Bedste billigste og mest lydløse netflix ting?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116171
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 16:44
Emne: Bedste billigste og mest lydløse netflix ting?
Skrevet af: aerik
Emne: Bedste billigste og mest lydløse netflix ting?
Skrevet den: 17-Oktober-2012 kl. 22:36
Jeg har opgivet at få netflix på mit 2011 Sony tv selvom folk i udlandet kan det :(
Mit Apple tv 1 kan heller ikke, så indtil videre har jeg benyttet ps3 men kan ikke nyde at se film med den larm som den skyder af.
Hvad vil være et godt og billigt bud til at se netflix med, gerne noget som med en lækker videowall kan hente film fra min Mac også!
|
Svar:
Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 17-Oktober-2012 kl. 22:52
Apple TV3 og den kan også afspille alle dine film som ligger i Itunes via airplay fra din MAC. 849 kr (om det er billigt, må du jo vurdere). Den er passiv kølet(ingen støj overhovedet) og bruger stort set ingen strøm. Hvad mener du lige med videowall?
------------- PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
Skrevet den: 17-Oktober-2012 kl. 22:56
Med videowall mener jeg lidt som mit atv1 med xbmc laver lige nu.
Har overvejet ATV 3 men den er lidt begrænset pga manglende jailbreak
|
Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 09:43
ATV2 så da
------------- Anders
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 09:46
Jep, er også overvejet, men de som er til salg står til 1500 og det mener jeg ikke den er værd :)
Men der nogle jeg ikke har tænkt på eksistere
|
Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 09:53
HeyNår nu ATV3 forhåbentlig inden for overskuelig fremtid bliver "åbnet" for Jailbreak, så er det efter min vurdering betingelsesløst den bedste afspiller til Netflix m.v. Den har en lækker brugerflade og virker bare. Desuden har du ved atv også mulighed for airplay og mirroring. Når den åbnes falder prisen på ATV2 naturligvis også markant så hvis du ikke behøver 1080p er det også en mulighed. Jeg ville nok købe en ATV3 og bruge den lovligt indtil en jailbreak løsning er fundet (Itunes, netflix m.v). Herefter kan du så installere XMBC eller Plex som jeg på nuværende tidspunkt selv har kørende på min ATV2. /Ehlz
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 09:59
Man kan ikke på nogen måderne sine iso filer på ATV uden den er jb?
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 10:26
aerik skrev:
Man kan ikke på nogen måderne sine iso filer på ATV uden den er jb? |
Det tror jeg ikke man kan, men er dine iso filer ikke på Netflix nu
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 10:28
Brixen skrev:
aerik skrev:
Man kan ikke på nogen måderne sine iso filer på ATV uden den er jb? |
Det tror jeg ikke man kan, men er dine iso filer ikke på Netflix nu
|
Tænkte det nok, og nej det er de faktisk ikke, har en større gyser og tvserie samling som ikke er på, men overvejer da lidt om jeg kommer til at se dem nu, hvor netflix er der, og så kan jeg slå arv1 til når det er nødvendigt.
Men lytter gerne hvis der er et godt alternativ som folk ved virker :)
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 11:10
Jeg er faktisk overrasket over hvor godt Netflix ser ud på Apple tv 3. Og jeg har fundet masser af sci-fi serier jeg ikke kendte. Er i gang med Outcasts fra BBC nu.
Men hvis du har meget liggende som iso gider du vel ikke konvertere det til noget en låst Apple tv kan afspille.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 11:18
Hvad kan man konvertere iso til så det kan ses?
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 11:24
aerik skrev:
Hvad kan man konvertere iso til så det kan ses? |
Det kan konverteres med http://handbrake.fr - http://handbrake.fr Men det bliver med indbrændte undertekster, hvis du vil have dem med, og i MPEG4 H.264
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 11:30
Ved du hvor lang tid en film tager at konvertere? Filmene er i snit 5gb store, alt undtage,n dansk undertrykt er fjernet
|
Skrevet af: Lassen.dk
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 11:57
Hvad med Boxee box ? Kan alt hvad Apple TV kan. Og en hel del mere.....
|
Skrevet af: Bananabot
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 12:03
Boxee understøtter desværre endnu ikke dansk netflix og der er en del forvirring omkring, hvorvidt det nogensinde bliver tilfældet...
|
Skrevet af: Mads8382
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 12:08
Hej
Hvad med bare at streame dem over VLC streamer som jeg gør. Enten bare fra min Ipad eller fra min mac mini til mit ATV (-:
Så BR film på små 12 GB streamet fra min MAc Mini - Virkede uden problemer.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 12:10
Mads8382 skrev:
Hej
Hvad med bare at streame dem over VLC streamer som jeg gør. Enten bare fra min Ipad eller fra min mac mini til mit ATV (-:
Så BR film på små 12 GB streamet fra min MAc Mini - Virkede uden problemer. |
Kan det gøres uden jb?
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 12:20
Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 15:53
Med rimelige settings tager det en 15-20 minutter at konvertere en DVD i Handbrake med en standard i5-2500. Det kan godt lade sig gøre at tilføje undertekster der kan slås fra og til, men iTunes er mildt sagt kræsen.... Det var godt nok frustrende at VLC og andre afspillere sagtens kunne se de ekstra spor, men iTunes ignorerede dem totalt. Det eneste program jeg har fundet der kan gøre det så det virker hver gang er Subler. Det virker ved at man tilføjer en SRT fil som en ekstra stream på filmen efter den er konverteret. Samtidig er det også fint til at tilføje meta data. Eneste ulempe er at det kun findes til OSX. Jeg har selv konverteret over 500 dvd film og en del serier med ovenstående metode. Når det først er klaret er det lækkert, og virker rigtig godt. Men hvis jeg havde vidst hvor stort et arbejde det var, havde jeg nok valgt en anden boks der var knapt så kræsen med hensyn til formater.
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 16:23
LeChuck skrev:
Med rimelige settings tager det en 15-20 minutter at konvertere en DVD i Handbrake med en standard i5-2500. Det kan godt lade sig gøre at tilføje undertekster der kan slås fra og til, men iTunes er mildt sagt kræsen.... Det var godt nok frustrende at VLC og andre afspillere sagtens kunne se de ekstra spor, men iTunes ignorerede dem totalt. Det eneste program jeg har fundet der kan gøre det så det virker hver gang er Subler. Det virker ved at man tilføjer en SRT fil som en ekstra stream på filmen efter den er konverteret. Samtidig er det også fint til at tilføje meta data. Eneste ulempe er at det kun findes til OSX. Jeg har selv konverteret over 500 dvd film og en del serier med ovenstående metode. Når det først er klaret er det lækkert, og virker rigtig godt. Men hvis jeg havde vidst hvor stort et arbejde det var, havde jeg nok valgt en anden boks der var knapt så kræsen med hensyn til formater. | Tak for Info. Har selv brugt timer, mange timer, på at lave alle mine 4-500 dvd'er til iso, og det har kørt super på ac Ryan og Apple tv jb. Og det er begrænset hvor lang tid jeg gider bruge igen, overvejer kraftigt at købe ATV, og så vente med at se mine egne film før det nye jb
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 16:30
WD Tv Live æder det hele uden problemer uden at konvertere. Jeg har lige afprøvet Netflix. Det kører utroligt fint... Den koster kun ca. 650 kr..
|
Skrevet den: 18-Oktober-2012 kl. 18:36
Supergris skrev:
WD Tv Live æder det hele uden problemer uden at konvertere. Jeg har lige afprøvet Netflix. Det kører utroligt fint...Den koster kun ca. 650 kr.. |
Har den et lækkert interface og en videowall?
|
Skrevet den: 19-Oktober-2012 kl. 17:12
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 11:43
Tror jeg har isoleret det til enten en wd live eller ATV 3 nogle fordele ulemper jeg skal tænke over. Ved godt jb ikke er til ATV endnu
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 11:56
aerik skrev:
Tror jeg har isoleret det til enten en wd live eller ATV 3 nogle fordele ulemper jeg skal tænke over. Ved godt jb ikke er til ATV endnu |
Hvis du vil undgå at konvertere dine iso filer er der kun én boks tilbage. Men jeg kender ikke WD tv live, kun Apple tv.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 12:41
Behøver ikke konvertere når jb er ko met. Og indtil da må netflix stå for underholdninge. :) så skidt pyt med den del
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 13:33
aerik skrev:
Behøver ikke konvertere når jb er ko met. Og indtil da må netflix stå for underholdninge. :) så skidt pyt med den del |
ATV 3 og Netflix ser altså godt ud hos mig. Jeg lejer også nogle nyere film i iTunes Store, det koster 49 kr. for HD film, og perioden er 48 timer. Begge dele har 5.1 lyd.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 13:41
Brixen skrev:
aerik skrev:
Behøver ikke konvertere når jb er ko met. Og indtil da må netflix stå for underholdninge. :) så skidt pyt med den del |
ATV 3 og Netflix ser altså godt ud hos mig. Jeg lejer også nogle nyere film i iTunes Store, det koster 49 kr. for HD film, og perioden er 48 timer. Begge dele har 5.1 lyd.
| Har altså også været rigtig glad for min 1. Gen. Ved du hvad man ud over str., strømforbrug, og mulighed for at slukke formoder jeg, får ekstra ved atv3
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 14:05
Man får 1080p. Ellers skal du nok kigge på Apples hjemmeside.
http://www.apple.com/dk/appletv/ - http://www.apple.com/dk/appletv/
Og Airplay - men jeg ved ikke om det kun er på 3. gen.
|
Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 14:16
Hej aerik Da jeg kan se at du har et Sony TV, vil jeg anbefale en Sony Blu-ray afspiller. Jeg har selv en BDP-S790 og er utrolig imponeret over kvaliteten af Netflix på et 60 tommers tv. Jeg har tidligere haft TV2 play og eurosport player, men opgav begge da kvaliteten var for ringe, selv når jeg trak et 20 mtr. netværkskabel. På BDP-790 kører jeg via wifi fra en 8 MB fullrate forbindelse og kvaliteten er rigtig god, Desuden modtager jeg uden problemer Dolby digital + i 5.1 på de film og serier jeg har set indtil nu. Jeg har set 2-3 film og 5-6 serieafsnit og har ikke oplevet udfald eller buffer pauser overhovedet. Afspilleren er lydløs ved Netflix, der er dog en smule støj når man afspiller BD, men det er ingenting sammenlignet med den pioneer BDP-140 jeg havde før. Da du skriver den gerne må være billig, er 790'eren måske lidt pebret. Jeg ved dog ikke om Sonys billigere afspillere er ligeså gode, da jeg har forstået at 790'eren har en større processor end de billigere modeller. Det kan muligvis betyde noget ved adaptiv streaming. Held og lykke med købet. Mvh. Jacob
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 14:26
Jamic skrev:
Hej aerik Da jeg kan se at du har et Sony TV, vil jeg anbefale en Sony Blu-ray afspiller. Jeg har selv en BDP-S790 og er utrolig imponeret over kvaliteten af Netflix på et 60 tommers tv. Jeg har tidligere haft TV2 play og eurosport player, men opgav begge da kvaliteten var for ringe, selv når jeg trak et 20 mtr. netværkskabel. På BDP-790 kører jeg via wifi fra en 8 MB fullrate forbindelse og kvaliteten er rigtig god, Desuden modtager jeg uden problemer Dolby digital + i 5.1 på de film og serier jeg har set indtil nu. Jeg har set 2-3 film og 5-6 serieafsnit og har ikke oplevet udfald eller buffer pauser overhovedet. Afspilleren er lydløs ved Netflix, der er dog en smule støj når man afspiller BD, men det er ingenting sammenlignet med den pioneer BDP-140 jeg havde før. Da du skriver den gerne må være billig, er 790'eren måske lidt pebret. Jeg ved dog ikke om Sonys billigere afspillere er ligeså gode, da jeg har forstået at 790'eren har en større processor end de billigere modeller. Det kan muligvis betyde noget ved adaptiv streaming. Held og lykke med købet. Mvh. Jacob |
Egentligt et fornuftigt bud, men da jeg ser to til tre fysiske film om året, er det nok den optimale løsning, men vil da alligevel lige lure på den
|
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 16:07
Hej Aerik
Hvis du er til Sony produkter, så kan jeg anbefale deres Google TV box. Den er ikke til salg i Danmark endnu, men kan købes i England for ca 2000 kr.
http://www.sony.co.uk/product/google-tv/nsz-gs7 - http://www.sony.co.uk/product/google-tv/nsz-gs7
Det er en del dyrere end ATV, men så kan den også bruges som Media Player uden cowboy tricks. XBMC er på trapperne, den kan også bruges med Plex. Selv bruger jeg App'en GTV Player, den spiller alt hvad jeg har liggende på min NAS via et UNC share. GTV Player har også Airplay indbygget (dog ikke mirroring)
Den spiller dansk Netflix i super kvalitet, meget lig den kvalitet ATV spiller.
Sony siger selv "til efteråret" med hensyn til Dansk lancering, men det trækker åbenbart ud.
J
PS: Den er pasivt kølet, så den siger ikke en lyd.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 19:43
http://www.hifipriser.dk/medieboks/lg-sp820-smart-tv-upgrader-id-6870198.aspx - http://www.hifipriser.dk/medieboks/lg-sp820-smart-tv-upgrader-id-6870198.aspx
Ku den her være en mulighed ?
|
Skrevet den: 20-Oktober-2012 kl. 19:51
Og her er en lille trailer :) http://www.hifipriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7bEA9C4858-CFA2-4B2A-9D74-0AEA95DF3533%7d - http://www.hifipriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7bEA9C4858-CFA2-4B2A-9D74-0AEA95DF3533%7d
|
Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 17:28
aerik skrev:
Tror jeg har isoleret det til enten en wd live eller ATV 3 nogle fordele ulemper jeg skal tænke over. Ved godt jb ikke er til ATV endnu |
ATV 3 er altid klar og starter næsten øjeblikkeligt, WD live skal bruge 20+ sekunder. ATV 3 bruger 0,2W stb. hhv. 1,9 W ved streaming i HD. WD live bruger mere end 11 W Er glad for min ATV 3 og Netflix. Mit eneste Apple produkt
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 17:34
Gode synspunkter. Er blevet tilbudt en atv2 til 550-600 kr. Leveret. Skulle jeg heller ofre det ekstra på en 3'er kan godt undvære jailbreak. Ved godt prisforskellen ikke er stor, men er på su, så pengene skal bruges bedst :)
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 17:47
aerik skrev:
Gode synspunkter. Er blevet tilbudt en atv2 til 550-600 kr. Leveret. Skulle jeg heller ofre det ekstra på en 3'er kan godt undvære jailbreak. Ved godt prisforskellen ikke er stor, men er på su, så pengene skal bruges bedst :) |
Køb 2eren, og sælg den for mere, end du giver. Ellers er der mange, som gerne vil bytte, så du får en 3er, og de får din.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 18:46
flemming larsen skrev:
aerik skrev:
Gode synspunkter. Er blevet tilbudt en atv2 til 550-600 kr. Leveret. Skulle jeg heller ofre det ekstra på en 3'er kan godt undvære jailbreak. Ved godt prisforskellen ikke er stor, men er på su, så pengene skal bruges bedst :) |
Køb 2eren, og sælg den for mere, end du giver. Ellers er der mange, som gerne vil bytte, så du får en 3er, og de får din. | Ville næsten være tarveligt når jeg kender sælger :)
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 18:50
Men du kender vel ikke køber. Nej det er bare sjov. Jeg har set på den blå avis, der går 2eren nogen gange for op til 1500kr.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 18:59
flemming larsen skrev:
Men du kender vel ikke køber. Nej det er bare sjov. Jeg har set på den blå avis, der går 2eren nogen gange for op til 1500kr. | Ja de udbydes, håber dæleme ikke folk køber til den pris.
Men er det værd at købere 2'eren til de omkring 600 kr. Eller skal man købe 3'eren
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 19:33
aerik skrev:
Ja de udbydes, håber dæleme ikke folk køber til den pris.
Men er det værd at købere 2'eren til de omkring 600 kr. Eller skal man købe 3'eren |
Jeg har set et par steder, hvor de er budt op omkring de 1200-1400kr. Om den er det værd, ja det er den vel. En af de største forskelle, er at 2eren ikke er fuld HD.
|
Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 20:05
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at købe en ATV2 med A4 processor og max. 720p, fremfor ATV3 med A5 processor og 1080p. Du skriver jo også at JB ikke er afgørende. JB kommer da også til ATV3, på sigt. ATV3 og Netflix HD står altså rigtig flot på mit Samsung 50" plasma og kanonskarpt og flot på mit 40" LCD. Det er selvfølgelig ikke BD kvalitet mht. artifarkter og støj (ses tæt på)
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 20:59
Så tror jeg, ud fra jeres oplysninger, at jeg bare finder mig en 3'er og lader sælger selv tjene de ekstra kr. :)
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 21:01
Det ville jeg nok gøre, hvis det var mig.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 21:04
tak til jer
|
Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 13:18
den her har jeg lige købt til tøsen og den virker fint og er også nævnt på netflix siden gav 450 kr incl fragt.
http://www.amazon.co.uk/Philips-HMP2000-05-Wireless-Player/dp/B006VN66VC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1353931988&sr=8-1
Har selv netflix på mit 2012 Samsung i stuen og en Wd live tv g3 i soveværelset begge virker fint dog er wd live lidt hurtigere end app på tv et men ikke meget
------------- KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|