Print side | Luk vindue

Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115661
Udskrevet den: 11-December-2024 kl. 09:02

Emne: Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.
Skrevet af: Lennon
Emne: Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 21:32
Upload lige billederne ,så vi kan se hvad problemerne kan være med den nye Iphone5 .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 21:33
Du burde melde dem til forbrugerrådet, og tag Apple med i sagen, hvis de virkelig har udtalt det til teleselskaberne. Svineri!

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 22:30
Takker for advarslen. Blir mere og mere overbevist om at jeg køber den i elganten, OG pakker den op på stedet, og er den ikke OK, så tager jeg den ikke med mig :)

Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 05-Oktober-2012 kl. 16:24
nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

apple har ikke DOA ombytning de skal sendes ind også bytter de dem derinde...

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 05-Oktober-2012 kl. 17:31
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1839386.ece - http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1839386.ece

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 05-Oktober-2012 kl. 17:40
Har selv arbejdet ved flere teleselskaber. Fælles for dem alle er at de bukker sig og hiver bukserne ned når Apple kommer ind i billedet. 

Fælles for alle andre selskaber er at de ombytter til en ny telefon hvis en kunde for en som er død ved ankomst (DOA), tidsfristen for at indberetter det svinger fra 7-14 dage. Her skal kunden blot henvende sig i en butik for at få en ny med det samme. 

Har man derimod købt en iPhone SKAL den sendes på værkstedet for at blive ombyttet til en "refurbished" enhed - dette er uanset om den er købt og åbnet i butikken. 

Problemet er at hvis teleselskaberne ikke følger denne procedure, så hænger de på omkostningerne ved DOA ombytning, hvorimod Apple tager sig af den ved at følge den besværlige procedure. Samtidigt giver Apple kun selskaberne 1 års garanti, hvorimod selskaberne jo gennem den danske købelov giver kunderne 2.

Forstår ikke Teleselskaberne ikke står sammen for bedre vilkår overfor Apple. Jeg har set omkostninger i forbindelse med reperationer som teleskabet står på - det er IKKE små tal.

Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 14:16
Hej ChrisJJ.

Efter det jeg læser tror jeg at du skal lade Teleankenævnet klare det for dig.
Det gør du ved at klage, men du skal have sendt Call Me en klage først?

Fra en underside til  http://www.teleanke.dk/ - http://www.teleanke.dk/
'Du skal sende en klage til teleselskabet. Det skal fremgå klart af brevet, at du vil klage og hvad klagen drejer sig om. Vi anbefaler altid, at henvendelser sker skriftligt.'

Du får klagegebyret på 150 kr retur hvis du får helt eller delvis ret.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 14:24
Jeg har været ude for noget lignende med nu hedengangne Getmore. Jeg sendte et hunde dyrt kamera tilbage til dem med pakkelabel de selv havde sendt mig. De blev efterfølgende ved med at påstå at de ikke havde registreret at have modtaget pakken, så jeg ikke kunne få mine næsten 10K,- tilbage. Angry

Jeg fik pakken efterlyst hos Post DK via track n trace nummeret på pakke labelen og fik skriftligt besked om at den var udleveret til Getmores PostBox. Med det i hånden kunne jeg klage til e-handelsfonden. Det hjalp og jeg fik i enden mine penge. Jeg ved ikke hvor du kan henvende dig for at få hjælp, eller hvordan retsstillingen evt er hvis den er blevet stjålet på vejen til Callme, eller hos Callme, men det er IMO en god ide at få noget papir på at telefonen i det mindste er udleveret til Callme.

MVH

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...

Nemlig, intet nyt her hvad angår Apples kundepleje, og det gælder for alle deres produkter.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Nemlig, intet nyt her hvad angår Apples kundepleje, og det gælder for alle deres produkter.
måske i bare skulle vælge at købe direkte hos apple, for i mit tilfælde sendte de en ny telefon, også arrangerede de afhentning af den tlf med ridser efterfølgende... så de yder faktisk en ok service mod slutbrugeren.

Jeg har iøvrigt været ude for tidligere at have behov for at ombytte en ny telefon, det kørte også uden bøvl og som beskrevet ovenfor
(har prøvet at få ombyttet både en iphone 5 og en 3GS)

-------------
Mvh

René

Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for jeres input.

Det jeg gjorde "forkert" da jeg sendte telefonen retur var ikke at bruge Call Me's returlabel. Jeg sendte den med en af post Danmarks almindelige labels. Iflg. en rigtig sød og hjælpsom receptionist hos Call Me så er jeg ikke den eneste der gør det. Problemet er at Call Me åbenbart ikke kan scanne de forkerte labels. Disse pakker med forkert

Så kan de for hel.... da tag og åbne de pakker og se hvad der er i, er de komplet hjælpeløse i den biks....

Skrevet af: the old guy
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 21:48
Har også tidligere været kunde hos CallMe. Oplevede generelt ok service men havde så en rigtigt dårlig oplevelse med en i deres kundecenter. Det var så grelt jeg så mig nødsaget til at skrive til kundechefen. Svaret fra ham var at hvis jeg var utilfreds kunne jeg jo bare finde et andet selskab at være kunde i.
Nu er der jo ikke så langt fra ord til handling så er selvfølgelig ikke kunde der mere. Og kan da kun opfordre andre til ikke at vælge dem.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 21:53
Må indrømme, at jeg er noget overrasket - har altid fået perfekt service hos Callme, også ved reklamationer. Er godt nok et års tid siden at jeg har været kunde der, så det kan jo være gået ned af bakke.

Skrevet af: klaushansen
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for jeres input.

Det jeg gjorde "forkert" da jeg sendte telefonen retur var ikke at bruge Call Me's returlabel. Jeg sendte den med en af post Danmarks almindelige labels. Iflg. en rigtig sød og hjælpsom receptionist hos Call Me så er jeg ikke den eneste der gør det. Problemet er at Call Me åbenbart ikke kan scanne de forkerte labels. Disse pakker med forkert labels gemmer Call Me i op til en måned for at samle sammen og sender dem derefter til deres lager i Sverige. Da jeg talte med receptionisten havde de lige sendt 8 - 10 af disse pakker til lageret i Sverige og det jeg håber er at min er blandt dem. Så det er det jeg går og venter på. Skal ringe til receptionisten på tirsdag da der så er gået en uge.

Syntes nu heller ikke at Post Danmark har været super hjælpsomme i denne sag. Jeg har kun modtaget information om min sag når jeg selv har henvendt mig. Intet om at din sag er nu oprettet eller vi har taget kontakt til Call Me, intet....

Nå men det bliver spændende at se hvad meldingen er på tirsdag. Endnu en gang tak for input.

Ærgeligt at du har så store problemer med Call me! Havde selv kæmpe problemer med dem den gang de hed Debitel - de har tydeligvis ikke ændret forretningsgang og gør åbenbart ALT for at kunderne skal have en dårlig oplevelse hos dem! Brugte bla. 1½ år på at komme ud af mit abonnement med dem!!! Jeg kan kun sige: "Hold jer LAAAANGT væk fra Call Me"!!!

Skrevet af: keldp
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 10:20
Jeg har nu kun haft gode oplevelser med Call Me.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.

Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 10:41
Ikke særligt pænt overfor den der får den næste gang...men hvorfor ikke benytte de 14 dages returret?

At Apples produkter har ridser er ikke en fejl i deres verden så produktet fejler jo ikke noget når de modtager den.

-------------
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 12:59
Hvis du har din kvittering på du har afsendt pakken, så har du jo dit på det tørre. Så det jo PostDK og CallMe der skal finde ud af det indbyrdes. 

Har kun gode erfaringer med dem, så skal ikke kunne udtale mig om noget. Men kan sagtens følge dig i at situationen er træls for dig.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.

Skrevet af: jj79
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 13:43
Send en email om problemet til deres kundeservice chef - og skriv i bunden at samme email er sendt til kontant - der plejer "mirakuløst" at ske ting og sager når jeg bruger den fremgangsmådeConfused

Skrevet af: csell
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 13:59
Hej Chris.

Jeg havde indklaget en sag hvor et skift fra et forudbetalt mobilt bredbånd MEDIUM abonnement hos oister til et andet forudbetalt mobilt bredbånd SMALL abonnement også hos oister gik galt. De sendte mig en mail om at alt var i orden vedrørende det ophørende abonement og at jeg ikke skyldte dem penge, men sendte mig alligevel til Inkasso. I klage formularen refererede jeg til
en mail til deres Kundeservice hvor jeg skrev: Jeg modtager emails jeg ikke forstår ......
( rykkere ).

Det aksepterede Teleankenævnets Sekretariat og løste sagen dagen efter jeg indbetalte klage gebyret.

Da du skiver at du modtager regninger som bliver til rykkere syntes jeg at du skal klage så hurtig som muligt. Hvis De mangler noget vil de lade dig det vide.

Hilsen Carsten.

Print side | Luk vindue