Print side | Luk vindue

MacBook Pro > projektor.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116709
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 05:29

Emne: MacBook Pro > projektor.
Skrevet af: JayQ
Emne: MacBook Pro > projektor.
Skrevet den: 01-November-2012 kl. 22:21
Er der nogle som bruger, eller har prøvet at bruge en MacBook Pro til at vise film på en projektor ?

Jeg har lige været ude og kigge på en brugt Acer H5360, hvor jeg havde min MacBook Pro fra 2011 sat til via Hdmi, med en Mini display port / hdmi adapter. Først kunne jeg kun få den til at vise et billede i sort/hvid. Så prøvede jeg at ændre på skærmindstillingerne, som resulterede i nogle meget underlige farver, samt en masse ubehagelige lyde fra projekterne :S

Er der nogen som har en forklaring på hvorfor, og evt. En løsníng?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 06:24
Virker fint her.

Bruger du en orginal adaptor til hdmi.    Flere uorginale er tit noget bras

Skrevet den: 02-November-2012 kl. 07:00
Okay, hvilken projektor har du?
Nej, det er ikke en original adapter. Men har aldrig haft problemer med det før. Har brugt det til flere forskellige tv, og gennem flere forskellige receiverer.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-November-2012 kl. 07:59
Bruger flere forskellige projektor på arb.   modeller husker jeg ikke.

Men det plejer være et tryk og alt virker på mac

Skrevet den: 02-November-2012 kl. 08:39
Okay. :-)

Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 03-November-2012 kl. 13:53
Hmm.. jeg ved ikke hvorfor det ikke virker, har prøvet med en MBA og en MBP via Mini Display Port til HDMI adapter, samt en MBP m. hdmi - og det virker på det hele.
Gætter på at adapteren giver projektoren et signal den ikke kan lide, har du prøvet med nogle andre opløsninger (går ud fra projektoren kan acceptere nogle forskellige).
Passer colorspace på projektoren til video? Eller er det en PC-agtig, altså en projektor lavet til primært præsentationer?
Good luck - FNørd

Skrevet den: 03-November-2012 kl. 16:45
Okay .. Jeg prøvede mange forskellige opløsninger på min Mac, men ligemeget hvad jeg gjorde blev det nærmest værre.. Men nu har jeg set flere der har brugt Mac i deres projektor setup, så jeg tror det har noget med den projektor at gøre .. :)
Andre der har nogle idéer ? ..

Skrevet af: Jakobsen88
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 22:11
Jeg har den nyeste Macbook Retina og den kan heller ikke lide min Acer H5360.. Når jeg slutter en Dell PC til, så funker det fint, men med Macbook'en så flimrer/skifter den bare billedet konstant. Har desværre heller ikke fundet en løsning på det.

Skrevet den: 04-November-2012 kl. 22:20
Okay .. :S Det er godt nok underligt .. Bruger du en original adaptor ? 

Print side | Luk vindue