Print side | Luk vindue

Overførsel af filer på Mac mellem USB hdds

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115936
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 04:15

Emne: Overførsel af filer på Mac mellem USB hdds
Skrevet af: aerik
Emne: Overførsel af filer på Mac mellem USB hdds
Skrevet den: 10-Oktober-2012 kl. 21:50
Er igang med at flytte et par tb fra en ntfs formateret USB hdd til en Mac formateret USB hdd. Hver gang stopper den efter ca 200 gb og siger den ikke kan kopiere fordi mappen findes i forvejen. Har en mistanke om at det er fordi hdd går på standby, men synes jeg har indstillet det i strømstyringen nogen der har en ide til hvad der sker?

Svar:
Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 07:58
Tag det i portioner af ~100-150GB så er du vel home-free? Det kan vidst ikke betale sig at bruge for meget tid på at finde en løsning hvis det kun er noget der skal ske denne ne gang.

/ask

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 08:33
Skal overføre over fire tb frem og tilbage. Men er også begyndt at benytte den nævnte metode, var bare hvis der lige findes en fræk lille metode til at løse det

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 11:39
Måske er der to mapper med samme navn. Er Mac disken formateret til Mac OS - udvidet (forskel på store/små, Journaled), ellers prøv det.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 11:48
Kan faktisk ikke huske hvilken type formation jeg valgte. Problemet sker når jeg overføres en mappe fx eventyr med 331 gb i. Lige pludselig stopper den, og skriver kan ikke kopieres da der findes en mappe der hedder eventyr i forvejen

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 12:19
Prøv med rsync - det er en kommando du skriver i terminalen.

Fx denne:
rsync -av /src/foo/ /dest/foo

Du skal selv ændre stien til dit aktuelle, men det kan du gøre ved at trække de to diske ind i kommandovinduet en ad gangen. Sådan ser det fx ud: 
rsync -av /Volumes/4GB /Volumes/WualaDrive/Documents

Hvis du sætter n på som option kører den en dry-run, altså simulerer.
rsync -avn /src/foo/ /dest/foo

Her er hele dokumentationen:
http://developer.apple.com/library/mac/#documentation/Darwin/Reference/ManPages/man1/rsync.1.html - https://developer.apple.com/library/mac/#documentation/Darwin/Reference/ManPages/man1/rsync.1.html

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kan faktisk ikke huske hvilken type formation jeg valgte. Problemet sker når jeg overføres en mappe fx eventyr med 331 gb i. Lige pludselig stopper den, og skriver kan ikke kopieres da der findes en mappe der hedder eventyr i forvejen
Hvis den USB disk du har koblet til din Mac er Fat32 formateret og du samtidigt har filer større end 4GB som du prøver at kopiere til den, så kan man få den oplevelse du omtaler.

Jeg tænker ikke på mappe størrelse, men filer alene større end 4GB, feks. en DVD ISO eller lign.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 13:02
Den er ikke fat formateret, ofG der ligger mange filer på over 4gb det er helt uvilkårligt hvornår den stopper.

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 13:27

Den er ikke fat formateret, ofG der ligger mange filer på over 4gb det er helt uvilkårligt hvornår den stopper.
Den USB disk som er koblet til din Mac, er den med USB 3 interface?

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 14:42
@potter ja det er den ene faktisk

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Skulle det betyde noget. Jeg bruger da selv en Store n Go USB 3 harddisk uden problemer. Den er endda krypteret.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 14:55

Skal overføre over fire tb frem og tilbage. Men er også begyndt at benytte den nævnte metode, var bare hvis der lige findes en fræk lille metode til at løse det

Du kan ikke uden videre kopiere tilbage på en NTFS disk med din Mac.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 15:02
Nej det ved jeg, er ved at lave alle mine diske til Mac formateret(journal-udvidet mener jeg den hedder)

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Skulle det betyde noget. Jeg bruger da selv en Store n Go USB 3 harddisk uden problemer. Den er endda krypteret.

Ja, der kan faktisk godt være problemer med file transfer når der benyttes disk med USB 3 interface, dog er de fleste fejl jeg har set på, er problemer med at mounte selve drevet og finder fryser fast. "Seagate og WD over 2TB" Nogle af problemerne kan i visse tilfælde omstødes ved at sætte en HUB i mellem.

Personlig har jeg aldrig selv været overbevist om selve USB interfacet ved benyttelse af hardiske.

-------------

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 18:17
Nu er begge osx formateret og har overført over 300 fb uden problemer

Underligt

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 19:30

Nu er begge osx formateret og har overført over 300 fb uden problemer

Underligt

Ja, jeg synes jeg også det er underligt.
Hvad gør du så med den NTFS disk, hvis du ikke kan kopiere fra den.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 19:34
Kopieredes i bider af 100-150 gb af gangen og rendte frem og tilbage for at kontrollere hvor langt den var. Tog tre dage ialt :)

Efter den er blevet formateret kører set bare.
Spørgsmålet er så, om problemet lå i ntfs eller om det er retningen af USB2 til 3 eller nu hvor det er fra usb3 til to som har løst det.

Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 10:36

Kopieredes i bider af 100-150 gb af gangen og rendte frem og tilbage for at kontrollere hvor langt den var. Tog tre dage ialt :)

Efter den er blevet formateret kører set bare.
Spørgsmålet er så, om problemet lå i ntfs eller om det er retningen af USB2 til 3 eller nu hvor det er fra usb3 til to som har løst det.

Når den kunne kopieres i bidder, så kan det vel ikke være filnavne eller at der er NTFS, som jeg troede først.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 10:42
jeg ved ikke hvad der var galt, men hen over natten har den flyttet 900 gb fra en usb3 hdd formateret i mac til en usb 2 hdd formateret i mac uden at strejke. 

Print side | Luk vindue