Print side | Luk vindue

plex mac udfald og afbrydelse

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115773
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 17:19


Emne: plex mac udfald og afbrydelse
Skrevet af: Quimby
Emne: plex mac udfald og afbrydelse
Skrevet den: 05-Oktober-2012 kl. 14:01
Hej
 
Jeg streamer film fra nettet og min NAS på min fladskærm via mac mini. Det volder dog lidt problemer:

1) Minien er kablet til synology 111 via routeren. Når jeg er væk vil jeg gerne kunne streame til iPaden via Plex serveren på mini´en. Men mini´en mister forbindelsen til NAS efter lidt stand by tid, hvorefter jeg skal logge på manuelt. Det kan gøres via iPaden med Logmein, men er lidt bøvlet. Hvordan sikrer jeg, en konstant forbindelse mellem mini og NAS? Også efter dvale.

2) Jeg har slået password fra i sikkerhed under indstillinger i osx. Alligevel stoppes afspilningen ind imellem af osx og jeg skal taste pw før jeg kan fortsætte. Ret belastende tre gange midt i en spændende film.

3) Jeg har rippet Mad Men til NAS´en i MP4, men Plex nægter at opdage det efter gentagne forsøg. Andre mp4 ser den med det samme. Hvilket er det bedste format til PLEX?

4) Afspilningen på Mac mini hakker når jeg fx streamer fra filmstriben.dk eller dr.nu selv med kablet 20/1 forbindelse. Kan det være soft- eller hardwareproblem.

mvh
quimby



Print side | Luk vindue