Tv er til rep.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117294
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 02:39
Emne: Tv er til rep.
Skrevet af: Gunraf
Emne: Tv er til rep.
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 15:59
Hej alle.
Har sendt mit tv er til rep. for anden gang, idet at den fejl jeg i første omgang havde meldt, ikke var løst. Igår modtager jeg så en sms, hvor der står 'at de ikke har kunne konstatere fejlen, men fejlsøger forstsat'. Jeg ved dog at fejlen er der, da den er konstant og ikke periodisk. Har endda skrevet en yderligere fejlbeskrivelse samt hvorledes den nemt konstateres, som blev påklistret produktet da det blev sendt ind anden gang. Nu må jeg selvfølgelig afvente hvad der yderligere sker, men lad os antage, at de mener de ikke finder fejlen og vil sende det tilbage.
Nogle der ved noget, mht. regler i sådan en sag?
Jeg ved jo fejlen er der, og kan helt sikkert konstatere denne ligeså snart jeg tilslutter tv'et, hvis det kommer hjem(hvilket det selvfølgelig ikke skal). Det kan vel ikke være min skyld som kunde, at værkstedet åbenbart er en smule inkompetente (i min optik). Har jo netop beskrevet fejlen yderligere, og hvorledes den findes. Måske de bare ikke vil se den.
|
Svar:
Skrevet af: nanoflower
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 16:26
Gunraf skrev:
Hej alle.Har sendt mit tv er til rep. for anden gang, idet at den fejl jeg i første omgang havde meldt, ikke var løst (...)
|
”Forhandleren har som udgangspunkt ét forsøg til at få repareret en
fejl, og det skal ske inden for rimelig tid. Hvis den samme fejl opstår
igen, kan du derfor have ret til at kræve en anden løsning. Fx at få
pengene tilbage,” siger jurist i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen,
Henrik L. Sedenmark. - http://www.forbrug.dk/Nyheder/Reparation - LINK TIL KILDE
Af nysgerrighed, hvilken fejl er der opstået på dit TV ?
------------- TX-P50VT50, DMP-BDT500
|
Skrevet af: kharder
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 16:37
Købeloven er helt klar på hvordan reklamationssager skal håndteres indenfor den to-årige reklamationsret.
KBL §78 lister fire valg som køber har, hvis salgsgenstanden har en mangel. 1. Afhjælpning 2. Omlevering 3. Passende afslag i købesummen 4. Ophævelse af købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig
Det vil sige, at du har lov til at vælge hvilken løsning du vil have. Dog er der nogle begrænsninger som betyder, at du ikke kan kræve afhjælpning eller omlevering hvis det giver sælger store omkostninger.
Hvis du ikke kan blive enige med sælger omkring afhjælpning, skal du klage til forbrugerstyrelsen hvor de så vil hjælpe med at få en uvildig undersøgelse.
|
Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 16:40
nanoflower skrev:
Gunraf skrev:
Hej alle.Har sendt mit tv er til rep. for anden gang, idet at den fejl jeg i første omgang havde meldt, ikke var løst (...)
|
”Forhandleren har som udgangspunkt ét forsøg til at få repareret en
fejl, og det skal ske inden for rimelig tid. Hvis den samme fejl opstår
igen, kan du derfor have ret til at kræve en anden løsning. Fx at få
pengene tilbage,” siger jurist i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen,
Henrik L. Sedenmark. - http://www.forbrug.dk/Nyheder/Reparation - LINK TIL KILDE
Af nysgerrighed, hvilken fejl er der opstået på dit TV ?
|
Ca. 25 cm inde fra højre, er der en linje der deler skærmen op. Så de første 25 cm. er de fejlbehæftede. Dette ses tydelige i fodbold på den grønne baggrund, at der nærmest er en stribe ned gennem skærmen med anden nuance end resten. Hvis man så benytter sig af en helt ensfarvet testbaggrund, så er det nemt at se den forskel.
Men tænker bare, at der har været på værksted, hvor de mente at det var lavet. Hvilket det ikke havde og jeg jo kunne se ligeså snart det blev tændt. Nu er det jo så derinde igen, og tænker som sagt hvordan jeg står i sagen, hvis værkstedet mener at der ikke er fejl?
For det kan vitterligt ikke være min fejl, at de ikke kan finde den fejl der er. Sender så sandelig ikke et fint dyrt tv til rep. for sjov ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif)
|
Skrevet af: nanoflower
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 16:56
Er fejlen så tydelig at du ville kunne affotografere den i fald du får samme fejlbehæftede skærm retur ?
------------- TX-P50VT50, DMP-BDT500
|
Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 17:00
nanoflower skrev:
Er fejlen så tydelig at du ville kunne affotografere den i fald du får samme fejlbehæftede skærm retur ?
|
Det vil jeg da forsøge med næste gang (som der forhåbentlig ikke bliver), når vejledning samt yderligere beskrivelse muligvis ikke er nok.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 17:07
Modtager du dit TV signal direkte i TV'et eller er det via en ekstern box?
Er fejlen der hvis du hiver antennestikket ud af TV'et og f.eks. åbner en menu eller andet som giver en baggrund der viser fejlen?
Er fejlen der også hvis du f.eks. afspiller en DVD/Blu-ray?
Det er ikke til at afgøre ud fra din beskrivelse, men fejlen kunne godt være i andet udstyr end TV'et
|
Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 21-November-2012 kl. 17:13
Pallec skrev:
Modtager du dit TV signal direkte i TV'et eller er det via en ekstern box?
Er fejlen der hvis du hiver antennestikket ud af TV'et og f.eks. åbner en menu eller andet som giver en baggrund der viser fejlen?
Er fejlen der også hvis du f.eks. afspiller en DVD/Blu-ray?
Det er ikke til at afgøre ud fra din beskrivelse, men fejlen kunne godt være i andet udstyr end TV'et |
Fejlen er der hele tiden. Tv eller ej. Den var der som sagt, allerede da jeg startede det op efter returnering, og der starter det jo i menuerne. Yderligere benyttede jeg mig også af de test images herinde fra, via min PC. Der hvor man kan vise hvid, blå, grøn bla bla... Også ved blu-ray afspilning viser fejlen sig.
Jeg er nu ganske sikker, når jeg konkluderer som jeg gør. Det er jo ikke nok, kun at teste en mulighed ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: nanoflower
Skrevet den: 22-November-2012 kl. 09:03
Gunraf skrev:
Pallec skrev:
Modtager du dit TV signal direkte i TV'et eller er det via en ekstern box?
Er fejlen der hvis du hiver antennestikket ud af TV'et og f.eks. åbner en menu eller andet som giver en baggrund der viser fejlen?
Er fejlen der også hvis du f.eks. afspiller en DVD/Blu-ray?
Det er ikke til at afgøre ud fra din beskrivelse, men fejlen kunne godt være i andet udstyr end TV'et |
Fejlen er der hele tiden. Tv eller ej. Den var der som sagt, allerede da jeg startede det op efter returnering, og der starter det jo i menuerne. Yderligere benyttede jeg mig også af de test images herinde fra, via min PC. Der hvor man kan vise hvid, blå, grøn bla bla... Også ved blu-ray afspilning viser fejlen sig.
Jeg er nu ganske sikker, når jeg konkluderer som jeg gør. Det er jo ikke nok, kun at teste en mulighed ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) |
Har du handlet TV'et i et Panasonic Center ?
------------- TX-P50VT50, DMP-BDT500
|
Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 22-November-2012 kl. 14:00
Nej i den kære Elgigant! Aldrig om det skal ske mere ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) Man skal jo lære af sine fejl.
|
|