Print side | Luk vindue

Boks til HBO_VIAPLAY_NETFLIX

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116785
Udskrevet den: 03-Juni-2024 kl. 01:32


Emne: Boks til HBO_VIAPLAY_NETFLIX
Skrevet af: cccd
Emne: Boks til HBO_VIAPLAY_NETFLIX
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 14:03
Findes der en boks som har disse 3 apps så man  kan tage HBO  (når den kommer)-viaplay og netflix, alle i dk udgaven ??

Uden div ninja-trix





-------------






Svar:
Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 14:27
Apple TV ?


Skrevet af: python
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 14:49
Apple TV kan IKKE tage viaplay. Hvilke bokse kan klare HBO er svært at sige, før man ved hvordan HBO kommer til at fungere


Skrevet af: cccd
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 15:07
Har apple tv 3 og den kan ganske rigtigt ikke tage viaplay uden brug af iphone eller ipad !

Og har ikke nogen af dem !


-------------





Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 15:08
Jeg er desværre bange for at det bedste bud lige PT er en ny Samsung BD afspiller

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt


Skrevet af: londahl
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Jeg er desværre bange for at det bedste bud lige PT er en ny Samsung BD afspiller

Ja, det eller en PS3/Xbox 360. Ved ikke om HBO kommer dertil, men mon ikk?


Skrevet af: python
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Har apple tv 3 og den kan ganske rigtigt ikke tage viaplay uden brug af iphone eller ipad !

Og har ikke nogen af dem !




Hvis du er villig til at investere et par tusinde i en iphone eller ipad, så kunne du købe sådan en, for at konstantere at det ikke lader sig gøre. Hvis du prøver at køre viaplay over airplay, får du en medelse om at det ikke er tilladt. Det er altså ikke en fejl, men by design at det ikke kan gøres.


Skrevet af: python
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:


Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Jeg er desværre bange for at det bedste bud lige PT er en ny Samsung BD afspiller


Ja, det eller en PS3/Xbox 360. Ved ikke om HBO kommer dertil, men mon ikk?


Nu er spørgsmålet kun om en box der kan spille disse streaming services, og ikke hvor godt, men jeg vil tillade mig at kommentere xbox og ps3.

Xbox 3 kører altså kun 720p og larmer forholdsvis meget. Jeg har dog ikke prøvet netflix delen selv, så ved ikke hvordan den virker.

PS3 larmer langt fra så meget, og klarer 1080p og larmer ikke så meget. Dog vil jeg tillade mig at sige at selve oplevelsen af at browse gennem film på PS3 ikke er nær så fed som på Apple TV3. .. men da man så har tændt filmen, så er den cool nok.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 17:48
Jeg kunne godt lokkes til at købe en billig Samsung BD-afspiller for at få adgang til HBO Nordic fra dag 1. Kan nogle af de kompakte det der Smart Hub-noget de kalder det?

EDIT: Nå, det skal åbenbart koste næsten 1500,- for en med 'Smart Hub', som jeg går ud fra er det der skal være, for at den kan få HBO. Det gider jeg sgu ikk'.

EDIT IGEN: Eller rettere, BD-ES5500 er på tilbud hos Elmutantens superweekeend til 700 slask...


Skrevet af: Lekruse
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 18:06
Jeg vil også sige Samsung SmartHub. Dvs. du skal enten have et Smart TV fra Samsung eller en Blur-ray afspiller med Smart-TV delen på. Samsung plejer, at være med på beatet, så jeg er sikker på de får HBO fra starten af. Jeg ved HBO ryger med på nogle af deres smartphones nu her, så den er ret sikker.


Skrevet af: londahl
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af python python skrev:



Nu er spørgsmålet kun om en box der kan spille disse streaming services, og ikke hvor godt, men jeg vil tillade mig at kommentere xbox og ps3.

Xbox 3 kører altså kun 720p og larmer forholdsvis meget. Jeg har dog ikke prøvet netflix delen selv, så ved ikke hvordan den virker.

PS3 larmer langt fra så meget, og klarer 1080p og larmer ikke så meget. Dog vil jeg tillade mig at sige at selve oplevelsen af at browse gennem film på PS3 ikke er nær så fed som på Apple TV3. .. men da man så har tændt filmen, så er den cool nok.

Bruger selv en 360 til Netflix i det ene rum. Selve oplevelsen er bestemt godkendt. Flydende, hurtig og med previews af filmene. 

Dog kan vi godt blive enige om at støjniveauet kunne være lavere. Jeg løser det bare ved at skrue op, men den kan ikke anbefales til f.eks soveværelse.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Lekruse Lekruse skrev:

Jeg vil også sige Samsung SmartHub. Dvs. du skal enten have et Smart TV fra Samsung eller en Blur-ray afspiller med Smart-TV delen på. Samsung plejer, at være med på beatet, så jeg er sikker på de får HBO fra starten af. Jeg ved HBO ryger med på nogle af deres smartphones nu her, så den er ret sikker.


Ja, HBO er jo eksklusiv på Samsung i et halvt år, så det ville da være tumpet hvis det ikke kom på alle apparater med Smart Hub.

Nu har jeg sgu også bestilt en Samsung BD-E5500, med forventning om at kunne få HBO Nordic fra starten


Skrevet af: Sanber
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 18:39
Vær lige opmærksom på at der kan være forskel på udvalget feks har jeg ikke viaplay på min samsung bd
BD-E8900


Skrevet af: Lekruse
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Sanber Sanber skrev:

Vær lige opmærksom på at der kan være forskel på udvalget feks har jeg ikke viaplay på min samsung bd
BD-E8900

Hmm. Det lyder mærkeligt. Er det er 2011 model?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 19:08
Den fremgår ikke engang af Samsungs danske hjemmeside. Sorterer man ud fra 'nyeste' er 5500'eren vist nr. syv.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 19:19
Kunne lyde som en interessant afspiller til at få forenet Viaplay, Netflix og HBO på.
Er Hulu også tilgængelig på den??


Skrevet af: Lekruse
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den fremgår ikke engang af Samsungs danske hjemmeside. Sorterer man ud fra 'nyeste' er 5500'eren vist nr. syv.

Det er mærkeligt. Jeg havde Samsung Smart TV 2011 model, og der var Viaplay tilgængelig.
Jeg kan forestille mig, at nogle af Samsungs devices bliver begrænset på App siden i forbindelse med, at hardware kravene bliver højere til nogle apps.
Jeg kunne ikke forstille mig, at køber man en Samsung BD-afspiller med dual-core processor man ville blive begrænset på app siden.

Hvis det er tilfælde kunne jeg godt tænke mig, at have en årsag fra Samsung.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

Apple TV kan IKKE tage viaplay. Hvilke bokse kan klare HBO er svært at sige, før man ved hvordan HBO kommer til at fungere

Hej.

Jeg læste i dag om nogle af de mest kendte streaming enheder og om hvad de kan og ikke kan i Amerika:

http://www.digitaltrends.com/home-theater/best-tv-streaming-devices/ - http://www.digitaltrends.com/home-theater/best-tv-streaming-devices/

 
Jeg ved godt at man ikke kan sige, at fordi man ikke kan se HBO GO på Apple TV eller PlayStation 3 i Amerika, kommer man heller ikke til at kunne gøre det i Danmark. Men det er måske noget man ønsker at undersøge?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 20:23
HBO Nordic er noget helt andet end HBO Go.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Viaplay, Netflix og HBO på.
Er Hulu også tilgængelig på den??


Eftersom det er en EU-model og Hulu slet ikke findes herovre, så nej.


Skrevet af: cccd
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Sanber Sanber skrev:

Vær lige opmærksom på at der kan være forskel på udvalget feks har jeg ikke viaplay på min samsung bd
BD-E8900


Jeg har da viaplay på min gamle BD-D8200


-------------





Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 22:20
efter som HBO mener man skal binde sig for 6 måneder, så er de dømt ude imo.
og deres stude handel med samsung om eksklusiv dømmer dem igen ude. Tror de har skudt sig selv i foden i forhold til Netflix.


Skrevet af: kbi7874
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af python python skrev:



Hvis du er villig til at investere et par tusinde i en iphone eller ipad, så kunne du købe sådan en, for at konstantere at det ikke lader sig gøre. Hvis du prøver at køre viaplay over airplay, får du en medelse om at det ikke er tilladt. Det er altså ikke en fejl, men by design at det ikke kan gøres.

Jeg ser sport på viaplay via airplay og det virker, det er rigtigt at det ikke er alle film og serie hvor man kan bruge airplay men det er pga af div rettigheder.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 04-November-2012 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Viaplay, Netflix og HBO på.
Er Hulu også tilgængelig på den??


Eftersom det er en EU-model og Hulu slet ikke findes herovre, så nej.


Ærgeligt.....
Måske med lidt Ninja-tricks.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 07:33
Ikke hvis applikationen slet ikke findes til afspilleren.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Viaplay, Netflix og HBO på.
Er Hulu også tilgængelig på den??


Eftersom det er en EU-model og Hulu slet ikke findes herovre, så nej.


Ærgeligt.....
Måske med lidt Ninja-tricks.


Samsung Smart TV kan godt indstilles til USA, så det kan deres afspillere formentlig også. Når man indstiller dem til USA mister man dog de danske muligheder, så dvs. HBO og Viaplay (og evt. YouBio). Man kan ikke køre med både danske og amerikanske - desværre. Det kan man på visse smartphones, men eftersom de færreste Smart TV og afspillere med Smart-platforme ikke har intern hukommelse, der kan lagre apps, så køres alt oppe fra internettet - og således bliver det enten eller.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Viaplay, Netflix og HBO på.
Er Hulu også tilgængelig på den??


Eftersom det er en EU-model og Hulu slet ikke findes herovre, så nej.


Ærgeligt.....
Måske med lidt Ninja-tricks.


Samsung Smart TV kan godt indstilles til USA, så det kan deres afspillere formentlig også. Når man indstiller dem til USA mister man dog de danske muligheder, så dvs. HBO og Viaplay (og evt. YouBio). Man kan ikke køre med både danske og amerikanske - desværre. Det kan man på visse smartphones, men eftersom de færreste Smart TV og afspillere med Smart-platforme ikke har intern hukommelse, der kan lagre apps, så køres alt oppe fra internettet - og således bliver det enten eller.

Så via Unblock-us kunne det måske godt lade sig gøre, med mindre der er en spærring i firmwaren.
Køre fint med Hulu på min ATV2 via Unblock-us.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 12:30
Jeg hører at BD-E5500 ikke engang har/havde Netflix, så om den får HBO Nordic er et temmelig godt spørgsmål. Det virkede også for let


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:


Kører fint med Hulu på min ATV2 via Unblock-us.


Hulu Plus er sgu os' bare i orden. Det er endnu bedre på Apple TV; på Roku var klienten mega sløv, og hvis man skal se noget fra en gammel sæson på Hulu kan det jo godt kræve temmelig meget klikken rundt i applikationen/kanalen.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 05-November-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Viaplay, Netflix og HBO på.
Er Hulu også tilgængelig på den??


Eftersom det er en EU-model og Hulu slet ikke findes herovre, så nej.


Ærgeligt.....
Måske med lidt Ninja-tricks.


Samsung Smart TV kan godt indstilles til USA, så det kan deres afspillere formentlig også. Når man indstiller dem til USA mister man dog de danske muligheder, så dvs. HBO og Viaplay (og evt. YouBio). Man kan ikke køre med både danske og amerikanske - desværre. Det kan man på visse smartphones, men eftersom de færreste Smart TV og afspillere med Smart-platforme ikke har intern hukommelse, der kan lagre apps, så køres alt oppe fra internettet - og således bliver det enten eller.

Så via Unblock-us kunne det måske godt lade sig gøre, med mindre der er en spærring i firmwaren.
Køre fint med Hulu på min ATV2 via Unblock-us.


Samsung indførte en spærring på amerikansk Netflix de ældre modeller, men den lader ikke til at være aktiv på 2012-modellerne (samt D7005 og D8005 LED-modelerne fra 2011).


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-November-2012 kl. 14:53
Jeg modtog den der Samsung BD-E5500, og der ér Hulu Plus, Netflix, Vudu, osv., nu hvor den er overbevist om at den befinder sig i USA. For at kunne gøre mig forhåbninger om HBO Nordic skal jeg jo lægge hele Unblock Us-strategien om, og indtaste DNS-tingester i de dimser jeg vil have til at tro står derovre.


Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 07-November-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg modtog den der Samsung BD-E5500, og der ér Hulu Plus, Netflix, Vudu, osv., nu hvor den er overbevist om at den befinder sig i USA. For at kunne gøre mig forhåbninger om HBO Nordic skal jeg jo lægge hele Unblock Us-strategien om, og indtaste DNS-tingester i de dimser jeg vil have til at tro står derovre.
 
HBO skulle homme på Panasonic Viera snarest, de tester ifølge US hjemmesider
men om den kommer på Nordic `?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-November-2012 kl. 00:21
Det har ikk' så meget at gøre med emnet her i tråden...



Print side | Luk vindue