Print side | Luk vindue

Nyt 37", men hvilket...?!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11611
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 16:33

Emne: Nyt 37", men hvilket...?!
Skrevet af: Beno
Emne: Nyt 37", men hvilket...?!
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 20:40

Hej

Er på jagt efter et nyt TV og et 37" burde passe til stuen, men hvilket?? Vil ofre max 20k på det og er egentlig ligeglad om det er LCD eller plasma - det skal bare helst være sort... Har kigget på panasonic TH-37PV60E. (som dog ikke er sort) Nogen der har erfaringer med denne model? Og hvad med Pioneer, findes der nogle modeller i 37" fra dem? Sony Bravia (i fælleskøbet) findes ikke i 37", kommer det måske senere..? Og mht. til fælleskøb så bryder jeg mig ikke om Samsung xxR72 modeller...    Samsung LE-40M71B er derimod topfed, nogen der ved om den model kommer i 37"??

Beno

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Beno Beno skrev:

Hej

Er på jagt efter et nyt TV og et 37" burde passe til stuen, men hvilket?? Vil ofre max 20k på det og er egentlig ligeglad om det er LCD eller plasma - det skal bare helst være sort... Har kigget på panasonic TH-37PV60E. (som dog ikke er sort) Nogen der har erfaringer med denne model? Og hvad med Pioneer, findes der nogle modeller i 37" fra dem? Sony Bravia (i fælleskøbet) findes ikke i 37", kommer det måske senere..? Og mht. til fælleskøb så bryder jeg mig ikke om Samsung xxR72 modeller...    Samsung LE-40M71B er derimod topfed, nogen der ved om den model kommer i 37"??

Beno

Hvad med LG 37LB1, som der var fælleskøb på tidligere på året?
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=732&z=13 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=732&z=13

37", sort, og jeg vil tro at det koster under 20k p.t. hos for eksempel JustBuyIt.

Meeeen...... inden du smider 15k-20k for et TV, burde du kigge grundigt på billedet, ikke bare på om rammen er sort eller sølv.

Designet vænner man sig vel til (?), og hvad hjælper det at designet er pænt, hvis man ikke kan holde ud at se på billedet?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 22:30

Hej

Beno

Hvad med at kigge på JVC LT-37M60, det er verdens første med sportsvenlig panel, det vil sige en halvering af billedfrekvensen fra 20 ms til 10 ms, langt mere synlig end lavere response speed, som på denne skærm er 10 ms.

Skærmen har kortlæser med gengivelse af stillbilleder og video i høj opløsning.

Skærmen kan købes følgende steder, Expert/2tal, Speakers Corner eller Godpris.dk til favorabel pris.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 28-April-2006 kl. 22:54
Er der nogle erfaringer (gode/dårlige) fra nogle af Jer der købte LG 37LB1 på fælleskøbet?? Er I godt tilfredse med Tv`et? Den model havde jeg nemlig osse luret på....

Skrevet af: T-man
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 10:31

Jeg har købt et Panasonic 37" PV-60E for en lille uges tid siden.

Jeg er meget tilfreds med det, et virkelig flot billede, også når jeg ser analog kabelTV (har også Selector).

Jeg synes designet er meget godt, jeg kan især godt lide udseendet på højttalergitteret som på en meters afstand ser massivt ud.

Der er rigtig god lyd i højttalerne, 3 scart indgange og 2 HDMI.

-------------
Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S

Skrevet af: daj72
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 10:54
Jeg har så godt nok 42" i samme model, men jeg er meget tilfreds, og har ikke fortrudt en millimeter. Dejligt fjernsyn, mere er der ikke at sige.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 29-April-2006 kl. 14:57

Jeg tror også at JVC LT-37M60 er værd at gå efter - der står et superflot billede på det og jeg har selv bestilt det. Det fås som standard i sort udførelse og kan fås til 19.499,- f.eks. hos godpris.dk. Og designet er superflot. Læs mere om fjernsynet i denne artikel: http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=727&z=9 - Artikel om LT-37M60 .

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 30-April-2006 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af T-man T-man skrev:

Jeg har købt et Panasonic 37" PV-60E for en lille uges tid siden.

Jeg er meget tilfreds med det, et virkelig flot billede, også når jeg ser analog kabelTV (har også Selector).

Jeg synes designet er meget godt, jeg kan især godt lide udseendet på højttalergitteret som på en meters afstand ser massivt ud.

Der er rigtig god lyd i højttalerne, 3 scart indgange og 2 HDMI.

Hvor har du du købt det og hvor meget kostede det? Syntes ikke lige jeg kan finde nogle billeder af lige den model nogle steder... Du kunne ikke lokkes til at tage et billede eller to og evt. poste dem her ??

Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 17:20

vi er godt trætte af vores Panasonic 37PV60E med de skide lorte blæsere, de larmer ALT for meget til at det er noget man gider at bruge 16.500kr på - nu skal det retur og så køber vi nok 37PV500.

ved i om der er blæsere i det, for skal ihvert fald aldrig mere ha' et tv med det monteret....

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

vi er godt trætte af vores Panasonic 37PV60E med de skide lorte blæsere, de larmer ALT for meget til at det er noget man gider at bruge 16.500kr på - nu skal det retur og så køber vi nok 37PV500.

ved i om der er blæsere i det, for skal ihvert fald aldrig mere ha' et tv med det monteret....

Lyder ikke betrykkende....!

T-man og daj72, hvad har I at sige til denne kommentar?? I har ingen problemer med blæserstøjen på Jeres Panasonic, eller...??

Skrevet af: Hund
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 12:48

Jeg har lige fået et Panasonic 37PV60E, og har kun een kommentar: Fantastisk TV. Og jeg har altså ingen problemer med nogen blæserstøj. Så der må være en fejl, hvis det er så slemt som andre påstår. Det summer en lille smule - men med mindre man ser TV uden lyd, kan dette ikke høres under alm. TV-kiggeri.

Jeg har ikke fortrudt eet sekund.  Jeg købte det hos Easyshopping - bestilte søndag, overførte penge mandag og hentede det i Tyskland med tysk moms tirsdag. Så jeg kan derfor heller ikke genkende nogen utilfredshed med Easyshopping, som nogle også har skrevet om.

Kort og godt kan derfor kun siges: Køb et Panasonic 37PV60E - det fortryder du med garanti ikke.

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 16:32

jamen det kan sgu godt være at der er en fejl, for høres det kan de ihvert fald og det er ikke for at skræmme nogen - men så må det retur til forretningen og se se om vi helt skal et andet eller bare skifte blæserne.

hvA MEd PV500,, er der også blæsere i dette og hvor meget bedre er det end PV60 så jo så er en ny model

Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 17:56

T-man og daj72, hvad har I at sige til denne kommentar?? I har ingen problemer med blæserstøjen på Jeres Panasonic, eller...??

Det eneste jeg hører til blæseren er når TV'et starter op/tænder, så kan blæseren høres, men den falder til ro efter 1-2 sek. Og så kan den kun høres hvis lyden er MEGET lav, næsten helt slukket eller hvis man VIL høre den er der, når lyden er så lav.

Konklusion: Jeg har ingen problemer med blæseren.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 19:40

Jeg har ingen problemer med blæserne. Kun at den ene skraber på et sted, så måske det skal byttes. De larmer ikke nævneværdigt synes jeg. Den skraber først på når tv er blevet gennemvarmt.

Jeg har købt det hos Expert i Rødovre. Billede af det kan du se her: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118170_l14/index.html - http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118170_l14/index.ht ml

-------------
Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S

Skrevet af: baloo55
Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Hej

Beno

Hvad med at kigge på JVC LT-37M60, det er verdens første med sportsvenlig panel, det vil sige en halvering af billedfrekvensen fra 20 ms til 10 ms, langt mere synlig end lavere response speed, som på denne skærm er 10 ms.

Skærmen har kortlæser med gengivelse af stillbilleder og video i høj opløsning.

Skærmen kan købes følgende steder, Expert/2tal, Speakers Corner eller Godpris.dk til favorabel pris.

Hvilke muligheder er der for åt tilslutte pc og bliver det godt med denne skærm?

-------------
Mvh.
Baloo55

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 20:20

På JVC LT37-M60 er der et vga-stik (tror jeg det hedder) og kompatible opløsninger er: 640x480, med vertikal frekvens på 60,0 Hz og horizontal frekvens på 31,5 Hz og den nok mere interessante opløsning 1024x768 med vertikal frekvens på 60,0 Hz og horizontal frekvens på 42,0 Hz.

Om man også kan bruge DVI => HDMI tilslutning ved jeg ikke.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af T-man T-man skrev:

Jeg har ingen problemer med blæserne. Kun at den ene skraber på et sted, så måske det skal byttes. De larmer ikke nævneværdigt synes jeg. Den skraber først på når tv er blevet gennemvarmt.

Jeg har købt det hos Expert i Rødovre. Billede af det kan du se her: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118170_l14/index.html - http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1118170_l14/index.ht ml

Jeg har været nede hos Expert idag, og får et nyt fjernsyn leveret på mandag. Men under normale omstændigheder larmer blæserne ikke særlig meget. Min hdd-optager som står i et skab med glaslåger, larmer mere.

Pana´en leverer meget flotte billeder fra analog kabel-tv.

-------------
Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 21:51

Har haft mit 42PV60E kørende i 2 timer nu - jeg kan ANE blæserne hvis jeg slukker for lyden og står ½ meter fra tv'et.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:27

[/QUOTE]

Har haft mit 42PV60E kørende i 2 timer nu - jeg kan ANE blæserne hvis jeg slukker for lyden og står ½ meter fra tv'et.

[/QUOTE]

det lige det jeg ikke gider......gider simpelthen det der susen i ørerne. nu har jeg bytte mit PV60 til et PV500 som skulle være "lydløst" og bedre, fik det til en go' pris.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:30

det lige det jeg ikke gider......gider simpelthen det der susen i ørerne. nu har jeg bytte mit PV60 til et PV500 som skulle være "lydløst" og bedre, fik det til en go' pris.

Forstå mig ret - med lyden slukket og hovedet ned i blæserne kan jeg kun lige høre en svag summen - 1 meter fra tv'et kan jeg INTET høre.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:35

Undskyld mig, men at mene at det TV larmer, får mig til at tænke på eventyret om Prinsessen på Ærten.........

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Hund Hund skrev:

Undskyld mig, men at mene at det TV larmer, får mig til at tænke på eventyret om Prinsessen på Ærten.........

Jamen det TV ER også som et rent eventyr

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:44

hvad mener du??? når jeg nu siger at vi kan seriøst høre det fra 3-4 m afstand når lyden er langt nede (pga lige lagt små børn til ro) og der så kommer en stille episode så kan vi rent faktisk hører dem......!! måske der så er en fejl, er det nogen som kan bli lavet hvis man sender det ind???

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:53

hvad mener du??? når jeg nu siger at vi kan seriøst høre det fra 3-4 m afstand når lyden er langt nede (pga lige lagt små børn til ro) og der så kommer en stille episode så kan vi rent faktisk hører dem......!! måske der så er en fejl, er det nogen som kan bli lavet hvis man sender det ind???

Selvfølgelig er det en fejl.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 22:56
Det var ikke for at fornærme - for der MÅ være noget galt med det TV, for mit siger ikke en lyd, altså bortset fra en lille summen som J.F.L skriver, som ikke kan høres ved alm lyd.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:02

Det var ikke for at fornærme - for der MÅ være noget galt med det TV, for mit siger ikke en lyd, altså bortset fra en lille summen som J.F.L skriver, som ikke kan høres ved alm lyd.

Kl. er 23 og huset er tavst som graven - og med lyden slukket KAN jeg ikke høre noget som helst fra tv'et på 2½ meters afstand.

Der var forøvrigt også en der skrev noget om skygger på teksterne når man sad skrå for? Dette kan også afkræftes - lige meget hvor skråt for billedet jeg stiller mig er der ingen skygger el. lign.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:03

jeg siger ikke at det lyder som en desktop-pc's power-supply, men ja der kan høres en summen også fra den afstand. og hvad er alm lyd.....det jo også kun når vores lyd er lav, kan selvfølgelig godt hvad de siger i filmen, men den er der.

kan i INTET hører fra den afstand, 2-3m - ingen summen eller fornemmelsen af at noget luft bliver flyttet?? 

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:07

kan i INTET hører fra den afstand, 2-3m - ingen summen eller fornemmelsen af at noget luft bliver flyttet?? 

INTET - selv med lyden på mute.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:12
mon de kanlave det så det "spiller" som jeres?? så bliver det sgu byttet...... bare irriterende alt det her møg med et nyt fjernsyn.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:17

mon de kanlave det så det "spiller" som jeres?? så bliver det sgu byttet...... bare irriterende alt det her møg med et nyt fjernsyn.

Har du overvejet at spørge forhandleren?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:20

om hvad præcist, om det skal lyde sådan eller om de vil bytte det?? det jo ingen svært at sige hvad er summen er og hvor meget.....men ellers skal det jo bare indtil Panasonic selv.

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 07:03

om hvad præcist, om det skal lyde sådan eller om de vil bytte det?? det jo ingen svært at sige hvad er summen er og hvor meget.....men ellers skal det jo bare indtil Panasonic selv.

Hvis du kan høre det sige noget som helst på en afstand af 1½-2 meter så vil jeg mene dit er defekt - eller også har du fantomhørelse a la Superman.

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 08:12

jamen det KAN jeg/vi, seriøst.... og her til morgen støjet også strømforsyningen næsten lige meget hvilket billed der var på, lyst/mørkt. er det også normalt at den skal støje så jeg/vi igen kan høre det fra samme afstand...?

nu er der lige en som siger at med en opløsning på 852x480 ikke engang kan vise nuværende PAL optimalt........?

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 09:54
Lyd opfattes meget forskelligt. Jeg kan nemt høre vores Sony 910 optager, andre med samme model synes ikke det er noget problem overhovedet. Sådan er vi så forskellige. Stay_bamboocha, du skulle overveje et TV uden blæsere....(hvis det fåes...)

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 12:19

[/QUOTE] jamen det KAN jeg/vi, seriøst.... og her til morgen støjet også strømforsyningen næsten lige meget hvilket billed der var på, lyst/mørkt. er det også normalt at den skal støje så jeg/vi igen kan høre det fra samme afstand...?

nu er der lige en som siger at med en opløsning på 852x480 ikke engang kan vise nuværende PAL optimalt........?QUOTE]

Som jeg forstår det, står du med helt nyt fjernsyn du synes larmer for meget.(?) Får dog skidte enten byttet eller efterset hos forhandleren. Hvis der er noget galt, og det er der!!, så se dog og få det fixet så du ikke får dårlige mave og dét. Der er ingen grund til at pine sig selv mere end højst nødvendigt.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:52

Hehe og det startede med en forespørgelse på nyt 37"

Venter selv på at se priserne på de nye Philips lcd'ere (evt. fælleskøb) ellers bliver det nok det nævnte Pana plasma.

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Hehe og det startede med en forespørgelse på nyt 37"

Venter selv på at se priserne på de nye Philips lcd'ere (evt. fælleskøb) ellers bliver det nok det nævnte Pana plasma.

Jeg har haft min 42PV60E i 24 timer nu og er fuldt ud tilfreds med det TV. Fjernbetjeningen kunne måske være lidt bedre, men hva' fa'en.......

Skrevet af: Aarestrup
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 10:12

Berlingske har i dag i MS et mini review af 5 37” LCD skærme i ”Budget” klassen (<20Kkr.)

Max stjerner 6

Acer AT3705-MGW, 4 stjerner

Grunding Xentia 37, 2 stjerner

Hitachi 37LD6600, 3 stjerner

JVC LT37S60B, 5 stjerner (Vinder)

Philips 37PF5320, 4 stjerner (Bedste billede)

Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 21:10
købte mit pana 37 pv60 hos NB Radio Roskilde i dag, efter en ½ time begyndte den midterste blæser at hyle svagt, jeg så ishockey og det blev værre blæseren sender resonans ned i bagbeklædningen dyb hylen.jeg kan høre den hele tiden med lyden til 4m væk det er uudholdeligt. det med blæsere i fjernsyn må siges at være kikset og skod lavet af panasonic. men ellers super billed, flot design. jeg håber at jeg kan få pengene tilbage.

Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 21:52

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

købte mit pana 37 pv60 hos NB Radio Roskilde i dag, efter en ½ time begyndte den midterste blæser at hyle svagt, jeg så ishockey og det blev værre blæseren sender resonans ned i bagbeklædningen dyb hylen.jeg kan høre den hele tiden med lyden til 4m væk det er uudholdeligt. det med blæsere i fjernsyn må siges at være kikset og skod lavet af panasonic. men ellers super billed, flot design. jeg håber at jeg kan få pengene tilbage.

Det er da trist dit nye tv har en defekt blæser - det er heldigvis dækket af både garanti og ombytningsret.

Men at gå så langt som til at kritisere Panasonic for at sætte nogle ellers totalt tavse blæsere i et TV det er nu for langt ude.

Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 08:34

HAHA, tror du har fået mit det gamle som jeg lige har fået byttet her for 10-14 dage siden. jeg kunne nemlig også høre det fra 4 m afstand og fik så byttet det med det sidste som de havde hjemme - så har de åbenbart beholdt det og BARE solgt det videre.

det nye virker fint....

Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:45

de blæsere i 37 pv60 er ikke tavse, hvis du står foran det vil jeg sige at til højre sidder der en blæser på (øjemål) 80 mm den siger intet korrekt, køleren til venstre (øjemål) 40 mm siger lidt nogenlunde acceptabelt, men den i midten larmer uaceptabelt og sender resonans i bagbeklædningen,panasonic har prøvet at lægge lidt skumgummi for at tage resonansen men af en dårlig kvalitet. J.F.L er det en 37pv60 du har el 42pv60 for der er forskel 42pv60 køre med (øjemål) 3 x 80 mm blæsere som korrekt er lydløse. jeg finder at sætte blæsere i et fjernsyn, så beder man om problemer efter et stykke tid vil de begynde at larme og man vil få en ekstra udgift for at få det lavet da de køre over styringen i fjernsynet hvis en af dem stopper, slukker fjernsynet.Panasonic skal kritiseres når de laver et så lækkert fjernsyn der bare kan alt, men man kan bare ikke være i stue med det pga irretations støj, det må de rette

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 14:53
du har vel fået Stay_bamboocha's gamle fjernsyn, som har en defekt blæser. Retur til forretningen....

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 15:15

det er lev retur, jeg turde ikke at bytte det til et andet  pga de blæsere, men hvad skal jeg så købe nogen ideer både lcd og plasma uden blæsere i 37" jeg så et 37pv500 der er store blæsere i men det koster 21000.kr el kunne være man skulle vente på et fælleskøb af den nye 37pv600 hvis den er lige som 37pv500

mvh kim

Skrevet af: Aarestrup
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 15:24

Hvad med at vente til at 37pf9631 rigtig kommer i butikkerne. Den står til omkring 21.500kr. nu, men mon ikke den bliver presset ned i pris når 37pf9731 (dens storebror) lander. Det går jeg og håber på.

Ellers er der jo JVC spillen LT-37M60 det er noget billigere end philipserne men skulle være en super spille.

God jagt.

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 15:30

Hmm så venter jeg nok også lige og ser 37pv600.

Dem der har "støjgener" fra deres tv herinde, er det hovedsagligt 37pv?

Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 16:27

J.F.L er det en 37pv60 du har el 42pv60 for der er forskel 42pv60 køre med (øjemål) 3 x 80 mm blæsere som korrekt er lydløse.

Det er en 42PV60

Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

du har vel fået Stay_bamboocha's gamle fjernsyn, som har en defekt blæser. Retur til forretningen....

Det er vel nemt at se om det er et brugt TV han har fået - i så fald starter det vel ikke op i 'setup-mode'?

Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 16:42

jeg er 99% sikker på at det var nyt,specialt med hensyn til indpakning og alt det andet'

mvh kim

Print side | Luk vindue