Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116057
Udskrevet den: 22-Maj-2025 kl. 04:56
Emne: Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware
Skrevet af: Hother
Emne: Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware
Skrevet den: 14-Oktober-2012 kl. 22:56
Oppo BD-103EU er komme ud nogle få steder, og lad os benytte denne tråde som samlingsstedet for den nye Oppo.
Informationer som bør indgå i tråden kunne være forhold om:
- Erfaringer,
- Firmware opdateringer,
- Anmeldelser
Selv synes jeg at den nye Oppo BDP-103EU er særdeles spændende. Og det synes jeg fordi den kombinere enestående kvalitet i afspilning af Blu-Ray og ikke mindst DVD. Dens byggekvalitet er forventeligt lige så glimrende som forgængeren BDP-93EU - men, den indeholder nogle spændende nye ting såsom Dual Core processor og nye adgange via internettet m.v. Desuden mener jeg at Oppo´s kundeservice er til UG med kryds og slange. Udover at være kompentente og fagligt stolte, så er f.eks. Oppo.UK folkene vældige hjælpsomme og hyggelige.
Jeg har fundet en YouTube video der viser lidt op den nye Oppo. Og selv glæder jeg mig usigeligt til at få fingrene i afspilleren. 
Du kan se videoen her:
http://www.youtube.com/watch?v=tzmDVRIbMac - http://www.youtube.com/watch?v=tzmDVRIbMac
|
Svar:
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 10:12
ChrisJJ skrev:
Hvad ligger prisen på? |
Såvidt jeg kan se, så følger prisen for den nye Oppo afspiller, nogenlunde prisen for BDP-93EU
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 15-Oktober-2012 kl. 10:23
ChrisJJ skrev:
Hvad ligger prisen på? |
Jeg har set priser til US $499,- UK £499,- DK 5.595,00 Kr
------------- mvh Infinity
|
Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 17-Oktober-2012 kl. 08:21
Endelig fik jeg mig taget sammen til at bestille en Oppo afspiller. Gik egentlig efter den gamle model men så så at denne nye var annonceret så den er nu forudbestilt.
------------- Tommy Jensen
|
Skrevet den: 26-Oktober-2012 kl. 16:00
Til de af jer der skulle være heldige at have fået fingrene i den nye Oppo BDP-103 kan jeg røbe, at der er kommet en ny firmaware.
Og som jeg skrev i mit "Smugkig" af afspilleren, så forventede jeg, at en kommende firmware ville løse det langesomme Networking issue. Og det er lige hvad den nye firmware har gjort, Networking fungere nu langt hurtigere.
Release date: October 24, 2012
Main Version: BDP10XEU-33-1018 Loader Version: 6U0800 (BDP-103EU), 7B0300 (BDP-105EU) Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-0916 (BDP-105EU)
To check your players current firmware version:
Press Set-up on the remote or select Set-up from the Home Screen > Device Set-up > Firmware Information. Note all parts must match, main, loader and sub version.
Release Notes:
This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-32-0921, the major changes included in this version are:
1. Resolved several minor issues based on customer feedback from the player's pre-release program.
2. Improved the system stability when the player is set to "Quick Start" mode, or when the customer is navigating a large amount of media files using the Photo, Music, or Video options found in the HOME menu.
3. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.
All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.
Firmware upgrade instructions:
WARNING: Although firmware upgrade is an easy and usually trouble-free process, it is important to ensure that the power supply to the player is stable, and the upgrade process is not interrupted. A failed firmware upgrade can render the player unusable.
WARNING: Please do not attempt to load US version firmware to your EU model player. Your player will detect the firmware file as incorrect or corrupt.
There are three ways to upgrade the firmware: If your player has an Internet connection the easiest way to upgrade the firmware is the "Via Network" method. If you have a USB thumb drive, you may choose the "Via USB" method which is also the most reliable method. You can also use the "Via Disc" method by preparing a firmware upgrade CD yourself or requesting a firmware CD from http://www.oppo-bluray.co.uk/contact-us/enquiry-form/ - OPPO customer service . Please follow one of the three procedures below based on the upgrade method chosen.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2012 kl. 09:13
Til de af jer der er interesseret i at vide mere om Oppo BDP-103, findes det på "Nettet", en glimrende side, der godt nok er uofficiel (jeg har ikke fundet fejl på siden). Her fortæller der om dels forskelle til BDP-93 og til BDP-103, men også om alle de funktioner og muligheder der er ved også BDP-103.
http://watershade.net/wmcclain/BDP-103-faq.html - http://watershade.net/wmcclain/BDP-103-faq.html
|
Skrevet den: 10-November-2012 kl. 16:54
Og så en af de første anmeldelser af Oppo BDP-103. Anmeldelsen er fra "Home Theater":
http://www.hometheater.com/content/oppo-bdp-103-blu-ray-3d-player - http://www.hometheater.com/content/oppo-bdp-103-blu-ray-3d-player
|
Skrevet den: 11-November-2012 kl. 00:51
Og her er minsandten en fransk test:
http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=fr&tl=en&twu=1&u=http://www.hdfever.fr/2012/10/26/test-oppo-bdp-103eu/ - http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=fr&tl=en&twu=1&u=http://www.hdfever.fr/2012/10/26/test-oppo-bdp-103eu/
|
Skrevet den: 14-November-2012 kl. 16:29
Jamen så er Home Cinema Choise klar med deres anmeldelse af Oppo BDP-103EU
http://www.oppo-bluray.co.uk/UserFiles/Docs/PDF/HCC_oppo_blu103eu.pdf - http://www.oppo-bluray.co.uk/UserFiles/Docs/PDF/HCC_oppo_blu103eu.pdf
|
Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 14-November-2012 kl. 17:51
Vil gerne have ryddet lidt op i skabet under TV'et og så så jeg at der var nævnt en eksperimental feature med streaming over CIF/SMB netværk. Er der nogen der enten har prøvet eller er stødt på enten anmeldelser, beskrivelser eller billeder af interfacet og information om hvad der kan streames over CIF/SMB - Baggrunden er at en meget stor del af mine film er konverteret til MKV (h.264 og enten AC3 eller DTS), så det har stor interesse om jeg kunne aflive f.eks en Boxee Box, men også f.eks hele BD og DVD kunne have interesse efterhånden som storage bliver billigere og billigere.
------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Skrevet den: 19-November-2012 kl. 16:27
Og til de af Jer der skulle være så heldige at have fået fingrene i en Oppo BDP-103EU så fortæller Allan fra Oppo.UK:
OPPO update guys FirmwareThe PAL deinterlacing bug in the current v33 firmware is resolved. We expect the release a major update either late this week or early next week.Allan
|
Skrevet af: nghngh
Skrevet den: 22-November-2012 kl. 00:37
Ser frem til, at modtage min i nær fremtid....Den skal bruges som "samlingspunkt" for vores musik på netværket,filmafspiller og med MHL indgangen , vil den blive Spotify,DR webradio,Shoutcast mm. formidler fra mobilen.
Min lokale forhandler oplyser, at et miniHDMI->HDMI kabel kan bruges istedet for et decideret MHL kabel...
f.eks:
http://www.av-cables.dk/mini-hdmi-til-hdmi/
MHL kabel
http://www.kanexlive.com/mhl-cable-passive
Skal blive spændende at prøve.... så ryger DAB radioen nok på pension sammen med CD afspilleren.
Signalet skal så digitalt til vores Lyngdorf....
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 09:59
Så er Oppo klar med en firmware update i Beta-udgave. Som jeg har forstået Oppo.UK, så kommer løsningen af DVD-PAL problematikken først med lanceringen af den officielle firmware:
Release date: November 22, 2012
Category: Latest Public Beta Release
Main Version: BDP10XEU-37-1114B Loader Version: 6U0900 (BDP-103EU), 7B0600 (BDP-105EU) Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU)
Press Set-up on the remote or select Set-up from the Home Screen > Device Set-up > Firmware Information. Note all parts must match, main, loader and sub version.
This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a very small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please report any issue to us. You may also revert to the latest official firmware via USB thumb drive.
Note: Upon player restart after update you will have the option to perform a factory reset. Please select this option, or your player will not work as intended.
Release Notes:
This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. Comparing to the previous Official release version http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/bdp-103-105eu/#33-1018 - BDP10XEU-33-1018 , the major changes included in this version are:
1. Add multi-language user interface. German, French, Italian, Spanish, Dutch and Swedish.
2. Added the "Blank HDMI 2" option in the Setup Menu -> Video Setup -> 3D Setting. This allows the player to force HDMI 2 to output a 2D blank screen when HDMI 1 outputs 3D video. Some customers reported that during 3D movie playback, when HDMI 1 was connected to a 3D display and HDMI 2 was connected to a non-3D receiver which in turn is connected to the same 3D display, there was no audio coming from the receiver. This issue has been resolved.
3. Resolved the incorrect aspect ratio (AR) during some user-created media. In the previous firmware the player may have unnecessarily pillarboxed or stretched the video of some user-created media files. This issue has been resolved.
4. Resolved an incompatibility with older Digital Coaxial or Optical receivers where streaming services (such as Netflix, YouTube) produced no audio.
5. Improved the user experience in the HOME menu and the Media Centre (Photo, Music, or Movie) e.g., Added Thumbnail View mode for Movie and Music, you can now press the RED button to quickly switch between File List mode and Thumbnail View mode.
6. Added "Sleep Timer" option in the Setup Menu -> Device Setup. This allows the player to turn itself off after a specific amount of time.
7. Added support for converting Side-by-Side and Top-Bottom formatted MKV into 3D. During the playback of a compatible MKV, press the 3D button on the remote once to turn on the "2D->3D" conversion then press the 3D button again to display the "3D Setting" menu. Select "Side-by-Side" or "Top-Bottom" to match the source to convert the image to 3D.
8. Added "CD Program Play" function for CD/SACD playback. During the disc playback, press the YELLOW COLOR button to bring the “Program Play” interface. Here you can use the LEFT/RIGHT ARROW button to set a desired playlist.
9. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.
Special notes:
1. In order to facilitate the user experience improvement in media navigation (item 5 above), the player will create an "OPPO_Media_Info" folder on any connected USB storage device and store media information there. You may find this folder on USB flash drives or external hard drives after using those with your OPPO player. Please do not delete the folder and its files.
2. You can revert back to the previous official release via a USB thumb drive.
http://oppodownloads.s3.amazonaws.com/BDP10XEU-37-1114B-USB-Update.zip - Download the beta USB update
(CD and Network update will be available once this version is upgraded to an official release, after the beta test period)
Category: Latest Official Release
Release date: October 24, 2012
Main Version: BDP10XEU-33-1018 Loader Version: 6U0800 (BDP-103EU), 7B0300 (BDP-105EU) Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-0916 (BDP-105EU)
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 10:01
Sig mig er jeg stadig den eneste her på siden med en Oppo BDP-103EU ?
Føler mig lidt alene 
|
Skrevet af: maagren
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 10:24
Jeg går og venter på oprigningen fra forhandleren om, at den er landet i DK. Nu må det da også snart være midt november 
------------- Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 10:33
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 10:34
Kan ikke lige se hvad jeg skal bruge den til når jeg har 93.
Ser primært kun BD film, de DVD jeg har er rippet og ligger på NAS og ses med Dune Max.
Til Netflix har jeg ATV 3. Næppe værd at smide en Oppo efter det. Med den kvali Netflix sender i, der dog er udemærket.
Den dag den kan erstatte min Dune ryger der da en 113 eller hvad den kommer til at hedde i indkøbskrueven, hvis det nogensinde sker.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 11:02
SVP03 skrev:
Kan ikke lige se hvad jeg skal bruge den til når jeg har 93.
Ser primært kun BD film, de DVD jeg har er rippet og ligger på NAS og ses med Dune Max.
Til Netflix har jeg ATV 3. Næppe værd at smide en Oppo efter det. Med den kvali Netflix sender i, der dog er udemærket.
Den dag den kan erstatte min Dune ryger der da en 113 eller hvad den kommer til at hedde i indkøbskrueven, hvis det nogensinde sker. |
Næh, det kan jeg da godt se logikken i. Det var i øvrigt hvad jeg skrev i mit "Smugkig" af BDP-103EU.
Men for dem der har en BD-afspiller af ældre årgang kunne den nye Oppo sagtens være et lækkert alternativ, til så meget andet - som er dyrere 
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 11:26
Jeg har en 83'er i dag og overvejer en opgradering fordi der har sneget sig en 3D projektor og Tv ind på adressen. Men jeg savner lidt at se og høre om hvordan dens interface er til at håndtere medie filer fra nas'et er før jeg tager den endelige beslutning.
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 11:34
hedberg skrev:
Jeg har en 83'er i dag og overvejer en opgradering fordi der har sneget sig en 3D projektor og Tv ind på adressen. Men jeg savner lidt at se og høre om hvordan dens interface er til at håndtere medie filer fra nas'et er før jeg tager den endelige beslutning. |
Nu er NAS bestemt ikke min spidskompetance, men hvis det er afspilning af filerne herfra, så tror jeg ikke at der er noget problem. Afsted til en Oppo forhandler og få det checket ud
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:05
Så kunne det være du skulle tage den under armen og besøge mig.
Så kan vi tjekke det.
Ville da gerne slippe for min Dune Max i biffen, så kunne den ryge op i stuen i stedet for den gamle PIO LX71 BD afspiller. Så hvis sådan en Oppo af ny model både kan erstatte min APT3 til Netflix og Dune til NAS BD film, ville det jo være top.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:09
Det er mere selve interfacet på afspilleren. Jeg er ikke i tvivl om at den kan afspille filerne (det kan 83'eren). Men jeg har en del medie filer på mit NAS og vil være sikker på at interfacet er til at holde ud at bruge. Det behøver ikke være så fancy, men det duer f.eks ikke hvis den viser 4 filer af gangen.
Det i 83'eren til brug ved DLNA var f.eks ikke specielt brugbart til mit brug. Men må jo se om jeg kan finde en forhandler der kan demonstrere den for mig.
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:10
SVP03 skrev:
Så kan vi tjekke det.
Ville da gerne slippe for min Dune Max i biffen, så kunne den ryge op i stuen i stedet for den gamle PIO LX71 BD afspiller. Så hvis sådan en Oppo af ny model både kan erstatte min APT3 til Netflix og Dune til NAS BD film, ville det jo være top. |
Takker for invitationen Men jeg tror nu at det bedste du kan gøre er at skrive til min gode ven Henry hos Oppo.UK., og her forelægge dine ønsker - så får du et helt ærligt svar
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:10
SVP03 skrev:
Så kan vi tjekke det.
|
Hvis I gør det - eller du på anden måde for undersøgt det, så post meget gerne hvad du syntes.
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:29
hedberg skrev:
Det er mere selve interfacet på afspilleren. Jeg er ikke i tvivl om at den kan afspille filerne (det kan 83'eren). Men jeg har en del medie filer på mit NAS og vil være sikker på at interfacet er til at holde ud at bruge. Det behøver ikke være så fancy, men det duer f.eks ikke hvis den viser 4 filer af gangen.
Det i 83'eren til brug ved DLNA var f.eks ikke specielt brugbart til mit brug. Men må jo se om jeg kan finde en forhandler der kan demonstrere den for mig. |
Nu kan jeg jo kun forholde mig til de ting som jeg benytter, og her streaming fra min PC, og her ser det således ud:
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:35
Nu var det mere film jeg tænkte på.
Når man trykker på hovedmappen på selve filmens titel, spørger medieafspillere om man vil afspille fra start, afspille fra sidste set, åbne mappen eller annuler.
Når så det kører kan man vælge at skifte de subtitels og lydspor man har valgt at rippe med.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:37
Hother skrev:
Nu kan jeg jo kun forholde mig til de ting som jeg benytter, og her streaming fra min PC, og her ser det således ud:
|
Det er nok desværre en kende simpelt (ligner vist 83'erens DLNA afspilning en del som jeg lige husker det).. Jeg savner sortering (f.eks efter dato) og nogle shortcuts. Det bliver hurtigt meget tungt med et par tusinde filer i et katalog (og det er lavt sat for mit vedkommende) når man skal bladre ved til f.eks X-Men.
Tak fordi du tog et screenshot.
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:50
SVP03 skrev:
Nu var det mere film jeg tænkte på.
Når man trykker på hovedmappen på selve filmens titel, spørger medieafspillere om man vil afspille fra start, afspille fra sidste set, åbne mappen eller annuler.
Når så det kører kan man vælge at skifte de subtitels og lydspor man har valgt at rippe med.
|
Den kan jeg ikke stikke - ingen film på min PC
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 12:59
Man må tage chancen, har lige bestilt en.
Brugt 93 til salg her inde.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 13:26
SVP03 skrev:
Brugt 93 til salg her inde. |
Tillykke med valget - hurtige beslutninger hva
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 13:50
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Tillykke med valget - hurtige beslutninger hva |
De skulle få dem i dag eller mandag.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 23-November-2012 kl. 15:54
SVP03 skrev:
Hother skrev:
SVP03 skrev:
Tillykke med valget - hurtige beslutninger hva |
De skulle få dem i dag eller mandag. |
Lækkert - det var på tide
|
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 09:02
jeg går også spændt og venter på opkald fra KT-Radio, om at nu er den kommet, man kan kun håbe på at det bliver Mandag fredagen er gået, indtil videre er det nok kun Hother der har en.
|
Skrevet af: DBear
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 09:26
Jeg har også bestilt en BDP-103EU og venter MEGET spændt på den (når den kommer)
Er næsten helt oppe og kører ang. denne maskine, forventer meget af den ( nok pga. prisen , :-) )
men også hvad den kan af ting og sager, men tror IKKE at jeg bliver skuffet over OPPO...
Så mangler man lige en 4k skærm man kan se 4k på, men har IKKE lige 200k til et nyt TV lige de første 100 år :-(
------------- www.varekurv.dk
|
Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 24-November-2012 kl. 13:30
Jeg overvejer at udskifte min BDP-93 til BDP-103,
men er kommet lidt i tvivl om det er en op eller nedgradering.
Min BDP-93 er i dag forbundet til TV via HDMI 1 og
til forstærker/projektor via HDMI 2. Dette giver så PCM lyd til TV fra HDMI og
fuld HD lyd til forstærker (f..eks DTS Master Audio)
De to HDMI outputs kan altså køre med
hver sit lydformat uafhængigt af hinanden.
Som jeg læser det kan den nye 103 enten splitte
HDMI1 + 2 op i henholdsvis billede fra den ene og lyd fra den anden. Såfremt
man stilller den til ”Dual output” vil den downmixe begge outputs til det
dårligste af de to displays. I dette tilfælde PCM. Er der mon nogen der ved om dette
er tilfældet. Det vil gøre den ubrugelig for mig.
------------- Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.
|
Skrevet den: 25-November-2012 kl. 16:09
Hother skrev:
Sig mig er jeg stadig den eneste her på siden med en Oppo BDP-103EU ?
Føler mig lidt alene  |
Jeg håber da at min snart dukker op. Den skulle være ankommet hos forhandleren den 20/11 men jeg tror ikke den er dukket op endnu, de var ellers ret sikker på at de fik den senest 21/11 :-(
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 17:24
Nej IKKE ret længe, får hvis posten kommer imorgen, så har jeg min... :-)
Nok også andre herpå R får sin, enten fra KT eller AV-C
Jabba Daba Duuuuu.....
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 17:50
Har de fået dem, så må man hellere høre i morgen hvorfor de ikke har ringet.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 18:00
Den skulle være hos alle forhandlere senest i morgen det fik jeg af vide af importøren i dag AV-Connection har dem allerede på lager, så jeg håber på et opkald i morgen fra KT-RADIO
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 18:11
Såvidt jeg husker, så bliver afspillerne firmware inden afsendelsen, så det kan der også gå lidt tid med.
Men skønt at høre, at jeres nye afspillere langt om længe er på trapperne 
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 18:54
Yay, har lige fået mail om at min er afsendt så jeg kan forhåbentlig hente den på posthuset på torsdag. Er selvfølgelig ikke hjemme hele dagen i morgen så det bliver en selvhenter.
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 20:16
Min er købt ved AV-Connection og jeg har fået Track-Trace på den :-)
Sådan lidt ironisk, ringede jeg idag (Tirsdag 27-11) til dem ang. hvornår de evt. regnede med at de ville få dem og efter en bette samtale med dem ville personen lige snakke med sin Boss og ringe tilbags ang. en tid, men han havde en bedre nyhed da han ringede, den bliver sendt idag ...
Så det var med et STORT smil jeg ringede af :)
Nu håber jeg bare jeg får lidt søvn inat, glæder mig som en hel børnehave......
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 20:34
DBear skrev:
Min er købt ved AV-Connection og jeg har fået Track-Trace på den :-)
Sådan lidt ironisk, ringede jeg idag (Tirsdag 27-11) til dem ang. hvornår de evt. regnede med at de ville få dem og efter en bette samtale med dem ville personen lige snakke med sin Boss og ringe tilbags ang. en tid, men han havde en bedre nyhed da han ringede, den bliver sendt idag ...
Så det var med et STORT smil jeg ringede af :)
Nu håber jeg bare jeg får lidt søvn inat, glæder mig som en hel børnehave...... |
Skønt at høre, og jeg mener bestemt at du kan glæde dig. Kender du ikke Oppo i forvejen, så sæt dig godt ind i brugermanualen, så du får et indblink alle funktionerne
|
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 20:40
Det gør jeg ikke, men har også STORE forventninger til denne maskine...
Ud af det jeg har læst/set om Oppo 103 så tror jeg den til fulde og mere lever op til det jeg forventer og glæder mig til at lege med den 8-)
|
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 12:31
KT har lige modtaget første sending.
Så dem der har reserveret kan vel så hente.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 12:45
SVP03 skrev:
KT har lige modtaget første sending.
Så dem der har reserveret kan vel så hente. |
Og hvad venter du så på 
|
Skrevet af: jan203
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 18:16
så er første film set på oppo 103
------------- Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 18:42
Jubii, så er den kommet og der er leget med den, loadetiden er meget forbedret i forhold min Panasonic DMP BD65...
Med tray ude : Før > 45sek.
Med tray inde : Før > 15sek.
Oppo BDP-103EU
Med tray inde : Før > 10sek.  
Plus jeg har leget lidt med MKV filer, desværre dem med PGS subtitles vises IKKE  Øvvvvv...
Har stadigvæk lidt der skal leges med, MEN er yderst meget tilfreds med OPPO´en... 
Det er IKKE sidste gang jeg køber OPPO 
|
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 18:53
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 07:44
DBear skrev:
Plus jeg har leget lidt med MKV filer, desværre dem med PGS subtitles vises IKKE Øvvvvv...
|
Er det det der ligger på NAS når man har rippet i 1:1, altså pgs subtitles ?
------------- SVP03
|
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 09:55
DBear skrev:
Jubii, så er den kommet og der er leget med den, loadetiden er meget forbedret i forhold min Panasonic DMP BD65...
|
Hvor er du heldig. Min ligger pt på posthuset og venter på at jeg kan hente den efter arbejde.
|
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 11:18
SVP03 skrev:
DBear skrev:
Plus jeg har leget lidt med MKV filer, desværre dem med PGS subtitles vises IKKE Øvvvvv...
|
Er det det der ligger på NAS når man har rippet i 1:1, altså pgs subtitles ? |
Jae desværre (Kun Bluray film (tror jeg)) har dog nogle film hvor det er inporteret srt subtitles og dem er der ingen bøvl med 
Men jeg synes Subtitles er lige lovlig små i skriften  mon man kan gøre den større?
Fedt at man kan flytte teksten lidt (Original skiver) men jeg savner support for PGS plus ISO
|
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 11:21
Hmm, kan ikke huske det, men er det ikke inde i menuen at man sætter op hvor stor skærm man har, og så bliver teksterne større eller mindre.
Det kan være jeg husker forkert.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 13:35
SVP03 skrev:
Hmm, kan ikke huske det, men er det ikke inde i menuen at man sætter op hvor stor skærm man har, og så bliver teksterne større eller mindre.
Det kan være jeg husker forkert. |
Det mener også jeg har set noget om, skal vist lige checke efter om der er noget der...
|
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 13:38
DBear skrev:
SVP03 skrev:
Det kan være jeg husker forkert. |
Det mener også jeg har set noget om, skal vist lige checke efter om der er noget der...
| Menupunktet er der, kan bare ikke huske om det ændre utekst størrelse, for hvad skulle det ellers bruges til.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 29-November-2012 kl. 17:50
Så fik jeg også min har endnu ikke kigget i manualen. Det er virklig en maskine der er ægte plug and play. Længe siden jeg har fået noget der bare virkede når kabler var tilsluttet og dyret blev tændt. En meget hurtig test på load tider. I går testede jeg en 007 blu-ray disc på en gammel Sony afspiller. Fra åben skuffe til filmens copyrigth tekst dukkede op gik der 1 minut. På Oppo 25 sek.
|
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 18:27
Blu ray - Ok Netflix - Ok BD rippede fil på NAS med undertekster virker - Ok
Nice. Så ryger Dune max i stuen og ATV3
------------- SVP03
|
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 18:57
SVP03 skrev:
Blu ray - Ok Netflix - Ok BD rippede fil på NAS med undertekster virker - Ok
Nice. Så ryger Dune max i stuen og ATV3 |
Jamen det lyder jo skønt
|
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 19:23
Tjae, lige indtil jeg lavede en FW. Nu kan man sørme ikke starte film fra NAS af sig selv når man trykker enter på hovedmappen med filmens navn, grrr
------------- SVP03
|
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 22:25
SVP03 skrev:
Tjae, lige indtil jeg lavede en FW. Nu kan man sørme ikke starte film fra NAS af sig selv når man trykker enter på hovedmappen med filmens navn, grrr
|
Tror ikke det er den eneste BUG der er  jeg kan ikke afspille mine MKV-film med DD-TrueHD lyd  dem med DTS-HDMA virker fint 
Plus efter at ha læst dit indlæg ville jeg prøve at down/upgrade firmwaren over enten USB/CD hentet direkte fra oppodigital.com, den viser at min BDP-103EU can't find "valid firmware" 
Ville godt ha set om det evt. havde hjulpet på DD-TrueHD enten ved en downgrade eller en beta upgrade..... 
Akker nej.... 
|
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 22:33
Prøv at checke http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/bdp-103-105eu/ for hvilke ting der forbedres i Beta Firmawaren
I øvrigt kan jeg kun meget stærkt opfordre til, at man skriver til Oppo.UK, og her fortæller om sine observationer. Så er der meget store chancer for, at man får problemet løst ved en kommende firmware update, og får formentlig en forklaring 
|
Skrevet den: 30-November-2012 kl. 23:11
Man kan heller ikke lave en genvej til en mappe på NAS. Så den lille Dune 101 ryger i biffen til eller hvis de får fikset den del.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 01-December-2012 kl. 16:59
Har i problemer med Netflix, min hakker ind imellem og ikke på ATV3
------------- SVP03
|
Skrevet den: 01-December-2012 kl. 17:27
SVP03 skrev:
Har i problemer med Netflix, min hakker ind imellem og ikke på ATV3 |
Nu benytter jeg jo ikke selv Netflix, men da jeg lavede anmeldelsen af afspilleren, havde jeg adgang til Netflix via en kollega. Jeg kiggede på Netflix en times tid, og her observerede jeg ikke nogen hakken i billedet
|
Skrevet den: 01-December-2012 kl. 18:07
SVP03 skrev:
Har i problemer med Netflix, min hakker ind imellem og ikke på ATV3 |
Jeg har endnu ikke set en film på NetFlix til ende men de par minutter jeg kiggede var der ikke nogen hakker. Jeg noterede mig at med Info knappen kan man faktisk se nøjagtig hvilken opløsning man øjeblikkeligt modtager og jeg bemærkede et par gange at opløsning blev sat et trin ned men uden at filmen hakkede af den grund. Ud over det så fik jeg i dag skiftet min Denon 4306 ud med 4520.
|
Skrevet den: 02-December-2012 kl. 18:04
Er der nogen af de heldige, der har forsøgt sig med at sætte "smartphonen" til Oppo'ens MHL indgang ?
Det vil for alvor gøre TV'et "smart" 
|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 09:17
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 09:24
Nu har jeg rodet med den en del.
Alt det med BD, CD og DVD film er bare i top.
Men "GOOD" i networking, hvad er sammenligningen, en anden BD afspiller. ?.
Hvis den skal sammenlignes med en PS3 burde den da have "Very Poor", det samme med sammenligning med medieafspillere.
Dette skal ikke betragtes som den er dårlig, den er fantastisk, til det den er lavet til.
Bare ikke til "Networking"
------------- SVP03
|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 09:33
SVP03 skrev:
Nu har jeg rodet med den en del.
Alt det med BD, CD og DVD film er bare i top.
Men "GOOD" i networking, hvad er sammenligningen, en anden BD afspiller. ?.
Hvis den skal sammenlignes med en PS3 burde den da have "Very Poor", det samme med sammenligning med medieafspillere.
Dette skal ikke betragtes som den er dårlig, den er fantastisk, til det den er lavet til.
Bare ikke til "Networking" |
Jeg tror, at du skal tage deres bedømmelser, som en sammenligning med andre tilsvarende afspillere - og deres præstationer
|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 09:45
Jeg vil lige komme med et input, kabel networking fungerer upåklageligt, jeg har prøvet med FLAC & MKVJeg vil også sige at det er den bedste BLU-RAY afspiller jeg nogensinde har haft og jeg har haft en del, 
|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:11
jugglerq skrev:
Jeg vil lige komme med et input, kabel networking fungerer upåklageligt, jeg har prøvet med FLAC & MKV
Jeg vil også sige at det er den bedste BLU-RAY afspiller jeg nogensinde har haft og jeg har haft en del, 
|
Skønt at høre Kim
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 10:46
HDTVTEST.UK har også haft maskinen på testbænken :
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oppo-bdp-103-201212052427.htm - http://www.hdtvtest.co.uk/news/oppo-bdp-103-201212052427.htm
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 13:23
Og så minsandten, endnu en ny Beta - firmware til de nye Oppo´er. Spørg mig ikke havd forskellen er i forhold til den forrige Beta- firmware. Jeg ved det nemlig ikke
Release date: December 7, 2012
Category: Latest Public Beta Release
Main Version: BDP10XEU-38-1205B Loader Version: 6U0900 (BDP-103EU), 7B0600 (BDP-105EU) Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU)
This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a very small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please report any issue to us. You may also revert to the latest official firmware via USB thumb drive.
Note: Upon player restart after update you will have the option to perform a factory reset. Please select this option, or your player will not work as intended.
Release Notes:
This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. Comparing to the previous Official release version http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/bdp-103-105eu/#33-1018 - BDP10XEU-33-1018 , the major changes included in this version are:
1. Improved audio/video synchronization for disc playback, internet streaming, and external HDMI/MHL inputs. In the previous firmware, customers have been reporting that the sound could be out of sync with the picture. This issue has been improved in this Beta firmware.
2. Improved media file navigation speed on USB hard disk or thumb drives. This is achieved by caching some of the media information in an "OPPO_Media_Info" folder on the USB drive. For users who prefer that the player not writing anything to the USB drive, there is a "Cache Media Info" item in the "Setup Menu" under "Device Setup". We recommend that you set this "Cache Media Info" option to ON and do not delete the "OPPO_Media_Info" folder and its files. This will deliver user experience improvement in media navigation. On the other hand, turning this option OFF can prevent the player from writing to your USB drive, at the cost of slower media file navigation.
3. Added the support for DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD sound tracks in MKV files. As with any user-encoded media files, compatibility still depends on the software and techniques used to encode the media files.
4. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.
|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 17:27
Så kom min på plads, var især spændt på om en af "Bonus egenskaberne" virkede som forventet..Og det gør det... Min Galaxy SII spiller fint med et passivt microUSB -> HDMI kabel ind i HDMI/MHL indgangen på fronten.... Beklager billedkvaliteten, er taget med den gamle mobil tlf.

|
Skrevet den: 07-December-2012 kl. 19:40
Beta lagt ind.
På Netflix er den film jeg lige ser en del ude af sync mellem billede og lyd. Har i også det ?
------------- SVP03
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 11:16
SVP03 skrev:
Beta lagt ind.
På Netflix er den film jeg lige ser en del ude af sync mellem billede og lyd. Har i også det ? |
Også her (med sidste officielle software), men da jeg ikke har noget at sammenligne med, skal jeg ikke kunne sige, hvor problemet opstår (Oppo/TV/Netflix).
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 11:31
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 11:44
har set en del film blueray ikke netflix og de har alle mere eller mindre været ude af syng. Har så også problem med afspilning af master og true HD lyd det virker ca 1 ud 4 gange.
------------- Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 12:00
Jeg har ingen sync. problemer, har prøvet TRUE HD, HD MASTER, MKV,DVD & YOUTUBE her til morgen, jeg har ikke NETFLIX, alt går igennem min Yamaha RX-V1067.har i husket at resætte til default efter opdatering. Fortæl lige hvilke film i har problemer med, så vil jeg afprøve her hvis jeg har dem.
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 12:10
jugglerq skrev:
Jeg har ingen sync. problemer, har prøvet TRUE HD, HD MASTER, MKV,DVD & YOUTUBE her til morgen, jeg har ikke NETFLIX, alt går igennem min Yamaha RX-V1067.har i husket at resætte til default efter opdatering. Fortæl lige hvilke film i har problemer med, så vil jeg afprøve her hvis jeg har dem. |
Heller ingen sync problemer her
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 12:20
det med syng var de 2 nyeste Batman og helt slemt på total Recal. mht lyd er det åbentbart kun ved komb mellem anthem og oppo.
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 15:06
Jeg har lige afprøvet Dark Knight ingen sync. problemer jeg har ikke de 2 andre film.
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 15:21
jugglerq skrev:
Jeg har ingen sync. problemer, har prøvet TRUE HD, HD MASTER, MKV,DVD & YOUTUBE her til morgen, jeg har ikke NETFLIX, alt går igennem min Yamaha RX-V1067.har i husket at resætte til default efter opdatering. Fortæl lige hvilke film i har problemer med, så vil jeg afprøve her hvis jeg har dem. | Taken på Netflix
------------- SVP03
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 15:27
jeg kan se du har Yamaha. det er et anthem oppo problem Det skulle jeg have nævnt før
|
Skrevet den: 08-December-2012 kl. 15:44
jan203 skrev:
det med syng var de 2 nyeste Batman og helt slemt på total Recal.mht lyd er det åbentbart kun ved komb mellem anthem og oppo. |
HDMI overrasker altid. Har en Anthem. Hvad dælen gør forskellen begriber man ikke. Men det var der ikke før
------------- SVP03
|
Skrevet den: 09-December-2012 kl. 16:32
Ingen sync problemer her hverken med Blu-Ray eller Netflix. Jeg benytter HDMI 1 til TV og HDMI 2 til Denon AVR 4520. I går aftes havde jeg set et par pat timer på Netflix og holdt en pause hvor afspilleren blev slukket. Efter et par timer ville jeg se mere NetFlix men jeg kunne simpelthen ikke få forbindelse uanset hvad jeg gjorde og uanset om jeg benyttede wifi eller lan. Men jeg kunne samtidig på samme net forbindelse både connecte med min tablet og Playstation.
I dag kunne jeg så igen connecte til Netflix. Men når jeg havde set et par afsnit af en serie så frøs den simpelthen med sort skærm når et nyt afsnit startede og det eneste jeg kunne gøre var at slukke. Sluk tog i øvrigt 30-60 sekunder fra jeg trykkede på off på fjernbetjeningen. Har ikke lagt nogen beta firmware på.
|
Skrevet den: 09-December-2012 kl. 17:05
tommykjensen skrev:
Har ikke lagt nogen beta firmware på. |
Jae jeg har både prøvet 1145b og har nu den nye (1205b) i...
Der er kommet lidt flere NET ting man kan bruge, plus at når man scroller, så stopper den ikke, men ruller videre... (den eneste måde jeg kunne skrive det på )
Netflix har jeg prøvet, har ikke set nogen Sync problemer (tester kun på en andens konto) Men det kan _måske_ være fordi jeg har en 90/90 fiberlinie... (Når jeg bruger NetFlix, oplever jeg lige skal afspille 10sek. spole tilbage og starte filmen igen, så er billedet SuperB (måske endda 1080p) og fik et mindre chok, min Yam viser "Dolby Digital+"
DTS-HDMA / DD-TrueHD (BD´er) har ikke oplevet noget (kun 1108) DTS-HDMA / DD-TrueHD (BD´er) ikke testet (1145b+1205b)
DTS-HDMA / DD-TrueHD (MKV´er) Ingen LYD på TrueHD (Viser fejlkode) (1108) DTS-HDMA / DD-TrueHD (MKV´er) Stadigvæk ingen LYD på TrueHD (ingen fejlkode) (1145b+1205b) (TrueHD lydkanal viser MLP (mener den viser)) De skriver det er noget med Software, men kan ikke lade være med at tænke på, at jeg har INGEN bøvl på en PC (Windows) Mac (OSX) eller en PopcornHour (Linux) (MediaCenter) plus jeg har bekendte som har andre mediecenter, som PS3, Box eller hvad de nu hedder, og der er der ingen problemer med at afspille alle lydformater...
-------------------------------------------------- Min (mangel) ØNSKE seddel for OPPO... -------------------------------------------------- Support for PGS subtitles i MKV filer... Support for DD-TrueHD i MKV filer... Support for *.ISO filer... -------------------------------------------------- Fordi alle min Bluray skiver, er blevet lavet om til enten MKV eller ISO (Mest pga. loadetiden, men den er jo ikke ret lang på OPPO´en )
ELLERS en FANTASTISK maskine... 
|
Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:42
Så kom min  Den blev sat til og fandt hurtigt ny firmware og updatede den via netværk.. viker fino.. Men nu vil jeg gerne ligge den nye Beta ind men den fejler.. både med usb og cd/dvd måden .. Nogen tips her ?
------------- En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:57
kfcofir skrev:
Så kom min
Den blev sat til og fandt hurtigt ny firmware og updatede den via netværk.. viker fino.. Men nu vil jeg gerne ligge den nye Beta ind men den fejler.. både med usb og cd/dvd måden ..
Nogen tips her ? |
Der skal kun ligge den ene fil på USBen uden undermappe, virkede fint nok hos mig.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 15:41
Et lille tip til NetFlix brugere. Jeg ville gerne kunne se NetFlix USA på min Oppo men egentlig også nemt kunne skifte mellem DK og USA. Jeg afprøvede unblock-us og det virkede fint og tænkte at jeg så måtte leve med at skulle skifte mellem auto opsætning og manuel hvor jeg angav dns server manuelt. Men så fandt jeg ud af at hvis jeg satte LAN forbindelsen op med manuel setting og WIFI med auto setting så kunne jeg på enkelt vis skifte mellem US og DK NetFlix bare ved at skifte min netværk forbindelse mellem WIFI og LAN kabel.
|
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 17:01
SVP03 skrev:
Der skal kun ligge den ene fil på USBen uden undermappe, virkede fint nok hos mig.
|
Har osse kun .bin filen liggenede og usb'en er prøvet med Fat/Fat32 !
------------- En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 19:59
kfcofir skrev:
Så kom min  Den blev sat til og fandt hurtigt ny firmware og updatede den via netværk.. viker fino.. Men nu vil jeg gerne ligge den nye Beta ind men den fejler.. både med usb og cd/dvd måden .. Nogen tips her ? |
Løst.. man skal jo " bare " hente fra EU site'en http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/bdp-103-105eu/ - http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/bdp-103-105eu/ Og holder sig fra .com 
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 09:32
Og så er der ny officiel firmware (altså af den type, som din afspiller selv finder via nettet og kan downloades herfra):
Category: Latest Official Release
Release date: December 13, 2012
Main Version: BDP10XEU-38-1211 Loader Version: 6U0900 (BDP-103EU), 7B0600 (BDP-105EU) Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU)
Release Notes:
This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. This version is based on the latest Public Beta release version BDP10XEU-38-1205B. Customers who loaded the beta version should update to this official version. Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-33-1018, the major changes are:
1. Resolved the HDMI high bit-rate (HBR) audio loss issue with Anthem MRX 300/500/700 AV Receivers. Customers have reported that when sending DTS-HD MA or Dolby True HD signals in Bitstream mode through HDMI 1 OUT to these Anthem receivers, no audio was detected by Anthem and static noise could be heard on the speakers. This issue has been resolved.
2. Improved audio/video synchronization for disc playback, internet streaming, and external HDMI/MHL inputs. In the previous firmware, customers have been reporting that the sound could be out of sync with the picture. This issue has been improved.
3. Improved media file navigation on USB hard disk or thumb drives. Added Thumbnail View mode for Movie and Music. Customers can press the RED colour button to quickly switch between File List mode and Thumbnail View mode. There is also an improvement to the responsiveness achieved by caching some of the media information in an "OPPO_Media_Info" folder on the USB drive. NOTE: for users who prefer that the player not write anything to the USB drive, there is a "Cache Media Info" item in the "Setup Menu" under "Device Setup". We recommend that you set this "Cache Media Info" option to ON and do not delete the "OPPO_Media_Info" folder and its files. This will deliver user experience improvement in media navigation. On the other hand, turning this option OFF can prevent the player from writing to your USB drive, at the cost of slower media file navigation.
4. Added the "Blank HDMI 2" option in the Setup Menu -> Video Setup -> 3D Setting. This allows the player to force HDMI 2 to output a 2D blank screen when HDMI 1 outputs 3D video. Some customers reported that during 3D movie playback, when HDMI 1 was connected to a 3D display and HDMI 2 was connected to a non-3D receiver which in turn is connected to the same 3D display, there was no audio coming from the receiver. This issue has been resolved.
5. Resolved the incorrect aspect ratio (AR) during some user-created media. In the previous firmware the player may have unnecessarily pillar-boxed or stretched the video of some user-created media files. This issue has been resolved.
6. Resolved an incompatibility with older Digital Coaxial or Optical receivers where streaming services (such as Netflix, YouTube) produced no audio.
7. Added "Sleep Timer" option in the Setup Menu -> Device Setup. This allows the player to turn itself off after a specific amount of time.
8. Added support for converting Side-by-Side and Top-Bottom formatted MKV into 3D. During the playback of a compatible MKV, press the 3D button on the remote once to turn on the "2D->3D" conversion then press the 3D button again to display the "3D Setting" menu. Select "Side-by-Side" or "Top-Bottom" to match the source to convert the image to 3D.
9. Added the support for DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD sound tracks in MKV files. As with any user-encoded media files, compatibility still depends on the software and techniques used to encode the media files.
10. Added "CD Program Play" function for CD/SACD playback. During the disc playback, press the YELLOW COLOUR button to bring the "Program Play" interface. Here you can use the LEFT/RIGHT ARROW button to set a desired playlist.
11. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.
All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:55
Netupdate fejler hos mig :-( "Incorrect or corrupt file".
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 13:21
Samme her, jeg havde dog beta liggende på i forvejen.
Har kun prøvet via internet.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 13:27
SVP03 skrev:
Samme her, jeg havde dog beta liggende på i forvejen.
Har kun prøvet via internet. |
Jeg prøver senere i dag, hvordan det går hos mig - og hvis jeg ikke kan downloade, så skriver jeg til Henry hos Oppo.UK
Edit: Har skrevet til Henry
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 13:40
Kom så ikke og sig at de ikke er hurtige hos Oppo
Hi John It is fixed now, one corrupt file on the server.
We strongly recommend USB update, it is faster and safer.
Best Regards Henry OPPO UK
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 13:44
Hother skrev:
Best Regards Henry OPPO UK |
Og mere besværligt.
Mit internet er stabilt.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 14:06
Hother skrev:
Best Regards Henry OPPO UK |
Damn ja det var hurtigt. Nu kom min ihvertfald videre og jeg vil da klart mene net update er hurtigere. Ikke noget med først at downloade, kopiere ud på usb stik osv :-)
|
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 19:49
Er der ikke en der kan tjekke om deres 103 ikke aut. vælger DD True hd. Intet problem med dts hd ma. Det er Batman The Dark Knight jeg har prøvet.
------------- SVP03
|
|