Print side | Luk vindue

Automatisk log ind efter fjernskivebord

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116597
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:24

Emne: Automatisk log ind efter fjernskivebord
Skrevet af: QaxXxuZ
Emne: Automatisk log ind efter fjernskivebord
Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 20:16
Nu har jeg ledt og ledt, og som sådan også fundet mange svar, men ikke noget jeg har fået til at virke, måske fordi det ikke har været uddybet godt nok.

Jeg sidder med min pc, og logger på fjern-skrivebord, RDP, til min HTPC, som kun betjenes med en fjernbetjening. Når jeg afslutter forbindelsen, vil jeg gerne have at min HTPC automatisk logger ind igen. Men hvordan?
Jeg vil ikke have noget med at den skal genstarte, og der er heller ikke password på pt.

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej. Har læst lidt om at man kunne have et link på skrivebordet på clienten som man så klikkede på. Men ???

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 21:41
Det ved jeg ikke om du kan.

Du kan eventuelt bruge en anden fjernstyrings software som f.eks. http://www.uvnc.com/ - UltraVNC , som ikke logger dig ud på den lokale skærm mens du fjernstyrer.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 21:42
Hvad med at bruge tscon som det foreslås http://www.sharkyforums.com/showthread.php?321940-Windows-7-is-there-a-script-auto-logon-after-disconnecting-from-a-remote-desktop. - her . Har du prøvet det?

Skrevet den: 29-Oktober-2012 kl. 22:29
Ja. Men jeg aner ikke hvor jeg skal skrive det henne. Og hvad jeg derefter skal gøre.

Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 30-Oktober-2012 kl. 22:20
VNC som DrageMester foreslår tror jeg egentlig også er en bedre løsning for dig, men hvis du vil prøve det andet så gør således:

Lav en bat-fil* og læg den fx på skrivebordet på din HTPC og kør den så inden du lukker din remote session.

*) opret en ny txt-fil og sæt kommandoen ind, gem og luk filen og omdøb filen fra .txt til .bat. Nu kan du køre den ved at dobbeltklikke på den.

Skrevet den: 01-November-2012 kl. 19:11
Okay, har nu næsten fået det til at virke.
Nu mangler jeg 2 ting, måske kun 1, her er det:

Denne komando: 

call %windir%\system32\tscon.exe 1 /dest:console
start "Media Center" /max %windir%\ehome\ehshell.exe
exit /b 1

Virker, men kun når man højre klikker og vælger "Kør som administrator"
Jeg har imidlertid prøvet denne:

runas /noprofile /user:HPServer\Administrator "tscon.exe 2 /dest:console /password: 123456

Eller:

runas /noprofile /user:HPServer\Administrator "tscon.exe 2 /dest:console

Begge disse virker, og så ikke, for her behøver du ikke at højre klikke, men bare dobbelt klikke, men men, så kommer kommando promten bare op, og spørger efter password....
Det gør den lige meget om der er password på pc'en eller ej.

Hvad gør jeg galt her?

Og så ville jeg gerne have det til at køre som en opgave i task manager, så når man lukker fjernskriveborg, vil dette ske som en opgave. en er der en der kan guide mig her til succes?

Print side | Luk vindue