Print side | Luk vindue

husmur telefonstik til internet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116430
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 07:13

Emne: husmur telefonstik til internet
Skrevet af: MRRasmussen
Emne: husmur telefonstik til internet
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 18:03
Har lige købt hus
og fik flyttet mit telenor inet
og så kom problemmet, stik på husmur var der kun tilsluttet rød og blå . Den gule sat slet ikke i
nogle der kan hjælp med det
ps der er 6 skruer jeg kan sætte kabler i

Svar:
Skrevet af: ankerpetersen
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 18:06
Den gule bruges kun ved f.eks. omstillingsbord

-------------
Med venlig hilsen
Anker

Skrevet af: MRRasmussen
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 18:14
Okay så er der kun rød og blå
har skilt trebens telefon stikket inde i huset
så er der nogle special række følge de skal sidde på

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 25-Oktober-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af MRRasmussen MRRasmussen skrev:

Okay så er der kun rød og blå
har skilt trebens telefon stikket inde i huset
så er der nogle special række følge de skal sidde på

Hej.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/153968 - http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/153968
Mvh.

Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 26-Oktober-2012 kl. 08:33
Her er en tegning:

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 26-Oktober-2012 kl. 09:08
jeg vil IKKE anbefale du piller ved NTP stikket (det første stik hvor der er telefon) ej eller at du sætter dit telenor udstyr andre steder end i det første.

Dels er NTP stikket TDCs ejendom og du kan komme til at betale(dyrt) for at have pillet ved det. Dels er øvrige stik i huset ofte desideret uegnet til at bruge til adsl forbindelser da der ofte er brugt for dårlige kabler til at forlænge med. Det medfører høj dæmpning og dermed ringe hastighed, ustabillitet eller helt manglende forbindelse.

sæt telenors router i dit NTP stik og placer eventuelle accesspoints eller switche der hvor du skal bruge netværkssstik. Modstå fristelsen til at sætte din telenor router der hvor du skal bruge netværk! :)

Skrevet af: d19s
Skrevet den: 20-November-2012 kl. 11:30
som tidlige teletekniker vil jeg ikke selv rode med det, hvis ikke du har prøvet det før..
men tænker på om ikke du kan få tenenor til at lave det om til et kap-tele stik u/b??
mener at der skal være kap-tele stik i alle huse som der skal være internet i idag.. og at det bliver udført u/b..
og mener at i dag, er det sådan at det eneste der er tdc ejendom er stikket udvendigt på huset.. og det er forbudt forbudt område;-)  det  indenfor er privat ejendom..

Skrevet af: Mark RL
Skrevet den: 20-November-2012 kl. 12:20
Som kørende teletekniker, kan jeg så sige at dette ikke udføres U/B . Der skal selvfølgelig betales for sådan et, men tit køre TDC med en form for tilbud hvor der følger tekniker med, hvor det så bliver lavet. 

Alt andet lige bliver din forbindelse kun bedre med et kap-stik, og det rigtige kabel. At køre i en gl. ikke-parsnoet 3 eller 4-leder er en stakket frist :) .. 

-------------
Med venlig hilsen

Mark

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 20-November-2012 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Mark RL Mark RL skrev:

Som kørende teletekniker, kan jeg så sige at dette ikke udføres U/B . Der skal selvfølgelig betales for sådan et, men tit køre TDC med en form for tilbud hvor der følger tekniker med, hvor det så bliver lavet. 

Alt andet lige bliver din forbindelse kun bedre med et kap-stik, og det rigtige kabel. At køre i en gl. ikke-parsnoet 3 eller 4-leder er en stakket frist :) .. 

Hej.
Kan det ikke være ligegyldig med kap-stik,når de kabler der ligger i jorden er 40/ 50 år gamle?
Mvh.

Print side | Luk vindue