Nas-server
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115968
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 05:00
Emne: Nas-server
Skrevet af: henninge
Emne: Nas-server
Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 23:23
Jeg har købt en Medion NAS-Server til brug for back up af familiefilm og billeder. Vi har ca. 50 film brændt ned på dvd`er og spørgsmålet er nu om de umiddelbart kan lægges over på NAS`en??? Jeg agter at købe LG Smart Media boxen SP 820 der kommer den 20. okt.til bl.a. streaming af film og billeder m.m.
|
Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 01:50
Spørgsmålet er vel ikke om man kan lægge det ind på NAS'en (det kan man), men nærmere i hvilket format det skal lægges på NAS'en for at dit TV eller din medieafspiller kan spille filmene.
Så det er specifikationer eller manual for din medieafspiller, du skal kigge i for at få svaret.
Når du så ved hvilke(t) format(er) du skal bruge, kan du finde den relevante software til at kopiere/konvertere fra DVD.
------------- Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 19:09
Mange tak for dit bidrag. Jeg anskaffer føst medieafspilleren senere på måneden når man frigiver LG SP 820, så afspilningsformaterne kender jeg pt. ikke. Henninge
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 19:56
Hvis den kan det samme som deres smart-TV, så bliver du skuffet over de formater den spiser. En dedikeret film-boks vil klare opgaven væsentlig mere effektivt og vil understøtte flere formater. Det kunne være en WDTV live eller lignende.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 12-Oktober-2012 kl. 21:51
Tak for dit svar. Den afspiller vil jeg kikke på. Henninge
|
|