogen fel og mangler på min. Og kortfunktionen virker også i Tårnby.
Men lidt sjovt, som folk bliver ved med at forsvare Apple. Havde det være en bil eller et fjernsyn eller for den sags skyld et hvilket som helst andet mærke. ja så var den ikke gået.
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 22:48
men en iphone 5 føles bare så meget mere lækker end end gs3 og gs3 er jo kæmpe stor , fatter ik folk gider rende rundt med sådan en kæmpe tlf i lommen, og jeg er bestemt ikke Apple fan, jeg hader Apple og alt deres pis for at være helt ærlig, men jeg kan sku ik undvære min iphone, for det er bare den tlf der er klart mest lækker, alt flyder bare på iphone 5
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 23:17
tommyaxen skrev:
men en iphone 5 føles bare så meget mere lækker end end gs3 og gs3 er jo kæmpe stor , fatter ik folk gider rende rundt med sådan en kæmpe tlf i lommen, og jeg er bestemt ikke Apple fan, jeg hader Apple og alt deres pis for at være helt ærlig, men jeg kan sku ik undvære min iphone, for det er bare den tlf der er klart mest lækker, alt flyder bare på iphone 5 |
Det er jo individuelt hvilke kompromiser man accepterer . På den ene side er det jo fedt med så stor skærm som muligt . Omvendt fjerner man sig så desværre mere og mere fra det " mobile" . Personligt finder jeg også Samsung GS3 og ikke mindst den nye Nokia Lumia920 for store og for klodsede . Specielt når jeg vil bruge sportsprogammet under løbetræning - i sommertøj,skjortelommer osv . Derfor thumbs up for de fabrikanter som krymper topmodellerne lidt igen .
Med Iphone5's prisskilt skal der retfærdigvis ikke være for mange kritikpunkter på byggekvaliteten .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 23:24
iphones 5 byggekvalitet er helt i top, desuden er den jo helt vildt let, kun 112gr så den genere ikke at ha i lommen
|
Skrevet den: 30-September-2012 kl. 23:52
desuden har iphone også det med afstand bedste display og synligt bedre end på 4eren
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 08:34
Selvom folk ikke oplever fejl på telefonen out-of-the-box, så er det jo ikke en garanti for noget. Problemet ligger i den måde man har farvet telefonen. Der ligger en maling udenpå metallet, som ikke kan undgås af skalle af. Hvis det ikke er sket i samleprocessen, så vil det ske på et eller andet tidspunkt efterfølgende når du bruger den.
Bagsiden er lavet af aluminium og ligesom den første iPhone, så vil den tage imod ridser. På den sorte vil ridserne være mere tydelige, ligesom ridser i en sort bil er det, da du skaber reflektioner i en overflade, som ellers er meget lysabsorberende.
Hvis du ikke vil have en telefon med ridser så er der derfor nogle muligheder: - Lad være med at købe en iP5 - Put din iP5 i et cover, der dækker sider og bagside (så kan du ikke se når malingen falder af...)
Kreative sjæle kan sikkert finde på andre muligheder, men bottom-line, så bør man nok indstille sig på, at en iP5 vil få problemer med "lakken".
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 08:42
Doghead skrev:
Men lidt sjovt, som folk bliver ved med at forsvare Apple. Havde det være en bil eller et fjernsyn eller for den sags skyld et hvilket som helst andet mærke. ja så var den ikke gået. |
I betragtning af fejlraten på Samsung fjernsyn og franske biler, som begge ligger i toppen af salgslisterne, så jo.
Personligt betragter jeg iPhone's som det mindst ringe alternativ. Der er mange ting der ikke er perfekte, men alternativerne er værre. Sådan er det med _alle_ produkter i verden, det perfekte produkt findes ikke, så det drejer sig om at vælge dét kompromis man synes bedst om. Af en eller anden grund bliver Apple's produkter altid vejet op imod en utopisk perfektion, mens konkurrenterne bare skal være "bedre end de andre". Et godt eksempel på det er hvor meget hype der var om iPhone 4 der ikke kan holde til at blive tabt. Når iPhone 5 så rent faktisk er forbedret på det punkt, så skynder man sig at snakke om noget andet. Can't win 'em all. Men jeg kender p.las godt nok til at vide at jo, du skal købe en iPhone. Om det er en 4S'er eller en 5'er må du så selv afgøre... 
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Henk 50
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 09:50
Jeg er mega glad for min iPhone 5. Har haft både 4 og 4's men 5 overgår dem begge! Jeg har ikke problemer med ridser og den virker bare hvergang, jeg har 32GB. Sort.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:08
Yakken, det er da ikke sikkert du får problemer , hvorfor skulle det være anderledes end alle andre tlf, du ved jo ikke noget om hvordan den kommer til at holde. jeg har ingen problemer med min og det virker ikke som den bare skaller af af sig selv
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:19
Når nu problemet skyldes, at Apple har valgt at male telefonen, så er det en fysisk proces, som er den samme alle telefonerne. Problemet lader til at omhandle vedhæftning af maling på metal, som er afhængigt af metallets overfladerenhed under maleprocessen. Steder som har været mindre rene vil have større risiko for afskalning - eks. allerede i samleprocessen - og andre vil være mere hårdføre. At man får en telefon hvor hele bagpladen har været klinisk ren er nok ikke så sandsynligt og så har du potentielt problemer.
Ud over vedhæftningsproblemerne, så er der naturligvis også risiko for at du rent mekanisk skraber malingen af fordi alu'en nedenunder er ret blød at tager imod ridser ret let - det er dog en lidt anden snak og den risiko har du jo altid med disse overflader.
Men lad os tage diskussionen igen om et års tid, så skal du få lov at modbevise påstanden ved at smide et par billeder af ramme og bagside.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 10:35
Yakken skrev:
Når nu problemet skyldes, at Apple har valgt at male telefonen, så er det en fysisk proces, som er den samme alle telefonerne. Problemet lader til at omhandle vedhæftning af maling på metal, som er afhængigt af metallets overfladerenhed under maleprocessen. Steder som har været mindre rene vil have større risiko for afskalning - eks. allerede i samleprocessen - og andre vil være mere hårdføre. At man får en telefon hvor hele bagpladen har været klinisk ren er nok ikke så sandsynligt og så har du potentielt problemer.
Ud over vedhæftningsproblemerne, så er der naturligvis også risiko for at du rent mekanisk skraber malingen af fordi alu'en nedenunder er ret blød at tager imod ridser ret let - det er dog en lidt anden snak og den risiko har du jo altid med disse overflader.
Men lad os tage diskussionen igen om et års tid, så skal du få lov at modbevise påstanden ved at smide et par billeder af ramme og bagside. |
er i sikker på at det er lakkeret? jeg vil da tro at man bruger en form for overflade behandling - ANODISERING/ELOXERING - hvorefter det bliver indfarvet kemisk. det er mange gange stærkere end en lakkering. og nok også årsagen til at de har valgt alu frem for stål
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 11:04
helt korrekt p.las, det er nemlig ikke lakeret, jeg skifter til dagligt front osv. på iphones og har også skiftet rammer til sort på iphone 4 og det er nemlig lakeret på de sorte kina kopi rammer og det går af med det samme men sådan har Apple naturligvis ikke gjort
|
Skrevet af: Chromax
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 15:29
tommyaxen skrev:
desuden har iphone også det med afstand bedste display og synligt bedre end på 4eren |
Er det bedste display sammenlignet med 4/4S? http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-5-display-compared-to-nokia-lumia-920-has-its-most-advanced-title-taken-away/ - http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-5-display-compared-to-nokia-lumia-920-has-its-most-advanced-title-taken-away/
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 15:37
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1348638878
jeg kan tydeligt se forskel på 5erens display i forhold til 4eren
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 15:54
Ja, det kan jeg også. Synes bare at det bliver spændende om den stadig har det bedste display om en måned når Lumia 920 lander, for på papiret ser den ud til at vinde på alle punkter.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 15:58
Dette siger nu alligevel også lidt:
http://9to5mac.com/2012/10/01/great-iphone-4s-vs-iphone-5-comparison-video/ - http://9to5mac.com/2012/10/01/great-iphone-4s-vs-iphone-5-comparison-video/
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 16:20
p.las skrev:
er i sikker på at det er lakkeret? jeg vil da tro at man bruger en form for overflade behandling - ANODISERING/ELOXERING - hvorefter det bliver indfarvet kemisk. det er mange gange stærkere end en lakkering. og nok også årsagen til at de har valgt alu frem for stål | Det fremgår ikke helt af mit indlæg, men jeg taler om kanterne på telefonen - den som før var antennen på 4S. Anodiseret eller ej, så er faktum at farven skaller af - mest på kanten.

En anodisering burde ellers være ret hårdfør, så et eller andet er nok gået galt - her er mit eget gæt forurening af overfladen.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 16:25
Yakken - Kan godt være det bare er mig men kan slet ikke se at det billede ligner IP5 - kan du hjælpe mig lidt? hvad forestiller det?
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 16:39
bliver alt ikke ridset, hvis man ridser det??? hvad er det du vil frem til???
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 17:12
tommyaxen skrev:
bliver alt ikke ridset, hvis man ridser det??? hvad er det du vil frem til??? |
Efter sigende ser nogle helt nye simpelthen sådan ud ved udpakningen . . .
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 17:16
Chromax skrev:
Ja, det kan jeg også. Synes bare at det bliver spændende om den stadig har det bedste display om en måned når Lumia 920 lander, for på papiret ser den ud til at vinde på alle punkter. |
- ikke mindts på størrelse og vægt En mervægt. 67% giver trods alt mulighed for at kyle både mere elktronik og en bedre/større skærm i . Men lad dem endelig konkurrere på bedste skærm . .
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 17:19
tommyaxen skrev:
bliver alt ikke ridset, hvis man ridser det??? hvad er det du vil frem til??? |
Jo - men alt andet lige , vil det være meget nemmere at se på en sort overflade, som er blank/alu under overfladen.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 17:37
Lennon skrev:
Efter sigende ser nogle helt nye simpelthen sådan ud ved udpakningen . . . |
Kodeordet hér er "efter sigende". Lad mig tale med nogen der rent faktisk har oplevet det.
Jeg har oplevet mange produkter være funktionelt defekte ved udpakningen. Skal jeg så også gå rundt i evig panisk angst for at få et defekt produkt, og afholde mig fra at købe produkter fra dén producent igen? (det håber jeg ikke, for så er der ikke mange tilbage).
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:02
Otto J skrev:
Lennon skrev:
Efter sigende ser nogle helt nye simpelthen sådan ud ved udpakningen . . . |
Kodeordet hér er "efter sigende". Lad mig tale med nogen der rent faktisk har oplevet det.
Jeg har oplevet mange produkter være funktionelt defekte ved udpakningen. Skal jeg så også gå rundt i evig panisk angst for at få et defekt produkt, og afholde mig fra at købe produkter fra dén producent igen? (det håber jeg ikke, for så er der ikke mange tilbage). |
Prøv og kig på mobildebat.. der er massere som skriver om det..
det ER sket for en "del"
|
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:25
Otto J skrev:
|
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?219453-Vores-egen-scuffgate-tr%E5d/page2 - http://www.mobildebat.dk/showthread.php?219453-Vores-egen-scuffgate-tr%E5d/page2
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:26
Yakken skrev:
p.las skrev:
er i sikker på at det er lakkeret? jeg vil da tro at man bruger en form for overflade behandling - ANODISERING/ELOXERING - hvorefter det bliver indfarvet kemisk. det er mange gange stærkere end en lakkering. og nok også årsagen til at de har valgt alu frem for stål | Det fremgår ikke helt af mit indlæg, men jeg taler om kanterne på telefonen - den som før var antennen på 4S. Anodiseret eller ej, så er faktum at farven skaller af - mest på kanten.

En anodisering burde ellers være ret hårdfør, så et eller andet er nok gået galt - her er mit eget gæt forurening af overfladen. |
Jeg har ikke haft en iPhone 5 i hånden, så jeg skal ikke kunne sige det, men hvis det er anodiseret er det umådelig ringe arbejde. Ang. en overflade der ikke er afrenset ordentligt, er det måske en mulighed, men typisk vil der ske det at anodlaget ikke hænger ved i første omgang. Det gør sig bl. a. gældende hvis man har afgratet emner med børster lavet af div. typer plastik, og dette har brændt sig fast. Jeg har aldrig oplevet at emner var anodiseret, hvorefter anodiseringen faldt/skallede af.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:35
jeg kan ikke rigtig se at det skulle være en iPhone 5. Her er der andre kanter
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:37
For de uden kendskab til ip5, så viser ovenstående billede hjørnet hvor tænd/sluk knappen sidder. Som det fremgår, så kan man se igennem den sorte farve flere steder på rammen rundt om telefonen hvor laget er skallet af. Der findes mange andre billeder derude.
Hvis man er nået så vidt, at man ikke tror på at disse personer taler sandt, så har man enten ikke fulgt udviklingen i sagen og udtaler sig af uvidenhed, eller også så VIL man ikke tro på, at telefonen kan have kosmetiske fejl. Jeg håber på det første, Otto...
Kampus: Det ER en ip5. Det burde ikke være nødvendigt at linke til andre billeder for at bevise, at selve enheden i det mindste er den rigtige, men nuvel... Du mangler én vinkel af telefonen, og du kan godt se hvad det er for en? http://www.google.dk/search?q=iphone+5+scuff&um=1&hl=da&client=safari&sa=N&tbo=d&tbm=isch¬a=1&ei=BsdpUN-jGo7bsgbkyYHYCA&ved=0CHwQyRM&biw=768&bih=928 - http://www.google.dk/search?q=iphone+5+scuff&um=1&hl=da&client=safari&sa=N&tbo=d&tbm=isch¬a=1&ei=BsdpUN-jGo7bsgbkyYHYCA&ved=0CHwQyRM&biw=768&bih=928
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 18:53
problemet er jo at 1 fjer blir til 100000 høns, fordi nogen enkelte på netter har fået en med ridser så starter folk tråde om problemet de aldrig selv har haft og pluselig sidder der 20 personer og diskutere et problem det er en der har læst om, min har ingen fejl ihvertfald
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 19:07
Det er selvfølgelig min fejl mht. At jeg ikke kunne se at det var IP5. Jeg har ikke ejet en af IP4'erne så troede faktisk at rammen gik helt op til skærmen! Min fejl..Det er selvfølgelig en IP5!.
Startede tråden for at høre om folks oplevelse af hardwaren. Det synes imidlertid at være et fåtal der oplever problemer med risser og hakker. Ingen har i hvert fald givet sig tilkende. Mon det er fordi der intet problem er eller samme problem som med rust på Mercedes! Alle har det men ingen taler om det! :)
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 19:25
Yakken skrev:
Kampus: Det ER en ip5. Det burde ikke være nødvendigt at linke til andre billeder for at bevise, at selve enheden i det mindste er den rigtige, men nuvel... Du mangler én vinkel af telefonen, og du kan godt se hvad det er for en? http://www.google.dk/search?q=iphone+5+scuff&um=1&hl=da&client=safari&sa=N&tbo=d&tbm=isch¬a=1&ei=BsdpUN-jGo7bsgbkyYHYCA&ved=0CHwQyRM&biw=768&bih=928 - http://www.google.dk/search?q=iphone+5+scuff&um=1&hl=da&client=safari&sa=N&tbo=d&tbm=isch¬a=1&ei=BsdpUN-jGo7bsgbkyYHYCA&ved=0CHwQyRM&biw=768&bih=928 |
Nej, for kanten på dit billede er helt ude af proportion, og der er luft imellem kant og glas...
Og så er der også skrå kant op mod glasset på en iP5
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 19:40
Så tag et kig på alle de andre billeder jeg linker til hvis du partout ikke vil se en iPhone på det billede jeg smed først (vælg "billeder" i Google). Det du tror er luft er blot den sorte farve på telefonen, som får det til at se ud som om der er mellemrum.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 19:43
Ok, nu kan jeg se det. Der er fordi kanten er meget uskarp at det ser forkert ud
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 20:05
Under alle omstændigheder er der uden tvivl eksemplarer med problemet . Spørgsmålet er hvorfor, og hvor mange .. .
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 22:32
ja det er der nok, men tænk på hvor mange der snakker om det på nettet bla. i denne tråd pga. de har hørt andre snakke om det. det spreder sig jo som ringe i vandet, hvis spille har solgt 10.000.000 iphone 5 hvis så bare en af 1000 har problemet er det jo 10.000 enheder, hvis der er 10.000 der skriver om problemet på nettet lyder det jo som om det er nærmest hver anden der er problemer med
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 23:04
Om der er mange eller få der har fået en telefon der enten er skrammet fra fabrikken eller som er blevet det af normalt brug i løbet af nul komma fem, så er det jo i virkeligheden ikke det der er sagens kerne. Apple har meldt ud at det er hvad man kan/må forvente på en telefon der er lavet af aluminium og at de ikke har tænkt sig at adressere problemet eller hjælpe de mange, eller få, der har en skrammet telefon. Jeg er seriøst ikke istand til at komme op med et eneste scenarie hvor det er rimeligt, telefonens pris taget i betragtning og det går simpelthen over min forstand at enkelte brugere ligefrem forsvarer det standpunkt. Hvorfor gør i det?? MVH
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 23:11
hvilket standpunkt???? alt bliver da ridset hvis msn ridser det, min iphone 5 er ikke ridset og bliver det heller ikke hvis jeg passer på den , kender du da en tlf som ikke bliver ridset...?? jeg er helt overbevist om at den ikke bare skaller af af sig selv ihvertfald, en iphone 4 ramme bliver også ridset, en Samsung bliver også ridset , men folk kan jo bare lade være at købe den, eller køb den i hvid der er rammen jo som 4eren , man er jo nød til at lave en tlf af nogle materialer og uanset hvilke er der vel mulighed for ridser osv. jeg synes bare det bliver blæst op til et problem jeg slet ikke kan se, og jeg har den trods alt i min hånd
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 23:29
Er det virkeligt så svært at acceptere Apple har lavet noget lort? - og lade være med at pege fingre af især Samsung fordi de har oplevet noget lign? - faktum er at det IKKE er et enkeltstående eksemplar på problemet og at Apple tager mange penge for et produkt med discountfinish. En anodisering er rigtig stærk og skal IKKE skalle af.
Tager man Apples stilling til deres fejl og deres manglende forståelse på at overholde købeloven må jeg sige min næste telefon ikke bliver den nye iP5.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 23:35
@ tommyaxen Korrekt. Alle telefoner bliver skrammede med tiden.
Du undgår behændigt at tage stilling til at der er folk, mange eller få det ved vi ikke, der har modtaget en helt ny telefon der var skrammet fra fabrikken og at Apple i den forbindelse har udmeldt noget i retning af "sådan er det bare". På den baggrund er det er komplet urimeligt at skrive at man så bare kan lade være med at købe den. Det vil kræve at alle apple bruger på forhånd er klar over at der potentielt er et problem og at apple i modsætning til langt de fleste almindelige brugere af forbrugerelektronik ikke mener at ridsede enheder er et problem. Havde du nu selv fået en der var ridset fra fabrikken ville du have været lige så høj i hatten? Du mener at det er en problemstilling der er blæst helt ud af proportioner - "1 fjer blir til 100000 høns"- Det er det muligvis også, men du gør dig selv skyldig i nøjagtig det samme, bare med omvendt fortegn. At dit ene eksemplar af ip5 ikke er ridset eller ser ud til at blive det er ved gud ikke det samme som at alle andres heller ikke er, eller bliver det. MVH
|
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 23:44
jeg ville da heller ikke acceptere hvis jeg åbnede pakken og der lå en ridset tlf det er klart, men det gjorde der ikke.... er der nogen der har modtaget sådan en her på forummet??? eller kender en der har??? og i så fald har forsøgt at få den byttet, og med hvilket resultat...?? eller snakker vi bare om noget der er en der har læst om...??
jeg vil lige sige med det samme at jeg på ingen måde er Apple fan, faktisk det modsatte men jeg har endnu ikke fundet en tlf jeg har været så glad for som min iphone......
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 23:51
tommyaxen skrev:
er der nogen der har modtaget sådan en her på forummet??? |
Har du læst http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115661&PID=1169459&title=advarsel-pas-p-med-at-kbe-iphone5-hos-call-me -
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 00:06
nej det havde jeg ikke, det lyder ikke godt, og lyder heller ikke rigtigt har lige læst en US tråd hvor folk fik dem byttet i Apples store.... men igen hvor mange % drejer det sig om det må tiden jo vise.... er der nogen der kender andre der har modtaget sådan en...?
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 05:45
Jeg bad såmænd bare om førstehånds betragtninger, fordi enhver problemstilling kan blive blæst fuldstændigt ud af proportioner når folk begynder at videreformidle andres erfaringer. Fem høns og alt det der. Jeg benægter ikke at nogle har problemet, det er bare plat at skulle høre på at noget man har læst i et andet forum, hvis jeg interesserede mig for hvad mobildebats brugere har af erfaringer spurgte jeg vel dér.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 05:49
Tvkartoffel: link til Apples udtalelse tak.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 06:28
Otto J skrev:
Tvkartoffel: link til Apples udtalelse tak. |
http://9to5mac.com/2012/09/25/apple-marketing-svp-comments-on-iphone-5-scratches-and-chips-that-is-normal-for-aluminum-products/ - http://9to5mac.com/2012/09/25/apple-marketing-svp-comments-on-iphone-5-scratches-and-chips-that-is-normal-for-aluminum-products/
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 06:42
Tak.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 07:47
jeg må sku sige at det ikke ser særlig godt ud. En korrekt lavet overfladebehandling bør absolut være stærkere. Syntes bare den hvide er lidt for prinsesse agtig - min kone har en 4s i hvid
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 08:03
p.las skrev:
jeg må sku sige at det ikke ser særlig godt ud. En korrekt lavet overfladebehandling bør absolut være stærkere. Syntes bare den hvide er lidt for prinsesse agtig - min kone har en 4s i hvid |
Ved du positivt, at det er alle iPhone modeller der ikke har en korrekt lavet overfladebehandling eller om det kun er få modeller, hvor der er produktionsfejl, og Apples kvalitetskontrol har fejlet?
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 08:13
Skalle06 skrev:
p.las skrev:
jeg må sku sige at det ikke ser særlig godt ud. En korrekt lavet overfladebehandling bør absolut være stærkere. Syntes bare den hvide er lidt for prinsesse agtig - min kone har en 4s i hvid |
Ved du positivt, at det er alle iPhone modeller der ikke har en korrekt lavet overfladebehandling eller om det kun er få modeller, hvor der er produktionsfejl, og Apples kvalitetskontrol har fejlet? |
jeg VED ingenting. Jeg må forholde mig til det linkede klip. og på DEN telefon vil jeg påstå at der er noget der er gået galt. Lavet korrekt er det ret så hårdfør. jeg tror ikke nogen ved om det er alle telefoner det er galt med , eller om det er nogle enkle. Men en ting er sikkert. Hvis jeg køber en iPhone 5 , og overfladen falder af. Så vil jeg ikke høre på at det er meget normalt - for det er det ikke. Jeg er ikke Apple hader - jeg har en iPad , Apple tv og konen en Iphone 4s. jeg vil bare ikke bruge 5K på noget som fra starten af taber overfladen, som er hvad man kan forvente
|
Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 08:19
Det er jo muligt at lave en telefon i gennemfarvet polycarbonat som Nokia gør. Jeg skiftede min iPhone 4 til en Lumia 800, og jeg har bestemt ikke fortrudt. Selve hardwaren virker langt mere solid. Efter et halvt år havde min iPhone 4 en del ridser på bagsiden og et enkelt hak i rammen, og jeg havde virkelig forsøgt at passe på den (dock på skrivebordet, altid alene i lommen osv.). Min Lumia er jeg ikke nær så sart overfor, den bliver bare proppet i lommen uden man rigtig tjekker hvad der ellers er der. Resultat efter et alvt år? Det lille blanke område omkring kameraet har lidt ridser, resten af telefonen ser ud som ny. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at bygge telefoner der kan holde til at blive brugt uden at få synligt slid. Med hensyn til softwaren er den tætte integration med Skydrive og Office guld værd, og samtidig er "live tiles" genialt på kalenderen. Der er mange gode detaljer i betjeningen, f.eks. føles taskmanager langt mere naturlig at bruge i forhold til iOS. Derudover er navigations programmet kanon fedt. Det eneste jeg savner fra iOS er min Webbank, men den skulle være på vej. Til ham med Denon systemet er jeg da temmelig sikker på det understøtter DLNA? I så fald kan du sagtens afspille musik via andre mærker end Apple. Jeg vil anbefale at du går ned til en seriøs forhandler og får en gennemgang af de forskellige muligheder. Hvis du bruger Skydrive / Live / Office til hverdag vil det ihvertfald være synd du ikke får prøvet en Windows Phone. Jeg gætter på det samme gælder for Android hvis du bruger Googles internet services.
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 08:25
Seneste problem med den nye iPhone 5: http://gizmodo.com/5947972/apple-acknowledges-iphone-5-camera-problem-says-youre-holding-it-wrong - http://gizmodo.com/5947972/apple-acknowledges-iphone-5-camera-problem-says-youre-holding-it-wrong http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2272535 - http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2272535 Er her nogen med både en 4/4S og en 5 som kan bekræfte det?
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 08:28
LeChuck skrev:
Det er jo muligt at lave en telefon i gennemfarvet polycarbonat som Nokia gør. Jeg skiftede min iPhone 4 til en Lumia 800, og jeg har bestemt ikke fortrudt. Selve hardwaren virker langt mere solid. Efter et halvt år havde min iPhone 4 en del ridser på bagsiden og et enkelt hak i rammen, og jeg havde virkelig forsøgt at passe på den (dock på skrivebordet, altid alene i lommen osv.). Min Lumia er jeg ikke nær så sart overfor, den bliver bare proppet i lommen uden man rigtig tjekker hvad der ellers er der. Resultat efter et alvt år? Det lille blanke område omkring kameraet har lidt ridser, resten af telefonen ser ud som ny. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at bygge telefoner der kan holde til at blive brugt uden at få synligt slid. Med hensyn til softwaren er den tætte integration med Skydrive og Office guld værd, og samtidig er "live tiles" genialt på kalenderen. Der er mange gode detaljer i betjeningen, f.eks. føles taskmanager langt mere naturlig at bruge i forhold til iOS. Derudover er navigations programmet kanon fedt. Det eneste jeg savner fra iOS er min Webbank, men den skulle være på vej. Til ham med Denon systemet er jeg da temmelig sikker på det understøtter DLNA? I så fald kan du sagtens afspille musik via andre mærker end Apple. Jeg vil anbefale at du går ned til en seriøs forhandler og får en gennemgang af de forskellige muligheder. Hvis du bruger Skydrive / Live / Office til hverdag vil det ihvertfald være synd du ikke får prøvet en Windows Phone. Jeg gætter på det samme gælder for Android hvis du bruger Googles internet services. |
du må ikke misforstå mig. Men det er ikke en Aplle vs alle de andre......det er og bliver en smagsag. men det handler om de kritikpunkter som der er kommer frem ang overfladebehandlingen.
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 08:31
Chromax skrev:
Seneste problem med den nye iPhone 5: http://gizmodo.com/5947972/apple-acknowledges-iphone-5-camera-problem-says-youre-holding-it-wrong - http://gizmodo.com/5947972/apple-acknowledges-iphone-5-camera-problem-says-youre-holding-it-wrong http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2272535 - http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2272535 Er her nogen med både en 4/4S og en 5 som kan bekræfte det? |
hmm - nu syntes jeg de begynder at lugte som en klapjagt. Hvis det er det fænomen jeg tror det er , har jeg oplevet det mange gange før...især når man ser film.
|
Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 09:09
Problemet fra mit synspunkt er at når der snakkes om ridser i den nye iPhone er det: ALLE telefoner får ridser! Ligegyldigt hvad Apple havde valgt af materialer ville man kunne se den blev brugt! osv. sov.. Der efterspørges endda førstehåndsberetninger, og da der så er en der poster billeder beskyldes han for at det ikke er en iPhone 5... Derfor finder jeg det relevant at fortælle hvordan andre producenter tackler det. I den forbindelse kan man også kigge på andre brancher der bruger aluminium, og se hvor god "ridsefrihed" de har på deres produkter. I alle tilfælde vil man komme frem til at Apple har fejlet et eller andet sted. Det ER en mobiltelefon og ikke et stykke kunst, en sådan bør laves så den kan tåle at blive brugt. Der var eksempelvis også en video hvor iPhone 4 og 5 blev "ridset" med et nøglebundt og sammenlignet, sidstnævnte havde langt flere ridser. Det er da den forkerte vej at gå? Mine software erfaringer omkring Windows Phone kan betragtes som et svar til dem der mener at: "Apple godt nok ikke er perfekte, men de er det mindst ringe alternativ" og lignende. Samt et svar til ham der overvejede indkøb af smartphone og spurgte om råd.
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 09:13
Helt generelt set forstår jeg slet ikke i farer ud og køber de første. Der vil altid være småfejl der rettes i produktionen. Jeg kunne da heller ikke finde på at købe en af de første biler ved en helt ny model. Aktioner af den ene eller anden art vil altid forekomme.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 09:33
jeg reparere dagligt iphones, og indtil videre har der ikke været forskel på de første og sidste iphones der er produceret af de andre modeller, bortset fra de første iphone 4 brugte de stjerne skruer i bunden hvor de senere begyndte at bruge pentalope
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 09:35
hvad skulle de også ændre???? det skulle da være det sidste kvalitetskontrol så for de ændre da ikke på modellen
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 09:47
jeg syntes at der er tale om to scenarier - 1 # overfladen falder af - Apple for strammet op, og de "skadeslidte" for en ny eller rep U/B.
2 # overfladen falder af - Apple bekender at det er meget normalt - ingen rep eller lign.
eksempel 1 - ship happens , det kan ske for alle. de for styr på processen. Det vil på ingen måde afskrække mig - de står jo ved at der er et problem , som bliver løst.
eksempel 2 - kan jeg på ingen måder leve med. Man skal godt nok være Apple fanatiker , for at sige at det er ok.
EDIT: Vi ved jo heller ikke om det er Apples officiele holdning , eller en Apple medarbejder "at det er meget normalt" at lortet falder af
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 10:05
Det kan næsten ikke komme højere oppe fra en det gør. Se afsender i mail fra apple og læs om ham her: http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Schiller - http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Schiller
MVH
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 10:11
for det første så er der en der nævner en lumia 800 er stærkere, har nu haft en lumia som firma telefon i 2 mdn.. og har min iphone 4 som er fra lancering, 800 ser MEGET værre ud, især det elendige gorilla glas, som ridser så enormt let (chokerede mig)
men nok om det.
jeg har set en del af de billeder, og jeg må indrømme min indgangsvinkel er at det er en ELENDIG anodisering.. garanteret for at spare penge.. JA selvf. kan du ridse igennem alu så det bliver sølv, men har du styr på anodisering så er det slet ikke et problem at undgå det.
Har arbejdet hos B&O og været i anodiserings afdelingen, og grunden til vi anodiserede alle B&O produkter er 2 ting, et er det giver aluminiummet, nogle egenskaber, der gør det næsten ikke kan ridses, aluminiummet B&O bruger er utroligt rent, og derfor blødt, anodiseringen gør overfladen utrolig hård. (f.eks. kan man ikke tage en slet spån på en overflade der ikke er anodiseret, fordi det vil skabe overflade ridser)
men derudover er det også en del af farvelægnings processen, hvor man reelt farver ned i materialet, hvilket betyder et sort anodiseret B&O produkt sagtens kan få overflade ridser, uden at man går igennem farvelaget.
Enten har apple kun anodiseret for "hårdhed" men så farvelagt emnet, fordi det er billigere. så det er ikke sikkert de har lavet in-oxid farvning, men bare lagt det oven på.
eller også har de farvelagt med anodiseringsprocessen, men valgt at gør det så utroligt billigt, eller et sted hvor man intet aner om det, så telefonen kan ridses igennem farvelaget.
for mig er det skuffende især i en telefon til denne pris. omend telefonerr i samme prisklasse er lavet af billige plastløsninger.
Nu kan vi så heller ikke sammenligne alu bearbejdning Apple laver kontra B&O, det er 2 vidt forskellige videnskaber.
Apple glas/sandblæser deres overflader, for at skjule strukturfejl i aluminiummet, så de kan bruge billigt alu, og få en ensartet overflade.
hvor B&O frembearbejder den naturlige strutur i alu enten med slibning og polering, hvilket giver en lavere yield. og koster en formue. men for materiale nørder, så er det en væsentligt mere "værdiskabende proces". og igen en af de mange grunde til B&O ikke er HELT så billige.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 10:30
Rasmusdc skrev:
for det første så er der en der nævner en lumia 800 er stærkere, har nu haft en lumia som firma telefon i 2 mdn.. og har min iphone 4 som er fra lancering, 800 ser MEGET værre ud, især det elendige gorilla glas, som ridser så enormt let (chokerede mig)
men nok om det.
jeg har set en del af de billeder, og jeg må indrømme min indgangsvinkel er at det er en ELENDIG anodisering.. garanteret for at spare penge.. JA selvf. kan du ridse igennem alu så det bliver sølv, men har du styr på anodisering så er det slet ikke et problem at undgå det.
Har arbejdet hos B&O og været i anodiserings afdelingen, og grunden til vi anodiserede alle B&O produkter er 2 ting, et er det giver aluminiummet, nogle egenskaber, der gør det næsten ikke kan ridses, aluminiummet B&O bruger er utroligt rent, og derfor blødt, anodiseringen gør overfladen utrolig hård. (f.eks. kan man ikke tage en slet spån på en overflade der ikke er anodiseret, fordi det vil skabe overflade ridser)
men derudover er det også en del af farvelægnings processen, hvor man reelt farver ned i materialet, hvilket betyder et sort anodiseret B&O produkt sagtens kan få overflade ridser, uden at man går igennem farvelaget.
Enten har apple kun anodiseret for "hårdhed" men så farvelagt emnet, fordi det er billigere. så det er ikke sikkert de har lavet in-oxid farvning, men bare lagt det oven på.
eller også har de farvelagt med anodiseringsprocessen, men valgt at gør det så utroligt billigt, eller et sted hvor man intet aner om det, så telefonen kan ridses igennem farvelaget.
for mig er det skuffende især i en telefon til denne pris. omend telefonerr i samme prisklasse er lavet af billige plastløsninger.
Nu kan vi så heller ikke sammenligne alu bearbejdning Apple laver kontra B&O, det er 2 vidt forskellige videnskaber.
Apple glas/sandblæser deres overflader, for at skjule strukturfejl i aluminiummet, så de kan bruge billigt alu, og få en ensartet overflade.
hvor B&O frembearbejder den naturlige strutur i alu enten med slibning og polering, hvilket giver en lavere yield. og koster en formue. men for materiale nørder, så er det en væsentligt mere "værdiskabende proces". og igen en af de mange grunde til B&O ikke er HELT så billige. |
den køber jeg - jeg har en del KINA fremstillet ting i hånden i løbet af en arbejdsuge. Og det er altid materialerne den er galt med. det er på arbejdslønen de er stærke. Og de kan faktisk også levere et rigtig godt stykke håndværk. Men jeg ved at især metaller af den ene eller anden afstamning , hænger laaaangt bagefter det man kan få i europa.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 10:37
p.las skrev:
Rasmusdc skrev:
men nok om det.
hvor B&O frembearbejder den naturlige strutur i alu enten med slibning og polering, hvilket giver en lavere yield. og koster en formue. men for materiale nørder, så er det en væsentligt mere "værdiskabende proces". og igen en af de mange grunde til B&O ikke er HELT så billige. |
den køber jeg - jeg har en del KINA fremstillet ting i hånden i løbet af en arbejdsuge. Og det er altid materialerne den er galt med. det er på arbejdslønen de er stærke. Og de kan faktisk også levere et rigtig godt stykke håndværk. Men jeg ved at især metaller af den ene eller anden afstamning , hænger laaaangt bagefter det man kan få i europa. |
Det skal så også siges, at B&O klart er en af de bedste til selve anodiserings processen, samt de har utroligt meget erfaring med netop dette..
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 11:49
LeChuck skrev:
Problemet fra mit synspunkt er at når der snakkes om ridser i den nye iPhone er det: ALLE telefoner får ridser! Ligegyldigt hvad Apple havde valgt af materialer ville man kunne se den blev brugt! osv. sov.. Der efterspørges endda førstehåndsberetninger, og da der så er en der poster billeder beskyldes han for at det ikke er en iPhone 5... |
Jeg synes vi bør skelne imellem at noget kan ridses (for det meste kan trods alt ridses) og noget der mangler farve ved udpakning. Når folk rapporterer, at de har forlangt at få åbnet deres telefon i butikken og må igennem 3 eksemplarer før de finder en uden afskalning af malingen (eller hvad det nu end er), så har man et problem i kvaliteten uanset hvad. Jeg ville kunne leve med, at min telefon tog imod ridser på bagsiden ved normal brug - det gjorde den første model også - men hvis der er lagt en farve på telefonen, som er så skrøbelig, at den falder af imens telefonen samles i Kina, så må man dælme stramme op. Det ville jeg ikke engang finde mig i på en telefon til 500 kr.
Efterfølgende, så er det klart, at når malingen/farven/... er ringe fra starten, så bliver det ikke bedre af at du bruger telefonen og skraber den mod alle mulige forfærdelige ting - såsom dine hænder, din kind og måske endda lægger den på et bord (!).
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 11:55
så er det nok ikke en iphone 5 du skal ha Yakken....
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 12:00
Yakken skrev:
LeChuck skrev:
Problemet fra mit synspunkt er at når der snakkes om ridser i den nye iPhone er det: ALLE telefoner får ridser! Ligegyldigt hvad Apple havde valgt af materialer ville man kunne se den blev brugt! osv. sov.. Der efterspørges endda førstehåndsberetninger, og da der så er en der poster billeder beskyldes han for at det ikke er en iPhone 5... |
Jeg synes vi bør skelne imellem at noget kan ridses (for det meste kan trods alt ridses) og noget der mangler farve ved udpakning. Når folk rapporterer, at de har forlangt at få åbnet deres telefon i butikken og må igennem 3 eksemplarer før de finder en uden afskalning af malingen (eller hvad det nu end er), så har man et problem i kvaliteten uanset hvad. Jeg ville kunne leve med, at min telefon tog imod ridser på bagsiden ved normal brug - det gjorde den første model også - men hvis der er lagt en farve på telefonen, som er så skrøbelig, at den falder af imens telefonen samles i Kina, så må man dælme stramme op. Det ville jeg ikke engang finde mig i på en telefon til 500 kr.
Efterfølgende, så er det klart, at når malingen/farven/... er ringe fra starten, så bliver det ikke bedre af at du bruger telefonen og skraber den mod alle mulige forfærdelige ting - såsom dine hænder, din kind og måske endda lægger den på et bord (!). |
enig - men hvis så apple vil anderkende at der er et problem, og få det rettet. Sådan bør det efter min overbevisning håndteres. For mig at se er der er kvalitets problem - uanset hvad telefonen koster i vejl.
pt afholder det mig fra at købe en iPhone 5 , indtil der kommer en klar udmelding om, hvad deres holdning er. Jeg nægter dog at tro , at de prøver at smutte udenom. det tror jeg ikke at de har råd til , på længere sigt
|
Skrevet den: 02-Oktober-2012 kl. 12:00
man kan jo købe en bumper hvis man ikke vil risikere kantridser men samtidig godt vil ha alt det fede en iphone 5 byder på, lækkert display, super hurtig , alt kører bare smooth, noget som jeg ikke har oplevet på andre tlf. på samme måde
|
|