Print side | Luk vindue

Lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116684
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 05:33

Emne: Lærred
Skrevet af: lydemann
Emne: Lærred
Skrevet den: 01-November-2012 kl. 12:03
Jeg tænkte om man kunne fylde et eller andet i det nederste rør for at gøre lærredet mere stift for at undgå
bølger og vulker. Har nogen prøvet dette . Evt fyldt op med hvad? foreslag modtages gerne !Tongue

Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 01-November-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af lydemann lydemann skrev:

Jeg tænkte om man kunne fylde et eller andet i det nederste rør for at gøre lærredet mere stift for at undgå
bølger og vulker. Har nogen prøvet dette . Evt fyldt op med hvad? foreslag modtages gerne !Tongue

Det afgørende for om lærredet bølger er ikke hvor meget du hiver, men at du hiver jævnt. Hvis trækket er skævt, kan du nemt gøre problemerne værre ved at lægge mere vægt i. Men måske kan du balancere det ud ved at placere noget vægt lidt strategisk? Bare en tanke (jeg har aldrig selv eksperimenteret med det, jeg bruger ikke rullelærred uden tab-tension...) Du kan i første omgang prøve (helst med hjælp fra en person ekstra) at trække i stangen i hjørnerne kontra midtpå, og se om det hjælper.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: lydemann
Skrevet den: 01-November-2012 kl. 12:52
Da det er et motorstyret lærred er ideen med træk nok ikke så god?

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 01-November-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af lydemann lydemann skrev:

Da det er et motorstyret lærred er ideen med træk nok ikke så god?

Du skal jo ikke hænge dig i den, bare hive let i enderne og se om det er dét der giver bølger.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-November-2012 kl. 13:02
jo mere man trækker horisentalt , jo mere skam man trække vertikalt , for at udligne bølger/rynker

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Print side | Luk vindue