Hvor købes win8 billigst?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116303
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:41
Emne: Hvor købes win8 billigst?
Skrevet af: jsj1
Emne: Hvor købes win8 billigst?
Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 21:49
Hey, hvor kan jeg købe Windows 8 billigst når den udkommer d26? - jeg håber på at kunne nøjes med at købe en opgradering, hvis det er muligt, når man som jeg kun har win xp.....? Skal en opgradering installeres på den samme maskine hvorpå xp er installeret, eller kan man vælge at putte det på en ny maskine(uden styresystem)?
------------- Mvh Jan
|
Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 22:14
Om man kan opgradere fra XP til Windows8, kan jeg ikke svare på, men du kan i hvertfald ikke opgradere et styresystem, som ikke findes!! Altså, en maskine uden styresystem, der SKAL du have gang i CD'erne med hele styresystemet på... Det skulle nu også være bedre, at installere et helt nyt Windows, end kun at opgradere et allerede eksisterende...
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 21-Oktober-2012 kl. 22:45
Hvis man læser http://jyllands-posten.dk/digitalt/computer/article4875242.ece - her i JP tyder det da på at man ville kunne downloade Win8 til kr. 229,-
-------------
|
Skrevet af: herognu
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 00:48
Når du kører med XP er det jo en forholdsvis gammel maskine og du skal nok være opmærksom på HD kapasitet, RAM og om den ikke også bliver for meget belastet med det nye system. Er opgraderingen det værd? skal du spørge dig selv.
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 07:35
herognu skrev:
Når du kører med XP er det jo en forholdsvis gammel maskine og du skal nok være opmærksom på HD kapasitet, RAM og om den ikke også bliver for meget belastet med det nye system. Er opgraderingen det værd? skal du spørge dig selv. |
Har win8 beta kørende på en gammel NetBook med en gb ram og 1,3 GHz processor. Kører væsentligt hurtigere end win xp som den er født med
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 08:16
Hej alle, takker for jeres svar. Jeg havde tænkt mig at installere win8 på en ny maskine( Mac mini, ups ;) ), og den xp version jeg har købt i tidernes morgen ligger på en gammel traktor som ikke skal bruges mere. Har godt læst den artikel i JP, og det lyder billigt, men det tilbud kan jeg så sikkert ikke benytte mig af.... Har også set på amazone.com, her kan man købe en win 8 til lige under 500,-dkr, men ved ikke om det også er en opgradering..
------------- Mvh Jan
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 11:02
aerik skrev:
herognu skrev:
Når du kører med XP er det jo en forholdsvis gammel maskine og du skal nok være opmærksom på HD kapasitet, RAM og om den ikke også bliver for meget belastet med det nye system. Er opgraderingen det værd? skal du spørge dig selv. |
Har win8 beta kørende på en gammel NetBook med en gb ram og 1,3 GHz processor. Kører væsentligt hurtigere end win xp som den er født med |
Det lyder jo godt. Hvad skyldes det tror du?
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:40
aerik skrev:
Har win8 beta kørende på en gammel NetBook med en gb ram og 1,3 GHz processor. Kører væsentligt hurtigere end win xp som den er født med |
Var det ikke et problem at finde drivere til sådan en gammel svend?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:51
herognu skrev:
aerik skrev:
herognu skrev:
Det lyder jo godt. Hvad skyldes det tror du? |
Ved ikke, testede på to, man kunne jo umiddelbart tro, at win8 ikke er så tung som xp. Selv om win har en tendens til at blive tungere for hver ny udgave
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:52
fltk skrev:
aerik skrev:
Var det ikke et problem at finde drivere til sådan en gammel svend?
Flemming |
Har ikke fundet ud af der manglede nogen ihvertfald. men må indrømme jeg tog fejl, den havde 1,6 ghz atom processor
|
Skrevet af: nesager
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 23:19
Hej. Wupti Pede sælger Windovs 8 opgradering. http://www.wupti.com/Produkter/981312_%28Wupti%29.html?utm_source=wupti&utm_medium=email&utm_content=main_week43_2012&utm_campaign=brand&cid=901504000034 - http://www.wupti.com/Produkter/981312_%28Wupti%29.html?utm_source=wupti&utm_medium=email&utm_content=main_week43_2012&utm_campaign=brand&cid=901504000034 - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Software/981312/Windows-8-Pro-3264bit-opgradering.html - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Software/981312/Windows-8-Pro-3264bit-opgradering.html
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 01:01
449,-
|
Skrevet den: 26-Oktober-2012 kl. 11:42
Jeg har lige talt med Microsoft DK, og for at jeg kan bruge opgraderingsversionen, så SKAL jeg først installere XP på Mac mini'en, og derefter installere opgraderingen. Han sagde at jeg kunne købe den fulde version for 600-700 kr, så det bliver nok det jeg vælger. Tak for alle jeres input, og Go weekend :)
------------- Mvh Jan
|
Skrevet af: gigabyte
Skrevet den: 27-Oktober-2012 kl. 23:18
Det sagde de også med win7 upgrade, men den kan sagtens instaleres fra "bunden" af Søg windows 7 upgrade clean install. På winsupersite er der 3 forskellige metoder, metode 2 virker perfekt. Måske kan samme trick bruges med win 8 upgrade. Mvh Gigabyte
------------- 100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 21:00
Hey Gigabyte, tak for tippet ;), men venter nok lige lidt, både fordi jeg ikke har fået Minien endnu, og fordi jeg imellemtiden har fundet ud af at XBMC vist ikke er helt klar til win8 endnu. Men jeg vil helt sikkert prøve dit tip når tiden er inde. Go aften :)
------------- Mvh Jan
|
|