Print side | Luk vindue

Hvilket mærke bliver dit næste LCD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11573
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 19:02

Emne: Hvilket mærke bliver dit næste LCD
Skrevet af: MikeOne
Emne: Hvilket mærke bliver dit næste LCD
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 12:06
Hvis du skal købe et nyt LCD i 2006-07, hvilket mærke vil du så købe?

Svar:
Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 12:10
Philips 37PF9731 står øverst på ønskesedlen!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 12:13

Hej MikeOne

Det kan være jeg skal lave en større afstemning andet sted på hjemmesiden, med nogle flere mærker på.

F.eks. mangler et af de større mærker herhjemme i denne afstemning: LG.

Men der kunne også med fordel være andre med som Loewe, Sharp, Hitachi, Thomson, Grundig, Fujitsu-Siemens og Toshiba.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 12:21
He He - Der var ikke plads til flere - Maks 6 muligheder - ellers er jeg enig med dig at alle mærkerne skal med !

Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 23:33
LG 42LB1R

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 08:17

et lcd i størrelsen 46-52''   når de kommer.

Og det med prisen skal jo også være OK

Hans

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 12-Maj-2006 kl. 09:45

Jeg var meget tæt på, at hoppe på Samsung R72 i fælleskøbet.  Men da jeg "kun" har TDC kabel-tv uden selector, besluttede min sunde fornuft at vente.  Prisen var ganske god, men det er min overbevisning, at LCD skærme ikke kan vise et lige så godt billede som en CRT skærm ...vel at mærke med analog signal.  Derfor har jeg har netop solgt min halv-gamle Samsung 32" R51 til fordel for mit 8 år gamle 29" Sony CRT skærm. 

Den dag, hvor LCD skærme er fuld på højde med CRT skærme, hvad angår analog billedebehandling, slår jeg nok til og køber en 32"  igen. 

Jeg håber, at de nye LCD skærme, der kommer til efteråret, vil kunne vise ligeså gode analoge billeder son et CRT-tv. 

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 00:03
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke kriterier i har valgt skærm mærke ud fra. Jeg har valgt Philips (9830) pga billedkvaliteten og de ekstra features. Ville i vælge anderledes hvis pris ikke var en faktor?

Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 00:13

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke kriterier i har valgt skærm mærke ud fra. Jeg har valgt Philips (9830) pga billedkvaliteten og de ekstra features. Ville i vælge anderledes hvis pris ikke var en faktor?

Jeg havde også 9830 37" som mit førstevalg, men det blev lidt for dyrt med det udstyr jeg ville have ved siden af og jeg ville også gerne have 42", så jeg valgte LG 42LB1R. Større billede og best til pc, som jeg skal bruge rigtigt meget.

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 08:26
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se en afstemning hvis pris var ligegyldig. Og billed kvalitet samt features var de vigtigste.

Skrevet af: como
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se en afstemning hvis pris var ligegyldig. Og billed kvalitet samt features var de vigtigste.

Tjae men så skal afstemningen vel gå på topmodeller, og ikke mærke.

Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 08:36
Ja lige præcis, man kunne jo vælge top modeller fra Samsung, Sony, JVC,Philips,LG,Sharp.

Skrevet af: Friis
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 11:37

HUMAX LDE-32 TPVR

Twin digital tuner + analog, MHP, Indbygget 40 GB HD, HD Ready, billede i billede, DVI - indgang, kan optage fra ext. via scart.

Prisen i Tyskland er ca. 1.500 - 2.000 EUR = 11.250 -15.000 Kr.

MVH

Benny

Skrevet af: t0PPy
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 13:33
Det bli'r en plasma

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 21-Maj-2006 kl. 00:27
LG 32 LB1 til soveværelset.... (LG 42 PC1xx til stuen)

Print side | Luk vindue