Print side | Luk vindue

Ingen Internet gennem DIR-655.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117053
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 23:04

Emne: Ingen Internet gennem DIR-655.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Ingen Internet gennem DIR-655.
Skrevet den: 13-November-2012 kl. 13:11
Hej.

Jeg købet jo for en tid siden en ny router D-Link DIR-655. Og den har fungeret udmærket, nem at sætte til og sætte op, så det var fint nok.

Indtil her midt på formiddagen, hvor jeg pludselig ikke fik Internet gennem routeren. Det viste sig så at de så ud til at jeg slet ikke havde Internet forbindelse (efter at rodet lidt med routeren selvfølgelig). Nå men jeg satte så kabel i direkte fra installation til computer og ventede på at forbindelse skulle komme tilbage. Og det gjorde den så. Men min router opfører sig på samme måde. Det lader til at jeg har Internet. Det siger den i hvert fald i ikonet nede til højre, skype logger på og Filezilla server logger tilsyneladende på. Men mail virker ikke og Internet "surf" virker ikke. Yahoo Messenger logger heller ikke på. Jeg får et par fejlmeddelelser som det ses herunder. Og jeg har også set en hvor der stod noget med at en anden computer på netværket har samme ip-adresse som denne computer.
Jeg har selvfølgelig prøvet at slukke for routeren i mindst 20 sekunder og tænde den igen, men nej. Jeg har også prøvet at kigge på routerens indstillinger, som ser ok ud. men hvis routeren ikke virker får min kone ikke forbindelse på sin computer eller på hendes filippinske streaming box.

Jeg har selvfølgelig også tidligere (mens jeg faktisk ikke havde Internet) prøvet at geninstallere routeren med CD'en samt at resette den.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 13-November-2012 kl. 13:19
Nå - typisk nok: Jeg resettede den endnu engang - nu virker den. Det er altså lidt mærkeligt.  Wink  Men også typisk - når man har opgivet og spørger - så virker det.... Wink

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Print side | Luk vindue