Print side | Luk vindue

Nokia 9802?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116528
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 14:41

Emne: Nokia 9802?
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 08:07
Min mor har fået en gammel Nokia 9802 sat-modtager til overs. Det er en gammel sag uden HDMI, men den udmærkede sig ved at den kunne modtage både viasat og canal digital i én box. Er der nogen der kan svare på om sådan en box stadig har en værdi? Kan man gå ud og købe kort i løs vægt og umiddelbart bruge dem i boksen?

-------------
Mvh Otto

Svar:
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 10:30
Til CD skal du have et af de gamle CA moduler, så virker de hos dem.
Viasat har jeg aldrig haft

-------------
SVP03

Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Min mor har fået en gammel Nokia 9802 sat-modtager til overs. Det er en gammel sag uden HDMI, men den udmærkede sig ved at den kunne modtage både viasat og canal digital i én box. Er der nogen der kan svare på om sådan en box stadig har en værdi? Kan man gå ud og købe kort i løs vægt og umiddelbart bruge dem i boksen?

MPGE 4 ?

Viasat: glem alt om dem og moduler, de bruger deres eget system 1 . stk kort pr. 1 stk reciver.

Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 18:25
Nej ingen mpeg 4, det er en gammel fætter.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 18:26
Og pointen er netop at min mor har haft både viasat og canal digital på den... Lyder som om jeg må ringe lidt rundt i morgen.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 18:34
Så vidt jeg har forstået kører både Canal Digital og Viasat på DVB-S2 standarten som er udelukkende MPEG4. Så kan ikke umiddelbart se hvordan den skulle fungere. Men kan være jeg husker forkert :)

Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så vidt jeg har forstået kører både Canal Digital og Viasat på DVB-S2 standarten som er udelukkende MPEG4. Så kan ikke umiddelbart se hvordan den skulle fungere. Men kan være jeg husker forkert :)

Ja det virkede i hvert fald indtil for 14 dage siden...

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: henninge
Skrevet den: 28-Oktober-2012 kl. 22:42
Jeg har selv en Nokia 9802 og 9902 med harddisk. 9802 bruger jeg i mit sommerhus og 9902 er sat på pension for en uge siden og er afløst af en HDbox fra Viasat. De fungerer begge med Viasatkort ligesom jeg for et par år siden også samtidig brugte et kort fra Canal+. Jeg er og har været meget tilfreds med boxene, der altid har virket. Når jeg ankommer i mit sommerhus sætter jeg blot kortet i boxen og ringer på tlf.  70121151 og en aut. stemme vejleder mig. Det tager kun 1 min. og har virket for mig i de sidste 10-15 år.Hvorfor jeg har holdt fast ved Nokia-boxene skyldes først og fremmest at de tager alle de frie kanaler samt Viasat og Canal +.
Henninge

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 16:44

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Ja det virkede i hvert fald indtil for 14 dage siden...

Tror ikke du kan se kanalerne i HD ( kræver vist S2 system)

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Tror ikke du kan se kanalerne i HD

Nej, det er jeg klar over.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg har selv en Nokia 9802 og 9902 med harddisk. 9802 bruger jeg i mit sommerhus og 9902 er sat på pension for en uge siden og er afløst af en HDbox fra Viasat. De fungerer begge med Viasatkort ligesom jeg for et par år siden også samtidig brugte et kort fra Canal+. Jeg er og har været meget tilfreds med boxene, der altid har virket. Når jeg ankommer i mit sommerhus sætter jeg blot kortet i boxen og ringer på tlf.  70121151 og en aut. stemme vejleder mig. Det tager kun 1 min. og har virket for mig i de sidste 10-15 år.Hvorfor jeg har holdt fast ved Nokia-boxene skyldes først og fremmest at de tager alle de frie kanaler samt Viasat og Canal +.
Henninge

Du skal ringe fordi Viasat koder helt anderledes idag
Du får lov fordi reciveren oprindelig var godkendt til Viases kodning
Bruger du ikke Cam-moduler ? disse opdateres jo heller ikke

Mener jeg selv havde nøjagtig samme box i sommerhuset (idag har jeg Boxer)
Reciveren er gemt, så hvis nogen gerne vil anvende den, finder vi ud af dette.

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 17:27

Her er hun:
http://www.sat-receiver-world.com/stopped-m-z/nokia/nokia-mediamaster-9802-s.html - http://www.sat-receiver-world.com/stopped-m-z/nokia/nokia-mediamaster-9802-s.html

Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 21:51
Boksen er "født" med NDS læser så den virker fint med viasat uden nogen problemer :) Den er sågar også på den officielle liste  http://www.viasat.dk/kundeservice/tv-boxe - http://www.viasat.dk/kundeservice/tv-boxe  

Så der skal kun CA modul til canaldigital og de skulle være relativ nemme at få fingre i.

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 22:28
Jeg har et modul liggende, som jeg godt vil sælge.
Henninge

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Boksen er "født" med NDS læser så den virker fint med viasat uden nogen problemer :) Den er sågar også på den officielle liste  http://www.viasat.dk/kundeservice/tv-boxe - http://www.viasat.dk/kundeservice/tv-boxe  

Så der skal kun CA modul til canaldigital og de skulle være relativ nemme at få fingre i.

Virker fint
Citat;
jeg blot kortet i boxen og ringer på tlf.  70121151 
er det fint ?

Jeg brugte selv reciveren for 3 år siden (har den endnu, nøjagtig samme reciver som nævnt i tråden)
Jeg var nød til at få et orginal NDS modul fra Viasat, for at undgå denne opringning.
Har iøvrigt modulet endnu, ikke HD...bud over kr. 2000,- modtages gerneSmileSmileSmile
Har også Canal Digital modulet endnu ikke HD , bud over kr. 400,- modtages gerneWink

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 08:25
Hej.
Bryder lige ind i tråden håber det er ok.
Er lige blevet foræret denne box,godt nok en 9902,men er ikke magen til den 9802?
Kan man med denne box modtage nogle gratis kanaler?
Mvh.

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Er lige blevet foræret denne box,godt nok en 9902,men er ikke magen til den 9802?
Mvh.

Nej, stor forskel:
Link
9902
http://www.sat-receiver-world.com/stopped-m-z/nokia/nokia-mediamaster-9902-s-40-gb.html
Kan tage gratis kanaler Free to air
40 GB Harddisk
m.m.

Link til 9802 på forrige side

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 08:47
Jeg kan konstatere at den ikke har den store værdi. Den gives væk til eventuelle interesserede, ellers ryger den på losseren.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 08:47

Hej.
Mvh.

Nej, stor forskel:
Link
9902
http://www.sat-receiver-world.com/stopped-m-z/nokia/nokia-mediamaster-9902-s-40-gb.html
40 GB Harddisk
m.m.

Tak for det Larsen.
Hvis jeg nu skulle få lyst til at prøve den,hvilken parabol/ hoved skal jeg bruge,det må kunne købes for små penge.
Mvh.

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 09:21

Hej.
Mvh.

Nej, stor forskel:
Link
9902
40 GB Harddisk
m.m.

Tak for det Larsen.
Hvis jeg nu skulle få lyst til at prøve den,hvilken parabol/ hoved skal jeg bruge,det må kunne købes for små penge.
Mvh.
Link:
http://lavprisparabol.dk/lnb-hoveder-8?gclid=CJ_X8ZWkqLMCFUh2cAodEmUAfQ - http://lavprisparabol.dk/lnb-hoveder-8?gclid=CJ_X8ZWkqLMCFUh2cAodEmUAfQ

Et vanskelig spørgsmål fordi.
Hvis du skal se Viasat, Canal Digital , Italenske, spanske og  tyske gratis skal du have 4 hoveder og holder
Du skal jo også have en switch til de 4 hoveder, samt en parabolskål
Der findes små fikse skåle med indirekte signal, eller en 100 cm alm. skål
Thor er på 0,5 gr vest Canal digital
Sirius er på 5 gr vest (Viasat)
Eurotel er vist på 13 gr. vest ( italienske, spanske, tyske, franske m.fl )
Astra er på 19,2 gr vest (tyske  m.fl.)

Hvis du kun vil se gratig tyske m.fl.  på Astra:
en 70 cm skål + 1 stk lmb koster ca kr. 500,-
Harald, Fix ,Bauhaus, Bilke, Silvan har dem

Det er en fantastisk fin reciver...
Så der er stor spring

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 09:26

Hej.
Mvh.

Nej, stor forskel:
Link
9902
40 GB Harddisk
m.m.

Tak for det Larsen.
Mvh.
Link:
http://lavprisparabol.dk/lnb-hoveder-8?gclid=CJ_X8ZWkqLMCFUh2cAodEmUAfQ - http://lavprisparabol.dk/lnb-hoveder-8?gclid=CJ_X8ZWkqLMCFUh2cAodEmUAfQ

Et vanskelig spørgsmål fordi.
Hvis du skal se Viasat, Canal Digital , Italenske, spanske og  tyske gratis skal du have 4 hoveder og holder
Du skal jo også have en switch til de 4 hoveder, samt en parabolskål
Der findes små fikse skåle med indirekte signal, eller en 100 cm alm. skål
Thor er på 0,5 gr vest Canal digital
Sirius er på 5 gr vest (Viasat)
Eurotel er vist på 13 gr. vest ( italienske, spanske, tyske, franske m.fl )
Astra er på 19,2 gr vest (tyske  m.fl.)

Hvis du kun vil se gratig tyske m.fl.  på Astra:
en 70 cm skål + 1 stk lmb koster ca kr. 500,-
Harald, Fix ,Bauhaus, Bilke, Silvan har dem

Det er en fantastisk fin reciver...
Så der er stor spring
Skål til 4 LMB
http://lavprisparabol.dk/parabol-til-4-lnb-5/maximum-t55-toroidal-parabol-p51 - http://lavprisparabol.dk/parabol-til-4-lnb-5/maximum-t55-toroidal-parabol-p51

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 09:49
@ Larsen.
Tak for dit uddybende svar.
Ved dog ikke om det er umagen værd,at investere i.
Mvh.

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 10:02

@ Larsen.
Mvh.
Astra  (tyske m.fl.)
kr.269.-  + kr 60.- + (kr. 7.- samler) ialt kr. 336,-
Er det dyrt for at kunne se 100- 200 programmer helt gratis ?Smile

Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 10:23

@ Larsen.
Mvh.
Astra  (tyske m.fl.)
kr.269.-  + kr 60.- + (kr. 7.- samler) ialt kr. 336,-
Er det dyrt for at kunne se 100- 200 programmer helt gratis ?Smile

Hej.
Nej det kan man vel ikke påstå.
Mvh.

Skrevet af: notbaldchef
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 16:04
En 9802s kører som omtalt okay, det kommer vel bare an på ens forventninger/behov. Så længe vores fungerer, så får den lov at blive. Forøvrigt har Viasat meddelt, at der ikke udvikles ny software mere, men det betyder ikke så meget, for vi har opsagt abo. (Nøjes med 1000 kanaler+ der er gratisBig smile).
Modtager Astra 1 og 2 positionerne, samt en tredje LNB til lidt random-eksperimenter.

Skrevet den: 05-November-2012 kl. 19:22
En god modtager, bestemt. Har brugt den de sidste 15-20 år uden et eneste problem.Bruger den med 4 LNB`er uden problemer til både Viasats kanaler og alle de frie kanaler på de andre sat-positioner. Ærgeligt at den ikke kan klare HD.
henninge

Skrevet af: cccd
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 21:28
Har selv haft 2stk af denne nokia 9802.
Jeg har stadig parabol 70cm mener den hedder Ravnen,
3-4 hoveder samt dicq-switz med 4 udgange samt et conax modul liggene.
Hvis alt dette har nogen interesse kan det afhentes for en kasse carls jule øl ?

-------------

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Har selv haft 2stk af denne nokia 9802.
Jeg har stadig parabol 70cm mener den hedder Ravnen,
3-4 hoveder samt dicq-switz med 4 udgange samt et conax modul liggene.
Hvis alt dette har nogen interesse kan det afhentes for en kasse carls jule øl ?

Dette tilbud er slut, da alt er VÆK !Big smile

-------------

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 09:12
Hvornår blev dette til en salgstråd?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 13:02

Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 23:05 af E.Larsen

Jeg brugte selv reciveren for 3 år siden (har den endnu, nøjagtig samme reciver som nævnt i tråden)
Jeg var nød til at få et orginal NDS modul fra Viasat, for at undgå denne opringning.
Har iøvrigt modulet endnu, ikke HD...bud over kr. 2000,- modtages gerneSmileSmileSmile
Har også Canal Digital modulet endnu ikke HD , bud over kr. 400,- modtages gerneWink

[/QUOTE]

Det blev det efter dette indlæg !!!

Syntes det var en vanvitig pris !

Derfor mit tilbud,hvis du kunne brug de ting jeg havde, unden det skulle koste en formue  !!
det var  da en billig løsning for dig, at der så var andre der også kunne bruge dette til et sommerhus samt min gl 9802 som han fik med gratis syntes jeg da var helt fint !

Kom i øvrigt først i tank om at jeg havde det liggene da jeg læste dit indlæg Wink

Så lad da vær med at blive fornærmmet over det !

-------------

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-November-2012 kl. 14:39

Undskyld mig, men jeg synes du sludrer. Hvad var det for en opringning du ville undgå?
Det er ikke modulet der afgør om du kan modtage HD, men modtageren.
Og så tvivler jeg på, at du har et NDS modul der virker til Viasat - hvorfor skulle du også have det til en modtager hvor det allerede er indbygget?
Et Conax modul til Canal Digital kan købes mange steder til under 400 kr.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 20:08

Det blev det efter dette indlæg !!!

Syntes det var en vanvitig pris !

Derfor mit tilbud,hvis du kunne brug de ting jeg havde, unden det skulle koste en formue  !!
det var  da en billig løsning for dig, at der så var andre der også kunne bruge dette til et sommerhus samt min gl 9802 som han fik med gratis syntes jeg da var helt fint !

Kom i øvrigt først i tank om at jeg havde det liggene da jeg læste dit indlæg Wink

Så lad da vær med at blive fornærmmet over det !

Fornærmet er så meget sagt, men når jeg nu ikke har noget at bruge boksen til, så har jeg altså heller ikke ret meget at bruge dit NDS modul til. At du fik den solgt er da fint, men det ændrer ikke på at det hører til i en KBS tråd. Ja, jeg leger forum-politi, men hvis alle tråde blev sovset til af folk der liiige havde noget "relevant" til salg, så ville forummet blive ubrugeligt. 

...så lad være med at blive fornærmet over DET.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 22:38

NÅ men så må svaret jo være at den boks ikke er noget vær, dog kan den bruges til frie kanaler i evt  et sommerhus hvor man ikke vil have noget af stort værdi stående !

Du kan så forære den væk(gratis) som jeg har gjort med min 9802, men det må du jo så hellere gør via KBS-tråden Wink

Og nej er ikke fornærmmet, ku bare ikke lad vær Smile

-------------

Skrevet den: 08-November-2012 kl. 00:37

NÅ men så må svaret jo være at den boks ikke er noget vær,

NO SHIT - det konstaterede jeg jo på forrige side...

Men nu skal jeg nok lade det ligge. Jeg blev bare lidt frustreret over at INGEN tilsyneladende forstod spørgsmålet. Jeg stod søndag morgen og hjalp min mor med at rydde op, og så skulle jeg vælge mellem at smide den ud eller sælge den, og så håbede jeg på at nogen kunne svare på om den er noget værd inden jeg bare kylede den ud, eftersom jeg ikke lige kunne ringe til Viasat om søndagen og spørge. Men nu ligger den altså på losseren, så emnet er vist uddebatteret.

Men det skal ikke være brok det hele - tak til FORSØGENE på hjælp, det var sikkert velment selv om det var misforstået...

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-November-2012 kl. 00:45

Men nu ligger den altså på losseren, så emnet er vist uddebatteret.

Det skulle du aldrig have gjort. De kan sælges i østeuropa for over 12.000 kroner!!

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-November-2012 kl. 00:45
Det var en joke!!!

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Skrevet den: 08-November-2012 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det var en joke!!!

Tænk, det fangede jeg slet ikke. Jeg er ikke så god til dét dersens ironi.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 08-November-2012 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[QUOTE=E.Larsen]
Svar:

Svar: Kortlæseren virkede engang imellem, derfor mange opringninger. Jeg ville beholde reciveren eller opsige Viasat, derfor lokkede jeg et modul fra dem....er du med ?

Svar: 3 grin...betyder gas men modulet var som "et fundet guldhorn" forstået ?
Svar: gas..et nyt er billigere

Undskyld mig, men jeg synes du sludrer. Hvad var det for en opringning du ville undgå?
Det er ikke modulet der afgør om du kan modtage HD, men modtageren.
Og så tvivler jeg på, at du har et NDS modul der virker til Viasat

Svar: vides ikke, men du kan da låne det og prøve (ikke HD), det er kortet der afgør om du kan se noget.
 - hvorfor skulle du også have det til en modtager hvor det allerede er indbygget?
Svar: se ovenfor
Et Conax modul til Canal Digital kan købes mange steder til under 400 kr.
Svar: se ovenfor

Flemming

Print side | Luk vindue