vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116321
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 02:30
Emne: vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp
Skrevet af: jepper2500
Emne: vt30 55 med MEGA BURN IN!! hjælp
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 14:20
hej folkens. jeg kunne godt lige tænke mig og vide hvor mange der rent faktisk har fået skiftet deres panel på garrentien pga. burn in.
sagen er den at jeg har et vt 30 55 fra marts som lider big time a burn in. jeg opdagede det for ca 4 måneder siden, og har efterfølgene kørt burn in wash i timevis uden held. af logoer kan jeg bla nævne
tv2, tv3, dr1, premier league, kanal 6, kanal 4 fifa13, diverse ps3 logoer. og så videre.
jeg har skrevet til proshop som har sendt mig videre til elektronik centret hvor jeg har fået åbnet en sag. men kan du overhoved gøre noget ved det?? og bør jeg også henvende mig til panasonic dk, eller er det spild af tid..
på forhånd tak.'
jesper r
|
Svar:
Skrevet af: Jesper Keller
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 14:23
Jeg mener du kan lave en white wash af skærmen, således at den fjerner logoerne.. hvordan dette gøres ved jeg ikke.
Kan du evt uploade et billede af problemet?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 14:33
jeg har somsagt kørt diverse burnin wash!!! uden held.. det sidder sq fast det lort.. jeg er nysgerrig efter at høre og det nytter noget og gå i krig med panasonic eller proshop.
og ja har selv læst tonsvis af indlæg :)
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:16
Jep. Det er møg surt og du er som du sikkert ved ikke den første.
Det er overvejende sandsynligt at du ikke kan gøre noget ved det hvis du allerede har prøvet med burn in wash og har kørt med det i mange timer. Du skal nok forberede dig på at du kun kan mindske problemet, - ikke fjerne det. Hvis du har købt TVet hos proshop er det dem der har ansvaret overfor dig som kunde, så det er der du skal henvende dig. Jeg kender ikke proshop, men erfaringen viser at en del forretninger afviser sager om panel burn in. Der bliver som regel henvist til at der står i manualen at permanent fastbrænding af billedet ikke er omfattet af garantien, da det opfattes som en "egenskab" ved den type TV. Hvis det går sådan skal du ikke lade dig spise af med det. Det er helt urimeligt at et moderne TV får den slags problemer af almindeligt brug så jeg vil mene at du har en god sag hvis du opretter en klage via forbrugerklagenævnet. Start dog med at høre hvad proshop siger til det. MVH
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:37
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:37
de sender mig bare videre til deres partner der ordner den slags rep sager... efter blot 30 sek på tekst tv har jeg retention over hele skærmen så tydeligt at man kan læse alt
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:46
Ja det er død irriterende at nogle forretninger forsøger at knibe sig uden om ved at sende kunden videre. Det ændrer dog ikke ved at det er proshops ansvar hvis der er et problem med noget der er købt hos dem.
Jeg læser det som om du allerede har kontaktet elektronik centeret. Hvad siger de til det?
Hvis det er så slemt som du skriver er der muligvis ikke andet at gøre ved end at skifte panelet.
|
Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 15:54
jepper2500 skrev:
de sender mig bare videre til deres partner der ordner den slags rep sager... efter blot 30 sek på tekst tv har jeg retention over hele skærmen så tydeligt at man kan læse alt
|
Hvor længe er det siden du opdagede problemet?
Det er vel sket fra dag til dag....
Prøv at henvende dig til Proshop, de er da flinke ( fysisk butik har de også )
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 16:34
Nu har man jo hørt om modeller med panelfejl som feks. VT50 har har. Snak med din forhandler og ellers ville jeg ringe til Panasonic. Men giv ikke op. Hvis du har kraftig retension bare af at kigge lidt tekst tv, så er panelet defekt.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 19:08
jeg tror skam ikke de prøver og slippe uden om ENDNU!! som jeg forstår det er elektronik centret et firma de benytter til rep. om de så egentligt har tænkt sig og skifte noget ved jeg ikke endnu... jeg har fået oprettet en sag hos dem og vi skal så aftale videre om afhentning... jeg har bare en brækket arm og derfor kan jeg ikke få det hentet endnu da jeg skal hjælpe med og bære det ned fra 3 sal :(
|
Skrevet af: PlasmaFreak
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 19:14
Mener da ikke de kan kræve du selv hjælper med at bære det ned. Og da slet ikke når du har brækket en arm.
------------- Mit Hjemmebio projekt http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116463&PN=1&title=start-p-biograf-opbygning
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 19:15
E.Larsen skrev:
jepper2500 skrev:
|
Hvor længe er det siden du opdagede problemet?
Det er vel sket fra dag til dag....
Prøv at henvende dig til Proshop, de er da flinke ( fysisk butik har de også ) |
jeg vil umiddelbart mene det er ca 3-4 måneder siden. det er særligt slemt med tv2. det meget problematiske er at der stadig udvikles burn in i stor grad trods tvet er blevet brugt virkelig meget
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 19:16
jepper2500 skrev:
jeg tror skam ikke de prøver og slippe uden om ENDNU!! som jeg forstår det er elektronik centret et firma de benytter til rep. om de så egentligt har tænkt sig og skifte noget ved jeg ikke endnu... jeg har fået oprettet en sag hos dem og vi skal så aftale videre om afhentning... jeg har bare en brækket arm og derfor kan jeg ikke få det hentet endnu da jeg skal hjælpe med og bære det ned fra 3 sal :(
|
Så løser problemet sig nok...pøj pøj
Skete det fra dag til dag ? eller har du ikke været klar over problemerne ?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 19:55
PlasmaFreak skrev:
Mener da ikke de kan kræve du selv hjælper med at bære det ned. Og da slet ikke når du har brækket en arm.
|
nej vel!! de sagde bare deres chauffør ikke ville bare det ned selv men det er vel ikke mit problem
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 20:02
E.Larsen skrev:
jepper2500 skrev:
|
Så løser problemet sig nok...pøj pøj
Skete det fra dag til dag ? eller har du ikke været klar over problemerne ?
|
umiddelbart ja. jeg har ikke set problemet komme, så ja... det har på ingen måde været noget jeg har kunne gøre noget ved.
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 21:02
Nej, syntes heller ikke det er dit problem med afhentning. Hvad hvis man er lille svag dværg eller dårlig ryg eller etc.?
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 22:06
Alle logerne kan jo ikke have brændt sig fast fra dag til dag, med mindre du vitterligt har set alle disse kanaler mv. samme dag.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: 3000
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 22:15
hvad indstillinger kører du med..
har set lidt Retention men det går væk igen efter 1min
------------- __________________ http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101858&title=3000s-stue" rel="nofollow - 3000´s stue http://c.mymovies.dk/xx3000xx%20" rel="nofollow - My Blu-Ray Collection
|
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 22:17
Yakken skrev:
Alle logerne kan jo ikke have brændt sig fast fra dag til dag, med mindre du vitterligt har set alle disse kanaler mv. samme dag. |
enig
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 22:34
Og det kan tilføjes, at selv med et dårligt panel, så kan du ikke brænde noget permanent fast fra dag til dag. Logoer kan fjernes (eller mindskes) med en whitewash, hvis den får lov at køre længe nok. Og her er "længe nok" lig med "mindst ligeså længe som det tog at brænde logoerne fast". Da TV'ets ældningskurve for de tre primærfarver flader ud med tiden, så tager det længere og længere tid at fjerne burn-in jo ældre TV'et bliver - det betyder også, at det bliver sværere og sværere at brænde noget fast - så hvis dit burn-in stammer fra TV'ets første tid, så skal du bruge noget længere tid på at fjerne det nu. Især taget i betragtning, at et logi nok har fået lov at stå adskillige gange på skærmen indtil nu.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 22-Oktober-2012 kl. 22:55
Bringer det os ikke tilage til snakken om at "plasma skærme idag er så gode at man ikke skal tænke på burn-in!"
Dette udsagn har jeg hørt gang på gang. og..."Med lidt sund fornuft de første 200 timer...".
Med disse ord, så skal Proshop bare sørge for at hente skidtet og sende det til Elektronik Cnteret (som jeg generelt har hørt OK om), og få TVet fixet - fejl må der jo være på det, når burn-in er fortid, efter manges mening.
Om du har brækket armen eller ej, er det ikke dit problem, men Proshops.
|
Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 01:02
Det kan simpelthen ikke passe man skal være ekspert på vedligehold af plasmaskærme for at undgå burn-in. Den må værkstedet sku klare.
Vil gerne notere at jeg har et LG PK760 og et Pana billigmodel, ingen af dem har problemer med burn-in - på trods af jeg på intet tidspunkt har forsøgt at tage hensyn til fænomenet.
Så hvis dit tv laver burn-in, så vil jeg vove at påstå at det må være en fabrikationsfejl.
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 01:55
Altså, så hut jeg visker, har alle Panasonic TV i G og V serien premium service. Så ring direkte til dem og forhør dig. De vil sikkert anbefale dig at køre en white wash, men det kan du så sige du allerede har gjort. Før eller siden, så vil I nok finde frem til, at TV'et er defekt, og så kommer de selv og henter det. Ingen grund til at blande en forhandler ind i noget med reklamationsret, når producenten selv laver en GARANTI der dækker bedre.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 09:10
Yakken skrev:
Alle logerne kan jo ikke have brændt sig fast fra dag til dag, med mindre du vitterligt har set alle disse kanaler mv. samme dag. |
som sagt er mit panel meget følsømt, så der skal ikke meget til. havde jeg set det komme havde jeg self prøvet og undgå det!!!
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 09:12
3000 skrev:
har set lidt Retention men det går væk igen efter 1min |
jeg kører med prof 1. ja så hurigt går mit Retention slet ikke væk. den rette tekst på den rigtige baggrund brænder sig nærmest fast på 2 sek
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 09:19
Yakken skrev:
Og det kan tilføjes, at selv med et dårligt panel, så kan du ikke brænde noget permanent fast fra dag til dag. Logoer kan fjernes (eller mindskes) med en whitewash, hvis den får lov at køre længe nok. Og her er "længe nok" lig med "mindst ligeså længe som det tog at brænde logoerne fast". Da TV'ets ældningskurve for de tre primærfarver flader ud med tiden, så tager det længere og længere tid at fjerne burn-in jo ældre TV'et bliver - det betyder også, at det bliver sværere og sværere at brænde noget fast - så hvis dit burn-in stammer fra TV'ets første tid, så skal du bruge noget længere tid på at fjerne det nu. Især taget i betragtning, at et logi nok har fået lov at stå adskillige gange på skærmen indtil nu. |
jeg er godt klar over burn in ikke kommer natten over, men det er trods alt kommet alligevel. og der er forsat logoer der brænder sig fast på trods af tvet har kørt næsten et år så følsomt er det altså. som sagt 30 sek i menuen kan tage 2 uger og forsvinde?? det skal lige siges jeg har kørt burn in wash i 3-4 måneder- altså mange 100 timer. det hjælper på ingen måde!!
|
Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 09:23
Pade2204 skrev:
| Top line.
Mon ikke det netop er hans problem (med armen) og Proshop's problem med afhentningen
Jaja jeg kunne ikke lade være.
BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 09:56
Det er skuffende at de nye modeller er så følsomme over for retention/burn-in. Jeg har en VT 50 55" og der skal jeg også være på tæerne selv 4 mdr. efter købet - havde ikke købt det hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Jeg har heldigvis ikke fået burn-in endnu men er ikke i tvivl om at det snildt kan ske hvis man blot er lidt "tankeløs" såsom at se f.eks. 6 HD i længere tid. Der er seriøs retention blot efter 15 min på den kanal - sjovt nok som en af de få logoer....
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 10:22
Har du prøvet at ringe til Panasonic, som jeg skrev?
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 10:34
Bschmidt skrev:
Pade2204 skrev:
| Top line.
Mon ikke det netop er hans problem (med armen) og Proshop's problem med afhentningen
Jaja jeg kunne ikke lade være.
BS |
hehe ja den er go med jer:) jeg ringer til elektronik centret nu og fortæller dem de må sende 2 mænd.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 10:37
Nagash skrev:
Har du prøvet at ringe til Panasonic, som jeg skrev? |
dem ringer jeg til først så:) havde bare opfattelsen af at de intet ville ha med den slags og gøre:)
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 10:49
jepper2500 skrev:
Nagash skrev:
Har du prøvet at ringe til Panasonic, som jeg skrev? |
dem ringer jeg til først så:) havde bare opfattelsen af at de intet ville ha med den slags og gøre:) |
ifølge panasonic.dk er elektronik centret også deres service partner så jeg regner da med det hele skal gå gennem dem?? ret mig endelig hvis jeg tar fejl
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 11:02
kennethbrdk skrev:
Det er skuffende at de nye modeller er så følsomme over for retention/burn-in. Jeg har en VT 50 55" og der skal jeg også være på tæerne selv 4 mdr. efter købet - havde ikke købt det hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Jeg har heldigvis ikke fået burn-in endnu men er ikke i tvivl om at det snildt kan ske hvis man blot er lidt "tankeløs" såsom at se f.eks. 6 HD i længere tid. Der er seriøs retention blot efter 15 min på den kanal - sjovt nok som en af de få logoer.... |
jeg slås også lidt med 6´ logeet, men tv2 er ny værst. dog kan det somme tider være svært og spotte da de forskellige logoer dukker frem ved forskellige baggrunds farver.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 11:11
sikke en masse beskeder jeg for har lige snakket med panas service center/hotline og de kan på ingen måde hjælpe. de sender mig videre til pro shop.
|
Skrevet af: karula
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 11:30
Jeg købte et Pioneer TV, hvor der var skygger på via nettet, og der var ikke noget at gøre med evt.
ombytning, - så nu handler jeg ved den lokale Tv forhandler, hvor man er kendt og kan gå direkte til dem
hvis der er noget galt, det man sparer på nettet er hurtigt sat til hvis man får vrøvl med produktet.
Bare min mening, af skade bliver man klog.
------------- Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 11:44
karula skrev:
Jeg købte et Pioneer TV, hvor der var skygger på via nettet, og der var ikke noget at gøre med evt.
ombytning, - så nu handler jeg ved den lokale Tv forhandler, hvor man er kendt og kan gå direkte til dem
hvis der er noget galt, det man sparer på nettet er hurtigt sat til hvis man får vrøvl med produktet.
Bare min mening, af skade bliver man klog. |
H Ø R T.....
Køb pana hos. aut. pana centre og endda få gratig ekstra ½ års garanti
Winerbrød køber man hos en bager og ikke hos en slagter...fes den ind ?
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 13:40
jepper2500 skrev:
kennethbrdk skrev:
Det er skuffende at de nye modeller er så følsomme over for retention/burn-in. Jeg har en VT 50 55" og der skal jeg også være på tæerne selv 4 mdr. efter købet - havde ikke købt det hvis jeg vidste hvad jeg ved idag. Jeg har heldigvis ikke fået burn-in endnu men er ikke i tvivl om at det snildt kan ske hvis man blot er lidt "tankeløs" såsom at se f.eks. 6 HD i længere tid. Der er seriøs retention blot efter 15 min på den kanal - sjovt nok som en af de få logoer.... |
jeg slås også lidt med 6´ logeet, men tv2 er ny værst. dog kan det somme tider være svært og spotte da de forskellige logoer dukker frem ved forskellige baggrunds farver. |
Jeg har ikke lige observeret noget på tv2, men logoer, hvor det er hvid skrift på en mørkere farvet baggrund den er helt sikker med 6 hd som den værste
|
Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 14:59
jeg havde et p65vt30 som nu er solgt. der var også store problemer med burnin og det undre mig da at det ser ud til at fortsætte på vt50, mit gamle pioneer 9g kuro kan jeg umuligt få til at vise nogen form for retention eller burnin selvom den står på samme kanal 10 timer
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 15:45
tommyaxen skrev:
jeg havde et p65vt30 som nu er solgt. der var også store problemer med burnin og det undre mig da at det ser ud til at fortsætte på vt50, mit gamle pioneer 9g kuro kan jeg umuligt få til at vise nogen form for retention eller burnin selvom den står på samme kanal 10 timer |
Logoer på VT50 ?
Er der også problemer med dette ?
Jeg fatter det ikke, skifter i da ikke kanal ofte som i skal ?
Trådstarteren må da have set logoer løbende og have stoppet.
Jeg skifter tit, siden 20. juli og kan ikke se det mindste, ej heller ikke på lys baggrund.
Det er mit 5. panel fra Pana, og tv2 News kan ses ( lidt på) G20 med lys baggrund.
Det var selvforskyldt idet vi glemte at slukke for skærmen inden vi tog i sommerhus 1½ dag.
Ja, det er for dårligt af Panasonic med de mange klager over logoer.
Skift tit som der står i manualerne, de første 200-300 timer , tro mig :
DET NYTTER.
ELLERS KØB ET PHILIPHS, GRUNDIG, PROSONIC m.fl., så sparer i jer for mange skriverier
|
Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 15:52
Hej, jeg har et 55ST50 med DR logo burn-in! Mere end 55% på kontrast giver kraftig rentention og som sagt har jeg fået DR logo burn-in! Men jeg har fået det rigtigt meget reduceret med myrefodbold-sne/whitewash og diskuterer nu med mig selv om jeg skal gøre noget ved det på garantien!
Det kan kun se ved hvidlige lyse enartet billeder, så som hvidlige/blålig himmel osv.! Det kom som andre har beskrevet som et lyn fra en klar himmel, en dag kunne det pludselig ses! Oplevede ikke dens slags problemer på det 6 år gamle pana plasma før!
Ringede til pana, og de ville faktisk ikke svare på noget som helst og især ikke på hvad deres synspunkt er om det må ske og henvidste til at det kunne ske og manualen bla bla...... Såfremt jeg ønskede at gøre mere skulle jeg snakke med salgstedet (HIFI-klubben). Hifi-klubben vil genre afhente det for at chekke det..........men jeg har lige sat det på standby da jeg synes det efterhåndne er ret svagt det burn-in!
I bund og grund ville jeg gerne øge kontrasten pga. lys stue, og kunne da også tænke mig at sætte xbox360`erne til TVet, men begge ting tør jeg nu ikke! På den anden sidde orker jeg faktisk ikke at sende TVet tilbage og tænker om det er for meget fluknipperi! Så skal man jo til at kører RVet ind igen hvis de skifter panal osv.! SUK......schisme for dårligt de ikke har styr på det burn-in PANASUCKS :-)
|
Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 16:08
Jeg har et 55Vt50, som fik burn in ret hurtigt efter ca. 1 mdr. kunne jeg se de forskellige tv logoer, så forretningen kom og hentede tv, kørte det til panasonic service partner, og skiftede panelet, nemt og smertefrit, med et tv fra panasonic danmark. det nye panel har nu kørt i 3mdr. men IKKE MERE i THX mode, kun prof1, og ingen problemer
------------- PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 16:31
tommyaxen skrev:
jeg havde et p65vt30 som nu er solgt. der var også store problemer med burnin og det undre mig da at det ser ud til at fortsætte på vt50, mit gamle pioneer 9g kuro kan jeg umuligt få til at vise nogen form for retention eller burnin selvom den står på samme kanal 10 timer |
¨ Der er også nogen der spekulerer i om det er hensynet til 3d der gør dem mere sarte - jeg havde heller ingen problemer med et plasma for 8 år siden. Ville være rart at de også lavede deres topmodeller uden 3d, hvis det gjorde en forskel - jeg bruger det ikke alligevel og kan iøvrigt heller ikke se 3D.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 17:07
Det er godt nok sørgelig læsning , håber virkelig at de skifter panelet og du så bliver tilfreds. Og øv at der stadig er de problemer med retention/burn-in, her i 2012.....
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 17:28
HomeTheater skrev:
Jeg har et 55Vt50, som fik burn in ret hurtigt efter ca. 1 mdr. kunne jeg se de forskellige tv logoer, så forretningen kom og hentede tv, kørte det til panasonic service partner, og skiftede panelet, nemt og smertefrit, med et tv fra panasonic danmark. det nye panel har nu kørt i 3mdr. men IKKE MERE i THX mode, kun prof1, og ingen problemer |
Hej
Meget, meget interessant læsning, fordi der er et eller andet galt her....
1. fejl i panelet ?
2. du ændrer adfærd ?
3. det skiftede panel er måske en forbedret " bytter udgave" ?
ad 1. nej vel, så skal de skifte mange (problem ved mange typer plasma)
ad 2. ja / nej....har du overholdt hyppige kanalskift ?, du var mere opmærksom ved den nye skærm
ad. 3 Den tror jeg ikke på.
Hvad er rigtig, lad høre
|
Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 22:47
jepper2500 skrev:
3000 skrev:
jeg kører med prof 1. ja så hurigt går mit Retention slet ikke væk. den rette tekst på den rigtige baggrund brænder sig nærmest fast på 2 sek |
hvad med kontrast
------------- __________________ http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101858&title=3000s-stue" rel="nofollow - 3000´s stue http://c.mymovies.dk/xx3000xx%20" rel="nofollow - My Blu-Ray Collection
|
Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 09:50
E.Larsen skrev:
[QUOTE=tommyaxen]jeg havde et p65vt30 som nu er solgt. der var også store problemer med burnin og det undre mig da at det ser ud til at fortsætte på vt50, mit gamle pioneer 9g kuro kan jeg umuligt få til at vise nogen form for retention eller burnin selvom den står på samme kanal 10 timer |
Logoer på VT50 ?
Jeg skifter tit, siden 20. juli og kan ikke se det mindste, ej heller ikke på lys baggrund.
Det er mit 5. panel fra Pana, og tv2 News kan ses ( lidt på) G20 med lys baggrund.
Det var selvforskyldt idet vi glemte at slukke for skærmen inden vi tog i sommerhus 1½ dag.
Jeg ved ikke hvordan de andre med burn-in problemer har behandlet deres tv, men ved hvordan jeg har behandlet mit godt 6 uger gamle VT50, der blev sendt til reparation igår. Jeg har primært set serier, dvs 45 min med logo. Har skiftet kanal, så jeg ikke har set to afsnit fra samme kanal i træk. Har også set lidt DVD, og har flere gange dagligt sat det på analog/sne. De første 3 uger, så jeg ikke skyggen af problemer. Men her til sidst (hvor det nærmede sig de 300 timer) var det helt tosset. Eurosports logo sad i over 12 timer i venstre side efter ca 15minutter på skærmen, mens jeg prøvede at oprette et prøveabonnement på EurosportPlayer. I højre side kunne det ses i over 18 timer på min gule "test-baggrund"(Netto reklame) efter 1½ times tennis (mange reklamepauser) med kontrasten på 10. Måtte så bruge zoom (fedt at se tennis, når den ene spiller kun var synlig fra knæene og ned), slap så for logoet, men selv linierne omkring banen kunne ses, hvis jeg i reklamepauserne slog over på Netto. Forvandt dog hurtigt igen. Kanal 4 har jeg kun set 1 time (dvs 45 min) om ugen, men alligevel kunne 4-tallet anes på gul baggrund. DR kunne også anes. Jeg har brugt pro indstillingen med Pixel orbiter til og ikke THX som Home Theater.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 09:59
kan i ik høre hvor åndsvagt det lyder at "man skal huske at skifte kanal" , gu vil jeg da ej, hvis jeg vil se Zulu boxen hele søndagen så er det da det mit tv skal bruges til, tv'et skal da ikke diktere indholdet! som sagt mit pioneer 9g har INTET whatsoever uanset hvor lang tid den står på en kanal, det er da uacceptabelt her i 2012 at snakke om at skifte kanal konstant fordi man har plasma
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 10:12
tommyaxen skrev:
kan i ik høre hvor åndsvagt det lyder at "man skal huske at skifte kanal" , gu vil jeg da ej, hvis jeg vil se Zulu boxen hele søndagen så er det da det mit tv skal bruges til, tv'et skal da ikke diktere indholdet! som sagt mit pioneer 9g har INTET whatsoever uanset hvor lang tid den står på en kanal, det er da uacceptabelt her i 2012 at snakke om at skifte kanal konstant fordi man har plasma |
så beder du selv om logoer...ja åndsvag i 2012, enig
|
Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 10:17
Det burde jo ikke være et problem, jeg er også en lykkelig ejer at et Pioneer LX5090H, og der kan jeg sidde med Windows og Winamp en hel dag uden problemer, men min kammerats godt nok et gammelt Panasonic efterhånden kan ikke have Winamp kørerene i 5min før man kan se skygger efter det. (de forsvinder selvf. igen) men alligevel. Noget må da være dårligere på de panaler.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 10:22
E.Larsen, jeg beder da ikke selv om logoer, jeg har jo ingen logoer på mit pioneer fra 2008 så jeg forventer da det samme for et nyt tv, men nu har jeg ikke mit vt30 længere da jeg på det tidspunkt blev så skuffet over det, heldigvis havde jeg ikke solgt mit 6090h så det røg op på væggen igen og jeg har nydt det lige siden, uden logoer.....
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:13
E.Larsen skrev:
tommyaxen skrev:
Logoer på VT50 ?
Skift tit som der står i manualerne, de første 200-300 timer , tro mig :
DET NYTTER.
ELLERS KØB ET PHILIPHS, GRUNDIG, PROSONIC m.fl., så sparer i jer for mange skriverier |
som sagt er mit panel åbenbart meget følsomt!!! i mit tilfælde er ingen af logoerne kommet inden for de første 300-400 timer så indkørings perioden på 200 timer behøver vi ikke snakke mere om. da logoerne først kom snigende var de ikke til og få væk igen. under alle omstændigheder burde man ikke skulle køre wash hver nat bare for at kunne se lidt tv i dagtimerne
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:24
HomeTheater skrev:
Jeg har et 55Vt50, som fik burn in ret hurtigt efter ca. 1 mdr. kunne jeg se de forskellige tv logoer, så forretningen kom og hentede tv, kørte det til panasonic service partner, og skiftede panelet, nemt og smertefrit, med et tv fra panasonic danmark. det nye panel har nu kørt i 3mdr. men IKKE MERE i THX mode, kun prof1, og ingen problemer
|
panasonic service center er netop elektronik centret.. så håber da også jeg kan få skiftet mit panel:=) men indtil videre gider de stadig ikke hente mit tv da jeg ikke kan hjælpe med og bære det ned!!
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:27
3000 skrev:
jepper2500 skrev:
3000 skrev:
jeg kører med prof 1. ja så hurigt går mit Retention slet ikke væk. den rette tekst på den rigtige baggrund brænder sig nærmest fast på 2 sek |
hvad med kontrast |
jeg bruger flatpanels indstilninger
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:28
jepper2500 skrev:
HomeTheater skrev:
|
panasonic service center er netop elektronik centret.. så håber da også jeg kan få skiftet mit panel:=) men indtil videre gider de stadig ikke hente mit tv da jeg ikke kan hjælpe med og bære det ned!! |
Hvor i landet bor du? Hvis det er i nærheden af Taastrup, så skal jeg da gerne give en hånd.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:33
ubeslutsom skrev:
E.Larsen skrev:
[QUOTE=tommyaxen]jeg havde et p65vt30 som nu er solgt. der var også store problemer med burnin og det undre mig da at det ser ud til at fortsætte på vt50, mit gamle pioneer 9g kuro kan jeg umuligt få til at vise nogen form for retention eller burnin selvom den står på samme kanal 10 timer |
Logoer på VT50 ?
Jeg ved ikke hvordan de andre med burn-in problemer har behandlet deres tv, men ved hvordan jeg har behandlet mit godt 6 uger gamle VT50, der blev sendt til reparation igår. Jeg har primært set serier, dvs 45 min med logo. Har skiftet kanal, så jeg ikke har set to afsnit fra samme kanal i træk. Har også set lidt DVD, og har flere gange dagligt sat det på analog/sne. De første 3 uger, så jeg ikke skyggen af problemer. Men her til sidst (hvor det nærmede sig de 300 timer) var det helt tosset. Eurosports logo sad i over 12 timer i venstre side efter ca 15minutter på skærmen, mens jeg prøvede at oprette et prøveabonnement på EurosportPlayer. I højre side kunne det ses i over 18 timer på min gule "test-baggrund"(Netto reklame) efter 1½ times tennis (mange reklamepauser) med kontrasten på 10. Måtte så bruge zoom (fedt at se tennis, når den ene spiller kun var synlig fra knæene og ned), slap så for logoet, men selv linierne omkring banen kunne ses, hvis jeg i reklamepauserne slog over på Netto. Forvandt dog hurtigt igen. Kanal 4 har jeg kun set 1 time (dvs 45 min) om ugen, men alligevel kunne 4-tallet anes på gul baggrund. DR kunne også anes. Jeg har brugt pro indstillingen med Pixel orbiter til og ikke THX som Home Theater. |
det lyder meget som mit problem... det er stort set umuligt og holde væk. man blir virkelig straffet hvis man lige rodder i menuen i 2 min. på trods af jeg aldrig ser tv 2 kan man se logoet ved alle baggrunde ved normalt tv.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:38
flemming larsen skrev:
jepper2500 skrev:
HomeTheater skrev:
|
panasonic service center er netop elektronik centret.. så håber da også jeg kan få skiftet mit panel:=) men indtil videre gider de stadig ikke hente mit tv da jeg ikke kan hjælpe med og bære det ned!! |
Hvor i landet bor du? Hvis det er i nærheden af Taastrup, så skal jeg da gerne give en hånd. |
du er en meget vellig mand:)
problemet er at man skal være hjemme hele dagen da de ikke ved hvornår de kommer. valby
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:41
ja det er egentligt utroligt så mange flinke mennesker der er her på forum. oplever tit folk er utroligt hjælpsomme noget vi kunne bruge lidt mere i samfundet generalt
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:43
jepper2500 skrev:
problemet er at man skal være hjemme hele dagen da de ikke ved hvornår de kommer. valby |
Kan man slet ikke få et mindre vindue, med hvornår de kommer? Evt, at de ringer en time inden? De kan da ikke forvente, at man har en hel dag.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:49
flemming larsen skrev:
jepper2500 skrev:
problemet er at man skal være hjemme hele dagen da de ikke ved hvornår de kommer. valby |
Kan man slet ikke få et mindre vindue, med hvornår de kommer? Evt, at de ringer en time inden? De kan da ikke forvente, at man har en hel dag.
|
10-14 tror jeg de sagde. de sagde de ville kunne ringe en halv time før. jeg opsagde også i sin tid mit yousee abb da det bedre kunne betale sig end og holde fri en hel dag og vente på dem:)
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:54
jepper2500 skrev:
flemming larsen skrev:
jepper2500 skrev:
|
10-14 tror jeg de sagde. de sagde de ville kunne ringe en halv time før. jeg opsagde også i sin tid mit yousee abb da det bedre kunne betale sig end og holde fri en hel dag og vente på dem:) |
Jeg skal have travlt, hvis at det skal være en halv time før. Prøv, at rninge til dem, og hør om de kan ringe en time før. Evt. man-tirsdag. Det ser lidt sort ud tors-fredag i denne uge.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 12:57
flemming larsen skrev:
jepper2500 skrev:
flemming larsen skrev:
jepper2500 skrev:
|
10-14 tror jeg de sagde. de sagde de ville kunne ringe en halv time før. jeg opsagde også i sin tid mit yousee abb da det bedre kunne betale sig end og holde fri en hel dag og vente på dem:) |
Jeg skal have travlt, hvis at det skal være en halv time før. Prøv, at rninge til dem, og hør om de kan ringe en time før. Evt. man-tirsdag. Det ser lidt sort ud tors-fredag i denne uge. |
jeg gir dem lige et kald igen og melder tilbage:)
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 13:00
jepper2500 skrev:
jeg gir dem lige et kald igen og melder tilbage:)
|
Vi må jo hjælpe hinanden.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 15:24
Jeg har været yderst varsom med mit panel og har som sagt ikke fået burn-in men har oplevet kraftig retention - f.eks. blot 15 min på kanal 6 hd. Jeg har kørt med flatpanels indstillinger siden jeg fik det. Jeg har kørt zoom så der ingen sorte bjælker var når jeg så film. Det samme har været tilfældet når jeg har set tv. Max 15 min. så har jeg zoomet. Her fornyligt så jeg så Battleship med bjælker, da jeg tænkte 4 mdr så må det sgu da kunne klare det. Det tog ca. en dag at få de bjælker væk igen. Jeg begynder mere og mere at fortryde, at jeg købte plasma af specielt denne grund men også andre billedparametre, som jeg oplever som ringere end mit gamle Sony LCD (jeg vil ikke komme nærmere ind på det i denne tråd, da det jo omhandler burn-in). Jeg har heldigvis købt en securator forsikring, der dækker mod burn-in og pixelfejl, hvis det skulle gå galt. Men lykkelig Panasonic Plasma ejer er jeg ikke pt
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 15:38
kennethbrdk skrev:
Jeg har været yderst varsom med mit panel og har som sagt ikke fået burn-in men har oplevet kraftig retention - f.eks. blot 15 min på kanal 6 hd.
Jeg har kørt med flatpanels indstillinger siden jeg fik det. Jeg har kørt zoom så der ingen sorte bjælker var når jeg så film. Det samme har været tilfældet når jeg har set tv. Max 15 min. så har jeg zoomet.
Her fornyligt så jeg så Battleship med bjælker, da jeg tænkte 4 mdr så må det sgu da kunne klare det. Det tog ca. en dag at få de bjælker væk igen.
Jeg begynder mere og mere at fortryde, at jeg købte plasma af specielt denne grund men også andre billedparametre, som jeg oplever som ringere end mit gamle Sony LCD (jeg vil ikke komme nærmere ind på det i denne tråd, da det jo omhandler burn-in).
Jeg har heldigvis købt en securator forsikring, der dækker mod burn-in og pixelfejl, hvis det skulle gå galt. Men lykkelig Panasonic Plasma ejer er jeg ikke pt |
Måske et dumt spørgsmål, men har du husket at ændre indstillingerne på alle indgangene (både intern Tuner, evt. STB og afspiller)?
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 16:03
Ullum skrev:
kennethbrdk skrev:
Jeg har været yderst varsom med mit panel og har som sagt ikke fået burn-in men har oplevet kraftig retention - f.eks. blot 15 min på kanal 6 hd.
Jeg har kørt med flatpanels indstillinger siden jeg fik det. Jeg har kørt zoom så der ingen sorte bjælker var når jeg så film. Det samme har været tilfældet når jeg har set tv. Max 15 min. så har jeg zoomet.
Her fornyligt så jeg så Battleship med bjælker, da jeg tænkte 4 mdr så må det sgu da kunne klare det. Det tog ca. en dag at få de bjælker væk igen.
Jeg begynder mere og mere at fortryde, at jeg købte plasma af specielt denne grund men også andre billedparametre, som jeg oplever som ringere end mit gamle Sony LCD (jeg vil ikke komme nærmere ind på det i denne tråd, da det jo omhandler burn-in).
Jeg har heldigvis købt en securator forsikring, der dækker mod burn-in og pixelfejl, hvis det skulle gå galt. Men lykkelig Panasonic Plasma ejer er jeg ikke pt |
Måske et dumt spørgsmål, men har du husket at ændre indstillingerne på alle indgangene (både intern Tuner, evt. STB og afspiller)?
|
Kan du lige uddybe:
Hvor står det at man skal gøre dette... jeg er 3½ henne med mit VT50 og ingen efterladenskaber...endnu da ?
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 16:29
Ullum skrev:
kennethbrdk skrev:
|
Bruger kun hdmi 1 og så dvb-c og det er flatpanels indstillinger på begge
|
Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 16:31
tommyaxen skrev:
kan i ik høre hvor åndsvagt det lyder at "man skal huske at skifte kanal" , gu vil jeg da ej, hvis jeg vil se Zulu boxen hele søndagen så er det da det mit tv skal bruges til, tv'et skal da ikke diktere indholdet! som sagt mit pioneer 9g har INTET whatsoever uanset hvor lang tid den står på en kanal, det er da uacceptabelt her i 2012 at snakke om at skifte kanal konstant fordi man har plasma |
Det her - kunne ikke være mere enig
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 16:43
Lars_M skrev:
tommyaxen skrev:
Det her - kunne ikke være mere enig |
Ja, det er helt hen i vejret, man burde gøre et eller andet ved den sag. Jeg har bare et problem, jeg har aldrig haft retension eller burn in, på hverken mit VT30 eller mit VT50. Indrømmet, jeg passer på- men ser nu trygt på hver kanal 2 timer. Men det kan knurre mig ikke være rigtigt, at folk generelt har de problemer, som man læser om i de forskellige tråde
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 16:50
E.Larsen skrev:
Ullum skrev:
kennethbrdk skrev:
|
Kan du lige uddybe:
Hvor står det at man skal gøre dette... jeg er 3½ henne med mit VT50 og ingen efterladenskaber...endnu da ? |
Ullum:
Vil du uddybe ?
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 17:35
Ja jeg er spændt på, hvordan min "sag" ender. Har fået en mail fra forhandleren med besked fra værkstedet, at tuneren ved modtagelsen stod på Dynamisk med max kontrast og lys, og at de nu har nulstillet det. Og at der ved modtagelsen ikke var burn-in overhovedet. Men at de nu tester apparatet på DVB-t.
Ja jeg har så slet ikke antennestik i og ser udelukkende via Viasat og Fibernetbokse på HDMI1 og 2, og har brugt analog sne til at "vaske" skærmen og som "break-in" i håb om at gøre det mindre følsomt. Og har for nylig sat det på dynamisk og skruet på max for at gøre det mere effektivt.
At de ikke kan se burn-in skyldes udelukkende, at jeg har skruet voldsomt ned for kontrasten og har holdt mig fra problemkanalerne i flere dage, indtil logoet fra f.eks Eurosport var helt væk. De burde dog tydeligt kunne se, 4, 5 og Eurosport på især gul baggrund, da det sidste jeg gjorde, inden det blev hentet var at se 45 min på hver, dog stadig på ret lav kontrast.
Men jeg skulle åbenbart have forsøgt at lave permanent skade istedet, og det ville ikke have været svært .
Og ja hvis 3D er en del af problemet, må de for min skyld meget gerne droppe det, hvis jeg til gengæld kunne få et tv, der kunne tåle at blive brugt til sit formål!
|
Skrevet af: Palleba
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 20:26
Jeg har en gammel LG 50" Plasma skærm, og har ikke problemer med Burn-In, men "vasker" det alligevel med analog sne med fuld knald på kontrasten en gang imellem.
Men intet er som et gammelt CRT-TV, de kører bare dagen lang på én kanal uden noget lort. Har et Philips 28" TV fra 1977 med fjærnbetjening, det kører som var det kommet fra fabrikken endnu. Dette kan man kalde kvalitet.
MVH
Palleba
------------- Med venlig hilsen Palleba
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 20:42
CRT fik også birn in - tro mig, jeg har set mange skærme med det. Fosforlaget slides af. Og dit gamle tv fra 1977 har sikkert kun 1/3 lysstyrke (og farve) i forhold til da det var nyt. Til gengæld kostede et 28" dengang en mindre bondegård, i dag får du 50" smidt i nakken.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 21:26
KlausDM skrev:
CRT fik også birn in - tro mig, jeg har set mange skærme med det. Fosforlaget slides af. Og dit gamle tv fra 1977 har sikkert kun 1/3 lysstyrke (og farve) i forhold til da det var nyt. Til gengæld kostede et 28" dengang en mindre bondegård, i dag får du 50" smidt i nakken.
Klaus
|
det var sgu noget af en sammenligning.. har aldrig set et CRT tv der ikke kunne klare samme kanal i flere timer i træk.
|
Skrevet af: Palleba
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 22:30
KlausDM skrev:
Klaus
|
Jeg har lyst til at sige dig imod. Dette Tv har lys (kontrast) og farver som nyere TV kun kan drømme om, og farverne er ikke engang falmede, som man offte ser på gamle TV.
Og lyden... Selv om det kun er mono, så er lydkvalliteten LANGT bedre end denne lorte AM-bølge lyd der kommer ud af nye TV'er.. Der er klang, klar og fuld af bass.
Det er simpelthen skrammel man får i dag i forhold til før i tiden.
Men ja, prisen var høj, men det virker stadig. Tror ikke et B&O TV til 3-500.000 idag kører om 35 ár. Det er futtet af inden det når det halve.
MVH
Palleba
------------- Med venlig hilsen Palleba
|
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 22:34
jepper2500 skrev:
3000 skrev:
jepper2500 skrev:
3000 skrev:
hvad med kontrast |
jeg bruger flatpanels indstilninger |
okay det var os dem jeg kørt med da jeg så lidt Retention, nu kører jeg biograf og har ik set noget
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Oktober-2012 kl. 22:42
Palleba skrev:
Det er simpelthen skrammel man får i dag i forhold til før i tiden. |
Prisen.......
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 10:18
3000 skrev:
jepper2500 skrev:
3000 skrev:
jepper2500 skrev:
3000 skrev:
hvad med kontrast |
jeg bruger flatpanels indstilninger |
okay det var os dem jeg kørt med da jeg så lidt Retention, nu kører jeg biograf og har ik set noget |
HVad er kontrasten på, på biograf....
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 10:21
Jeg har ændret mine noget tid tilbage indstillinger dog på 55ST50, til "True Cinema" til 35 kontrast, og så op med farven en 10-20%, hvilket giver et flot billede uden alt for meget rentention! Det har også bevirket at mit burn-in er godt på vej væk (har kørt sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).
Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer!
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 10:28
Indstillinger fra flatpanels:Farveprofil: Professionel1 Kontrast 36 Lysstyrke 0 Farve: 30 Skarphed: 2 Vivid Color: Fra Eco Fra P-NR Fra Gamma 2.2 Intelligent Frame Creation Fra 16:9 Overscan Fra 16:9 Overscan Fra R-Gain +1 G-Gain -3 B-Gain 4 R-Cutoff 0 G-Cutoff -2 B-Cutoff +1Jer der ikke oplever retention, hvad kører I med som afviger væsentligt fra ovenstående....
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 10:32
kbaggen skrev:
Jeg har ændret mine noget tid tilbage indstillinger dog på 55ST50, til "True Cinema" til 35 kontrast, og så op med farven en 10-20%, hvilket giver et flot billede uden alt for meget rentention! Det har også bevirket at mit burn-in er godt på vej væk (har kørt sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).
Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer! |
sne/hvidvaskning om natten et stykke tid).
Hvordan og hvorledes ?
Hvordan gør man ? hvor tit ?
Jeg har kørt i 3½ md. VT50 uden problemer, laver hyppige kanalskift
Bruger Flatpanels indstillinger, dog ikke Pro 1.
Har ikke ændret/markeret noget ved HMDI adgangene til afspiller /optager som en skrev ?
men hvis uheldet er ude, eller man vil forebygge ?
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 10:42
E.Larsen skrev:
kbaggen skrev:
Så måske i der har rentention skal prøve lav kontrast, og mere blus på farven og se om det giver et godt billed for jer! |
Hvordan og hvorledes ?
Har ikke ændret/markeret noget ved HMDI adgangene til afspiller /optager som en skrev ?
men hvis uheldet er ude, eller man vil forebygge ? |
SNE = analog tv uden noget på kanalen! Hvidvask = scolling bar.......jeg bruger dynamisk profil for dette og har sat alt på max. i denne profil! Og det har vitterlig hjulpet på mit DR logo burn-in, som er gået fra at kunne ses til mere eller mindre hele tiden, til nu kun kunne se meget svagt ved "hvidlige sky TV" og nok også kun fordi jeg ved det er der!
Jeg har intensivt kørt med dette sne/hvidvask de sidste 5-6 nætter!
Men jeg er nok nødt til at være meget påpasselig i lang tid fremover, og planlægger at fortsætte med sne/hvidvaskeri! Tør slet ikke tænke på el-regningen......gad vide om man kan sende et kræv til Panasucks på den ekstra el-regning et 2012 plasme koster pga. vedligehold ved sne/hvidvskeri :-)
Gik fra følgenden indstillinger (kontrast og farve):
Kontrast 45(75%) --> 35 (58%) Farve 30 (50%) --> 36 (59%)
Og dette har gjort rentention noget bedre samt ser ud til ikke at give yderligere burn-in. Her i vinter-tid giver det stadig et godt billede, men håber at kunne øge kontrast til sommer pga. lys stue!
Sidst, men ikke midst, synes nu stadig Pana´s 2012 fjernsyn giver noget af det bedste billede for menske penge, men burn-in/rentention er schimse for dårligt!
|
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 11:00
ubeslutsom skrev:
Ja jeg er spændt på, hvordan min "sag" ender. Har fået en mail fra forhandleren med besked fra værkstedet, at tuneren ved modtagelsen stod på Dynamisk med max kontrast og lys, og at de nu har nulstillet det. Og at der ved modtagelsen ikke var burn-in overhovedet. Men at de nu tester apparatet på DVB-t.
Ja jeg har så slet ikke antennestik i og ser udelukkende via Viasat og Fibernetbokse på HDMI1 og 2, og har brugt analog sne til at "vaske" skærmen og som "break-in" i håb om at gøre det mindre følsomt. Og har for nylig sat det på dynamisk og skruet på max for at gøre det mere effektivt.
At de ikke kan se burn-in skyldes udelukkende, at jeg har skruet voldsomt ned for kontrasten og har holdt mig fra problemkanalerne i flere dage, indtil logoet fra f.eks Eurosport var helt væk. De burde dog tydeligt kunne se, 4, 5 og Eurosport på især gul baggrund, da det sidste jeg gjorde, inden det blev hentet var at se 45 min på hver, dog stadig på ret lav kontrast.
Men jeg skulle åbenbart have forsøgt at lave permanent skade istedet, og det ville ikke have været svært .
Og ja hvis 3D er en del af problemet, må de for min skyld meget gerne droppe det, hvis jeg til gengæld kunne få et tv, der kunne tåle at blive brugt til sit formål! |
Jeg havde også mit på værksted, jeg kan se fejl i panelet selv min kone kan men teknikkeren kunne ikke, det vil sige at når man ikke kunne tage et billede af fejlen så er den der ikke, jeg havde så teknikkeren fra forretningen hjemme og han sagde at det ikke blev betragtet som en fejl, Jeg er bange for at du får din skærm tilbage uden skift af panel. det er det som gør en sur man har købt et dyrt TV men man må bare ikke bruge det da der kommer Burn in ved at man ser den samme kanal i længere tid, jeg har været i Butikken hvor jeg har købt mit TV og alle Plasma skærme der hænger i udstillingen har burn in, vi burde "alle os" med problemer kræve at handlen skal gå tilbage da Panasonic har sendt fejlbehæftede TV på markedet, i hvet til fælde de to sidste generationer af deres skærme. nedenstående var hvad de skrev fra servicesenter først beskrivelsen og det må jeg fortsat leve med da det betragtes som normalt.jeg bruger fortsat Flatpanels indstillinger Skygge i H. side Grumset i det hvide
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 11:51
jugglerq skrev:
[QUOTE=ubeslutsom] Ja jeg er spændt på, hvordan min "sag" ender. Har fået en mail fra forhandleren med besked fra værkstedet, at tuneren ved modtagelsen stod på Dynamisk med max kontrast og lys, og at de nu har nulstillet det. Og at der ved modtagelsen ikke var burn-in overhovedet. Men at de nu tester apparatet på DVB-t.
Og ja hvis 3D er en del af problemet, må de for min skyld meget gerne droppe det, hvis jeg til gengæld kunne få et tv, der kunne tåle at blive brugt til sit formål! |
Jeg havde også mit på værksted, jeg kan se fejl i panelet selv min kone kan men teknikkeren kunne ikke, det vil sige at når man ikke kunne tage et billede af fejlen så er den der ikke, jeg havde så teknikkeren fra forretningen hjemme og han sagde at det ikke blev betragtet som en fejl, Jeg er bange for at du får din skærm tilbage uden skift af panel. det er det som gør en sur man har købt et dyrt TV men man må bare ikke bruge det da der kommer Burn in ved at man ser den samme kanal i længere tid, jeg har været i Butikken hvor jeg har købt mit TV og alle Plasma skærme der hænger i udstillingen har burn in, vi burde "alle os" med problemer kræve at handlen skal gå tilbage da Panasonic har sendt fejlbehæftede TV på markedet, i hvet til fælde de to sidste generationer af deres skærme. nedenstående var hvad de skrev fra servicesenter først beskrivelsen og det må jeg fortsat leve med da det betragtes som normalt.jeg bruger fortsat Flatpanels indstillinger Skygge i H. side Grumset i det hvide du gør mig helt nervøs nu:) bør jeg sætte den over på THX inden de henter den??
mine logoer er klart tydeligst når jeg er i ps3 menuen der ofte benytter flotte neon agtige farver. med ville da være meget rart og vide hvordan de tester det??
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 13:12
Jeg skrev noget lignende til forhandleren, som jeg har skrevet herinde, og han har sendt det videre til værkstedet, så spændende hvad deres næste melding bliver. Kan ikke passe, at man skal behandle tv'et som et råddent æg. Her køber man markedets efter sigende bedste tv, og så kan det ikke tåle at blive brugt. Hvad er der ved, at det i teorien har et godt billede, hvis man skal sætte kontrasten voldsomt ned (i mit tilfælde helt ned på 5) eller zoome billedet til ukendelighed for at se bare 1-2 timers Eurosport et par gange om ugen.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 13:22
kbaggen skrev:
E.Larsen skrev:
kbaggen skrev:
Hvordan og hvorledes ?
men hvis uheldet er ude, eller man vil forebygge ? |
SNE = analog tv uden noget på kanalen! Hvidvask = scolling bar.......jeg bruger dynamisk profil for dette og har sat alt på max. i denne profil! Og det har vitterlig hjulpet på mit DR logo burn-in, som er gået fra at kunne ses til mere eller mindre hele tiden, til nu kun kunne se meget svagt ved "hvidlige sky TV" og nok også kun fordi jeg ved det er der!
Jeg har intensivt kørt med dette sne/hvidvask de sidste 5-6 nætter!
Men jeg er nok nødt til at være meget påpasselig i lang tid fremover, og planlægger at fortsætte med sne/hvidvaskeri! Tør slet ikke tænke på el-regningen......gad vide om man kan sende et kræv til Panasucks på den ekstra el-regning et 2012 plasme koster pga. vedligehold ved sne/hvidvskeri :-)
Gik fra følgenden indstillinger (kontrast og farve):
Kontrast 45(75%) --> 35 (58%) Farve 30 (50%) --> 36 (59%)
Og dette har gjort rentention noget bedre samt ser ud til ikke at give yderligere burn-in. Her i vinter-tid giver det stadig et godt billede, men håber at kunne øge kontrast til sommer pga. lys stue!
Sidst, men ikke midst, synes nu stadig Pana´s 2012 fjernsyn giver noget af det bedste billede for menske penge, men burn-in/rentention er schimse for dårligt! |
Kan du køre sne hele natten på ST50? Du har det måske på DVD? VT50 slukker automatisk efter en halv time på analog tuner uden signal og skruer ret hurtigt selv ned for kontrasten, så for at det virkelig batter, skal man være der og trykke på en knap engang imellem.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 13:53
[/QUOTE]
Jeg havde også mit på værksted, jeg kan se fejl i panelet selv min kone kan men teknikkeren kunne ikke, det vil sige at når man ikke kunne tage et billede af fejlen så er den der ikke, jeg havde så teknikkeren fra forretningen hjemme og han sagde at det ikke blev betragtet som en fejl, Jeg er bange for at du får din skærm tilbage uden skift af panel. det er det som gør en sur man har købt et dyrt TV men man må bare ikke bruge det da der kommer Burn in ved at man ser den samme kanal i længere tid, jeg har været i Butikken hvor jeg har købt mit TV og alle Plasma skærme der hænger i udstillingen har burn in, vi burde "alle os" med problemer kræve at handlen skal gå tilbage da Panasonic har sendt fejlbehæftede TV på markedet, i hvet til fælde de to sidste generationer af deres skærme. nedenstående var hvad de skrev fra servicesenter først beskrivelsen og det må jeg fortsat leve med da det betragtes som normalt.jeg bruger fortsat Flatpanels indstillinger
[/QUOTE]
Ja jeg ved ikke, om det der skal til er nyt panel. Det har jeg ikke en dyt forstand på . Den smule, jeg kan se på skærmen nu, er ikke som sådan problemet, for det skal nok forsvinde igen med tiden, og kan kun ses under specielle omstændigheder. Problemet og årsagen til, at jeg sendte det ind er, at det kommer igen/bliver værre, ligeså snart jeg ser problemkanalerne. Og havde jeg ikke behandlet det som et råddent æg og skruet voldsomt ned for kontrasten (5 bare for at se Eurosport (tennis=mange reklamepauser) 1-2 timer et par gange om ugen), havde det været meget værre=permanent skade. Så kan de lave det mindre følsomt, så det kan bruges med normal kontrast og tåle f.eks 10-15 timers Eurosport om ugen, uden at skifte panelet, er det fint med mig.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 14:35
ubeslutsom skrev:
Kan du køre sne hele natten på ST50? Du har det måske på DVD? VT50 slukker automatisk efter en halv time på analog tuner uden signal og skruer ret hurtigt selv ned for kontrasten, så for at det virkelig batter, skal man være der og trykke på en knap engang imellem. |
Ja!
Man kan vist slå timer fra! Ellers er det sat til at slukke hvis der ikke er noget taste input i en vis stykke tid. Men hvor og hvordan kan jeg schisme ikke huske!
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 15:17
Jeg tror ikke, det kan slås fra på mit. I brugsanvisningen står der: Fjernsynet vil automatisk gå på standby under de følgende forhold: * Der modtages ikke noget signal og der udføres ingen betjening i 30 minutter i analog tv-tilstand *[Sluk timer] er aktiveret i menuen Timer. *Der udføres ingen betjening i perioden, som er valgt i [Automatisk standby]
Og hvor de advarer mod stillestående dele i længere tid (gad vide hvad "længere tid er"?) : For at undgå billedbibeholdelse, reduceres kontrasten automatisk, og skærmen bliver utydelig efter et par minutter, hvis der ikke sendes noget signal, eller hvis der ikke udføres nogle operationer.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 15:31
ubeslutsom skrev:
* Der modtages ikke noget signal og der udføres ingen betjening i 30 minutter i analog tv-tilstand
|
Du misforstår lidt tror jeg!
Med sne mener vi, et anlog signal der er meget dårligt........dvs. en kanal som den anloge turner finder men kun viser TV-sne, også kaldet myrefodbold, dvs. totalt flimmer i form af skiftende hvidt/sort!
Dvs. i dette tilfælde modtages der så et signal men kvaliteten er så ringe at det bare er sne!
Det er det jeg bruger, enten som sne eller scrollling bar!
Vil mene at hvis det er muligt på ST50 er det også på andre 2012 modeller, men det kan selvfølig være der er den forskel blandt modellerne!
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 16:04
Okay jeg prøver at lave en kanalsøgning, når jeg får tv'et tilbage. Jeg har bare sat den på analog, hvor der ER sne i massevis, men åbenbart uden det svage signal, der skal til for at tv'et ikke slukker og nedsætter kontrasten. Har ikke tidligere lavet kanalsøgning, da jeg ikke bruger tv'ets tunere. Men (sikkert et dumt spørgsmål) kan den i det hele taget finde et signal, nu det analoge sendenet er nedlagt? Jeg har forsøgt på DVD optageren, fordi jeg ville optage sne, jeg kunne bruge, men der er bare sort skærm på alle kanaler.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 20:22
Tjaaaa......vi har .yousee kael tv og er har vi i hvert tilfælde en kanal "catoon network" der bare er sne, kan kun luge ane lidt tegne film i ny og næ! Så den bruger jeg...........! Vil mene du kan trække eteller andet ind som vil give signal og sne selv på en stue-atenne. Men igen chech om du har timer sat iht. Intet tastetryk i x timer osv.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 22:08
her er hvad jeg kører med Farveprofil: Biograf Kontrast 32 Lysstyrke 0 Farve: 32 Skarphed: 3 Vivid Color: Fra Eco Fra P-NR Fra Gamma 2.2 Intelligent Frame Creation Fra 16:9 Overscan Fra R-Gain 0 G-Gain 0 B-Gain 0 R-Cutoff 0 G-Cutoff 0 B-Cutoff 0
|
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 23:04
3000 skrev:
her er hvad jeg kører med Farveprofil: Biograf Kontrast 32 Lysstyrke 0 Farve: 32 Skarphed: 3 Vivid Color: Fra Eco Fra P-NR Fra Gamma 2.2 Intelligent Frame Creation Fra 16:9 Overscan Fra R-Gain 0 G-Gain 0 B-Gain 0 R-Cutoff 0 G-Cutoff 0 B-Cutoff 0
|
Ok som standard har biograf nemlig 42 i kontrast og 5 i skarphed, men kan være jeg skal prøve 32 i kontrast bare for at se om det gør en forskel til 36
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 26-Oktober-2012 kl. 17:56
Hmm, jeg var faktisk ved at "trykke på aftrækkeren" til et 65vt50, men jeg må da indrømme at jeg tvivler på at det bliver den vej jeg skal
|
Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 12:25
Samme Her Kasper - synes faktisk det er lidt bekymrende, dog har jeg et PX80 idag som jeg er voldsomt tilfreds med - dog ville jeg gerne have et kæmpe tv til min kæmpe stue. Så hvis det er muligt at få panelet byttet smertefrit ved pana - ender det nok med et panasonic uanset hvad. :-)
|
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 13:11
wamsler skrev:
Samme Her Kasper - synes faktisk det er lidt bekymrende, dog har jeg et PX80 idag som jeg er voldsomt tilfreds med - dog ville jeg gerne have et kæmpe tv til min kæmpe stue. Så hvis det er muligt at få panelet byttet smertefrit ved pana - ender det nok med et panasonic uanset hvad. :-) |
Hmmzzz....uhhha.......det vil jeg nu ikke turde sætte mine 15k på Af de debatter der er her på forum og på flatpanals.dk er der vist kun en enkel der har fået sit panel byttet ved burn-in (og en VT50`er). Langt de fleste får det tilbage med at fejlen ikke kunne konstateres/ses fra forhandleren! Hvorvidt Panasucks vil være mere åbne tror jeg ikke! Jeg stillede dem nogle spørgsmålpr. phone iht. mit burn-in og de henvidste til manualen og fraskrev sig nærmest et hvert brun-in som "abuse" og at man ellers skulle over forhandleren (det sidste er jo klart).
Derfor har jeg simplethen ikke orkede at gøre noget ved mit trods alt svage burn-in og jeg tvivler over at nogle får noget byttet smertefrit ved Panasucks! Såfremt jeg tager fejl og det vælter frem med positive beretninger omkring ombytte ændre jeg Panasucks = Panasonic :-)
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 13:16
Jeg er egentlig (lidt sat på spidsen) ligeglad med Panasonics holdning til en evt. fejl..jeg kunne også bare tegne en forsikring, men jeg gider simpelthent ikke have besværet med det hvis uheldet skulle være ude - det burde bare ikke være nødvendigt.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 13:26
kbaggen skrev:
Såfremt jeg tager fejl og det vælter frem med positive beretninger omkring ombytte ændre jeg Panasucks = Panasonic :-)
|
Eller måske lige frem til Pana-so-nice
|
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 13:34
Kampus skrev:
kbaggen skrev:
Såfremt jeg tager fejl og det vælter frem med positive beretninger omkring ombytte ændre jeg Panasucks = Panasonic :-)
|
Eller måske lige frem til Pana-so-nice |
Det er en aftale :-)
Ps.......jeg har været glad Pana-ejer gennem 6 år, er dog en smule bitter, både på Pana nu og på mig selv over ikke at have passet bedre på ved det nye køb.................men alt og alle inkl. en række forhandler fortalte mig at burn-in ikke længere var et problem (inkl. købssted), så idag ville jeg have passet meget mere på og kørt break-in, suk.
Men ST50 er schisme stadig et fedt TV!
|
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 14:25
kbaggen skrev:
wamsler skrev:
Samme Her Kasper - synes faktisk det er lidt bekymrende, dog har jeg et PX80 idag som jeg er voldsomt tilfreds med - dog ville jeg gerne have et kæmpe tv til min kæmpe stue. Så hvis det er muligt at få panelet byttet smertefrit ved pana - ender det nok med et panasonic uanset hvad. :-) |
Hmmzzz....uhhha.......det vil jeg nu ikke turde sætte mine 15k på Af de debatter der er her på forum og på flatpanals.dk er der vist kun en enkel der har fået sit panel byttet ved burn-in (og en VT50`er). Langt de fleste får det tilbage med at fejlen ikke kunne konstateres/ses fra forhandleren! Hvorvidt Panasucks vil være mere åbne tror jeg ikke! Jeg stillede dem nogle spørgsmålpr. phone iht. mit burn-in og de henvidste til manualen og fraskrev sig nærmest et hvert brun-in som "abuse" og at man ellers skulle over forhandleren (det sidste er jo klart).
Derfor har jeg simplethen ikke orkede at gøre noget ved mit trods alt svage burn-in og jeg tvivler over at nogle får noget byttet smertefrit ved Panasucks! Såfremt jeg tager fejl og det vælter frem med positive beretninger omkring ombytte ændre jeg Panasucks = Panasonic :-)
|
Lige nøjagtig den besked jeg fik fra værkstedet . Ingen burn-in overhovedet ved modtagelse på værksted (det var der så til gengæld, da jeg fik det retur tirsdag. Ingen tvivl om, hvilken kanal de har testet det på . Kan stadig se DR logoet også under udsendelser . Da jeg sendte det derop var det kun svagt at se på pauset gul baggrund. Til gengæld er 5 tallet væk) Overholder specifikationer. Opdateret med nyeste soft- og firmware for en sikkerheds skyld. Så står der dog senere: Elektrisk-Software defekt eller mangelfuld Software opdateret. Jeg har ikke for alvor fået det testet endnu. Har udover en enkelt udsendelse på 45 min på Kanal 4 kun set kanaler med transparente logoer (dog ikke DR ). Kanal 4 gav stadig lidt problemer, men måske ikke helt så slemt og langvarigt som før, selvom jeg ikke satte kontrasten ned. Så måske har det alligevel virket lidt. Eller måske er det bare ønsketænkning. Men helt til grin at sende sit tv afsted på værksted pga problemer med unormalt langvarig retention/burn-in og så få det retur med et værre burn-in end det blev sendt afsted med .
|
|